توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    آزمون هدف گذاری کانون قلم چی

    1 بازدید

    آزمون هدف گذاری کانون قلم چی را از سایت اسک 98 دریافت کنید.

    نحوه شرکت و تعداد سوال آزمون هدف گذاری 20 آذر 99

    نحوه شرکت و تعداد سوال آزمون هدف گذاری 20 آذر 99

    ابتکار امسال کانون ، آزمون های هدف گذاری در پنج شنبه ی هفته ی اول بین هر دو آزمون برگزار می شود .

     آزمون هدف گذاری پنج شنبه ی همین هفته 20 آذر 


     حتما شرکت کنید و براساس کارنامه ی دهکی وکارنامه ی چند از 10 هدف گذاری کنید


     دبستان : ریاضی ، علوم و فارسی مجموعا 30 سوال جدید و طراحی شده ( زمان پاسخ گویی 40 دقیقه ) همراه با کارنامه ی دهکی و چند از 10برای هدف گذاری

     توجه : برنامه ی آزمون ، همان برنامه ی آزمون بعدی شماست که در جمعه ی بعد برگزار می شود البته از دو یا سه صفحه ی آخر سوال داده نمی شود .


     متوسطه ی 1 (هفتم ، هشتم و نهم ) : ریاضی و علوم و فارسی مجموعا 30 سوال جدید و طراحی شده ( زمان پاسخ گویی 40 دقیقه ) همراه با کارنامه ی دهکی و چند از 10برای هدف گذاری 

    توجه : برنامه ی آزمون ، همان برنامه ی آزمون بعدی شماست که در جمعه ی بعد برگزار می شود البته از دو یا سه صفحه ی آخر سوال داده نمی شود.


     متوسطه ی 2 ( دهم و یازدهم ) رشته های ریاضی و تجربی و انسانی : درس های اختصاصی هر درس 10 سوال مجموعا بین 40 تا 50 سوال در رشته های مختلف ( زمان پاسخ گویی 60 تا 70 دقیقه ) همراه با کارنامه ی دهکی و چند از 10برای هدف گذاری 

    توجه : برنامه ی آزمون ، همان برنامه ی آزمون بعدی شماست که در جمعه ی بعد برگزار می شود البته از دو یا سه صفحه ی آخر سوال داده نمی شود.


     دوازدهمی ها (کنکوری ها - ریاضی ، تجربی ، انسانی و منحصرا زبان ): تمام درس های اختصاصی و عمومی ( فقط از پایه ی دوازدهم ) هر درس 10 سوال به جز زیست که 20 سوالی است و مجموعا 90 سوال برای رشته ی ریاضی و تجربی و 80 سوال برای رشته  انسانی ( زمان پاسخ گویی 100 تا 110 دقیقه ) و 50 سوال برای منحصرا زبان (زمان پاسخ گویی 50 دقیقه ) همراه با کارنامه ی دهکی و چند از 10برای هدف گذاری

     توجه : برنامه ی آزمون ، همان برنامه ی آزمون بعدی شماست که در جمعه ی بعد برگزار می شود البته از دو یا سه صفحه ی آخر سوال داده نمی شود.


    گروه هنر و هنرستان نیز این هفته آزمون خواهند داشت. 

    برای شرکت در این آزمون ها و دریافت سوالات باید در آزمون های کانون ثبت نام کرده باشید .

    لینک ثبت نام غیرحضوری در آزمون های کانون



    نحوه شرکت در آزمون ، از طریق صفحه شخصی و قسمت آزمون های آنلاین غیرحضوری خواهد بود.

    سوالات ساعت 8 صبح پنجشنبه در صفحه شخصی شما قابل دانلود و پاسخگویی خواهد بود. 



      آزمون هدف گذاری پنج شنبه ی همین هفته 20 آذر

    توجه : برنامه ی آزمون ، همان برنامه ی آزمون بعدی  28 آذر است که در جمعه ی بعد برگزار می شود البته از دو یا سه صفحه ی آخر سوال داده نمی شود.




