توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    ثبت نام در سامانه مرات بانک رسالت

    1 بازدید

    ثبت نام در سامانه مرات بانک رسالت را از سایت اسک 98 دریافت کنید.

    مرآت چیست؟ اعتبارسنجی در سامانه مرات بانک رسالت

    مرآت چیست؟ اعتبارسنجی در سامانه مرات بانک رسالت

    سامانه اعتبارسنجی مرآت چیست؟

    بدون شک یکی از شرایط مهم برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان این است که بانک، از توان مالی فرد متقاضی برای بازپرداخت اقساط اطمینان حاصل کند. در بانک قرض‌الحسنه رسالت این وظیفه بر عهده سامانه‌ای به نام مرآت است که وظیفه اعتبارسنجی متقاضی تسهیلات را دارد. این سامانه درواقع به‌صورت غیرحضوری، توان مالی و اعتباری متقاضی تسهیلات را برای بازپرداخت اقساط تسهیلات موردنیاز ارزیابی می‌کند.

    اهمیت اعتبار سنجی در سامانه مرآت بانک رسالت

    عدم بازپرداخت و بی‌تعهدی مشتریان نسبت به بدهی‌های بانکی و عدم بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بانک‌هاست که شاید باعث سخت شدن شرایط پرداخت تسهیلات نیز شده است. با توجه به همین معضل بزرگ، نیاز به اعتبارسنجی متقاضی تسهیلات بیش‌ازپیش اهمیت پیداکرده تا ریسک بانک‌ها و مؤسسات مالی برای پرداخت تسهیلات کمتر شود. در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بانک رسالت، سامانه مرآت نقش اعتبارسنجی و دادن رتبه اعتباری به متقاضیان حقیقی تسهیلات را بر عهده دارد و ظرفیت بدهی آن‌ها را مشخص می‌کند.

    اعتبار سنجی در سامانه مرآت چه مزایایی دارد؟

    اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها و مؤسسات مالی در سامانه مرآت، که در فرآیندی سریع انجام می‌شود، مزایای زیادی برای بانک و متقاضی تسهیلات دارد. علاوه بر انجام غیرحضوری اعتبارسنجی و مهم‌تر از همه ایمن بودن فرایند اعتبارسنجی، ارائه خدمات ارزیابی اعتباری، استانداردسازی و هماهنگ‌سازی فرآیند اعتبارسنجی، تعیین ظرفیت بدهی اعضاء بر اساس شاخص‌های اعتبارسنج، تعیین بهبوددهنده‌های اعتباری متناسب با سطح اعتبار اعضاء، محاسبه ریسک اعتباری و پیشنهاد راهکارهای مدیریت آن و قابلیت اتکای بالای خروجی‌های اعتبارسنجی با توجه به مستند بودن اطلاعات و مدارک، جزو دیگر مزایای این سامانه است.

    آخرین اخبار درباره حداقل حقوق و دستمزد سال 99

    چطور در سامانه مرآت اعتبارسنجی شویم؟

    طرح مرآت بانک رسالت

    شما برای اینکه در سامانه مرآت اعتبارسنجی شوید باید از طریق سایت www.imerat.ir در این سامانه ثبت‌نام کنید که نیاز به ارائه اطلاعات به این سامانه دارد. از جمله شماره‌حساب در بانکداری اجتماعی بانک قرض‌الحسنه رسالت که با عدد 10 آغاز می‌شود و نام و شناسه کانون که هم‌زمان با افتتاح حساب می‌توانید دریافت کنید. یکی از مدارک مهمی که برای اعتبار سنجی نیاز دارید، آپلود کردن مدرک مربوط به احراز شغل و درآمدتان مثل مانند فیش حقوقی، حکم کارگزینی، جواز کسب، پروانه و هر گواهینامه‌ای که تأیید شغل و درآمد شما باشد.

    چه افرادی می‌توانند در سامانه مرات ثبت‌نام کنند؟

    سامانه اعتبارسنجی مرآت مختصی افراد حقیقی است و تمامی افرادی حقیقی بین 18 تا 80 سال که به فعالیت‌های مختلف اشتغال دارند می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند. شاغلین دولتی و عمومی غیردولتی، شرکت‌های خصوصی، مشاغل آزاد می‌توانند برای اعتباری سنجی در سامانه مرآت عضویت پیدا کنند. اگر شما شغل دومی هم دارید، برای بهبود نتیجه اعتبارسنجی می‌توانید اطلاعات و مستندات شغلی و درآمدی شغل دومتان را هم در سایت بارگذاری کنید.

    اطلاعات بیشتر درباره وام بانک رسالت

    ثبت درخواست اعتبارسنجی در سامانه مرآت

    شما بعد از انجام فرایند ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات و مدارک لازم، امکان ثبت درخواست اعتبارسنجی در سامانه را دارید و فراموش نکنید که تا زمان دریافت نتیجه اعتبارسنجی امکان هیچ‌گونه ویرایشی در اطلاعات خودتان را نخواهید داشت. البته این امکان وجود دارد که هم‌زمان با بررسی درخواست شما توسط سامانه، پیامی مبنی بر اصلاح درخواست برای شما ارسال شود که باید به سایت مراجعه و ضمن اصلاح موارد خواسته‌شده، اطلاعات جدیدتان را ثبت کنید.

    اعتبارسنجی در سامانه مرآت چقدر طول می‌کشد؟

    همان‌طور که قبلاً گفتیم، فرایند اعتبارسنجی در سامانه مرآت کاملاً غیرحضوری و با سرعت بالایی انجام می‌شود. از زمانی که شما درخواست اعتبارسنجی را در سایت ثبت می‌کنید تا اعلام نتیجه آن حدود یک هفته طول می‌کشد و اعلام نتیجه اعتبارسنجی به‌صورت پیامکی به شما اطلاع داده می‌شود. شما برای اطلاع از نتیجه و جزئیات اعتبارسنجی انجام‌شده باید به سایت مراجعه و بعد از ورود به صفحه شخصی خودتان، از وضعیت پرونده خودتان مطلع شوید.

    هزینه اعتبارسنجی در سامانه مرآت چقدر است؟

    با توجه به اینکه فرآیند اعتبارسنجی، مستلزم انجام فعالیت‌های متعددی از سوی کارشناسان مختلف است، طبیعتاً امکان ارائه رایگان این خدمات وجود ندارد. البته با توجه به عدم نیاز به مراجعه به بانک برای ثبت‌نام و ارائه مدارک و انجام کاملاً غیرحضوری اعتبارسنجی، هزینه حدود 20 هزارتومانی برای عضویت در سامانه مرآت و انجام امور مربوط به آن، معقول به نظر می‌رسد که صرفاً از طریق سامانه انجام می‌شود. ضمن اینکه مدت‌زمان اعتبار گواهی اعتبارسنجی یک سال است و پس از یک سال، لازم است مجدد تقاضای اعتبارسنجی داده شود.

    نتیجه اعتبارسنجی را چطور آنالیز کنیم؟

    نتیجه اعتبارسنجی که توسط سامانه اعتبارسنجی مرآت بانک رسالت برای شما ارسال می‌شود دارای سه بخش توان بازپرداخت اقساط، ظرفیت بدهی و سقف تعهد است.

    رتبه‌بندی در سامانه اعتبارسنجی مرآت بانک رسالت

    علاوه بر نتیجه اعتبارسنجی، رتبه‌بندی متقاضی در سامانه مرآت نیز صورت می‌گیرد که شامل رتبه‌های: ممتاز، کاملاً متناسب، متناسب و نامتناسب خواهد بود.

    ممتاز: عدم نیاز به ارائه بهبوددهنده اعتباری (چک یا سفته)

    کاملاً متناسب: نیاز به ارائه یک بهبوددهنده اعتباری (یک فقره چک و یک نفر متعهد معتبر، برای امضای پشت چک)

    متناسب: نیاز به ارائه یک فقره بهبوددهنده اعتباری (چک یا سفته) توسط خودتان و یک فقره چک یا سفته توسط یک نفر متعهد معتبر.

    نامتناسب: افرادی در این طبقه قرار می‌گیرند که اقساط وام‌های قبلی خود را با تأخیر پرداخت کرده‌اند و رفتار اعتباری مناسبی نداشته‌اند. به همین دلیل امکان استفاده از خدمات سامانه مرآت برای ایشان وجود ندارد و در صورت بهبود رفتار اعتباری، در آینده امکان استفاده از خدمات اعتبارسنجی مرآت فراهم خواهد بود.

    منبع مطلب : www.rade.ir

    مدیر محترم سایت www.rade.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    نحوه ثبت نام در سامانه مرآت برای دریافت وام

    همکاران محترم پس از افتتاح حساب در بانک و وصول پیامک به آدرس https://imerat.com مراجعه و به صورت زیر ثبت نام نمایید:

    1- پس از وارد نمودن کد ملی و شماره تلفن همراه رمزی به شماره اعلام شده به صورت پیامک ارسال می گردد.

    2- دوباره به آدرس https://imerat.com برگشته و در قسمت ورود به سامانه با وارد نمودن کد ملی - رمز (رمزی که به شما پیامک شده است) و کد امنیتی وارد سامانه اعتبارسنجی شوید.

    3- اطلاعات هویتی و شغلی خود را وارد نموده و در سایت ثبت نام کنید. در این مرحله لازم است شماره حساب اعلام شده به صورت 1.کدمشتری.10 ثبت شود. ضمنا شناسه کانون 1004975 میباشد که مربوط به تعاونی اعتبار کارکنان دانشگاه ارومیه می باشد.

    4- در قسمت مدارک و مستندات فیش حقوقی خود را از سامانه دریافت فیش حقوق دانشگاه به صورت PDF ذخیره و ارسال نمایید

    5- در صورت داشتن کارکرد حساب در بانکهای دیگر، وارد کردن عکس یک صفحه ای از صورتحساب بانک مربوطه به همراه شماره حساب نیز مناسب است

    6- در مرحله آخر تأیید نهایی کرده و به سامانه اعتبارسنجی ارسال کنید.

    * ضروری است شناسه کانون 1004975 حتما قید گردد تا تعاونی اعتبار بتواند مدارک شما را تایید و برای اعتبارسنجی به بانک رسالت ارسال نماید در غیر اینصورت تعاونی اعتبار هیچ گونه مسئولیتی درخصوص عدم واریز وامهای شما نخواهد داشت.

    در صورت صحت اطلاعات و تایید بانک رسالت نیازی به حضور در بانک یا معرفی ضامن نخواهید داشت و وام شما به حساب افتتاح شده واریز خواهد گردید.

    با تشکر و احترام

    شرکت تعاونی اعتبار کارکنان دانشگاه ارومیه 

    منبع مطلب : old.urmia.ac.ir

    مدیر محترم سایت old.urmia.ac.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    نحوه ثبت نام در سامانه مرات

    نحوه ثبت نام در سامانه مرات

    در مقاله امروز هیواتکقصد داریم شما را با نحوه ثبت نام در سامانه مرات آشنا نماییم. بانک قرض الحسنه رسالت توانسته به خوبی به شعار دولت الکترونیک عمل کرده و بسیاری از فعالیت های خود را برای مراجعان و مشتریان خود بصورت غیر حضوری انجام می دهد. یکی از خدمات این بانک اعتبارسنجی مشتریان از طریق سامانه مرات می باشد. در مقاله سامانه مرات به تفصیل در خصوص این سامانه صحبت کردیم که این مقاله می تواند پیش زمینه مطالعه مقاله پیش رو باشد. اما این سامانه برای استفاده مشتریان بانک قرض الحسنه رسالت نیاز به ثبت نام داشته که در این مقاله قصد داریم شما را با ثبت نام سامانه مرات آشنا نماییم. یکی از دغدغه های مهم بانک ها اعتبارسنجی مشتریان می باشد. اعتبار سنجی به این معنا می باشد که آیا متقاضیان دریافت وام ، امکان پرداخت اقساط وام را خواهند داشت یا خیر زیرا حتی با دریافت ضمانت های گوناگون سیستم بانکی کشور علاقه ای به دردسر افتادن در بازگشت وام های پرداختی ندارند. هر کدام از بانک ها برای خود سیستم اعتبار سنجی دارند که ممکن است به صورت سنتی باشد یا سامانه های اینترنتی که کار متقاضیان را نیز راحت کرده است ، زیرا لازم نیست دائما در حال رفت و آمد به بانک باشیم. بانک قرض الحسنه رسالت در این زمینه پیشرو بوده است و با معرفی سامانه اعتبارسنجی مشتری مرات توانسته گام مهمی در زمینه دولت الکترونیک بردارد. امروزه سامانه های اینترنتی به خوبی توانسته اند نقش خود را در پیاده سازی دولت الکترونیک ایفا نمایند. در هیواتک نیز توجه ویژه ای به این سامانه ها شده و با انتشار مقالاتی مانند مقالات ذیل سعی در آشنایی بیشتر شما با این سامانه ها و نحوه ثبت نام در این سامانه ها شده است. با مطالعه مقاله امروز هیواتک نیز با ما همراه باشید.

    ثبت نام سایت تامین اجتماعی

    ثبت نام در سامانه سجام

    نحوه ثبت نام در سامانه سپند

    قاعدتا موضوع این مقاله مرتبط به دریافت وام از بانک قرض الحسنه رسالت می باشد و برای دریافت وام بعد از مرحله اعتبارسنجی می بایست درخواست وام را با مراجعه به شعب بانک قرض الحنه رسالت انجام دهید ، اما این بانک برای مشتریان خود در این مرحله نیز امکان درخواست غیرحضوری تسهیلات را نیز فراهم نموده است. بنابراین ابتدا به نحوه درخواست غیر حضوری وام خواهیم پرداخت و سپس به مرحله مهم اعتبارسنجی در سامانه مرات که موضوع اصلی این مقاله نیز می باشد خواهیم پرداخت. متقاضیان دریافت تسهیلات از بانک قرض الحسنه رسالت در هر زمانی از شبانه روز، این امکان را دارند که به سایت بانک رسالت رجوع کرده و درخواست غیر حضوری وام خود را ثبت کنند. برای این کار مراحل ذیل را انجام دهید :

    - وارد سایت بانک رسالت از طریق این لینک شوید.

    - گزینه بالا و سمت چپ سایت که پیشخوان رسالت می باشد را انتخاب کنید.

    - پس از انتخاب این گزینه و وارد کردن اطلاعات کد ملی و شماره همراهی که در سیستم بانک ثبت شده است کد ورود به سامانه برای متقاضی ارسال می شود.

    - در سامانه پیشخوان بانک رسالت، در منوی سمت راست، زبانه تسهیلات با دو زیر منوی معرفی وام و پرداخت خودکار تسهیلات تعریف شده است که متقاضی دریافت وام می بایست گزینه معرفی وام را انتخاب کند.

    - پس از اینکه معرفی وام انتخاب شد، در صفحه باز شده، متقاضی پس از ثبت شماره حساب، مبلغ وام که امتیاز آن از گردش حساب مشتری حاصل می شود ، مدت بازپرداخت و تایید قوانین تسهیلات، درخواست دریافت تسهیلات خود را امضا می‌کند.

    همانطور که در ابتدا گفتیم نیاز است قبل از درخواست غیرحضوری وام از بانک قرض الحسنه رسالت مراحل اعتبارسنجی غیر حضوری در بانک قرض الحسنه رسالت را انجام دهید که در ادامه به نحوه ثبت نام سامانه مرات خواهیم پرداخت.

    همانطور که پیش از این گفتیم ، قبل از هر گونه اقدامی برای دریافت وام در بانک رسالت نیاز به اعتبار سنجی در این بانک دارید که به صورت غیر حضوری و با کمک سامانه مرات می باشد. بانک قرض‌الحسنه رسالت برای تسهیل تضامین و وثیقه برای مشتریان، سامانه اعتبارسنجی مرآت را معرفی کرده است. متقاضیان دریافت تسهیلات می بایست با ورود به سامانه مرات که در مقاله ورود به سامانه مرات به نحوه انجام آن پرداختیم ، در این سامانه اعتبارسنجی شوند. این مرحله از دریافت تسهیلات نیز نیاز به حضور متقاضیان نیست و آن ها می‌توانند در هرساعتی از شبانه روز با در اختیار داشتن اینترنت درخواست خود را ثبت کنند. قبل از ورود به این سامانه شماره حساب در بانکداری اجتماعی بانک قرض‌الحسنه رسالت که با شماره 10 شروع می‌شود و نام و شناسه کانون که می بایست زمان افتتاح حساب، آن ‌ها را دریافت کنید و همچنین اسکن مدارک مربوط به احراز شغل و درآمدتان ؛ مانند فیش حقوقی ، حکم کارگزینی، جواز کسب، پروانه و هر گواهینامه ‌ای مبنی بر تأیید شغل و درآمد باشد آماده داشته باشید . مراحل ثبت نام در این سامانه به این شکل می باشد :

    -  وارد سایت مرات از طریق این لینک شوید. ( به دلیل امکان بروز خطا در مراحل بارگذاری اطلاعات مرورگرهای تبلت یا موبایل به هیچ وجه توصیه نمی ‌شود و در صورت نیاز به انجام کار، از طریق تبلت یا موبایل، می‌ توانید از اپلیکیشن مرآت استفاده کنید )

    - برای ثبت نام، روی عبارت ثبت نام کنید کلیک کرده و کد ملی خود را وارد نمایید. سپس شماره همراه خود را ثبت کنید. رمز عبور، از طریق پیامک و پست الکترونیک برای شما ارسال خواهد شد. ( هر شماره موبایل صرفاً برای یک متقاضی قابل استفاده است )

    - با کلیک روی عبارت وارد سامانه شوید به صفحه ورود کاربر باز می ‌گردید. برای ورود به کارتابل خود، کد ملی، کلمه عبور و متن نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.

    - وارد سامانه شوید و پس از تغییر رمزعبور، دربخش ثبت اطلاعات فردی تمام اطلاعات خواسته شده را به صورت کامل وارد نمایید. تمام اطلاعات خواسته شده را به دقت و به صورت کامل وارد نمایید. وجـود هرگونه نقص در اطلاعات، ممکن است اعلام نتیجه اعتبارسنجی شما را با تأخیر مواجه سازد. در برخی موارد ممکن است پرونده به دلیل نقص و یا اشتباه در اطلاعاتی که در بخش مشخصات فردی وارد کرده‌اید، رد شود. 

    - نوع شغل خود را انتخاب و اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید؛ شغل شما در یکی از این بخش‌ های دولتی و عمومی غیردولتی مانند شهرداری‌ ها ، شرکت ‌های خصوصی ، مشاغل آزاد شامل پزشکان، وکلا، دارندگان جوازکسب و … می باشد. در صورتی که شغل دومی دارید، جهت بهبود نتیجه اعتبارسنجی، اطلاعات و مستندات شغلی - درآمدی مربوط به آن را بارگذاری نمایید.

    - پس از ثبت اطلاعات فردی، وارد بخش درخواست اعتبارسنجی شوید. متن نوشته شده را مطالعه وآن را تأیید کنید. با تأیید متن و کلیک بر روی ثبت درخواست اعتبارسنجی امکان هیچ گونه ویرایشی در اطلاعات خودتان تا زمان دریافت نتیجه اعتبارسنجی  نخواهید داشت.

    - فرایند انجام اعتبارسنجی حدود یک هفته به طول می‌انجامد. با مشخص شدن نتیجه اعتبارسنجی، پیامکی برای شما ارسال می‌شود تا به سایت مراجعه کنید. برای مشاهده نتیجه، در قسمت اطلاعات پرونده‌ها روی نتیجه اعتبارسنجی کلیک نمایید. در این قسمت امکان پرداخت هزینه اعتبارسنجی فراهم گردیده است.پرداخت هزینه صرفاً از طریق سامانه انجام می‌گیرد. در قسمت پایین بخش نتیجه اعتبارسنجی بر روی گزینه پرداخت کلیک کنید تا وارد درگاه بانکی شوید.

     نتیجه اعتبارسنجی، دارای سه بخش توان بازپرداخت ماهیانه اقساط ، ظرفیت بدهی و سقف تعهد می باشد در سامانه مرآت پذیرش تعهدات مالی دیگران محدود به تعداد افراد نیست بلکه شما می ‌توانید تا سقف تعهد خود، تعهدات مالی دیگران را بپذیرید. توجه داشته باشید با پذیرش تعهدات مالی دیگران، سقف تعهد شما کاهش می‌یابد. برای اطلاع از باقیمانده سقف تعهد خود، به قسمت نتیجه اعتبارسنجی در سامانه مرآت مراجعه کنید.

    نتیجه اعتبارسنجی، شما را در یکی از این رتبه ‌ها قرار می گیرد :
    ممتاز: عدم نیاز به ارائه بهبود دهنده اعتباری و در این حالت پرونده به صورت خودکار تکمیل می ‌شود.
    کاملا متناسب: نیاز به ارائه یک بهبودد هنده اعتباری که یک فقره چک  و یک نفر متعهد معتبر، برای امضای پشت چک می باشد.
    متناسب : نیاز به ارائه یک فقره بهبود دهنده اعتباری (چک یا سفته) توسط خود و یک فقره چک یا سفته توسط یک نفر متعهد معتبر می باشد.
    نامتناسب : افرادی در این دسته قرار می‌ گیرند که اقساط وام‌ های قبلی خود را با تأخیر پرداخت کرده‌اند و رفتار اعتباری مناسبی نداشته‌اند. به همین دلیل امکان استفاده از خدمات سامانه مرآت برای ایشان وجود ندارد. در صورت بهبود رفتار اعتباری، درآینده امکان استفاده از خدمات اعتبارسنجی مرآت فراهم خواهد بود.
    - پس از دریافت نتیجه اعتبارسنجی و درصورتی که در گروه ممتاز قرار نگرفته‌اید ، به همراه یک نفر متعهد به صورت حضوری به مراکزی که از قبل توسط راهنمای کانون، به شما اعلام شده است، مراجعه نموده و  مدارک خود شامل اصل کارت ملی و اصل دسته چک ( صیاد ) را ارائه کنید.

    پس از اعلام نتیجه اعتبار سنجی نیاز است مدارک خود را برای اخذ وام تکمیل نمایید که در مقاله مدارک سامانه مرات ( مرآت ) به تفصیل در این خصوص صحبت کردیم که مطالعه آن را به شما پیشنهاد می نماییم.

    در پایان ، خواندن مقالات سامانه سجام و سامانه ثنا را نیز به شما توصیه می کنیم .

    منبع مطلب : www.heyvatech.com

    مدیر محترم سایت www.heyvatech.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    میثم 28 روز قبل
    0

    ثبت نام مجدد ‍

    فرهاد 3 ماه قبل
    -1

    ثبت‌نام مرآت...؟

    رضا 10 ماه قبل
    -1

    ثبتنام امرات

    مهدی 12 ماه قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید