توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    از درس کار نیک چه نتیجه ای میگیریم

    1 بازدید

    از درس کار نیک چه نتیجه ای میگیریم را از سایت اسک 98 دریافت کنید.

    درس هفتم فارسی سوم ابتدایی کار نیک

    درس هفتم فارسی سوم ابتدایی کار نیک

    آموزش درس هفتم فارسی سوم ابتدایی کار نیک

    روش تدریس پیشنهادی:ایفای نقش، قصه گویی، نمایشی

    روش تدریس ایفای نقش

    این روش برای تجسّم عینی داستان متن درس مناسب است.

    از ویژگی های ممتاز این روش ارتباط عاطفی مشاهده کنندگان با ایفاگران نقش، ایجاد حس مشترک و درک سادهٔ محتوا است.

    در این روش فرایندی، تعدادی از دانش آموزان برای اجرای نقش، فراخوانده می شوند.

    مرحلۀ اوّل: انتخاب بازیگران برای ترغیب دان شآموزان نمایش را معرّفی کنید و متن آن را شرح دهید و گروه نمایش را تشکیل دهید.

    مرحلۀ دوم: آماده ساز ی به گروه نمایش فرصت دهید با هم تمرین کنند و آمادهٔ کار شوند.

    مرحلۀ سوم: بیان اهداف برای دانش آموزان تا زمانی که بچّه های گروه نمایش آماده می شوند؛

    هدف از این فعّالیتِ در حال انجام و تکالیف دانش آموزان را تبیین نمایید.

    مرحلۀ چهارم: اجرای نمایش هر یک از افراد، نقش خود را اجرا می کند و جملهٔ مربوط به نقش را با آهنگ و لحن مناسب ادا می نماید

    مرحلۀ پنجم: پرسش و پاسخ با توجّه به رخدادهای نمایش، سؤالاتی را در خصوص شخصیّت فرمانروا، پیرمرد و حادثهٔ اتفاق افتاده مطرح نمایید

    و پاسخ دانش آموزان را تأیید، تکمیل و تحلیل کنید.

    مرحلۀ ششم: توضیح و تعیین تکلیف بر مبنای تجربهٔ دانش آموزان، مطلب آموزشی را جمع بندی کنید

    و متناسب با سطح توانمندی های آنان تکالیفی را برایشان تعیین نمایید.
    مثال
    تکلیف پیشنهادی اوّل :داستان کار نیک را درچهار صحنهٔ مهم آن نقّاشی نمایند و یک توضیح یک جمله ای زیر تصویر بنویسید.

    تکلیف پیشنهادی دوم :متن اصلی شعر را با کمک بزرگترها پیدا کنند و با خط خوش بنویسند.

    درک متن درس هفتم فارسی سوم ابتدایی کار نیک

    فعّالیت درک مطلب در این درس تمرینی برای تقویت استنباط دانش آموزان است.
    برای سؤال خالی درک مطلب، سؤالی در جهت رسیدن به استنباط طرح شود.

    دانش آموزان در جای خالی متناسب با متن سؤالی طرّاحی می کنند و وظیفهٔ معلّم آن است که برای تقویت رسیدن به استنباط به سؤالات جهت درست و منطقی بدهد.

    مثلاً سؤال «چه کسی به این سفر رفت؟ »
    استنباطی نبوده بلکه در راستای اطّلاعات صریح متن طرّاحی شده است.

    اما اگر دانش آموز اینسؤال را مطرح کند که «این سفر چه فایده ای برای فرمانروا داشت؟ »

    پاسخ به سؤال ناشی از استنباط خواهد بود.

    فعالیت های درس هفتم فارسی سوم ابتدایی کار نیک

    واژه آموزی درس هفتم فارسی سوم ابتدایی کار نیک

    ابتدا از دانش آموزان بخواهید کتاب خوانداری را باز کنند و با روش صامت خوانی، داستانک بخش واژه آموزی را بخوانند.

    در وهلهٔ اوّل توجّه بچّه ها به مضمون داستان جلبمی شود.

    حالا برگه هایی را که از قبل آماده کرده اید بین گروه ها توزیع نمایید.

    در این جا نمونهٔ برگهٔ کار ارائه می گردد.

    جهت تثبیت یادگیری یک بار دیگر کلمات را روی تابلو بنویسید و دانش آموزان همه با هم آنها را بخوانند.

    بدین ترتیب، یکی از راه های واژه سازی (ترکیب اسم «سر » + اسم یا صفت) آموزش داده می شود.

    بیاموز و بگو درس هفتم فارسی سوم ابتدایی کار نیک

    زمان آینده را با قصّه گویی به دانش آموزان تفهیم کنید.
    (قصهٔ «نهال سیب » بخش بیاموز و بگو)

    سپس نقشهٔ عناصر داستان را روی تابلو بکشید و جاهای خالی را توسط بچّه ها تکمیل کنید. (شفاهی و کتبی)

    املا درس هفتم فارسی سوم ابتدایی کار نیک

    در این درس برپایی «جشنوارهٔ کلمات » پیشنهاد می گردد.

    از دانش آموزان بخواهید قبلاً کارتی در ابعاد A5 با مقوا تهیه نمایند

    و حاشیهٔ آن را هر طور که مایل هستند؛ تزئین کنند.

    همچنین می توانید در زنگ هنر این فعّالیت را انجام دهید.

    در کلاس از دانش آموزان بخواهید متن درس را با دقّت مطالعه کنند، سپس یک کلمه از درس که برایشان جالب تر و مهم تر است انتخاب کرده، با خط خوش روی کارت هایشان بنویسند.

    (تا حد امکان سعی کنند دانش آموزان دیگر از کلمهٔ انتخابی آنان باخبر نشوند.)
    حالا یک به یک به نوبت جلوی کلاس آمده، کارت خود را به جمع کلاس نشان دهند

    و با صدای بلند بخوانند. یک نفر مسئول ثبت کلمات روی تختهٔ کلاس است.

    در انتها به تعداد دانش آموزان، کلمه روی تخته نوشته شده است.

    کلمه ای که بیشترین تکرار را داشته است برندهٔ جشنوارهٔ کلمات اعلام می شود و توسط معلّم روی کارت ویژه (ابعاد A4 )نوشته شده، روی تابلوی آثار دانش آموزان نصب می شود.

    درس هفتم نوشتاری سوم ابتدایی

    صفحۀ اوّل درس هفتم نوشتاری سوم ابتدایی

    دانش آموزان به تکمیل صفحهٔ اوّل کتاب نوشتاری می پردازند و در صورت بروز اشکال از معلّم راهنمایی می گیرند.

    صفحۀ سوم درس هفتم نوشتاری سوم ابتدایی

    در تمرین خط تحریری آموزش اتّصال نشانهٔ «ج » به نشانه قبلی در کلمات رنج و گنج حائز اهمّیت است و نوشتن کلمهٔ «میّسر » نیز احتیاج به تمرین دارد.
    تمرین 2: جملهٔ مرتّب شده: ما هم باید در زندگی به دیگران بیندیشیم.

    تمرین 3: جدول را کامل کن:

    فداکاری، دعاگویی، رازداری

    صفحۀ چهارم درس هفتم نوشتاری سوم ابتدایی

    با توجّه به اهمیّت انتخاب موضوع برای بندنویسی، به این مهم پرداخته می شود.

    موضوعات پیشنهادی از طرف دانش آموزان بسیار متنوع خواهد بود

    و اگر خیلی غیرمرتبط با مفهوم متن نباشد، پذیرفته است و قاعده و کلیشهٔ خاصی برای ارائهٔ موضوع، تبیین نشده است.

    فعّالیت های تکمیلی درس هفتم نوشتاری سوم ابتدایی

    سؤال دوم این صفحه، قبلاً پاسخ داده شده است.

    بیشترین وقت این جلسه به کتاب خوانی و طرح سؤال توسط گروه ها اختصاص دارد.

    طرح سؤال مانند الگوی سؤال دوم سبب می شود دانش آموزان با دقّت به متن داستان گوش کنند.

    طرح سؤال یکی از تکنیک هایی است که در روش های فراشناختی به کار گرفته می شود و در تقویت مهارت درک متن بسیارمؤثّر است.

    فراشناخت شناخت درباره شناخت است.

    به عبارت دیگر زمانی که یک فعّالیت شناختی به صورت آگاهانه تحت نظارت و کنترل قرار گیرد، از شیوه فراشناختی استفاده شده است.

    منبع مطلب : dabesto.ir

    مدیر محترم سایت dabesto.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    طرح درس روزانه کارنیک

    یکی بود یکی نبود ، زیر گنبد کبود، خرگوش مهربانی بود که در روستای سرسبز و خوش آب و هوایی زندگی می‌کرد .

    یک روز صبح  آقای خرگوش تصمیم گرفت که به مزرعه برود و برای ناهارش چند هویج بچیند و با آن یک سوپ خوشمزه بپزد .

    خرگوش مهربان چهار هویج را از زمین کند و به طرف خانه به راه افتاد .

    او در مسیر برگشتن به خانه آقای موش را دید، آقای موش به خرگوش مهربان سلام کرد و گفت :

    “خرگوش مهربان ، بچه‌هایم گرسنه هستند. ممکن است یکی از هویج‌هایت را به من بدهی؟”

    خرگوش هم یک هویج خوش رنگ را به آقای موش داد . موش از او تشکر کرد . سه هویج دیگر برای خرگوش مهربان باقی مانده بود.

    سپس خرگوش به خانم خوک رسید. خانم خوک به خرگوش مهربان سلام کرد و گفت :

    “خرگوش مهربان، داشتم به بازار می‌رفتم تا برای بچه‌هایم هویج بخرم، خیلی خسته شده‌ام و هنوز هم به بازار نرسیده‌ام . ممکن است یکی از هویج‌هایت را به من بدهی ؟ ”

    خرگوش یکی دیگر از هویج‌هایش را به خانم خوک داد. حالا دو هویج دیگر برای او باقی مانده بود .

    اینبار خرگوش مهربان، اردک عینکی را دید. اردک به او سلام کرد و گفت :

    “خرگوش مهربان، آیا تو می‌دانی که هویج برای بینایی چشم مفید است؟ آیا یکی از هویج‌هایت را به من می دهی؟ ”

    خرگوش هم با خوشرویی یکی دیگر از هویج‌ها را به اردک عینکی داد و به راه افتاد. حالا آقای خرگوش فقط یک هویج در دست داشت .

    او از جلو خانه‌ی مرغی خانم عبور کرد. مرغی خانم او را صدا کرد و پس از سلام گفت :

    “خرگوش مهربان، زمستان در راه است. چند روز دیگر جوجه‌هایم به دنیا می‌آیند و من هنوز هیچ لباسی برایشان آماده نکرده ام . ممکن است این هویج را به من بدهی ؟ اگر روی تخم هایم بنشینم حتما جوجه های بیشتری به دنیا خواهم آور”.

    خرگوش مهربان هم یک هویج باقی مانده را به مرغی خانم داد و به سمت خانه به راه افتاد .

    آقای خرگوش خسته و گرسنه به خانه رسید . هیچ هویجی برای او باقی نمانده بود. او با خود فکر می‌کرد که برای ناهار چه غذایی بپزد، که ناگهان زنگ در خانه به صدا درآمد .

    خرگوش مهربان پرسید : “چه کسی پشت در است ؟”

    صدایی شنید، “سلام، ما هستیم، آقای موش، خانم خوک، اردک عینکی، مرغی خانم ”

    خرگوش مهربان در را باز کرد. با تعجب به دوستانش نگاه کرد. آنها گفتند :

    “امروز تو هویج‌هایت را به ما دادی . ما هم با هویج تو غذا پختیم و برایت آورده ایم”.

    خرگوش که خیلی خوشحال شده بود، دوستانش را به داخل خانه دعوت کرد و پرسید :

    “چه غذایی پخته اید ؟”

    همه با هم گفتند : ” سوپ هویج ”

    سپس همه با هم دور میز نشستند و سوپ هویج خوردند

    حالا از دانش آموزان می خواهیم که هدف از قصه را بنویسند ،(دانش اموزان که از قبل به گروه بندی شده اند)ویک نفر از هرگروه هدف را باصدای بلند در کلاس برای دوستانشانشان بخوانند گروه اول:گروه رز:امیر که سرگروههست ازعلی می خواهد که هدف قصه را بگوید سپس علی شروع میکند ومی گوید هدف این این قصه این است که به دیگران کمک کنیم سپس گروه دوم (گروه شجاعت )رضا که سرگروه است ازمعین می خواهد که هدف را بخواند معین می گوید هدف قصه خوشحال کردن بقیه حیوانات توسط خرگوش مهربان است گروه سوم گروه (پسران خوب)محمد که سرگروه است خودش هدف را میگوید محمد میگوید هدف قصه کار خوب است که خرگوش مهربان انجام میدهد بعد ااینکه همه گروه ها اهداف را گفتند از دانش اموزان می پرسم ایامی دانید کارنیک چیست ایمان می گوید همین که من به محمد دردرس هایش کمک می کنم حسین می گوید:کارنیک مثل کمک کردن به مستخدم مدرسه مسعود میگوید کار خوب یعنی کمک کردن به فقرا سپس من سر تایید تکان می دهم و میگویم همه ی چیزهایی که گفتید درست است به دانش اموزان میگویم یکی ازکارهای نیک کمک کردن به دیگران است مثل خرگوش مهربان .حالا از دانش اموزان می پرسم ایا تاکنون کار نیک انجام داده اید ؟مهدی میگوید دیروز که املا داشتیم مهرداد مداد نداشت ومن مدادمو به مهرداد دادم به مهدی میگویم آفرین کار خیلی خوبی انجام دادی از او می پرسم این کارت چه نتیجه ای داشت مهدی میگوید مهرداد خیلی خوشحال شد وتوانست مثل من املا بنویسدونمره خیلی خوب بگیرد ازبچه ها می خواهم که مهدی را تشویق کنند بعد به بچه ها می گویم که بچه ها کارنیک کاری است کهباعث بشه به یک نفر کمک کنیم ومشکلش را حل کنیم کارنیک باعث می شود که خداهم به ما کمک کند که اگر مشکلی در درس وزندگی داریم حل شود.

    منبع مطلب : tarhdarsnovin.blogfa.com

    مدیر محترم سایت tarhdarsnovin.blogfa.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    طرح درس فارسی سوم ابتدایی- درس هفتم: کار نیک

    طرح درس فارسی سوم ابتدایی- درس هفتم: کار نیک

    طرح درس فارسی سوم ابتدایی- درس هفتم: کار نیک از لینک زیر قابل دانلود می باشد. روش تدریس مورد استفاده در این طرح درس از نوع ایفای نقش می باشد.

    عنوان درس:

    کار نیک (درس 7 :قسمت اول درس)

    موضوع درس:

    نیکو کاری

    مدت جلسه:

    45 دقیقه

    گروه مخاطب:

    دانش آموزان سوم ابتدایی

    اهداف درس

    1ــ تقویت حس آینده نگری و نیک اندیشی در دانش آموزان

    2ــ آشنایی دانش آموزان با زمان آینده

    3ــ  تقویت مهارت خواندن

    4ــ  آشنایی با متن تلفیقی نثر و نظم

    در همین ارتباط:

    منبع اصلی استفاده شده برای این درس:

    طرح درس دوم مرتبط برای همین موضوع (طرح درس فارسی سوم ابتدایی: درس هفتم):

    درس هفتم : کار نیک
    اهداف درس :
    1.       تقویت حس آینده نگری و نیک اندیشی در دانش آموزان
    2.       آشنایی دانش آموزان با زمان آینده
    3.       آشنایی با متن تلفیقی شعر و نثر
    جلسه ی اول
    1.       تدریس متن درس                              35 دقیقه
    2.       انجام فعالیت درک مطلب                    10 دقیقه
    روش تدریس پیشنهادی : روش ایفای نقش
    این روش برای تجسم عینی داستان درس مناسب است . از ویژگی های ممتاز این روش ارتباط عاطفی مشاهده کنندگان با ایفا گران نقش و درک ساده محتوا است .
    مرحله ی اول : انتخاب بازیگران
    برای ترغیب دانش آموزان نمایش را معرفی کنید و متن آن را شرح دهید و گروه نمایش را تشکیل دهید.
    مرحله ی دوم : آماده سازی
    به گروه نمایش فرصت دهید با هم تمرین کنند و آماده ی کار شوند .
    مرحله ی سوم : بیان اهداف برای دانش آموزان
    هدف از این فعالیت در حال انجام و تکالیف دانش آموزان را تبیین نمایید .
    مرحله ی چهارم : اجرای نمایش
    هر یک از افراد نقش خود را اجرا می کند و جمله ی مربوط به  نقش را با آهنگ و لحن مناسب ادا می نماید.
    مرحله ی پنجم : پرسش و پاسخ
    سوالاتی در خصوص شخصیت فرمانروا ، پیرمرد و حادثه ی اتفاق افتاده مطرح نمایید و پاسخ دانش آموزان را تایید تکمیل و تحلیل کنند
    مرحله ششم : توضیح و تعیین تکلیف
    مطلب آموزشی را جمع بندی کنید و متناسب با سطح توانمندی های آن تکلیفی را برایشان تعیین نمایید .
    مثال
    تکلیف پیشنهادی اول : داستان کار نیک را در در چهار صحنه ی مهم آن نقاشی نمایند و یک توضیح یک جمله ای زیر تصویر بنویسند .
    تکلیف پیشنهادی دوم : متن اصلی شعر را با کمک بزرگتر ها پیدا کنند و با خط خوش بنویسند .
    جلسه ی دوم
    1.       انجام فعالیت واژه آموزی                                    20 دقیقه
    2.       تمرین خواندن با هدف درست و روان خوانی              25 دقیقه
    واژه آموزی
    ابتدا از دانش آموزان بخواهید با روش های صامت خوانی ، داستانک واژه آموزی را بخوانند ، تا توجه بچه ها به مضمون داستان جلب شود . حالا برگه هایی را که قبل آماده کرده اید بین گروه ها توزیع نمائید .
    بسمه تعالی
    عنوان : واژه آموزی درس هفتم                  نام گروه                             تاریخ
    خرس کوچولوی قصه ی ما آن روز ، خیلی ………………………… بود . او در حالی که مشغول بازی در جنگل زیبا بود و ………………….. ود صدایی شنید . وقتی جلوتر رفت خرگوش کوچکی را دید که دستمالی را مانند ………………….. به سر بسته بود. انگار ………………… داشت . خرس کوچولو به او کمک کرد تا نزد هدهد دانا برود او از این کار احساس نشاط و ………………. می کرد .
    1)                  دانش آموزان عزیز لطفاً با توجه به متن که در کتاب خواند ید جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کنید . سپس آن کلمات را دوباره این جا بنویسید.
    ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    2 ) دو قسمتی از کلمه که در همه ی کلمه ها به چشم می خورد خط بکش
    امتیاز گروه       عالی                بسیار خوب                       خوب              نیاز به دقت بیشتر
    یکی از راه های واژه سازی (ترکیب اسم سر + اسم یا صفت )  آموزش داده می شود .
    جلسه ی سوم
    1.       صفحه ی اول کتاب نوشتاری (فعالیت های درس )                             25 دقیقه
    2.       انجام فعالیت های نگاه کن و بگو                                                 20 دقیقه
    جلسه س چهارم
    1.       املا                                                                                    25 دقیقه
    2.       آموزش فعالیت بیاموز و بگو                                                      20 دقیقه
    املا
    در این درس برپایی جشنواره کلمات پیشنهادی می گردد . از دانش آموزان بخواهید قبلاً کارتی در ابعاد A5 با مقوا تهیه نمایند و حاشیه آن را در رنگ هنر هر طور که مایل هستند تزئین کنند . سپس متن درس را بخوانند و یک کلمه از درس که برایشان جالب تر و مهم تر است انتخاب کرده با خط خوش روی کارت هایشان بنویسند .
    حالا به نوبت جلوی کلاس آمده کارت خود را به جمع کلاس نشان دهند و با صدای بلند بخوانند یک نفر مسئول ثبت کلمات روی تخته کلاس است . در انتها کلمه ای که بیشترین تکرار را داشته باشد برنده ی جشنواره ی کلمات اعلام می شود .

    زمان آینده را با قصه گویی به دانش آموزان تفهیم کنید .
    نکته : این زمان تنها بر آینده دلالت دارد و با مضارع فعل خواستن (خواهم ، خواهی) همراه است . بچه ها وقتی که در مورد کارهای آینده ی خود توضیح می دهند ؛ سعی کنید که آن ها را به گونه ای هدایت کنید تا ترکیبی از بن مضارع خواستن در جمله های آن ها رعایت شود .
    جلسه ی پنجم
    1.       تکمیل صفحه ی سوم کتاب نوشتاری                   20 دقیقه
    2.       تمرین خواندن                                                25 دقیقه

    جلسه ی ششم
    1.       تمرین خواندن ( تاکید بر لحن ، آوا و آهنگ مناسب)                           25 دقیقه
    2.       املا                                                                                     20 دقیقه
    تمرین خواندن (تاکید بر لحن ، آوا و آهنگ مناسب)
    متن درس هفتم ، لحن گفتگوی عادی دارد . گفتگو ها انواع مختلفی چون مناظره، رجز خوانی دارد
    1.       لحن دو طرف گفتگو را با توجه به شخصیت های آن ها در نظر گرفت
    2.       رعایت عواطف و احساسات دو طرف مکالمه ، کار را برای شنونده جذاب می کند .
    3.       رعایت لحن گفتار به تناسب موقعیت شغلی و اجتماعی افراد ضرورت دارد.
    جلسه ی هفتم
    تکمیل صفحه ی سوم کتاب نوشتاری هنر و سرگرمی                                 45 دقیقه
    در تمرین خط تحریری آموزش اتصال نشانه «ج» به نشانه ی قبلی در کلمات رنج و گنج حائز اهمیت است ون نوشتن کلمه ی « میّسر» نیز احتیاج به تمرین دارد .
    جلسه ی هشتم
    1.       تکمیل صفحه ی چهارم کتاب نوشتاری (نگارش)                         25 دقیقه
    2.       مرور مطالب درس                                                             20 دقیقه
    نگارش
    با توجه به اهمیت انتخاب موضوع برای بند نویسی به این مهم پرداخته می شود .  موضوعات پیشنهادی از طرف دانش آموزان بسیاری متنوع خواهد بود و اگر خیلی غیر مرتبط با مفهوم نباشند پذیرفته است و قاعده و کلیشه ی خاصی برای ارائه ی موضوع تبیین نشده است .

    جلسه ی نهم
    1.       ارزش یابی از مهارت خواندن                            20 دقیقه
    2.       ارزش یابی از فعالیت های درس                         25 دقیقه
    جلسه ی دهم
    1.       املا                                                            25 دقیقه
    2.       حکایت پایان فصل کتاب خوانداری                      15 دقیقه
    حکایت
    انتخاب متن « بهانه» با درون مایه ی طنز ارتباط دانش آموزان را با متن « حکایت »  میسر می کند .
    جلسه ی یازدهم
    صفحه ی فعالیت ها ی تکمیلی ، کتاب نوشتاری                       45 دقیقه
    بیشترین دقت این جلسه را به کتاب خوانی و طرح سوال توسط گروه ها اختصاص می دهید. طرح سوال مانند الگوی سوال دوم سبب می شود دانش آموز با دقت به متن داستان گوش کنند و در تقویت مهارت درک متن بسیار موثر است .

    منبع طرح درس دوم

    منبع مطلب : www.amoozyaran.ir

    مدیر محترم سایت www.amoozyaran.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    ناشناس : از درس کار نیک سوم دبستان چه نتیجه ای میگیریم

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    زهرا 25 روز قبل
    0

    من میگم چه نتیجه می گیریم فعالیت آورده

    زهرا 25 روز قبل
    0

    من میگم چه نتیجه می گیریم فعالیت آورده

    ناشناس 25 روز قبل
    0

    من میگم نتیجه شما برام فعالیت آوردین

    ناشناس 9 ماه قبل
    0

    ازدرس کارنیک چه نتیجه ای میگیریم

    1
    امیرعباس 8 ماه قبل

    خلاصه ونتیجه درس کارنیک پایه سوم ابتدایی

    روژان 9 ماه قبل
    2

    اصلا هم به درد من نخورد

    روژان 9 ماه قبل
    1

    میگم از درس کار نیک چه نتیجه ای میگیریم شما روش تدریسش را آوردید

    🐲مانا میکا 10 ماه قبل
    0

    باشه ممنونم بازم بدرد نخورد😑

    مادر 10 ماه قبل
    0

    عالی چه پرتقالی🐵🐒

    امیر علی 10 ماه قبل
    0

    سلام ممنون

    امیر علی 10 ماه قبل
    0

    سلام نتیجه کارنیکذچه بود

    اسک۹۸ 11 ماه قبل
    1

    نتیجه درس کار‌نیک

    -1
    سما 11 ماه قبل

    از درس كار نيك چه نتيجه نگيريم

    ناشناس 11 ماه قبل
    4

    از درس کار نیک سوم دبستان چه نتیجه ای میگیریم

    برای ارسال نظر کلیک کنید