    لینک برنامه راهبردی آزمون های امسال کانون


    نحوه شرکت در آزمون :

    1) به صفحه ی شخصی خود (صفحه شخصی کانونی ها )  مراجعه کنید.

    صفحه شخصی کانونی ها



    2) در صفحه شخصی از منوی سمت راست آزمون غیرحضوری آنلاین  را انتخاب کنید.


    3) در قسمت آزمون هدف گذاری 24 مهر برروی گزینه  "شرکت در آزمون" کلیک کنید.

    4) در صفحه ی جدید گزینه‌ی "برای ارسال پاسخ کلیک کنید" را انتخاب کنید.




    5) در این قسمت سوالات آزمون را  دانلود کنید و گزینه های آزمون را  در پاسخبرگ انلاین وارد کنید.



    6) پاسخ کلیدی را بعد از تایید نهایی پاسخ برگ مشاهده خواهید کرد. در همان قسمت شرکت در آزمون ،  کارنامه دهکی  برای شما صادر  خواهد شد. 


    7) پاسخ تشریحی  بعد از ظهر روز جمعه ، در پایین قسمت دریافت دفترچه سوال برای شما فعال خواهد شد. 

    منبع مطلب : www.kanoon.ir

    مدیر محترم سایت www.kanoon.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    مرورگر شما از این ویدیو پشتیبانی نمیکنید.

    منبع مطلب : www.kanoon.ir

    مدیر محترم سایت www.kanoon.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    مقاله کاظم قلم چی :4 نکته درباره آزمون‌های 30 آبان و 14 آذر 99

    مقاله کاظم قلم چی :4 نکته درباره آزمون‌های 30 آبان و 14 آذر 99

    موضوعات جلسه ی امروز 


    فایل صوتی این جلسه مجازی در پایین این مطلب قرار گرفته است.


    موضوع اول : با برنامه ی راهبردی آزمون 14 آذر آشنا شوید

    آزمون امروز برای دوازدهمی ها ، ایستگاه جبرانی بود ( از درس های پایه )

    آزمون بعد( 14 آذر) برای همه ی پایه ها ایستگاه جبرانی است ( از درس های نیم سال اول )

    درباره ی اهمیت آزمون 14 آذر بیشتر بدانید . با ایستگاه های جبرانی و اهمیت آن در برنامه ی راهبردی آزمون های کانون آشنا شوید . چگونه ؟


    موضوع دوم : دهک ها به کارنامه ی اصلی شما هم اضافه شدند .دهک ها چه فایده ای دارند ؟

    تحلیل کارنامه را با دهک ها شروع کنید ( با دهک ها ارزیابی را شروع کنید با چند از 10 هدف گذاری کنید ! ) .

    به جای مقایسه با دیگران ، وضعیت درس های خود را با هم مقایسه کنید

    به فکر مقایسه با دیگران نباشید .درس هایتان را با یک دیگر مقایسه کنید . دهک ها ابزاری ساده و فوری برای مقایسه ی درس هایتان است.

    چرا دهک کل و دهک های مجموعه ای نمی دهیم ؟ ولی دهک عمومی و اختصاصی را جداگانه می دهیم ؟ هدف این است که ...

    دهک هایتان را می توانید با آزمون هدف گذاری هم مقایسه کنید .


    موضوع سوم : دو آزمون جدید امسال با استقبال زیاد دانش آموزان مواجه شد: آزمون هدف گذاری در هفته ی اول و آزمون مشابه پارسال در هفته ی دوم

    استقبال دانش آموزان از آزمون های هدف گذاری و آزمون های مشابه پارسال در هر آزمون بیشتر می شود . طی سه آزمون متوالی تعداد شرکت کنندگان آزمون های هدف گذاری به ترتیب 56 هزار نفر و 76 هزار نفر و در آزمون سوم 90 هزار نفر هستند . در آزمون مشابه پارسال نیز 36 هزار نفر شرکت می کنند . این تعداد شرکت کننده در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل ملاحظه ای را نشان می دهد . در سال گذشته آزمون هدف گذاری را نداشتیم و ابتکار امسال کانون است اما آزمون مشابه سال قبل در سال گذشته هم برگزار می شد تعداد شرکت کنندگان بیش از 10 برابر افزایش یافته است . انتظار داریم با همت و تلاش دانش آموزان عزیز و اولیا و پشتیبانان ، بازهم بر تعداد شرکت کنندگان در این آزمون ها افزوده شود .

    شما چطور آیا شما هم در این دو آزمون شرکت کرده اید ؟

    ویژگی ها وفایده های آزمون هدف گذاری چیست ؟

    آزمون هدف گذاری در روز پنج شنبه ( وجمعه ) هفته ی اول پس از آزمون اصلی برگزار می شود . زمان آزمون کوتاه است . سوال ها طراحی شده و جدید هستند . از چند درس اصلی آزمون برگزار می شود . دانش آموزان با کارنامه ی دهکی و مقایسه ی دهک های درس های مختلف می توانند روی چند از 10 درس هایشان برای آزمون اصلی هدف گذاری کنند . آزمون های هدف گذاری فایده ی مهم دیگری هم دارد : این آزمون های هدف گذاری سبب می شوند تا در هفته ی اول هم دانش آموزان با جدیت و انگیزه ی بیشتری درس بخوانند .

    ویژگی ها و فایده ی آزمون مشابه پارسال چیست ؟

    آزمون مشابه پارسال از روز سه شنبه ی هفته ی دوم در صفحه ی شخصی دانش آموزان بارگذاری می شود . دانش آموزان می توانند این آزمون را در یک نوبت یا چند نوبت امتحان بدهند و بلافاصله کارنامه و رتبه و تراز معادل و مشابه با پارسال را دریافت کنند وخود را با دانش آموزان سال قبل مقایسه کنند و برای آزمون اصلی که روز جمعه برگزار می شود با اتکا به نتایج آزمون مشابه پارسال رفع اشکال کنند . توصیه می کنیم اگر نمی خواهید تمام آزمون مشابه پارسال را در یک نوبت و یک جا پاسخ دهید برای تقسیم زمان پاسخ گویی در سه روز سه شنبه و چهارشنبه و پنج شنبه برنامه ریزی کنید . مثلا چند درس را در روز سه شنبه وچند درس را در چهارشنبه و بقیه را روز پنج شنبه امتحان بدهید .

    این دو آزمون چه ویژگی متمایز دارند که حتی آزمون اصلی کانون هم ندارد . آیا می دانید این ویژگی چیست ؟

    آیا می دانید چرا در آزمون هدف گذاری رتبه و تراز نمی دهیم ؟


    موضوع چهارم :

    آزمون های آنلاین در منزل و پدیده ی تقلب

    آموزش مجازی و شرایط همه گیری کرونا مسائل جدیدی را هم برای آموزش و هم برای ارزیابی دانش آموزان ایجاد کرده است .

    وقتی دانش آموزان در خانه امتحان می دهند شرایط متفاوت از آزمون های حضوری است

    امکان پاسخ دادن دسته جمعی ، تماس با دوستان و مراجعه به کتاب در هنگام آزمون وجود دارد

    از اولیای گرامی و پشتیبانان عزیر می خواهیم با دانش آموزان بیشتر صحبت کنید و روی نمره و تراز حساسیت نشان ندهید تا دانش آموزان شما به فکر تقلب نیفتند .ما امسال برای کم رنگ کردن نقش تراز ، کارنامه ی دهکی را ارائه کرده ایم تا جنبه ی رقابتی آزمون خیلی کمتر شود .

    از دانش آموزان جدی و سخت کوش که معمولا روی نمره ها حساس تر هستند می خواهیم به نمره ی دیگران کار نداشته باشید .با استفاده از دهک ها وضعیت درس های خودتان را با یک دیگر مقایسه کنید .

    هم چنین از شما می خواهیم با دوستانتان صحبت کنید وضررهای تقلب را توضیح دهید

    تقلب کردن در آزمون های کانون چه ضررهایی دارد؟

    باتقلب کردن تمام کارنامه ها و ارزیابی ها بی فایده می شود

    با تقلب کردن علاوه بر کارنامه ی اصلی ،همه ی کارنامه های دانش آموز به هم می ریزند . مخدوش و حتی گمراه کننده می شوند. کارنامه ی دانش آموز متقلب مثل قطب نمایی است که جهت ها را اشتباه نشان می دهد و سبب گمراهی بیشتر دانش آموز و اشتباه اولیا و پشتیبانان می شود

    با تقلب کردن ، کارنامه ی اشتباهات به هم می ریزد و دانش آموز نمی تواند یادگیری های ناقص خود را به یادگیری کامل تبدیل کند

    کارنامه ی 5 نوع درس هم بی ارزش می شود زیرا معلوم نیست واقعا آن درس نقطه ی قوت پایدار است یا نقطه قوت یا آن درس ، جزء درس های تلنگری است یا جزء درس های نوسانی یا اصلا از درس های چالشی است و نیاز به تلاش زیاد دارد .

    کارنامه ی مبحثی و کارنامه ی بازیابی ( سوال محور ) همگی به هم می ریزند و بی فایده و حتی گمراه کننده می شوند .

    دانش آموزی که تقلب می کند گیج می شود ! زیرا کارنامه هایش واقعی نیستند

    او نمی تواند به درستی هدف گذاری کند .

    و نمی تواند به درستی برنامه ریزی کند .

    نمی تواند یادگیری های ناقص خود را به یادگیری کامل تبدیل کند زیرا معلوم نیست سوال را خودش بلدبوده و جواب داده و یا این که پاسخ را با کمک دیگران نوشته است !

    همه چیز به هم می ریزد و به جای آگاهی پیدا کردن وخود شناسی ، دانش آموز گیج می شود

    اولیا وپشتیبان و مشاور هم نمی توانند وضعیت واقعی دانش آموز را تشخیص دهند وبه او کمک کنند

    از اولیا و دوستان و پشتیبانان و مشاوران خواهش می کنیم با تاکید بر نمره و تراز ، دانش آموز را زیر فشار نگذارید تا انگیزه ای برای تقلب نداشته باشند .

    ممکن است یک یا چند درس را نخوانده باشیم یا اصلا در یکی دوهفته ی گذشته اصلا درس نخوانده باشیم و تنبلی و بازیگوشی کرده باشیم یا مایوس و بی حال و بی تفاوت باشیم یا از درس ها عقب مانده باشیم . اگر نمره و تراز خیلی کم بگیریم و آن نمره واقعی و برای خودمان باشد بهتر از آن است که تمام سابقه ی درسی و کارنامه هایمان را در کانون خراب کنیم و در دوره های جمع بندی و قبل از امتحانات نتوانیم از آن ها کمک بگیریم .

    ازسوی دیگر از دانش آموزان جدی و اولیا می خواهیم ذهن خود را درگیر کار دیگران نکنید وبه کسانی که ممکن است در منزل شرایط درست آزمون را اجرا نکنند ، فکر نکنید . کار خودتان را درست انجام دهید . در دوران کرونا و آزمون های آنلاین فاصله ها بیشتر می شود برخی بیشتر وجدی تر و پرتلاش تر درس می خوانند واز سوی دیگر برخی کمتر از گذشته کار می کنند . شما سعی کنید جزء گروه اول باشید و در شرایط جدید پیشرفت خود را دو برابر وحتی چند برابر کنید


    کاظم قلم چی

    آبان 99

    منبع مطلب : www.kanoon.ir

    مدیر محترم سایت www.kanoon.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    مرورگر شما از این ویدیو پشتیبانی نمیکنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    سحر ارمند 28 روز قبل
    0

    سحر ارمند رشته تجربی

    برای ارسال نظر کلیک کنید