توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    تفکر و پژوهش ششم درس ماه بود و روباه با جواب

    دسته بندی :
    1. اسک 98
    2. مطالب سایت
    224بازدید

    تفکر و پژوهش ششم درس ماه بود و روباه با جواب را از سایت اسک 98 دریافت کنید.

    موضوع کلی و پیام داستان ماه بود و روباه چه بود؟ صفحه 30 تفکر و پژوهش ششم

    جواب گفت و گو کنید صفحه ۳۰ کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم دبستان ابتدایی موضوع کلی و پیام داستان ماه بود و روباه چه بود؟ از سایت نکس لود دریافت کنید.

    جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم کاش یکی از بچه ها جواب رو بفرسته.😞

    نویسنده : روباه اون هم سختی کشید تا به ماه برسد رسید اما فهمید که ما هیچ فایده ی ندارد که ماه پیش او باشد.

    ناشناس: روباه اون هم سختی کشید تا به ماه برسد رسید امّا روباه فهمید که هیچ فایده ای نداردکه ماه پیش او باشد.

    امیرحسین : روباه میخواست ماه مال خودش باشه و برای رسیدن به خواسته اش تلاش زیادی کرد اما این خودخواهی او نتیجه ای نداشت.

    ناشناس : ما نمیتوانیم همه چیز را دوست داشته باشیم و همان لحظه که ان را دیدیم عاشقش بشویم مثلاًما نمی توانیم یک الاق را که دیدیم و از ان خوشمان امد همان لحظه ان را برداریم چون ما یک ونسانیم و ان یک حیوان است پس ما برای هر همدمی از هم جنسمان باید بهره بگیریم.

    ناشناس: دلبستگی های دنیوی هر چند که برای به دست آوردن آنها رنج و زحمت فراوان کشیده ایم.

    نویسنده : روباه می خواست که ماه مال خودش باشد ولی فهمید که این خودخواهی هیچ نتیجه ای ندارد.

    نویسنده : روباه میخواست که ماه همیشه با او باشه یعنی مال خودش باشه ولی فهمید که این خودخواهی هیچ کاری نمیکنه هیچ نتیجه ای براش نداره.

    نرگس رستملو : چه چیز سبب شد روباه به فکر مالکیت ماه بیفتد؟چون رو با فکر می کرد ماه دوست خوبی برای او می تواند باشد چرا تلاشهای روباه برای راضی کردن ماه به نتیجه نمی رسید؟همانطور که ما همنوعان خود هستیم رو باهم باید از هم نوع خود برای دوستی انتخاب می‌کرد انتخاب کند چرا نویسنده داستان این شخصیت را انتخاب کرده است مثلاً به جای روباه چرا خرس فیل یا هر حیوان دیگری انتخاب نشده است؟چون روباه از همه طمع کار تر است به نظر شما از نتیجه این فعالیت برای زندگیت استفاده می توان کرد؟ما باید برای هر کاری راه درستی انتخاب کنیم برای مثال کبوتر با کبوتر باز با باز کند همجنس با همجنس پرواز.

    منبع مطلب : nexload.ir

    مدیر محترم سایت nexload.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    تفکر و پژوهش : ماه بود و روباه

    مضمون : آرزوها و زیبایی

    صلاحیت‌ها : مشاهده، استدلال، استنباط و نتیجه‎گیری

    زمان : ۱ جلسه

    پیوست : دارد

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    دانلود برگه ثبت مشاهدات درس                                                          ۲۴۷کیلو بایت

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    دانلود فیلم روباه بود و ماه                                                             ۵۰.۹۳ مگابایت    

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    فعالیت شماره ۱۹ عنوان فعالیت: ماه بود و روباه بود

    مضمون: آرزوها / زیبایی

    صلاحیت‏ها: استدلال، استنباط و نتیجه‎گیری، درک خواسته‌های دیگران

    زمان: ۴۵دقیقه

    در اغلب داستان‌ها روباه به عنوان نماد فریب و حیله‌گری معرفی شده است. دانش‌آموزان در این داستان با شخصیت متفاوتی از روباه آشنا می‌شوند، نماد موجودی که می‌خواهد ماه را برای خودش داشته باشد. خواست متفاوت ماه، اما درخشندگی در آسمان و نه زندانی شدن در خانه روباه است. گفت و گو درباره موضوع داستان و برداشت دانش‌آموزان از قضایای داستان به آن‌ها کمک می‌کند تا از زاویه دیگری به خواسته‌ها و روابط متقابل بین موجودات نگاه کنند.

    انتظارات عملکردی خاص:

    ·         طرح پرسش‌های مناسب و تشخیص مسئله

    ·        کار بر روی اطلاعات و اندوخته‌ها برای تبدیل مجهول به معلوم

    ·        پیش‌بینی نتایج و پیامدها و بروز رفتار خردمندانه‌

    ·        شناسایی تفاوت‌ها، شباهت‌ها و رابطه‌ها

    ·        استفاده از زبان صحیح و دقیق برای توضیح ایده‌ها و تصمیم‌های خود

    ·        استنباط و نتیجه‌گیری از یافته‌ها

    انتظارات عملکردی مشترک

    ·        بررسی پدیده‌ها و روابط بین آن‌ها

    ·        بررسی قوانین حاکم بر روابط بین پدیده‌ها

    ·        بروز عمل اخلاقی در مراودات روزانه خود

    ·        استخراج معنا و مفهوم از تجارب خود

    مواد و وسایل آموزشی: کتاب و انیمیشن "ماه بود و روباه بود"، از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.

    فرایند اجرای فعالیت:

    قبل ازخواندن کتاب یا نمایش فیلم هدف خود را از خواندن یا نمایش فیلم برای بچه‎ها بگویید و از آن‎ها بخواهید به تمام جزییات داستان، موضوع کلی، شخصیت‎های داستان، پیام و. . . . آن فکر کنند. بعد از خواندن داستان یا نمایش فیلم از ‏دانش‏آموزان بخواهید علاوه بر کلیاتی که گفته شد راجع به موارد زیر بحث کنند:

    ·        موضوع کلی داستان چه بود؟ شخصیت‎های داستان چگونه بودند؟ پیام داستان چه بود؟

    ·        چه چیز سبب شد روباه به فکر مالکیت ماه بیفتد؟

    ·        ویژگی‎های کلی تیپ شخصیتی روباه در این داستان چیست؟

    ·        ماه در این داستان نماد یا تمثیل چه چیزهایی می‎تواند باشد؟

    ·   چرا نویسنده‎ی داستان این شخصیت‎ها را انتخاب کرده است؟ (مثلا به جای روباه چرا خرس، فیل، یا هر حیوان دیگری انتخاب نشده است؟ )

    ·        چرا ماه از زندگی با روباه راضی نبود؟

    ·        چرا تلاش‌های روباه برای راضی کردن او به نتیجه نمی رسید؟ (روی این سؤال تمرکز و تاکید کنید)

    ·        آیا شما هم تجربه‎ای مانند روباه داستان دارید؟ ارتباط این داستان با زندگی ما چیست؟

    توصیه‏های اجرایی: -------

    فعالیت تکمیلی:---------

    پیوست‏: داستان فیلم ماه بود و روباه

    ماه بود و روباه / نویسنده و تصویرگر آناهیتا تیموریان. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 1379. [28] ص، مصور (رنگی)

    خلاصه‌ی داستان:

    یک شب که ماه از تمام شبهای دیگر قشنگتر بود وبه زمین نزدیکتر.

    روباه کوچک از کوه بالا رفت و ماه را برداشت و به لانه خود برد.

    آن شب روباه از بودن ماه در لانه‌اش خوشحال بود.

    گاهی می خندید، گاهی دور او می چرخید، ماه فقط می تابید.

    روباه به علفزار رفت تا برای ماه غذایی دست و پا کند.

    وقتی برگشت ماه کمی بزرگتر شده بود. روباه خوشحال شد و شروع به پختن غذای لذیذی کرد. او سفره شام را قشنگ چید و رو به ماه کرد تا او را سر سفره دعوت کند. تازه یادش افتاد ماه که غذا نمی‌خورد، ماه فقط می تابد.

    فردای آن شب ماه کمی بزرگتر شده بود. روباه یک نقاشی قشنگ از او کشید، خواست آن را به ماه نشان دهد، تازه یادش افتاد، ماه که چشم ندارد.

    روز بعد روباه توی جنگل تمرین آواز کرد و به لانه برگشت، ماه را دید که باز هم بزرگتر شده است. خوشحال شد و شروع به خواندن کرد، اما هنوز چند کلمه بیشتر نخوانده بود که یادش افتاد، ماه که گوش ندارد. ماه فقط می تابد.

    شبها می گذشت و ماه بزرگ و بزرگتر می شد. اما ماه فقط بزرگ می شد و فقط می تابید. سیزده شب گذشت و شبی رسید که ماه بزرگ بزرگ شد، یک ماه کامل. فردای آن شب روباه تصمیم خود را گرفت که چطور ماه عزیزش را خوشحال کند.

    منتظر ماند و بعد از چهارده شب، وقتی ماه دوباره کوچک شد. آن را برداشت و از کوه بالا رفت و دوباره سرجایش گذاشت.

    منبع مطلب : 6shom-iran.blogfa.com

    مدیر محترم سایت 6shom-iran.blogfa.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    نتیجه داستان ماه بود و روباه

    نتیجه داستان ماه بود و روباه

    نتیجه داستان ماه بود و روباه

    صلاحیت‌ها : مشاهده، استدلال، استنباط و نتیجه‎گیری

    ——————————————————————————————————————–نتیجه داستان ماه بود و روباه

    دانلود برگه ثبت مشاهدات درس                                                          ۲۴۷کیلو بایت

    —————————————————————————————————-

    دانلود فیلم روباه بود و ماه                                                             ۵۰.۹۳ مگابایت

    —————————————————————————————————-

    فعالیت شماره ۱۹ عنوان فعالیت: ماه بود و روباه بود

    صلاحیت‏ها: استدلال، استنباط و نتیجه‎گیری، درک خواسته‌های دیگران

    نتیجه داستان ماه بود و روباه

    در اغلب داستان‌ها روباه به عنوان نماد فریب و حیله‌گری معرفی شده است. دانش‌آموزان در این داستان با شخصیت متفاوتی از روباه آشنا می‌شوند، نماد موجودی که می‌خواهد ماه را برای خودش داشته باشد. خواست متفاوت ماه، اما درخشندگی در آسمان و نه زندانی شدن در خانه روباه است. گفت و گو درباره موضوع داستان و برداشت دانش‌آموزان از قضایای داستان به آن‌ها کمک می‌کند تا از زاویه دیگری به خواسته‌ها و روابط متقابل بین موجودات نگاه کنند.

    ·        کار بر روی اطلاعات و اندوخته‌ها برای تبدیل مجهول به معلوم

    ·        پیش‌بینی نتایج و پیامدها و بروز رفتار خردمندانه‌

    ·        شناسایی تفاوت‌ها، شباهت‌ها و رابطه‌ها

    ·        استفاده از زبان صحیح و دقیق برای توضیح ایده‌ها و تصمیم‌های خود

    نتیجه داستان ماه بود و روباه

    ·        بررسی قوانین حاکم بر روابط بین پدیده‌ها

    ·        بروز عمل اخلاقی در مراودات روزانه خود

    مواد و وسایل آموزشی: کتاب و انیمیشن “ماه بود و روباه بود”، از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.

    قبل ازخواندن کتاب یا نمایش فیلم هدف خود را از خواندن یا نمایش فیلم برای بچه‎ها بگویید و از آن‎ها بخواهید به تمام جزییات داستان، موضوع کلی، شخصیت‎های داستان، پیام و. . . . آن فکر کنند. بعد از خواندن داستان یا نمایش فیلم از ‏دانش‏آموزان بخواهید علاوه بر کلیاتی که گفته شد راجع به موارد زیر بحث کنند:

    ·        موضوع کلی داستان چه بود؟ شخصیت‎های داستان چگونه بودند؟ پیام داستان چه بود؟

    ·        چه چیز سبب شد روباه به فکر مالکیت ماه بیفتد؟

    ·        ویژگی‎های کلی تیپ شخصیتی روباه در این داستان چیست؟

    ·        ماه در این داستان نماد یا تمثیل چه چیزهایی می‎تواند باشد؟

    ·   چرا نویسنده‎ی داستان این شخصیت‎ها را انتخاب کرده است؟ (مثلا به جای روباه چرا خرس، فیل، یا هر حیوان دیگری انتخاب نشده است؟ )

    ·        چرا تلاش‌های روباه برای راضی کردن او به نتیجه نمی رسید؟ (روی این سؤال تمرکز و تاکید کنید)

    ·        آیا شما هم تجربه‎ای مانند روباه داستان دارید؟ ارتباط این داستان با زندگی ما چیست؟

    نتیجه داستان ماه بود و روباه

    نتیجه داستان ماه بود و روباه

    ماه بود و روباه / نویسنده و تصویرگر آناهیتا تیموریان. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 1379. [28] ص، مصور (رنگی)

    یک شب که ماه از تمام شبهای دیگر قشنگتر بود وبه زمین نزدیکتر.

    روباه کوچک از کوه بالا رفت و ماه را برداشت و به لانه خود برد.

    گاهی می خندید، گاهی دور او می چرخید، ماه فقط می تابید.

    روباه به علفزار رفت تا برای ماه غذایی دست و پا کند.

    وقتی برگشت ماه کمی بزرگتر شده بود. روباه خوشحال شد و شروع به پختن غذای لذیذی کرد. او سفره شام را قشنگ چید و رو به ماه کرد تا او را سر سفره دعوت کند. تازه یادش افتاد ماه که غذا نمی‌خورد، ماه فقط می تابد.

    فردای آن شب ماه کمی بزرگتر شده بود. روباه یک نقاشی قشنگ از او کشید، خواست آن را به ماه نشان دهد، تازه یادش افتاد، ماه که چشم ندارد.

    روز بعد روباه توی جنگل تمرین آواز کرد و به لانه برگشت، ماه را دید که باز هم بزرگتر شده است. خوشحال شد و شروع به خواندن کرد، اما هنوز چند کلمه بیشتر نخوانده بود که یادش افتاد، ماه که گوش ندارد. ماه فقط می تابد.

    شبها می گذشت و ماه بزرگ و بزرگتر می شد. اما ماه فقط بزرگ می شد و فقط می تابید. سیزده شب گذشت و شبی رسید که ماه بزرگ بزرگ شد، یک ماه کامل. فردای آن شب روباه تصمیم خود را گرفت که چطور ماه عزیزش را خوشحال کند.

    منتظر ماند و بعد از چهارده شب، وقتی ماه دوباره کوچک شد. آن را برداشت و از کوه بالا رفت و دوباره سرجایش گذاشت.

    این کتاب داستان یک روباه بود که علاقه فراوانی به ماه داشت پس یک شب ماه را از آسمان قاپید و به خانه اش برد و چهارده شب از ماه نگه داری کرد .او می خواست به ماه غذا بدهد ولی ماه نه حرفی می زد و نه غذا می خورد.پس از چند روز روباه متوجه شد که ماه هرشب بزرگ و بزرگتر می شود تا جایی که در روز چهاردهم دیگر ماه در خانه اش جا نمی شد و کاملا گرد شده بود.روباه پی برد که جای ماه فقط درآسمان است و هیچ کس نباید او را به خانه خود ببرد

    من از این داستان نتیجه گرفتم که در هر چهارده روز ماه به شکل دایره در می اید

    نتیجه داستان ماه بود و روباه

    ششم دبستان / تفکر و پژوهش ششم ابتدایی / فیلم ماه بود و روباه / وبلاگ بچه های آسمان / سلمان رزاقی زارع

    نمونه سئوالات کتاب  تفکر و پژوهش پایه ی ششم ابتدایی

    1-مهم ترین درسی که از ماجرای « رفتگر بجنوردی » می گیریم کدام است؟

    الف) امانتداری   ب) بی نیازی   ج) قضاوت صحیح     د) تصمیم گیرینتیجه داستان ماه بود و روباه

    2- برای ارزیابی دریافت های خود از درس تفکر و پژوهش، کدام معیار مناسب است؟

    الف) خوش خطی                                   ب) دقت

    چ)   برسی همه جانبه ی موضوعات          د) همه ی موارد

    3- با توجه به موضوع، روش های گرد آوری اطلاعات در کدام گزینه به درستی آمده است؟

    الف) بررسی رفتارهی عقاب:  نظرسنجی – مشاهده – مطالعه ی کتاب

    ب) فواید نوشیدن شیر برای دانش آموزان: نظرسنجی – مطالعه ی کتاب – جستجوی اینترنتی

    ج) خوراکی های محبوب دانش آموزان : مشاهده ی –  مطالعه ی کتاب – جستجوی اینترنتی

    روش های درمان سرطان خون : مشاهده – نظرسنجی – جستجوی اینترنتی

    4- هنگام بحث گروهی درباره ی یک موضوع خاص، کدام دسته از رفتارهای زیر صحیح است؟

    الف) به حرف دیگران گوش کردن – مستقل فکر کردن – ایده های خود را با دیگران به اشتراک گذاشتن

    ب) حرف دیگران را قطع نکردن – درباره ی نظرات دیگران فکر کردن – به دیگران احترام گذاشتن

    ج) برای نظر خود دلیل آوردن – به موضوعات مختلف پرداختن – پرسش کردن از دیگران

    د) آمادگی برای تغییر عقیده ای دادن – به دیگران کمک کردن – توضیح دادن نظر خود

    نتیجه داستان ماه بود و روباه

    5- اگر موضوع مورد نظر ما ، « امکان زنده ماندن برای مدت بسیار طولانی » و طبقه بندی پدیده های مختلف دارای این ویژگی باشد، کدام یک از طبقه بندی های زیر گزینه ی بهتری در این طبقه بندی به حساب می آید؟(هماهنگ کشوری 94-93 )

    الف) جنگل – داستان – گل                  ب) ایده- داستان – اثر هنری

    ج) ایده – جنگل – انسان                      د) گل – اثر هنری – انسان

     6- الگوی رابطه ی میان دو عبارت « شروع غمگین » و « پایان شاد » در میان عبارت های کدام گزینه به چشم نمی خورد؟ (هماهنگ کشوری 94-93 )

    الف) شخصیت خودش    ب) هویتش     ج) تغییر ظاهرش     د) رفتارش

    8- چرا خرس های باغ وحش گفتند که آن خرس ، خرس حقیقی نیست ؟

    الف) چون عقیده داشتند آن خرس مانند آنها در قفس زندگی نمی کند

    نتیجه داستان ماه بود و روباه

    الف) سفر به مدینه                ب) دیدن حضرت محمد (ص)     نتیجه داستان ماه بود و روباه

    ج) شفای مادرش                   د)  سفر به خانه خدا

    10- برای گفتگو در اجتماع پژوهشی کلاس، کدام گزینه را باید رعایت کرد؟

    الف) عدم رعایت نوبت                       ب) کنترل نکردن هیجان

    ج) گوش دادن موثر و احترام به حقوق دیگران      د) انعطاف پذیری

    11-در جمع آوری اطلاعات به روش مشاهده به کدام مورد باید دفت کنیم ؟

    الف) مشاهده ، موجب سلب آسایش و فرد مورد مشاهده نشود .

    ج) اطلاعات به دست آمده مورد سواستفاده قرار نگیرد و حرمت افراد حفظ شود.    د)همه موارد

    12- با مشاهده ی  « لی لی حوضک » پی می بریم که در بروز مشکلات دیگران باید :

    الف) بر رفتار آن ها تاثیر بگذاریم

    ب) بگذاریم خودشان راه حل مشکلاتشان را پیدا کنند

    نتیجه داستان ماه بود و روباه

    13- با شنیدن داستان  « دانه ی نی  » به کدام نکته پی می بریم ؟

    الف) مرگ نی، نه پایان راه نی ، بلکه آغازی برای تولد نیستان به شمار می رود .

    ج ) تمام درختان و گیاهان در فصل زمستان می میرند .

    14- چرا با رسیدن فصل پاییز ، دانه ی نی غصه دار شد ؟

    15- در داستان « ماه بود و روباه »چرا ماه از زندگی روباه راضی نبود؟

    نتیجه داستان ماه بود و روباه

     ب) زیرا خانه روباه کوچک بود و ماه نمی توانست بتابد.

    ج) ماه درخشندگی در آسمان ، زندانی شدن در خانه روباه را نمی خواست

    د) او فکر می کرد از تمام موجودات دیگر زیبا تر است

    16- منابع مناسب برای گرد آوری اطلاعات  چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

    الف) اطلاعات با موضوع مرتبط باشد و جملات  قابل فهم باشد.

    ج) دسترسی سریع باشد لازم نیست اطلاعات دقیق و درست باشد

    17) چرا اویس قرنی با وجود تحمل سختی راه و رسیدن به مدینه ، بدون دیدن پیامبر(ص) به یمن بازگشت؟

    الف)زیرا راه او را خسته کرده بود   ب) چون آذوقه اش تمام شده بود

    ج) چون راه گم کرده بود.      د) زیرا به مادر پیرش قول داده بود زود برگردد.

    18) نتیجه ای که از داستان « درخت بخشنده » می گیریم کدام است ؟

    الف )  ما در قبال کسانی که از نعمت وجود آن ها بهره مندیم وظیفه ی متقابل داریم.

    ب) ما در مقابل موجودات غیر زنده ی اطرافمان مسئو لیتی نداریم.

    ج) انسان فقط در قبال انسان های دیگر مسئولیت دارد.

    د) موجودات زنده و غیر زنده اطراف انسان ها ، به اندازه ی خود انسان ها دارای اهمیت نیستند.

    19) در داستان « خفاش دیوانه » چرا حیوانات جنگل انیشیدند که خفاش کاملا دیوانه شده است؟

    الف) چون او همه چیز را وارونه میدید.

     ب) زیرا او همه چیز را غیر از آنگونه که دیگر حیوانات می دیدند، میدید

    د) زیرا خفاش چتری می خواست تا هنگام باران خیس نشود

    الف) همه ی مردم، جهان را همان طور که دیگران می بینند، نمی بینند.

    ب) تمام چیز های پیرامون ما ، همان طور که می بینیم نیستند.

    ج) زیرا افکار مردم در نوع زندگی آن ها تاثیر دارد و بالعکس.

     پاسخنامه سئوالات کتاب  تفکر و پژوهش پایه ی ششم ابتدایی

    جواب سئوال 3 : گزینه ب درست است .  فواید نوشیدن شیر برای دانش آموزان: نظرسنجی – مطالعه ی کتاب – جستجوی اینترنتی

    جواب سئوال 4 : گزینه ج درست است . برای نظر خود دلیل آوردن – به موضوعات مختلف پرداختن – پرسش کردن از دیگران

    جواب سئوال 5: گزینه ب درست است . ایده- داستان – اثر هنری

    جواب سئوال 6 : گزینه د درست است . نور شدید آفتاب – نور ضعیف ستارگان

    نتیجه داستان ماه بود و روباه

    جواب سئوال 8 : گزینه الف درست است . چون عقیده داشتند آن خرس مانند آنها در قفس زندگی نمی کند

    جواب سئوال 9: گزینه ب درست است . دیدن حضرت محمد (ص)

      جواب سئوال 10: گزینه ج درست است. گوش دادن موثر و احترام به حقوق دیگران

    جواب سئوال 12: گزینه ج درست است. با آنان همدلی داشته و به آنها کمک کنیم

     جواب سئوال 13: گزینه الف درست است. مرگ نی، نه پایان راه نی ، بلکه آغازی برای تولد نیستان به شمار می رود .

     جواب سئوال 14: گزینه الف  درست است. فکر می کرد به آخر عمرش رسیده است.

    جواب سئوال15: گزینه ج درست است. ماه درخشندگی در آسمان، زندانی شدن در خانه روباه را نمی خواست

    جواب سئوال 16: گزینه د درست است. د) گزینه ی   (الف)  و  (ب) درست است.

    جواب سئوال 17: گزینه د درست است. د) زیرا به مادر پیرش قول داده بود زود برگردد.

    جواب سئوال 18: گزینه الف درست است. الف )  ما در قبال کسانی که از نعمت وجود آن ها بهره مندیم وظیفه ی متقابل داریم.

    جواب سئوال 19: گزینه ب درست است. ب) زیرا او همه چیز را غیر از آنگونه که دیگر حیوانات می دیدند، می دید

    منبع مطلب : helpkade.com

    مدیر محترم سایت helpkade.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    علی۱۱۰ 14 روز قبل
    0

    جوابش کو🤔🤔

    ناشناس 17 روز قبل
    0

    نمی دونم😂😂😂

    مژگان 26 روز قبل
    0

    خوب خودتون توگوگل بزنیدمیادکه من ولی بازم تحقیق می کنم

    مژگان 26 روز قبل
    1

    بگذارمن میرم تحقیق می کنم میگم

    ناشناس 27 روز قبل
    1

    روباه چگونه با ماه آشنا شد و چرا دوسش داشت .

    مهدی 29 روز قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید