توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    جواب کار در منزل علوم دوم دبستان صفحه 23

    1 بازدید

    جواب کار در منزل علوم دوم دبستان صفحه 23 را از سایت اسک 98 دریافت کنید.

    جواب سوالات علوم

    بسمه تعالی

    درس اول :

    ایستگاه فکر :صفحه ی  15

    کدام یک می تواند مشاهدات خود را دقیق بیان کند ؟ چرا ؟

    سمیه – چون برگه ی یادداشت خود را به همراه دارد ولی مینا برگه ی یادداشت خود را گم کرده و نمی تواند مشاهدات خود را دقیق بیان کند .

    -------------------------------------------------------------------------------------------

    درس دوم :

    گفت و گو کنید :صفحه ی  17

    چرا هوا در تصویراول آلوده شده است ؟ چون تعداد ماشین ها در تصویر زیاد است .

    چگونه می توانیم هوایی سالم داشته باشیم ؟ به جای ماشین های شخصی از ماشین های نقلیه ی عمومی مثل مترو و اتوبوس استفاده کنیم – استفاده از دوچرخه – کاشتن درخت – ساختن کارخانه در اطراف و دور تر از شهر ها –

    علم و زندگی :صفحه ی 17

    هوای آلوده چه اثراتی بر زندگی جانوران و گیاهان دارد ؟ به سلامت جانوران و گیاهان آسیب می رسد و باعث خشک شدن گیاهان و باعث کوتاه شدن عمر انسانها و حیوانات می شود.

    فعالیت :ص17

    1-    چه می بینید؟ دود داخل شیشه جمع می شود .

    2-    اگر در بطری را باز کنیم چه می شود ؟ دود به آرامی از بطری خارج می شود .

    3-    چه اتفاقی می افتد ؟ قسمتی از دودها با آب به ته ظرف می رود

    آب چه رنگی می شود ؟ آب تیره و به رنگ خاکستری می شود .

    سوال زیر تصویر: صفحه ی 18

    چرا این جانوران از بین رفته اند ؟ به دلیل ریختن آشغال ها – ریختن فاضلاب خانه ها – ریختن فاضلاب ها و مواد سمی کارخانه ها به داخل رودخانه ها و دریا ها

    سوال بالای تصویر صفحه ی  19:

    انسان از آب چه استفاده هایی می کند ؟ در آبیاری زمین های کشاورزی – خوردن – پخت و پز –

    شست و شو – گردش و تفریح به وسیله ی کشتی و قایق – حمل و نقل –

    سوال وسط دو تصویر صفحه ی  19 :

    جانوران و گیاهان از آب چه استفاده هایی می کنند ؟ برای شست و شو و خوردن و بعضی حیوانات برای زنده ماندن به آب نیاز دارند مانند : ماهی

    گفت و گو کنید صفحه ی  19 :

    اگر آب رودخانه ای خشک شود برای جاندارانی که در آن رودخانه و اطراف زندگی می کنند چه اتفاقی می افتد ؟ جانورانی که در داخل آب زندگی می کنند می میرند و جانورانی که در اطراف آن زندگی هستند زندگی برایشان سخت و کم کم از بین می روند .

    علم و زندگی صفحه ی 20 :

    از معلم خود بپرسید در تصفیه خانه چگونه آب رودخانه را به آب قابل آشامیدن تبدیل می کنند ؟

    آب رودخانه ها پشت سد جمع می شود به سمت تصفیه خانه می روند به این ترتیب که مواد اضافی و گل و لای آب با کمک صافی گرفته می شود و بعد با کمک مواد ضدعفونی مانند کلر آب ضد عفونی می شود میکروب در آب از بین می رود سپس با کمک لوله آب را ار تصفیه خانه به منازل انتقال می دهند .

    سوال بالای تصویر صفحه ی 21 :

    درس سوم :

    مشاهده کنید صفحه ی  23 :

    چه مقدار از توپ روشن می شود ؟ نیمی از توپ که در مقابل نور است روشن و نیمی دیگر که پشت به نور  است تاریک می شود .

    گفت و گو کنید صفحه ی  23 :

    روز و شب چگونه به وجود می آید ؟ از گردش کره ی زمین به دور خودش در مدت 24 ساعت شب و روز به وجود می آید .

    آزمایش کنید صفحه ی 25 :

    آیا تغییر دمای آب به سرعت اتفاق می افتد ؟ چگونه ؟ خیر – آب نیز مانند زمین کم کم گرمای خود را از دست می دهد و سرد می شود .

    ایستگاه فکر صفحه ی  25 :

    آیا صبح که خورشید طلوع می کند زمین به طور ناگهانی گرم می شود ؟ خیر – زمین به آرامی گرم می شود .

    آیا عصر که خورشید غروب می کند زمین به طور ناگهانی سرد می شود ؟ خیر – گرم و سرد شدن زمین به آرامی صورت می گیرد .

    گفت و گو کنید صفحه ی 27 :

    به نظر شما نور خورشید بر زندگی ما و سایر جانداران چه اثری دارد ؟ غذاسازی در گیاهان به وسیله ی نور خورشید است – بسیاری ازجانداران فعالیت های شبانه روزی خود را به کمک نور خورشید انجام می دهند .

    آزمایش کنید صفحه ی  28 :

    جواب : دانه هایی که داخل پارچه و پشت پنجره ی اتاق بودند بهتر رشد کرده اند چون گرمای خورشید باعث شده است تا آن ها جوانه بزنند ولی دانه هایی که داخل پارچه در داخل یخچال بوده اند به دلیل نبودن گرمای خورشید هنوز جوانه نزده اند .

    ------------------------------------------------------------------------------------

    درس چهارم :

    آزمایش کنید صفحه ی  31 :

    کدام سکه بیشتر گرم شده است ؟ چرا ؟ سکه ای که به صورت راست به آن نور تابیده شده است گرم تر است زیر نور وقتی به صورت مستقیم تابیده می شود گرمای بیشتری تولید می کند .

    مشاهده های خود را یادداشت کنید ؟ هر چقدر سکه به نور نزدیک باشد گرمای بیشتری دریافت می کند .

    گفت و گو کنید صفحه ی  31 :

    هر چقدر نور به صورت مستقیم بتابد سکه ها گرمای بیشتری دریافت می کند .

    آزمایش کنید صفحه ی  31 :

    دماسنجی که نور به آن راست تابیده است دمای بالاتری دارد .

    بادنما بسازید صفحه ی  34 :

    جواب سوال 6 :  جهت حرکت ابرها – جهت حرکت پرچم – جهت حرکت برگ ها درختان –

    فرفره بسازید صفحه ی  34 :

    آیا با فرفره می توان فهمید سرعت باد زیاد است یا کم ؟ چگونه ؟ بله – هر چقدر تند تر بچرخد سرعت باد بیشتر و هر چه قدر آرام تر بچرخد سرعت باد کم تر است

    ------------------------------------------------------------------------------------

    درس پنجم :

    سوال بالای تصویر صفحه ی  39 :

    شما در محیط زندگی خود با شنیدن صدا یا دیدن نور از چه چیزهایی آگاه می شوید ؟ برای مثال صدای آژیر آتش نشانی نشانه ی این است که جایی آتش گرفته و گروهی در خطر است .

    گفت و گو کنید صفحه ی  39 :

    اگر راننده ای ناشنوا باشد چگونه متوجه نزدیک شدن آمبولانس می شود ؟ با دیدن نور چراغ بالای آمبولانس

    عابر نابینا چکونه متوجه آمدن آمبولانس می شود ؟ با صدای آژیر آمبولانس

    وظیفه ی راننده ها هنگام نزدیک شدن آمبولانس چیست ؟ از مسیر آمبولانس کنار رفته و راه را برای عبور آمبولانس باز نمایند .

    مقایسه کنید صفحه ی 41 :

    کدام بلند تر است ؟ هنگام دست زدن دو انگشتی صدای کم و کوتاه است ولی در دست زدن با دو دست صدا بلند تر است .

    چگونه می تواند با طبل و سوت هم صدای بلند و هم صدای آهسته تولید کرد ؟ با آرام زدن به روی طبل صدای آرامی به گوش می رسد و هرچه ضربه ها محکم تر باشد صدای طبل هم بلندتر و کلفت تر خواهد بود با آهسته دمیدن در سوت صدا کوتاه تر و هر چه محکم در سوت بدمیم صدایش بلند تر خواهد بود .

    از میان صداهای گاو – جوجه – کلاغ کدام صدا از همه نازک تر است ؟ جوجه

    کدام صدا از همه کلفت تر است ؟ گاو

    کار در منزل صفحه ی 41 :

    صدای پدر از همه کلفت تر و برادر کوچک تر از همه نازک تر است .

    آزمایش کنید صفحه ی 42:

    آیا می دانید صدا چگونه تولید می شود ؟ وقتی چیزی در هوا می لرزد صدا تولید می گردد .

    مشاهده کنید صفحه ی 42 :

    بله – لرزش تارهای صوتی در گردن را حس می کنیم .

    آزمایش کنید صفحه ی 43 :

    2- کدام حالت صدا کلفت تر است ؟ وقتی مداد ها به هم نزدیک باشد صدا نازک تر و وقتی مداد ها از هم دور باشد صدا کلفت تر است .

    4-    در کدام حالت صدا نازک و در کدام حالت صدا کلفت است ؟ وقتی بطری خالی باشد صدا کلفت و وقتی بطری پر از آب باشد صدا نازک می باشد .

    سوالات زیر تصویر صفحه ی 44 :

    1-    صدای تلفن – آیفون – آژیر ماشین آتش نشانی – صدای اذان – گریه ی کودک – صدای زنگ ساعت

    2-    صدای چکش کارگر – بوق قطار – صدای هواپیما- صدای بوق موتور سیکلت

    3-    صدای آزار دهنده صدای بوق ماشین – صدای پیام رسان زنگ مدرسه

    گفت  و گو کنید صفحه ی 45 :

    صدای آژیر آتش نشانی جهت رفتن به محل آتش سوزی – صدای آژیر آمبولانس جهت بردن مریض – صدای اذان گفتن وقت نماز –

    ---------------------------------------------------------------------------------

    درس ششم :

    گفت و گو کنید صفحه ی 47 :

    چه راه حلی را بیان می کنید ؟ استفاده از تابلوهای راهنمایی و رانندگی – چراغ راهنما – حضور بیشتر پلیس ها در معابر با حرکات دست به جای سوت زدن –

    هر رنگ نور چراغ راهنمایی چه پیامی را به راننده ها می دهد ؟

    رنگ سبز یعنی اجازه ی عبور – رنگ زرد یعنی احتیاط – رنگ قرمز هشدار و ایست –

    وقتی چراغ مخصوص عابر پیاده قرمز است وظیفه ی ما چیست ؟ پشت خط عابر صبر کنیم تا چراغ عابر سبز شود تا بتوانیم از خیابان عبور کنیم .

    سوال زیر تصویر صفحه ی 49 :

    چه اجسام دیگری از خودشان نور دارند ؟ لامپ روشن – رعد و برق – شمع روشن – ستارگان – کرم شب تاب و خورشید –

    چرا در روز روشن که لامپ ها روشن نیستند می توانیم ببینیم ؟ چون خورشید همه جا را روشن می کند و نور کافی برای دیدن داریم .

    گفت و گو کنید صفحه ی 50 :

    Jچرا سایه تشکیل می شود ؟ چون نور نتوانسته است از جسم عبور کند در نتیجه پشت جسم سایه تشکیل شده است .

    Jآیا سایه ی تمام اجسامی که در مقابل نور گرفتید مثل هم تیره است ؟ خیر- مثلا اجسامی مانند پاک کن و مداد سایه ای تیره دارند و اجسامی مثل لیوان و شیشه سایه ای روشن دارند .

    Jآیا با شیشه هم می توانید سایه ای درست کنید؟ امتحان کنید . مقدار زیادی از نور از شیشه عبور می کند وسایه ی  بسیار روشنی از آن دیده می شود .

    Jنتیجه ی فعالیت و گزارش به کلاس دهید ؟ اگر جسم کدری را مقابل نور قرار دهیم پشت آن جسم فضای تاریکی به وجود می آید که به آن سایه می گویند اما اگر جسم شفافی را در مقابل نور قرار دهیم نور از جسم عبور کرده و سایه تشکیل شده به سختی دیده می شود .

    ایستگاه فکر صفحه ی 50 :

    بله – به زیر یک سایبانی می رویم – یا می توانیم به روی سایه ی خود آب بریزیم و سایه ی خود را از بین ببریم .

    ساعت آفتابی بسازید صفحه ی 51 :

    4-    سایه ها 9 صبح بلندتر است و ساعت 12 کوتاه تر است و هر چه به عصر نزدیک می شود سایه بلند تر می شود .

    خارج از کلاس صفحه ی 51 :

    کبوتر نامه بر – روشن کردن آتش و تولید دود – اسب های تندرو –

    جمع آوری اطلاعات صفحه ی 52 :

    نور بالای ماشین : افزایش وسعت دید راننده در رانندگی شب

    چراغ های جلوی ماشین : روشنکردن مسیر راننده در شب

    چراغ راهنما : بیانگر جهت حرکت راننده به چپ یا راست

    چراغ ترمز : بیانگر ایست ماشین جهت راهنمایی راننده ی پشت

    چراغ چشمک یا احتیاط : بیانگر اعلام خطر در جلوبه رانندگان پشت ماشین

    ---------------------------------------------------------------------------------

    درس هفتم :

    گفت و گو کنیدصفحه ی 55 :

    J مسیر حرکت وسایل نقلیه در جاده شلوغ تر است یا در شهر یا در روستا ؟ معمولا داخل شهر های بزرگ شلوغ تر از جاده و روستا است . اگر جاده ها اصلی و بزرگراه یا اتوبان باشد نیز مسیر حرکت در این مکان ها شلوغ تر است .

    J فکر می کنید خودرو های یک خیابان چه مقدار بنزین مصرف می کنند ؟ بسیار زیاد

    J به نظر شما دود خودروها چه زیان هایی دارد ؟ هوا آلوده می شود و با آلودگی هوا سلامت انسانها و گیاهان و حیوانات به خطر می افتد .

    جمع آوری اطلاعات صفحه ی 56 :

    در جایگاه سوخت چه سوخت هایی وجود دارد ؟ و هر یک از خودرو ها چه سوختی را مصرف می کنند ؟ بنزین – گاز – گازوئیل – بعضی از آنها فقط بنزین می زنند برخی از آنها دوگانه سوز هستند هم بنزین و هم گاز می زنند – ماشین هایی مثل کامیون و اتوبوس هم گازوئیل استفاده می کنند .

    گفت وگوکنید صفحه ی 56 :

    به جای استفاده از تعداد زیادی ماشین که باعث ترافیک و استفاده ی زیادی از سوخت و آلودگی هوا بهتر است از وسایل نقلیه ی عمومی مثل اتوبوس استفاده کنیم .

    سوال پایین صفحه ی 57:

    خیر – خیر – چون باعث آلودگی هوا می شود و اگر از چوب به عنوان سوخت استفاده شود به زودی باعث نابودی جنگل ها می شود .

    ایستگاه فکر صفحه ی 58 :

    J چه مشکلاتی برای ما به وجود می آید ؟ برای جابه جا کردن بارها از حیواناتی مانند اسب و الاغ استفاده کنیم و برای جابه جایی در سطح شهر از دوچرخه و کالسکه استفاده کنیم .

    J آیا ما حق داریم هر چقدر می خواهیم از سوخت ها استفاده کنیم ؟ خیر – چون سال ها طول می کشد این سوخت ها جایگزین شود .

    سوال زیر تصویر صفحه ی 59:

    در گروه خود استفاده از خورشید را به جای سوخت ها با هم مقایسه کنید و به کلاس گزارش دهید ؟

    اگر از نور و گرمای خورشید برای روشنایی و گرم کردن خانه و نیز حرکت در آوردن قطارها و هواپیما استفاده شود سوخت ها برای آینده ها ذخیره می شود .

    نکته ی تاریخی صفحه ی 59 :

    از چراغ نفتی که سوخت آن نفت بوده است و گاهی هم از چوب جهت گرم کردن استفاده می شد .

    سوال پایین صفحه ی 60 :

    زمانی که هوای بادکنک ماشین تمام می شود چه اتفاقی می افتد ؟ ماشین دیگر حرکت نمی کند

    سوال زیر تصویر صفحه ی 61:

    چه تفاوت هایی دارند ؟ ماشینی که زودتر به خط پایان رسید بادکنک های بزرگتری دارد و قرقره های بزرگتری برای آن استفاده شده است .

    ایستگاه فکر صفحه ی 61 :

    فایده ها = آلوده نشدن هوا – کم خرج بودن

    ضرر ها = باد در بادکنک ها همیشگی نیست و تمام می شود .

    J به نظر شما آیا مجبور می شویم روزی از ماشین بادی استفاده کنیم ؟ اگر در مصرف سوخت ها صرفه جویی نکنیم ممکن است این اتفاق بیفتد .

    ------------------------------------------------------------------------------

    درس نهم :

    سوال قسمت اول درس صفحه ی 65 :

    نام میوه هایی را که می شناسید در یک فهرست بنویسید ؟  انگور – انار – سیب – خرما- هندوانه –

    کار در کلاس صفحه ی 65 :

    دانه ها را خارج کرده و با دقت مشاهده کنید . دانه های ریزو درشتی دیده می شود که برخی نرم و برخی سفت هستند .

    سوالات پایین تصویر صفحه ی 65 :

    1-    تعداد دانه ها در خیار – هندوانه – توت فرنگی – لوبیا سبز بیشتر  و در سیب – آلو – زرد آلو کمتر است .

    2-    دانه هایی مثل هلو و شلیل دانه هایی سفت دارند و دانه های خیار و توت فرنگی نرم هستند.

    گفت و گو کنید صفحه ی 65 :

    بعضی از دانه ها خوراکی هستند بعضی غیر خوراکی هستند – دانه ها از نظر شکل  رنگ – اندازه – وزن فرق دارند ولی همه ی آنها پوسته – اندوخته – گیاهک دارند .

    جمع آوری اطلاعات صفحه ی 65 :

    نخود فرنگی – حبوبات – خیار – گردو – بادام – فندق –و .......

    به جز خوردن دانه ها دوباره می توانیم آنها را بکاریم و مجدد تبدیل به گیاه کنیم – از برخی دانه ها می توان برای درمان استفاده کرد – از بعضی دانه ها هم برای مصرف بهداشتی استفاده می شود – از بعضی هم روغن گیری می شود مانند دانه ی آفتابگردان –

    علم و زندگی صفحه ی 66 :

    میمون – خرگوش – مورچه – پرندگانی مانند گنجشک – طوطی و .....

    ایستگاه فکر صفحه ی 68 :

    انسان ها – حیوانات –باد – آب –

    چون سبک هستند و به راحتی توسط باد و حیوانات و آب جابه جا می شوند.

    گفت و گو کنید صفحه ی 68 :

    بعضی از دانه های سنگین هم توسط خود انسان کاشته یا با پرتاب به منطقه ای باعث رشد گیاه جدید می شود .

    ----------------------------------------------------------------------------

    درس دهم :

    مشاهده کنید صفحه ی 72 :

    5-    مورچه ها با همکاری یکدیگر هر روز قسمتی از خاکرا کنار می زنند و با ایجاد تونل های باریک و طولانی و منظم لانه هایی درون خاک درست می کنند این لانه ها به یکدیگر راه دارند .

    گفت و گو کنید زیر تصویر صفحه ی 72 :

    لانه برای جانوران چه فایده هایی دارد؟ آن ها را از سرما و از حمله ی حیوانات حفاظت می کند و جای مناسبی برای گذاشتن تخم ها و یا به دنیا آوردن تخم ها است .

    گفت و گو کنید پایین صفحه ی 73 :

    درس یازدهم :

    گفت و گو کنید پایین صفحه ی 79 :

    چه کسانی برای بزرگ شدن شما تلاش کرده اند ؟ برای قدردانی از ایشان چه کارهایی انجام می دهید ؟ پدر و مادر – سعی می کنیم بیشتر مراقب سلامتی خود باشیم – خوب درس بخوانیم و همیشه از آنها به خاطر زحمت هایشان تشکر کنیم .

    علم و زندگی صفحه ی 80 :

    درس دوازدهم :

    گفت وگو کنید صفحه ی 85 :

    تفاوت ها = سیب یک میوه است ولی قند از گیاه نیشکر است و میوه به حساب نمی آید .

    شباهت ها = هر دو جا اشغال می کند – هر دوماده هستند – هر دو خوراکی هستند –

    ایستگاه فکر صفحه ی 86 :

    J آیا گردو و کشمش و پسته مواد جامد هستند ؟به چه دلیل ؟ بله – چون اگر در هر ظرفی ریخته شوند شکل اصلی خود را از دست نمی دهند و شکل مشخصی دارند .

    J کنجد و شکر چطور ؟ بله – شکر و کنجد هم جامد هستند چون شکل مشخصی دارند .

    شکلات آجیلی درست کنید سوال وسط صفحه ی 88 :

    چه تفاوتی بین شکلات ها در مرحله ی 1 و 2 و 3 وجود دارد ؟ در حالت 1 جامد - در حالت 2 بین جامد و مایع - حالت 3 کاملا مایع است .

    دلیل آن چیست ؟ گرما باعث تغییر حالت شکلات ها شده است .

    هشدار صفحه ی 89 :

    درس سیزدهم :

    گفت و گو کنید صفحه ی 91:

    در جشن کلاس شما چه موادی اضافه آمده است ؟ میوه – ظرفهای یکبار مصرف پلاستیکی و کاغذی

    شما برای نگهداری آنها چه راههایی را پیشنهاد می کنید ؟ میوه ها را در یخچال می گذاریم – و ظرفهای یکبار را در کمد نگه می داریم تا در مراسم دیگر استفاده کنیم .

    آزمایش کنید صفحه ی 92 :

    5-نخودچی های درون ظرف مرطوب بعد از یک هفته تغییر رنگ می دهند و بوی نامطبوع و بدی دارند اگر جای آنها گرم و تاریک هم باشد کپک می زنند .

    7- بعد از یک هفته در لیوانی که در آن 10 قطره آب اضافه کرده ایم را باز می کنیم نخودچی ها نرم شده اند و با فشار به سادگی له می شوند ولی نخودچی های لیوان خشک به همان شکل باقی می مانند .

    پیش بینی کنید صفحه ی 92 :

    کاغذ را بسیار نازک – بیسکویت ها را خمیری شکل – گچ را هم به شکل خمیر – آرد را هم به شکل خمیر –شکر هم در آب حل می شود .

    سوال زیر تصویر صفحه ی 94:

    شما برای تمیز کردن ظرفها چه کارهایی را پیشنهاد می کنید ؟ با آب گرم ظرف ها را بشوییم چون گرما باعث بهتر پاک کردن چربی ها می شود .

    آزمایش کنید صفحه ی 94 :

    4-دستمالی که با آب گرم و مواد شوینده شسته شده بود زودتر و راحت تر تمیز می شود .

    سوالات پایین تصویر صفحه ی 95 :

    1-    از پوست میوه ها می شود کود درست کرد –کاغذهای بی مصرف دوباره به کارخانه ها برده و مجدد تبدیل به کاغذ می شود و قوطی و ظرف های پلاستیکی مجدد بازیافت و استفاده می شود .

    2-    در تابستان – چون گرما سریعتر باعث فاسد شدن زباله ها می شود .

    3-    باید در کیسه های سر بسته و در سطل های زباله و در خیابان های اصلی منتقل کرد .

    ایستگاه فکر صفحه ی 95:

    ما چگونه می توانیم به ماموران شهرداری در جابه جایی زباله ها کمک کنیم ؟ سر ساعت تعیین شده با جداسازی زباله های مختلف بیرون و در ظرف های مشخص شده بگذاریم .

    -----------------------------------------------------------------------------------

    درس چهاردهم :

    سوال پایین صفحه ی 99 :

    1-کاشت گندم توسط کشاورز 2-برداشت گندم با ابزارهای مختلف3-آرد کردن گندم با آسیاب4-درست کردن خمیر 5-پختن نان توسط نانوا در تنور

    ایستگاه فکر ص 100:

    در زمان های گذشته آسیاب های بادی-آبی – سنگی – دستی ولی امروزه با افزایش جمعیت و پیشرفت تکنولوژی از آسیاب های برقی استفاده می شود .

    سوال بالای تصویر ص 101 :

    با یکدیگر مقایسه کنید؟ تهیه ی خمیر به وسیله ی دست مخصوصا در مقدار زیاد وقت گیر است و در خمیر کردن دستی فقط می توانیم مقدار کمی آرد را تبدیل به خمیر کنیم .

    سوالات پایین تصویر ص 103 :

    برای آنکه مقدار کمتری نان دور ریخته شود چه راه حل هایی را پیشنهاد می کنید ؟ نانواها کیفیت نان را بالا ببرند – ما هم به مقدار نیاز نان بخریم تا اسراف نشود .

    منبع مطلب : talash2811.blogfa.com

    مدیر محترم سایت talash2811.blogfa.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    وبلاگ کلاس دوم شقایق دبستان بهشت آیین

    هدیه های آسمانی

    درس اول:

    1- خورشید چه فایده هایی دارد؟ گرما و نور به ما می‌دهد، لباس‌های شسته‌ مان

    را خشک می‌کند، باعث رشد گیاهان می‌شود.

    2- خدای مهربان چه نعمت‌های دیگری به من داده است؟ پدر، مادر، میوه و غذا، چشم و گوش و عقل و دست و پا و بدن سالم.

    3- اگر خورشید نبود چه می شد؟ هوا تاریک و خیلی سرد می شد و

    جانوران نابود می شدند. و هیچ موجودی زنده نمی‌ماند.

    هدیه‌های زیبای خدا را که در عکس ص 15 هست پیدا کن و نام آن ها را بنویس.

    کوه- رودخانه-آسمان-گیاه

    درس دوم:

    ص 18- من هم با خدا حرف بزنم و بگویم.... خدا به خاطر همه نعمت‌هایی که

    به من داده ای تو را شکر می‌کنم.

    1- وقتی می‌خواهیم از خدا تشکر کنیم چه می‌گوییم؟ دعا می‌کنیم. الحمدلله می‌گوییم.

    2- وقتی می‌خواهیم با خدا سخن بگوییم چه می‌کنیم؟ نماز می‌خوانیم و دعا می‌کنیم.

    خدایا از روزی که به دنیا آمده ام از تو هدیه های زیادی گرفتم خدایا تو به من

    پدر و مادر و معلم و دوست خوب و غذای خوش مزه و فامیل و خانه و مهربانی و ...

    داده ای و من از تو به خاطر همه نعمت‌هایت تشکر می‌کنم.

    درس سوم

    امام حسن علیه السلام از مادرش آموخت که ...اول برای دیگران دعا کنیم و بعد برای خودمان

    من هم مانند حضرت فاطمه ,برای دیگران دعا کنم ,پس می گویم...خدایا بیماران را شفا بده و به

    نیازمندان کمک کن.

    امین و مینا

    امین:خدایا به من و دوستانم کمک کن تا کارهایمان را به خوبی انجام دهیم و موفق باشیم.

    مینا:ای خدای بزرگ ,کاری کن تا همه ی آدمها سلامت باشند-به دین اسلام هدایت شوند.

    امین:خدایا به مادر بزرگم سلامتی بده تا بتواند مشکلاتش را حل کند-همیشه کنار ما باشد.

    مینا:ای خدای مهربان,پدر,مادر و معلمم را نگه دار وکمک کن تابتوانند از نعمت های خدا بهره مند شوند.

    سوالات اضافه:

    1-فاطمه (س)مادر چه کسانی بود؟امام حسن-امام حسین-حضرت زینب-حضرت ام الکلثوم

    2-حضرت فاطمه (س)دختر چه کسی بود؟حضرت محمد (ص)پیامبر خدا

    14.gif

    منبع مطلب : dovome-91.blogfa.com

    مدیر محترم سایت dovome-91.blogfa.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    لیلا براتی 2 روز قبل
    0

    جواب کار در منزل صفحه ۲۳

    نابکبنزنباا 1 ماه قبل
    0

    ایا باید چیکار بکنیم که ارزومون برابرده شود

    سونیا 7 ماه قبل
    1

    بسیارعالی👏👏👏👏

    مهدی 1 سال قبل
    1

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید