در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    اگر زنی پستانهایش را برای شوهرش طبخ کند

    1 بازدید

    اگر زنی پستانهایش را برای شوهرش طبخ کند را از سایت اسک 98 دریافت کنید.

    ازدواج از دیدگاه اســــــــــلام – 2

    امام صادق (علیه السلام) فرمود : « هنگامی که همسرت به خانه ات آمد، دست روی پیشانی اش بگذار و رویت را به قبله کن و بگو : « اللهم بامانتک اخذتها و بکلماتک استطلت فرجها، فان قضیت لی منها ولداً فاجعله مبارکاً سویاً و لا تجعل للشیطان فیه شریکاً و نصیباً : بارالها ! امانتت را گرفتم و با کلمات تو، آمیزش با او را، بر خود حلال کردم و اگر فرزندی از او به من دادی، آن فرزند را مبارک و سالم قرار بده و شیطان را در او شریک مگردان » .

    پیامبر ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم) به امیر المؤمنینصلوات الله علیه فرمود : « ای علی ! هنگامی که عروس به خانه ات آمد، در هنگام نشستن کفش هایش را در بیاور و پاهایش را بشوی و جلوی خانه ات را آب بپاش که با این کار خداوند از خانه ات هفتاد هزار نوع فقر را خارج می کند و هفتاد هزار نوع بی نیازی و هفتاد هزار نوع برکت به داخل خانه ات می آورد و هفتاد هزار نوع رحمت بر سر عروس نازل می شود که تمام گوشه ها و زوایای خانه را در بر می گیرد و تا زمانی که عروس در آن خانه هست، از دیوانگی، جزام و پیسی در امان خواهد بود » .

    امام صادق (علیه السلام) فرمود : « اگر یکی از شما با همسرش مجامعت کند و قبل از آنکه همسرش به طور کامل ارضاء گردد، از جایش بلند شود (تعجّب نکنید) اگر آن زن، زنگی به دست آورد و خود را با آن ارضا کند. پس هرگاه خواستید جماع کنید، قبل از آن با اعضای همسرتان بازی کنید که این کار نیکوتر است » .

    پیامبر خدا ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) : « سه چیز از نامهربانی است : این که کسی با کسی همراه شود و از نام و کینه وی نپرسد؛ این که مردی به غذایی دعوت شود و نپذیرد یا بپذیرد و نخورد ؛ و این که مرد پیش از بازی با همسر خویش نزدیکی کند » .

    پیامبر خدا ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) : « اگر کسی از شما خواست به سراغ زن خویش برود، او را به شتاب نیفکند » .

    پیامبر خدا ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) : « اگر کسی از شما آمیزش کند، به سان پرندگان با زنان رفتار نکند، بلکه درنگ ورزد و لَختی بماند » .

    پیامبر خدا ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) : « اگر کسی از شما خواست با همسر خویش آمیزش کند، حقّ او را ادا کند و سپس، اگر پیش از برآوردنِ نیاز او نیاز خویش را برآورد، با او شتاب نورزد تا نیاز او را نیز برآورد » .

    پیامبر خدا ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) : « اگر کسی از شما با همسر خویش آمیزش کند، کناره نگزیند تا هنگامی که نیاز زن را هم برآورد، چنان که خود دوست دارد نیازش برآورده شود » .

    باب هشتم وظیفه زن

    پیامبر ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) فرمود : « اگر زنی پستان هایش را برای شوهرش طبخ کند و بپزد ( تا این حد خودش را در اختیار شوهرش قرار دهد ) بازهم حقّ او را ادا نکرده است؛ ولی اگر فقط به اندازه یک چشم به هم زدن (و یک لحظه ) شوهرش را نافرمانی کند ، جایش درک اسفل جهنم ( و پائین ترین و هولناک ترین مکان جهنم ) خواهد بود، مگر این که توبه کند و بازگردد » .

    نیز ایشان فرمود : « زنی برای خواسته ای نزد پیامبر ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) آمد، ایشان فرمود : « ظاهراً تو از تسویف دهندگان هستی ؟» .

    گفت : « ای رسول خدا ! تسویف دهنده کیست ؟»

    ایشان فرمود : « زنی که همسرش را برای خواسته ای بطلبد و او شوهر را سرگرداند تا وقت از بین برود و شوهر بخوابد و تا زمانی که شوهر از خواب بیدار شود، فرشتگان او را لعنت می کنند » .

    «خوله» به پیامبر ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) گفت : « من خودم را برای همسرم، مانند عروسی که به سمت زفاف می رود آرایش می کنم و به بستر می روم ولی از من دوری می گرداند، دوباره به سمت صورت او می روم ولی بازهم روی بر می گرداند، فکر کنم او از دست من خشمگین است، چه کنم ای رسول خدا ؟»

    ایشان فرمود : « تقوای خدا را پیشه کن و از شوهرت اطاعت نما » .

    گفت : « حقّ من بر او چیست ؟ »

    فرمود : « حقّ تو آن است که هر چه که خود می خورد برای توهم فراهم نماید و هرآنچه می پوشد برای توهم پوششی از آن تهیّه نماید، سیلی به تو نزند، فریاد بر سرت نزند » .

    گفت : « حقّ او بر من چیست ؟»

    ایشان فرمود : « از منزل بدون اجازه او خارج نشوی ؛ به اختیار خودت و بدون اجازه او روزه نگیری؛ از خانه اش بدون اجازه او چیزی صدقه ندهی و اگر بر پشتِ مرکبی سوار شده و تو را صدا می کند و بخواهد تو هم به سمت او بروی » .

    باب نهم آداب آمیزش

    پیامبر ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) فرمود : « ای علی ! در حال جماع تو و همسرت هرکدام، همراه خود، یک تکه پارچه ای داشته باشید که با آن خود را پاک کنید و هر دو از یک پارچه استفاده نکنید که اگر شهوت به شهوت رسید، دشمنی بین شما پدید می آورد و به جدایی و طلاق می انجامد » .

    « ای علی ! ایستاده جماع مکن که این کار را الاغ انجام می دهد که اگر فرزندی به دنیا آید، همانند الاغ بر روی فرش و در همه جا ادرار می کند » .

    « ای علی ! با همسر حامله ات با وضو جماع کن که اگر چنین نکنی و فرزندی به دنیا بیاید، کوردل و بخیل می شود ».

    « ای علی ! در هنگام جماع سخنی مگو که فرزندت لال می شود و به عورت همسرت نگاه نکن که فرزندت کور می شود »

    پیامبر ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) : «‌ اگر کسی از شما به سراغ زن خویش برود و آن گاه بخواهد دیگر بار هم این کار را انجام دهد، وضویی بسازد؛ زیرا این کار، نشاط بیشتری برای بازگشتن ایجاد می کند » .

    پیامبر خدا ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) : « اگر کسی از شما به سراغ زن خویش رفت و آنگاه خواست دیگر باز گردد ، شرمگاه خویش را بشوید » .

    باب دهم تقویت قدرت جنسی

    امام رضا (علیه السلام) درباره آمیزش و آداب آن فرمود : « پس، غسل کن و همان دم، قدری مومیایی با شربت عسل یا با عسلی که کف آن را برداشته باشند، بخور؛ زیرا این کار، همانند آن آبی را که از تو بیرون رفته است به تو باز می گرداند » .

    امام صادق (علیه السلام) : « زردک، مایه ایمنی از قولنج و بواسیر است و به جماع، کمک می کند » .

    امام صادق (علیه السلام) : « خوردن زردک، کلیه ها را گرم می کند و آلت را بر می خیزاند » .

    پیامبر خدا ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) : « جبرئیل می گوید: خرمای بَرنی... بر آبِ ستون فقرات می افزاید » .

    پیامبر خدا ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) : « انجیر تازه و خشک بخورید؛ چراکه بر قدرت همبستری می افزاید، بواسیر را ریشه کن می کند و برای درمان نقرس و سردی مزاج، سودمند است » .

    پیامبر خدا ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) : « بر شما باد خربزه؛ چراکه در آن ده ویژگی است : خوردنی است - آشامیدنی است شستشودهنده است خوش بو کننده است مثانه را می شوید شکم را می شوید آب کمر را فراوان می سازد نیروی همبستری را می افزاید سردی مزاج را از میان بر می دارد و پوست را تمیز می کند » .

    امام صادق (علیه السلام) : « پیاز بخورید؛ چراکه سه ویژگی دارد : بوی دهان را خوش می سازد لثه را استحکام می بخشد و آب و توان آمیزش را افزون می کند » .

    امام باقر (علیه السلام) : « هرکس فرزند ندارد، تخم مرغ بخورد و فراوان بهره از آن ببرد؛ چراکه نسل را می افزاید » .

    در مکارم الاخلاق به نقل یکی از یاران امام صادق (علیه السلام) آمده : « به امام (علیه السلام) گفتم : فدایت شوم ! من کنیز می خرم. دوست دارم چیزی به من تعلیم فرمایی که بر (آمیزش با ) آن ها توانایی یابم.

    فرمود : « پیاز را ریز کرده، در روغن سرخ کن، تخم مرغی هم در سینی اش بشکن و قدری نمک بر آن بپاش. آن گاه، این تخم مرغ را بر روی پیاز و روغن زیتون بریز و اندکی بجوشانو سپس از آن بخور » .

    راوی می گوید : « این کار را انجام دادم و از آن پس، هرگاه قصد آمیزش با آن کنیزان می کردم، برآن توانایی داشتم » .

    امام کاظم (علیه السلام) : « هرکس تخم مرغ و پیاز و روغن زیتون بخورد، بر توان جنسی او افزوده شود و هرکس گوشت و تخم مرغ بخورد، استخوان فرزندش درشت باشد» .

    در الکافی به نقل از عمربن ابی حسنه آمده : «« نزد امام کاظم (علیه السلام)، از کمیِ فرزند اظهار ناراحتی کردم. به من فرمود : « از خداوند، آمرزش بطلب و تخم مرغ با پیاز بخور »».

    امام صادق (علیه السلام) : « یکی از پیامبران، از کمی فرزندان به درگاه خدا شکایت بُرد. خداوند فرمود ک « گوشت با تخم مرغ بخور » .

    امام کاظم (علیه السلام) : « در خوردن هوبره، اشکالی نمی بینم. آن برای بواسیر و درد کمر خوب است و از چیزهایی است که بر فراوانی آمیزش ، انسان را یاری می رساند » .

    امام صادق (علیه السلام) : « یکی از پیامبران، از ضعف و کمی توان آمیزش به درگاه خداوند اظهار ناراحتی کرد. خداوند، او را به خوردن حلیم، فرمان داد » .

    امام صادق (علیه السلام) : « خوردن سویق ( آرد گندم و جو بو داده است ) با روغن زیتون، گوشت می رویاند، استخوان را استحکام می بخشد، پوست را نازک می کند و بر توان جنسی می افزاید » .

    امام کاظم (علیه السلام) : « هر کسی آبِ کمرش بر می دیگرگون شود، شیر تازه با عسل برایش سودمند است » .

    پیامبر خدا ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) : « بوی خوش، قلب را استواری می بخشد و بر توان همبستری می افزاید » .

    پیامبر خدا ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) : « فراوان شانه زدن موها ، وَبا را از میان می برد.، روزی می آورد و به قدرت انسان برای نزدیکی می افزاید » .

    پیامبر خدا ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) : « بر شما باد حنا؛ چراکه (دیده های) سرتان را روشن می سازد، دل هایتان را پاک می کند و برتوان جنسی می افزاید » .

    امام صادق (علیه السلام) : « سرمه، توان همبستری را افزایش می دهد. حنا نیز بر آن می افزاید » .

    امام کاظم (علیه السلام) : « موی سر، چون بلند شود، آب کمر از جریان می افتد، مفاصل سست می شوند و ضعف و سِل به دنبال می آورد . اما نوره، آب کمر را افزون می سازد، بدن را تقویت می کند، بر پیهِ کلیه ها می افزاید و بدن را چاق می کند » .

    باب یازدهم کاهش قدرت جنسی

    پیامبر خدا ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) : « هر کس توان همسر گرفتن دارد، همسر گیرد، چراکه بیشتر، مایه فرو هِلیدنِ چشمان و نگه داشتن دامن است. هرکس هم توان ندارد، بر او باد روزه؛ چراکه دارای نوعی عقیم کنندگی است » .

    در الکافی به نقل از محمّدبن یحیی در حدیثی که سندش را به معصوم (علیه السلام) رسانده آمده : « ای پیامبر خدا! من توانایی مالی ندارم تا زنانی به همسری گیرم. اینک از بی همسری به پیشگاه تو شکایت می آورم » .

    فرمود : « موی بدنت را واگذار تا فراوان شود و پیوسته روزه بگیر » .

    او این کار را انجام داد و چیرگیِ شهوت وی از میان رفت .

    باب دوازدهم آمیزش در شب و روز

    پیامبر ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) فرمود : « ای علی ! بعد از ظهر جماع مکن که اگر بچه ای به دنیا بیاید چشمش چپ و قیچ می شود و شیطان از این امر خوشحال می گردد » .

    « ای علی ! بین اذان و اقامه جماع مکن که اگر فرزندی به دنیا بیاید، به خونریزی حریص می شود » .

    « ای علی ! اگر به سفر رفتی در شب اوّل جماع مکن که اگر فرزندی به دنیا بیاید، مالش را به ناحق خرج می کند و ایشان این آیه را تلاوت فرمود : « همانا اسراف کنندگان برادران شیطان هستند » .

    « ای علی ! هنگامی که به سفر رفتی سه شبانه روز اوّل را جماع مکن که اگر فرزندی به دنیا بیاید، یاور ظالمان می شود » .

    « ای علی ! در ساعت اوّل شب جماع مکن که اگر فرزندی به دنیا بیاید از ساحر شدن ایمن نیست و دنیا را برآخرت بر می گزیند » .

    مردی از امام محمّد باقر (علیه السلام) پرسید : « آیا جماع با این که کار حلالی است، انجام آن در بعضی اوقات مکروه است ؟ »

    فرمود : « بله، از طلوع فجر تا طلوع خورشید و از غروب خورشید تا مغرب و در روزی که خورشید گرفتگی ودر شبی که ماه گرفتگی است و در شب و روزی که باد سیاه یا باد سرخ یا باد زرد بوزد و زلزله شود، مکروه است» .

    پیامبر ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم) در شبی که ماه گرفتگی در آن بود، در نزدیکی از زنانش خوابید و بین آن ها کاری انجام نشد. هنگامی که صبح شد، زن گفت : آیا دیشب از من خشمگین و ناراحت بودید؟

    ایشان فرمود : « خیر، ولی دیشب نشانه الهی ( خسوف) صورت گرفت و من دوست نداشتم که در آن به لذّت مشغول شوم و خداوند در قرآن قومی را به این خاطر سرزنش کرده و می فرماید : « اگر قطعه ای از آسمان بر سرشان فرو افتد، می گویند که این ابری متراکم است، پس واگذارشان تا روز مرگ و بیهوشی ایشان فرا رسد ».

    الکافی به نقل از عُذافِر صیرفی : « امام صادق (علیه السلام) فرمود : « آیا این ناهنجار آفریده شدگان را می بینی ؟ ».

    گفتم آری . فرمود : « اینان، کسانی اند که پدرانشان با زنان خود در دوران آلودگی آنان، آمیزش می کردند ‌» .

    پیامبر خدا ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) : « مبادا کسی در حالی که از قضای حاجت خودداری می ورزد نزدیکی کند ؛ چراکه این کار، بواسیر می آورد ؛ و مبادا کسی در حالی که پیشاب خود را نگه می دارد نزدیکی کند؛ چراکه این کار، ناسور ( بیماری است که در محاق چشم، اطراف مقعد و بُن داندان ظاهر می شود و موجب جراحتی چرکین در موضع بیماری می گردد.) می آورد ».

    امام رضا (علیه السلام) : « در آغاز شب، نه در زمستان و نه در تابستان، با زنان نزدیکی مکن؛ چراکه (در آن هنگام) معده پُر است و این کار، ناستوده، و از آن، بیم قولنج ( باد کُنج) ، سست اندامی و کژدهانی، نقرس، سنگ، ریزش غیر ارادی ادرار، فتق و ضعف بینایی و هوشیاری وجود دارد. اگر چنین کاری را بخواهند، باید در آخر شب باشد، چراکه بیشتر موجب سلامت بدن است، در آن بیشتر امید فرزند می رود و برای فرزندی که میان زن و مرد تقدیر می شود، هوش بیشتری را سبب می شود » .

    باب سیزدهم آمیزش در هفته

    « یکشنبه »

    پیامبر ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) فرمود : « ای علی ! در شب دوشنبه جماع کن که اگر فرزندی به دنیا بیاید، حافظ قرآن و راضی به قسمت الهی می شود » .

    « دوشنبه »

    پیامبر ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) فرمود : « ای علی ! اگر شب سه شنبه جماع کردی، فرزندی به دنیا می آید که پس از آن که شهادتین گفت، شهادت روزی اش می شود و خداوند او را با مشرکین عذاب نمی کند، دهانش خوشبو، دل رحم و سخاوتمند است و زبانش از غیب، دروغ و ئتهمت پاک است » .

    « چهارشنبه »

    پیامبر ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) فرمود : « ای علی ! اگر شب پنجشنبه جماع کنی، فرزندی به دنیا می آید که یا حاکم یا عالم می شود » .

    « پنجشنبه »

    پیامبر ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم ) فرمود : « ای علی ! اگر شب جمعه جماع کنی، فرزندتان سخنران می شود و اگر روز جمعه بعد از عصر جماع کنی، فرزندتان مشهور، معروف و عالم می شود و اگر در شب جمعه بعد از عشاء آخر آمیزش کنی، امیدوارم که فرزندت جزو ابدال قرار گیرد، انشاءالله » .

    باب چهاردهم آمیزش در ماه

    پیامبر ( صلًی اَلله علیهِ و آله و سَلَّم) به امیر المؤمنینصلوات الله علیه فرمود : « ای علی ! با همسرت دراوّل و وسط و آخر ماه مجامعت مکن که دیوانگی و جذام به سوی زن و فرزندانت روی می آورد » .

    « ای علی ! در شب عید فطر جماع مکن که اگر فرزندی به دنیا بیاید، بسیار شرور می شود » .

    « ای علی ! در شب عید قربان جماع مکن که اگر فرزندی به دنیا بیاید، شش یا چهار انگشتی می شود » .

    « ای علی ! در شب نیمه شعبان جماع مکن که اگر فرزندی به دنیا بیاید آبله رو می شود و دارای چهره و موهایی زشت می باشد » .

    « ای علی ! دو روز مانده به آخر ماه جماع مکن که اگر فرزندی به دنیا بیاید یاور ظالمان می شود و گروهی از مردم را می کشد » .

    امام صادق (علیه السلام) فرمود : « در اوّل، وسط و آخر ماه جماع نکن، وگرنه آماده باش که فرزندت سقط شود و اگر این چنین نشد، دیوانه می شود. مگر نمی بینی که دیوانه در اوّل، وسط و آخر ماه دیوانگی اش شدید می شود » .

    امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود : « مستحب است که مرد در شب اوّل ماه مبارک رمضان با همسرش جماع کند که خداوند در این باره فرموده است : «« در شب ماه رمضان نزدیکی با زنانتان حلال است »» .

    منابع " مکارم الاخلاق کنزالعمّال بحارالأ نوار الکافی صحیح البخاری مستطرفات السرائر نحوه فی الکافی .

    شوهر داری کردن 4 :

    همان كسى كه آنچه را آفريد نيكو ساخت...(7)

    آنچه زشت و نکوهیده است سوء استفاده و استفاده نامشروع از این غریزه است.

    مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ عَنْ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ فَضَالَةَ بْنِ أَيُّوبَ عَنْ أَبِي الْمَغْرَاءِ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لِلنِّسَاءِ لَا تُطَوِّلْنَ صَلَاتَكُنَّ لِتَمْنَعْنَ أَزْوَاجَكُن‏.(وسائل الشيعة، ج‏20، ص: 165)

    پیامبر صلی الله علیه و اله رو به زنان فرمودند:[حتّی]نماز خود را هم طول ندهید برای اینکه از استمتاع و بهره گیری مردان از شما جلوگیری کنید.

    وَ قَالَ ص لَا يَحِلُّ لِامْرَأَةٍ أَنْ تَنَامَ حَتَّى تَعْرِضَ نَفْسَهَا عَلَى زَوْجِهَا تَخْلَعَ ثِيَابَهَا وَ تَدْخُلَ مَعَهُ فِي لِحَافِهِ فَتُلْزِقَ جِلْدَهَا بِجِلْدِهِ فَإِذَا فَعَلَتْ ذَلِكَ فَقَدْ عَرَضَتْ نَفْسَهَا.(مكارم الأخلاق ص : 233)

    بر زن حلال نیست که بخوابد قبل از اینکه خود را به شوهرش ارائه دهد لباسش را بیرون آورد و با شوهرش زیر یک لحاف داخل شود و پوست بدن خود را به پوست او بچسباند ؛ وقتی این کار را انجام داد خود را به شوهر ارائه داده است.

    كِتَابُ الْغَايَاتِ، قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص خَيْرُ نِسَائِكُمُ الَّتِي إِذَا دَخَلَتْ مَعَ زَوْجِهَا خَلَعَتْ دِرْعَ الْحَيَاءِ .(بحار 100/239)

    بهترین زنان شما زنی است که وقتی مردش با او خلوت کرد کاملا حیاء را کنار بگذارد و لباس حیا را از تن بیرون آورد.

    وَ رَوَى ضُرَيْسٌ الْكُنَاسِيُّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ إِنَّ امْرَأَةً أَتَتْ رَسُولَ اللَّهِ ص لِبَعْضِ الْحَاجَةِ فَقَالَ لَهَا لَعَلَّكِ مِنَ الْمُسَوِّفَاتِ فَقَالَتْ وَ مَا الْمُسَوِّفَاتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ فَقَالَ الْمَرْأَةُ يَدْعُوهَا زَوْجُهَا لِبَعْضِ الْحَاجَةِ فَلَا تَزَالُ تُسَوِّفُهُ حَتَّى يَنْعُسَ‏ زَوْجُهَا فَيَنَامَ فَتِلْكَ لَا تَزَالُ الْمَلَائِكَةُ تَلْعَنُهَا حَتَّى يَسْتَيْقِظَ زَوْجُهَا

    .(من لا يحضره الفقيه، ج‏3، ص: 443)

    ضريس كناسى گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود: زنى براى نيازى خدمت رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله رسيد، حضرت به او فرمود: شايد تو ازگروه "بتأخير اندازان" باشى، زن پرسيد: تأخير اندازان كيانند؟ فرمود: آنكه شوهر از وى حاجت(جنسی و غیر جنسی) خواهد و او پيوسته از فرمانش سر پيچد و حاجتش را روا نسازد تا خواب او را بربايد (يعنى مرد را) و اين چنين زن را فرشتگان لعنت كنند تا همسرش از خواب برخيزد.

    قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص خَيْرُ نِسَائِكُمُ الْعَفِيفَةُ الْغَلِمَةُ الْعَفِيفَةُ فِي فَرْجِهَا الْغَلِمَةُ عَلَى زَوْجِهَا.( النوادر للراوندي ص : 12)

    غَلِمَ الرجلُ و غيره‏ ...إذا هاجَ، و في المحكم: إذا غُلبَ شهوةً، و كذلك الجارية ... و الأُنثى غَلِمة.(لسان العرب، ج‏12، ص: 440)

    رسول خدا فرمود: بهترين زنان شما زن عفيف ، شهوت دار است. كه در ناموس خود ( و جلوی نامحرم)عفّت دارد و به شوهر خودشهوت زیاد دارد . ( و عفّت کاذب ندارد)

    نکته:از این روایت می توان برداشت کرد که همانطور که عفّت در مقابل نا محرم خوب است بی عفّتی و شهوت رانی (مانند اشوه ریختن ، جلوه گری کردن، در امور جنسی کاملا خود را در اختیار مرد قراردادن ، آرایش کردن و ...) در مقابل شوهر خوب است و هر دو کار از نظر ائمه مطلوب دین است نه فقط عفّت داشتن.(دقت شود)

    وَ قَالَ ص لَوْ أَنَّ امْرَأَةً وَضَعَتْ أَحَدَ ثَدْيَيْهَا طَبِيخَةً وَ الْآخَرَ مَشْوِيَّةً مَا أَدَّتْ حَقَّ زَوْجِهَا وَ لَوْ أَنَّهَا عَصَتْ مَعَ ذَلِكَ زَوْجَهَا طَرْفَةَ عَيْنٍ أُلْقِيَتْ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ إِلَّا أَنْ تَتُوبَ وَ تَرْجِعَ‏.(کتاب مکارم الاخلاق)

    امام صادق عفرمود: اگر زنى براى شوهر سينه و پستانها را بريان كند حق شوهر را ادا نكرده است و اگر با اين همه يك لحظه نسبت به شوهر نافرمانى كند در درك اسفل جهنم جاى گيرد مگر آن كه توبه نمايد و باز گردد.

    قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَ لَا أُخْبِرُكُمْ بِخَيْرِ نِسَائِكُمْ قَالُوا بَلَى قَالَ إِنَّ خَيْرَ نِسَائِكُمُ الْوَلُودُ الْوَدُودُ السَّتِيرَةُ الْعَفِيفَةُ الْعَزِيزَةُ فِي أَهْلِهَا الذَّلِيلَةُ مَعَ بَعْلِهَا الْمُتَبَرِّجَةُ مَعَ زَوْجِهَا الْحَصَانُ عَنْ غَيْرِهِ الَّتِي تَسْمَعُ قَوْلَهُ وَ تُطِيعُ أَمْرَهُ وَ إِذَا خَلَا بِهَا بَذَلَتْ لَهُ مَا أَرَادَ مِنْهَا وَ لَمْ تَتَبَذَّلْ لَهُ تَبَذُّلَ الرَّجُلِ‏. ‏.(کتاب مکارم الاخلاق)

    التَّبرُّجُ: إِظهار الزينة و ما يُسْتَدعَى به شهوة الرجل

    پيغمبر (ص) فرمود: مى‏خواهيد بهترين زنان را معرفى كنم؟ گفتند آرى يا رسول اللَّه. فرمود: بهترين زنان آنست كه بچّه زياد مى‏آورد و با عاطفه و محبّت و عفيف و پوشيده باشد، در خانواده‏اش عزيز و محترم، و براى شوهر متواضع و فروتن باشد. برای شوهر خود آرایش و خود نمایی و برهنگی کند و انچه شهوت مرد را بر می انگیزد انجام دهدو نسبت به ديگران (از مردان) عفیف و خوددار باشد.به سخن شوهر گوش فرا دهد، و فرمانبردارى نمايد، و چون مرد با او خلوت کند هر چه بخواهد در اختیار او قرار دهد ، خود را براى او بيارايد و چون مردان ترك زينت ننمايد.

    جَاءَتِ امْرَأَةٌ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ ص فَقَالَتْ يَا رَسُولَ اللَّهِ مَا حَقُّ الزَّوْجِ عَلَى الْمَرْأَةِ فَقَالَ لَهَا:...وَ لَا تَمْنَعَهُ نَفْسَهَا وَ إِنْ كَانَتْ عَلَى ظَهْرِ قَتَب‏.( مكارم الأخلاق ص : 213)

    پيغمبر (ص) فرمود:زنی نزد حضرت آمد و گفت:ای رسول خدا حقّ مرد بر زن چیست؟ حضرت فرمود:.....و اینکه همیشه در اختیار شوهر باشد و هر گاه از او خواسته حنسی داشت اجابت کند و اصلا امتناع نکند حتی اگر بر پشت حیوان سوار باشد.(کنایه از سخت ترین شرایط)

    عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنِ الْجَامُورَانِيِّ عَنِ ابْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ عَمْرِو بْنِ جُبَيْرٍ الْعَزْرَمِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ جَاءَتِ امْرَأَةٌ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ ص فَقَالَتْ يَا رَسُولَ اللَّهِ مَا حَقُّ الزَّوْجِ عَلَى الْمَرْأَةِ قَالَ أَكْثَرُ مِنْ ذَلِكَ فَقَالَتْ فَخَبِّرْنِي عَنْ شَيْ‏ءٍ مِنْهُ فَقَالَ لَيْسَ لَهَا أَنْ تَصُومَ إِلَّا بِإِذْنِهِ يَعْنِي تَطَوُّعاً وَ لَا تَخْرُجَ مِنْ بَيْتِهَا إِلَّا بِإِذْنِهِ وَ عَلَيْهَا أَنْ تَطَيَّبَ بِأَطْيَبِ طِيبِهَا وَ تَلْبَسَ أَحْسَنَ ثِيَابِهَا وَ تَزَيَّنَ بِأَحْسَنِ زِينَتِهَا وَ تَعْرِضَ نَفْسَهَا عَلَيْهِ غُدْوَةً وَ عَشِيَّةً وَ أَكْثَرُ مِنْ ذَلِكَ حُقُوقُهُ عَلَيْهَا.(الكافي، ج‏5، ص: 508)

    زنی خدمت پیامبر گرامی اسلام رسید و عرض کرد:حقّ مرد بر زن چیست؟ حضرت فرمود:بیشتر از اینهاست. عرض کرد حداقل مقداری از آن را بفرمایید. حضرت فرمودند:نباید روزه مستحی بگیرد مگر با اجازه او، از خانه خارج نشود مگر با اذن او، و بر زن لازم است که به بهترین عطرها خود را معطّر کند و بهترین لباس های خود را بپوشد و به بهترین شکل زینت کند و خود را صبح و شب بر همسرش ارائه کند . ضمنا حقوق مرد بر زن از این ها بیشتر است .

    الْخِصَالُ، عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ إِدْرِيسَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ الْأَشْعَرِيِّ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ حَمَّوَيْهِ عَنِ الْيَقْطِينِيِّ قَالَ قَالَ الرِّضَا ع فِي الدِّيكِ الْأَبْيَضِ خَمْسُ خِصَالٍ مِنْ خِصَالِ الْأَنْبِيَاءِ مَعْرِفَتُهُ بِأَوْقَاتِ الصَّلَاةِ وَ الْغَيْرَةُ وَ السَّخَاءُ وَ الشَّجَاعَةُ وَ كَثْرَةُ الطَّرُوقَةِ.( الخصال    ج‏1    92 )    

    امام رضا عليه السّلام كه خروس سفيد پنج خصلت پيغمبرى دارد: شناختن وقت نماز، غيرت، سخاوت، دليرى و زیاد جماع كردن.

    حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ الْوَلِيدِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ الصَّفَّارُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ يَرْفَعُهُ إِلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ ثَلَاثٌ مِنْ سُنَنِ الْمُرْسَلِينَ الْعِطْرُ وَ إِحْفَاءُ الشَّعْرِ وَ كَثْرَةُ الطَّرُوقَة

    خصال-ترجمه فهرى    ج‏1 ص104

    امام صادق عليه السّلام فرمود: سه چيز از سنّت پيغمبران است: بوى خوش بكار بردن و موى را كوتاه كردن و با همسر آميزش جنسى بسيار نمودن.

    الخصال أَبِي عَنْ سَعْدٍ عَنِ الْيَقْطِينِيِّ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ يَحْيَى عَنْ جَدِّهِ الْحَسَنِ بْنِ رَاشِدٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ وَ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ جَدِّي عَنْ آبَائِهِ ع:

    أَنَّ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع عَلَّمَ أَصْحَابَهُ فِي مَجْلِسٍ وَاحِدٍ أَرْبَعَمِائَةِ بَابٍ مِمَّا يَصْلُحُ لِلْمُؤْمِنِ فِي دِينِهِ وَ دُنْيَاهُ قَالَ ع‏:ِ إِذَا أَرَادَ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْتِيَ زَوْجَتَهُ فَلَا يُعْجِلْهَا فَإِنَّ لِلنِّسَاءِ حَوَائِجَإِذَا رَأَى أَحَدُكُمُ امْرَأَةً تُعْجِبُهُ فَلْيَأْتِ أَهْلَهُ فَإِنَّ عِنْدَ أَهْلِهِ مِثْلَ مَا رَأَى‏.

    درتعليماتى كه امير المؤمنين عليه السلام در چهار صد بخش از مصالح دين و دنياى مسلمان آموخته ..... : وقتى تصميم همبسترى با زن خود داريد عجله نكنيد زيرا زنان را حوائجى است. وقتى چشم شما به زنى افتاد و در شگفت شديد بيائيد پيش زن خود در نزد او نيز مانند آنچه در آن زن ديده‏ايد.

    قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا النَّظْرَةُ مِنَ الشَّيْطَانِ فَمَنْ وَجَدَ مِنْ ذَلِكَ شَيْئاً فَلْيَأْتِ أَهْلَهُ‏.(من لا يحضره الفقيه، ج‏4، ص: 20)

    رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله فرمود: اى گروه مردم، نگاه كردن به نامحرمان از وسوسه‏هاى شيطان است، پس براى هر كس چنين وضعى پيش آيد، نزد همسرش برود و از او كام گيرد.

    34 حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ الْوَلِيدِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ الصَّفَّارُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ يَرْفَعُهُ إِلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ ثَلَاثٌ مِنْ سُنَنِ الْمُرْسَلِينَ الْعِطْرُ وَ إِحْفَاءُ الشَّعْرِ وَ كَثْرَةُ الطَّرُوقَة.( الخصال    ج‏1    92)   

    امام صادق عليه السّلام فرمود: سه چيز از سنت پيغمبران است: بوى خوش بكار بردن و موى را كوتاه كردن و با همسر آميزش جنسى بسيار نمودن.

    تفسير القمي يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تُحَرِّمُوا طَيِّباتِ ما أَحَلَّ اللَّهُ لَكُمْ «3» فَإِنَّهُ حَدَّثَنِي أَبِي عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ- عَنْ بَعْضِ رِجَالِهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ نَزَلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ فِي أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع وَ بِلَالٍ وَ عُثْمَانَ بْنِ مَظْعُونٍ فَأَمَّا أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع فَحَلَفَ أَنْ لَا يَنَامَ فِي اللَّيْلِ أَبَداً وَ أَمَّا بِلَالٌ فَإِنَّهُ حَلَفَ أَنْ لَا يُفْطِرَ بِالنَّهَارِ أَبَداً وَ أَمَّا عُثْمَانُ بْنُ مَظْعُونٍ فَإِنَّهُ حَلَفَ لَا يَنْكِحُ أَبَداً فَدَخَلْتِ امْرَأَةُ عُثْمَانَ عَلَى عَائِشَةَ وَ كَانَتِ امْرَأَةً جَمِيلَةً فَقَالَتْ عَائِشَةُ مَا لِي أَرَاكِ مُتَعَطِّلَةً فَقَالَتْ وَ لِمَنْ أَتَزَيَّنُ فَوَ اللَّهِ مَا قَرَبَنِي زَوْجِي مُنْذُ كَذَا وَ كَذَا فَإِنَّهُ قَدْ تَرَهَّبَ وَ لَبِسَ الْمُسُوحَ وَ زَهِدَ فِي الدُّنْيَا فَلَمَّا دَخَلَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَخْبَرَتْهُ عَائِشَةُ بِذَلِكَ فَخَرَجَ فَنَادَى الصَّلَاةَ جَامِعَةً فَاجْتَمَعَ النَّاسُ فَصَعِدَ الْمِنْبَرَ فَحَمِدَ اللَّهَ وَ أَثْنَى عَلَيْهِ ثُمَّ قَالَ مَا بَالُ أَقْوَامٍ يُحَرِّمُونَ عَلَى أَنْفُسِهِمُ الطَّيِّبَاتِ أَلَا إِنِّي أَنَامُ بِاللَّيْلِ وَ أَنْكِحُ وَ أُفْطِرُ بِالنَّهَارِ فَمَنْ رَغِبَ عَنْ سُنَّتِي فَلَيْسَ مِنِّي فَقَامَ هَؤُلَاءِ فَقَالُوا يَا رَسُولَ اللَّهِ فَقَدْ حَلَفْنَا عَلَى ذَلِكَ فَأَنْزَلَ اللَّهُ لا يُؤاخِذُكُمُ اللَّهُ بِاللَّغْوِ فِي أَيْمانِكُمْ وَ لكِنْ يُؤاخِذُكُمْ بِما عَقَّدْتُمُ الْأَيْمانَ فَكَفَّارَتُهُ إِطْعامُ عَشَرَةِ مَساكِينَ مِنْ أَوْسَطِ ما تُطْعِمُونَ أَهْلِيكُمْ أَوْ كِسْوَتُهُمْ أَوْ تَحْرِيرُ رَقَبَةٍ فَمَنْ لَمْ يَجِدْ فَصِيامُ ثَلاثَةِ أَيَّامٍ ذلِكَ كَفَّارَةُ أَيْمانِكُمْ إِذا حَلَفْتُمْ‏.( بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ج‏67، ص: 117)

    تفسير قمى در ذيل آيه يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تُحَرِّمُوا طَيِّباتِ ما أَحَلَّ اللَّهُ لَكُمْ- مائده 87) اى اهل ايمان چيزهاى پاكيزه‏اى كه خدا آنها را براى شما حلال و مجاز دانسته بر خود حرام ننمائيد- صاحب تفسير نامبرده (على بن ابراهيم قمى) گويد پدرم از ابن ابى عمير از بعضى از وسائط او از امام ششم عليه السّلام نقل كرده كه فرموده اين آيه در باره امير مؤمنان عليه السّلام و بلال و عثمان بن مظعون نازل شده اما امير مؤمنان عليه السّلام سوگند ياد كرده بود كه شبها هرگز خواب نكند (و همه شب تا صبح بعبادت بسر برد) و اما بلال سوگند خورده بود كه هيچ روزى افطار نكند و روزها را روزه دار باشد و اما عثمان بن مظعون سوگند خورده بود كه با زن خود نياميزد. روزى همسر عثمان بر عائشه وارد شد و اتفاقا زن زيبائى بود و عائشه نگاهى بآن زن نمود ديد بخود نپرداخته و خود را از جهت لباس و سر و صورت مرتب نكرده گفت چرا چنين نامرتبى؟ همسر عثمان گفت من براى چه كسى خود را بيارايم؟ بخدا قسم شوهر من از مدتها پيش نزديك من نيامده چون كه شيوه رهبانيت را اتخاذ كرده و لباس‏هاى مخصوص و خشن بر تن نموده و در زندگى دنيا و از ده و بى‏علاقه شده وقتى كه پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله بمنزل آمد عايشه قضيه را به حضرت گفت رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله بيرون رفت و اعلام نمود كه مردم جمع شوند پس از اجتماع مردم حضرت بمنبر رفت حمد و ثناء پروردگار را نمود سپس فرمود. اين چه فكرى است كه گروهى حلال‏هاى پاك و پاكيزه را بر خود حرام نموده‏اند؟ بدانيد كه من كه پيغمبرم شب ميخوابم و با همسر خود هم بستر ميشوم و در روز افطار كرده غذا ميخورم اين روش و سنت من است و هر كس از روش و سنت من روى گردان باشد از من نيست. در اين حال اين چند نفر برخاستند و عرضه داشتند يا رسول اللَّه ما باين كارها سوگند ياد كرده‏ايم با سوگند خود چه كنيم؟ اين آيه را خداوند نازل فرمود لا يُؤاخِذُكُمُ اللَّهُ بِاللَّغْوِ فِي أَيْمانِكُمْ ...

    مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ بَكَّارِ بْنِ كَرْدَمٍ وَ غَيْرِ وَاحِدٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص جُعِلَ قُرَّةُ عَيْنِي فِي الصَّلَاةِ وَ لَذَّتِي فِي النِّسَاء.(                   الكافي ج : 5 ص : 321)

    پیامبر فرمودند:چشم روشنی من در نماز است و لذت دنیایی(مادی) من هم در زنان است.

    مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ رَجُلٍ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فِي الرَّجُلِ يَنْظُرُ إِلَى امْرَأَتِهِ وَ هِيَ عُرْيَانَةٌ قَالَ لَا بَأْسَ بِذَلِكَ وَ هَلِ اللَّذَّةُ إِلَّا ذَلِكَ .( الكافي ج : 5 ص : 497)

    اسحاق بن عمار می گوید : من از امام صادق علیه السلام سوال کردم :آیا مرد می تواند به همسرش در حالیکه عریان است نگاه کند ؟ فرمود:اشکالی ندارد و مگر لذت غیر از این است؟!!

    مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ عَنْ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ فَضَالَةَ بْنِ أَيُّوبَ عَنْ أَبِي الْمَغْرَاءِ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع: قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لِلنِّسَاءِ لَا تُطَوِّلْنَ صَلَاتَكُنَّ لِتَمْنَعْنَ أَزْوَاجَكُنَّ .( الكافي ج : 5 ص : 508)

    امام باقر علیه السلام فرمودند:که پیامبر گرامی اسلام به زنان فرمودند:[حتی] نمازتان را هم طول ندهید به این خاطر که مردانتان را از تمتعات جنسی شان منع کنید.

    الْكَافِي، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ إِسْمَاعِيلَ رَفَعَهُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص كُلُّ لَهْوِ الْمُؤْمِنِ بَاطِلٌ إِلَّا فِي ثَلَاثٍ فِي تَأْدِيبِهِ الْفَرَسَ وَ رَمْيِهِ عَنْ قَوْسِهِ وَ مُلَاعَبَتِهِ امْرَأَتَهُ فَإِنَّهُنَّ حَقٌّ الْخَبَرَ.

    رسول خدا صلى اللَّه عليه و اله فرمودند: بازى مؤمن بيهوده است جز در سه چيز: پرورش اسب و تيراندازى و بازى كردن با همسرش كه اينها درستند و حق هستند.

    قرب الإسناد أَبُو الْبَخْتَرِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِيهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص ثَلَاثَةٌ مِنَ الْجَفَاءِ- أَنْ يَصْحَبَ الرَّجُلُ الرَّجُلَ فَلَا يَسْأَلَهُ عَنِ اسْمِهِ وَ كُنْيَتِهِ- وَ أَنْ يُدْعَى الرَّجُلُ إِلَى طَعَامٍ فَلَا يُجِيبَ أَوْ يُجِيبَ فَلَا يَأْكُلَ- وَ مُوَاقَعَةُ الرَّجُلِ أَهْلَهُ قَبْلَ الْمُدَاعَبَةِ .(جلد شانزدهم بحار الانوار    ج‏1    111)

    قرب الاسناد: به سندش تا رسول خدا (ص)، فرمود: سه خصلت از جفاكاريست اينكه مردى با ديگرى يار شود و از نام و كنيه او پرسش نكند، و اينكه كسى را بخوراكى دعوت كنند و نپذيرد، يا بپذيرد و حاضر شود ولى از آن نخورد، و اينكه مردى با زنش جماع بكند پيش از با او ملاعبه و بازی کند(و او را برای این کار آماده سازد)

    الرِّسَالَةُ الذَّهَبِيَّةُ، لِلرِّضَا ع وَ لَا تُجَامِعِ امْرَأَةً حَتَّى تُلَاعِبَهَا وَ تُكْثِرَ مُلَاعَبَتَهَا وَ تَغْمِزَ ثَدْيَهَا فَإِنَّكَ إِذَا فَعَلْتَ ذَلِكَ غَلَبَتْ شَهْوَتُهَا وَ اجْتَمَعَ مَاؤُهَا لِأَنَّ مَاءَهَا يَخْرُجُ مِنْ ثَدْيِهَا وَ الشَّهْوَةَ تَظْهَرُ مِنْ وَجْهِهَا وَ عَيْنَيْهَا وَ اشْتَهَتْ مِنْكَ مِثْلَ الَّذِي تَشْتَهِيهِ مِنْهَامستدرك‏الوسائل ج : 14 ص : 221 وبحارالأنوار ج : 59 ص : 327

    حضرت امام رضا فرمودند:با زن نزدیکی نکن تا اینکه با او ملاعبه کنی ( و او را آماده کنی) و این ملاعبه را زیاد انجام بده و آنرا طول بده و پستانهایش را فشار بده در حالیکه شهوت در چهره او و چشم او نمایان شود و به او (و نزدیکی کردن )میل و شهوت پیدا کند آنچنان که تو به او میل و شهوت پیدا کردی.

    بنابراین بر خانمها لازم است که بعد از ازدواج با مطالعه کتابهای مربوطه، حیای بیجا را کنار گذاشته و امور جنسی به خوبی یاد بگیرند. بسیار مهمّ است که در هر شرایطی هرچند نا مناسبترینِ شرایط، با روی خوش از همسر خود در رختخواب پذیرایی کند. مبادا وقتی همسرتان از شما در خواست می کند به در خواست او بی اهمیّت باشید و از او با روی خوش استقبال نکرده و به درخواست او جامعه عمل نپوشانید؛ چرا که این کار برای شوهر بسیار ناخوشایند است و محبّت شما را در دل او کم می کند.

    اگر شما همخوابی لذّت بخشی داشته باشید کمک می کند که زنذگیِ لذّت بخشیراهم تجربه کنید چرا که این کار با اینکه تمام زندگی نیست ولی جزء ارکان ذندگی زناشویی است.

    باید توجّه داشت که شما زنان ، هم روحتان و هم جسمتان برای مردان مایه آرامش است . خدایی ناکرده به ذهنتان نیاید که مردها فقط به فکر این کار(همخوابگی) هستند و دیگر هیچ ؛ بلکه بدانید که شما آنقدر ارزشمندهستید که علاوه بر وجود و روح شما حتّی جسم شما هم، مایه آرامش مردان می باشد. در واقع این یک امتیاز است که خداوند متعال در وجود شما قرار داده است و مردان را از همه نظر (جسمی و روحی) به شما محتاج و وابسته ساخته است.

    در آخر توجه به یک مساله فقهی خوب است:

    مسأله : براى مرد جايز است كه هر جاى بدن زن خود را بخواهد ببوسد و هر جاى بدن خود را به بدن او بمالد.

    زیبایی و تمیزی ، معطّربودن ، آرایش کردن، لباس هاي زيبا و چسبان پوشيدن ، بوی عرق را از خود دور کردن، شانه کردن موها و .... همیشه در طول زندگی برای مردان مهمّ است خصوصاً در دوران عقد و بالاخص اوایل ان. نبايد خدايي ناكرده بدنتان بو بدهد و يا دير به دير حمّام برويد و يا اجازه بدهيد كه موهاي بدنتان در بيايد . اگر دهانتان بو مي دهد حتما ً به پزشك مراجعه كنيد . اينها اموري است كه قهراً در روابط شماتاثير مي گذارد و مهر و محبت مرد را نسبت به شما كم و زياد مي كند . مبادا در پيچ و خم و سختي هاي زندگي و كار ِ خانه شما را از اين وظايفي كه در روايات بر آن تكيه شده است باز دارد .

    مرسوم اكثر خانمها چنين است:وقتى مى خواهند به گردش بروند يا در مجلس جشنى شركت نمايند يا به مجلس شب نشينى و مهمانى بروند آرايش ميكنند،بهترين لباسها را مى پوشند و به بهترين وجهى كه برايشان مقدور است از منزل خارج ميشوند،ليكن هنگاميكه به منزل برگشتند فورالباسهاى خوب و زيبا را از تن خارج ساخته لباسهاى معمولى و مندرس رامى پوشند،در داخل خانه مقيد به پاكيزگى و نظافت نيستند،آرايش و زينت نميكنند،با موهاى ژوليده و لباسهاى به اصطلاح،خانه دارى در منزل ميگردند،لباسهاى لكه دار و جورابهاى پاره را در خانه مى پوشند!!!!!!!

    زن بايد در خانه و براى شوهرش آرايش و دلبرى كند،بايد براى شوهرش كه شريك زندگى و يار و مونس دائمى و پدر فرزندانش ميباشد زينت و دلربايى كند،بايد دلش را بدست آورد تا دلبران كوچه و خيابان نتوانند در دلش جا باز كنند،ديگران چه ارزشى دارند كه برايشان آرايش و زينت كند؟!حيف نيست زن آرايش وزيبايى خويش را در مقابل چشم چرانى بيگانگان قرار دهد و براى جوانان و بانوان اشكالاتى بوجود آورد؟

    خداوند متعال از بنده ای که بیکار باشد بدش می آید.

    قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع قَالَ مُوسَى ع يَا رَبِّ أَيُّ عِبَادِكَ أَبْغَضُ إِلَيْكَ- قَالَ جِيفَةٌ بِاللَّيْلِ بَطَّالٌ بِالنَّهَار.( بحار الأنوار ج‏73    180 )   

    امام باقر (ع) فرمود: كه موسى (ع) گفت: پروردگارا كدام بنده‏هايت را بيشتر دشمن دارى؟ فرمود: كسىكه در شب مانند مرداريست و شب را مى خوابد و در روز هم به بيكارى مى گذراند.

    بیکاری علاوه بر آن که موجب بغض پروردگار است منشاء بسیاری از فساد ها هم می شود .درست است که زحمت تامین خرجی منزل بر عهده مرد قرار داده شده است ولی خانم ها هم باید بدانند که بیکاری فتنه زا می باشد .

    خانم ها در ابتدا باید بدانند که مهمترین وظیفه آنها خوب شوهرداری است و بعد از آن که خوب شوهر داری کرده و فضای راحتی را در منزل برای شوهر خود تامین کرد باید از وقت خود به خوبی استفاده کند و آنرا بیهوده هدر ندهد . از بهترین اموری که بر خانمها لازم است به آن بپردازند این است که دین خود را در ابعاد گوناگون خوب بشناسند تا هم خودشان بتوانند بنده خوبی برای خداوند متعال بوده و به کمال خود برسند و هم بتوانند فرزندادن صالحی را به جامعه تحویل دهند ، بنابراین باید برنامه ای برای یادگیری دینشان بریزند تا هم از بیکاری نجات پیدا کرده و هم از وقت خود مفید ترین بهره ها را ببرند.

    اگر به هر دلیل می خواهید بیرون از منزل کار کنید به چند نکته توجّه کنید:

    1-در انتخاب شغل با شوهرتان تفاهم كنيد و بدون اجازه او شغل نگيريد،كه اين امر آرامش و صفاى خانوادگى را بر هم ميزند و زندگى رابر شما و فرزندانتان تلخ ميگرداند.و اين حق شوهر است كه اجازه بدهد ياندهد.

    2- در خارج منزل و در محل كار حجاب اسلامى را كاملا رعايت نماييد.ساده و بى آرايش به محل كار برويد از معاشرت با مردان بيگانه حتى المقدور اجتناب كنيد.اداره جاى كار و خدمت است نه جاى رقابت و خودنمائى.شخصيت به لباس و زر و زيور نيست بلكه به متانت وسنگينى و كاردانى و انجام وظيفه است.آرامش و وقار و سنگينى يك زن مسلمان را حفظ كنيد.هم محترم باشيد هم احساسات و عواطف لطيف همسرتان را جريحه دار نسازيد.

    3--در عين حال كه شما در خارج كار ميكنيد اما شوهر وفرزندانتان انتظار دارند از كار خانه دارى و شوهردارى و بچه دارى نيزغفلت نكنيد:با كمك و همكارى شوهرتان نظافت منزل و طبخ غذا وشستن ظروف و لباسها و ساير امور خانه را تنظيم كنيد و در مواقع مناسب با هم انجام دهيد.منزل شما بايد مانند منزل ساير مردم بلكه بهتر اداره شود.

    همسرتان با خانواده شما آشنا شده است و دوست ندارد که شما وقتی خانواده و فامیل خود را می بینید او را فراموش کرده، و فقط با انان انس بگیرید . البته این بدان معنا هم نیست که شما اصلاً در میان جمع از همسر خود جدا نشوید چرا که این هم از لحاظ اجتماعی مضرّ است . بنابراین باید بین این دو راه ، راه میانه ای را انتخاب کنید؛ تا هم همسرتان احساس بی مهری نکند و هم خیلی در بین خانواده انگشت نما نشوید.

    باید مراقب بود خانواده زن و مرد به موقع به هم سر بزنند و واقعاً هم ديگر را تحويل بگيرند. به معناي حقيقي شيفته همديگر باشند. ضمناً شما هم سعی کنید که با خواهر و مادر و خانواده او مانوس شوید این انس شما به تحکیم روابط بسیار کمک می کند.

    هر چه قدر به خانواده همسر خود ( به پدر ور مادر و خواهر وبرادر و...) احترام بگذارید ، در واقع به خود خدمت کرده اید و سود آن به خودتان برمی گردد چرا که جواب نیکی کردن نیکی کردن است.

    اگر مرد از زن دوّم جلوی شما صحبت کرد نباید شما زود رنج باشید و فکر کنید که حتماً شما از لحاظ ظاهری و رفتاری مورد پسند او نیستید و او چشمش دنبال دیگری بوده و شما را نپسندیده است. بلکه باید دانست که بسیاری از اوقات این حرف ها از حدّ شوخی تجاوز نمی کند و گاهی هم می خواهند شما را به شوخی اذیّت کنند. پس زود رنج نباشید و این حرف ها را حمل بر بی مهری نکنید.

    بعضی از شوهر ها در جمع به زن خود بیشتر توجّه می کنند و بعضی کمتر. ولی باید دانست که این توجّه کمتر برای این نیست که شما را دوست ندارد بلکه گاهی اصلاً متوجّه این نیاز شما نیست و یا اینکه یک روحیّه مرد سالاری دارد و خوشش نمی آید که مردم گمان کنند که زن ذلیل است . ولی باز تکرار می کنیم که هیچ کدام این ها به این معنا نیست که به شما محبّت ندارد و یا محبت کمتری دارد.

    در این شرایط شما می توانید که بسیار با آرامش (نه در هنگام ناراحتی و همراه با عصبانیّت) این نیاز خود را به او منتقل کنید و از او بخواهید که در میان جمع، بیشتر به شما توجّه کند.

    مرد دوست می دارد که همسر او ، به او وابسته باشد و احساس کند می تواند تکیّه گاه خوبی برای زن خود باشد . دوست دارد همسرش به او وابسته باشد و اینچنین نباشد که در همه کارها احساس بی نیازی داشته باشد. بنابراین بر زن لازم است که احساس وابستگی خود را به مرد ابراز کند نه اینکه فقط در دل این گونه باشد.چه اینکه ابراز این حالت باعث خشنودی مرد و محکم شدن پایه های زندگی جدید شما می شود.

    مغرور بودن همیشه بد است ولی در زندگی بسیار بدتر است و انسان هر جا هم این طور باشد در زندگی زناشوئی اصلاً نباید این طور باشد، البته اگر خواستار دوام زندگی زناشویی خود باشد !! قوام زندگی زناشوئی به عفو و گذشت است .

    هيچوقت كسي رو كه دوست داري {و ارزش دوست داشتن رو داره }به خاطر غرورت از دست نده. هميشه سعي كن غرورت رو به خاطر كسي كه دوست داري از دست بدي.

    طرفین باید بدانند که هر انسانی دارای اشکالاتی است . نه مرد مانند امیرالمومنین علیه السلام است و نه زن مانند حضرت زهراست(سلام الله علیها). پس از اوّل زندگی توقّعمان را از طرف مقابل بالا نبریم که اگر توقّع ما برآورده نشد ناراحت شویم. ما باید از اینکه اشکالات یکدیگر را بشنویم استقبال کنیم و در راه بر طرف کردن آنها بکوشیم.

    این روحیّه را در خود تقویت کنیم که اشکالات را بشنویم و در بر برطرف کردن همّت بگماریم ، تا به کمال خود نزدیکتر شده و زندگی راحتتری را برای خود به ارمغان بیاوریم.

    باید توجّه داشته باشیم که " ما را چوب نمی زنند به این دلیل که چرا زمین خوردید بلکه چوب می زنند که چرا وقتی بد کردید و زمین خوردید بلند نشدید و جبران نکردید."

    باید شهامت پذیرش اشتباه را داشت واز آن ناراحت نشد و طوری برخورد نکرد که راه انتقاد را بر خود ببندیم . چرا که در واقع با این کار راه پیشرفت خود را به روی خود می بندیم .

    برای اینکه خودتان هم راحت تر باشید از کنار آن مشکل بگذرید و سعی کنید به جای یادآوری مشکل ، آنرا فراموش کنید چرا که اگر دائما آن مشکل رابه یاد بیاورید ؛ نه تنها مشکل حل نمی شود بلکه تشدید می شود و آرامش را از شما می رباید .

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 5 ماه قبل
    -1

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید