توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    خلاصه داستان کی بود کی بود کلاس دوم

    1 بازدید

    خلاصه داستان کی بود کی بود کلاس دوم را از سایت اسک 98 دریافت کنید.

    کتاب گویا فارسی - پایه دوم (درس نهم: کی بود؟ کی بود؟)

    ننه گلی در خانه نبود. سوگلی تنها مانده‌ بود، اطرافش را نگاه کرد. کم کم حوصله‌اش سر رفت. بعد فکری کرد و با خود گفت: خوب است اتاق را برای ننه جانم، ننه مهربانم، تمیز کنم تا وقتی برمی‌گردد خوشحال شود. آن وقت شروع به کار کرد. اینجا رو جارو کشید، آنجا را جارو کشید، بعد هم رفت تا طاقچه را دستمال بکشد که ناگهان...

    در ادامه می‌توانید به فایل صوتی این درس گوش فرا دهید.

    منبع مطلب : www.roshd.ir

    مدیر محترم سایت www.roshd.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    دانلود کتاب کی بود کی بود؟ (چرا و چگونه اشتباهاتمان را توجیه می‌کنیم؟)

    «کی بود، کی بود؟: چرا و چگونه اشتباهاتمان را توجیه می‌کنیم؟» نوشته‌ی کرول تَوریس(-۱۹۴۴) روان‌شناسی اجتماعی و الیوت اَرونسن(-۱۹۳۲) روان‌شناس آمریکایی است.

    نمی‌شود یک عمر زندگی کرد و هیچ دسته‌گلی به آب نداد. اما می‌شود بعد از هر خطا دهان باز کرد و گفت: «این کارم درست نبود. اشتباه کردم.» انسان ممکن‌الخطاست، اما همین انسان میان سرپوش گذاشتن روی خطایی که کرده و پذیرش آن خطا حق انتخاب دارد. انتخابی که می‌کنیم در عملکرد بعدی ما تأثیری حیاتی دارد. از بچگی به ما گفته‌اند که آدم از اشتباهاتش درس می‌گیرد، ولی اگر در همان ابتدا نپذیریم که اشتباه کرده‌ایم، چطور ممکن است از آن درس بگیریم؟ برای درس عبرت گرفتن باید بتوانیم آوای افسون‌کننده توجیه کردن خویش را تشخیص دهیم. این مباحث در فصل نخست این کتاب، «موتور توجیه خویش» مطرح شده است.

    در فصل بعد، کتاب درباره ناهماهنگی‌های ذهنی صحبت می‌کند؛ آن سازوکار روانیِ ریشه‌داری که منشأ توجیهِ خویش است و از قطعیت‌ها، عزت نفس و وابستگی‌های قومی قبیله‌ای ما محافظت می‌کند. در فصل‌هایی که پس از آن می‌آیند کتاب به آسیب‌زاترین عواقب توجیه خویش می‌پردازد، و به‌تفصیل شرح می‌دهد که چطور توجیه کردن خودمان تعصب و فساد را تشدید می‌کند، حافظه را مخدوش می‌کند، اعتمادبه‌نفس حرفه‌ای را به نخوت و خودبینی تبدیل می‌کند، سبب بی‌عدالتی می‌شود و این بی‌عدالتی را تداوم می‌دهد، عشق را تخریب می‌کند و دشمنی و نفاق به وجود می‌آورد.

    اما در نهایت نویسندگان بر این باورند که اگر از سازوکار توجیه خودمان سردربیاوریم، می‌توانیم آن را از کار بیندازیم. به همین دلیل در فصل آخر مطالبی عنوان می‌شود تا بیان کند خودمان چه راه‌حل‌هایی برای روابط و جامعه‌مان به ذهنمان می‌رسد. درک سازوکار توجیه خویش قدم اوّل برای یافتن راه‌حل‌هایی است که به تغییر و بهروزی منتهی می‌شود.

    منبع مطلب : taaghche.com

    مدیر محترم سایت taaghche.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    تارا : اگر معنی درس کی بود؟کی بود؟ رو بگذارید ممنون میشم و ممنون از اینکه این پست رو گذاشتید مرسی

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    دنیا 8 روز قبل
    0

    من کامل خلاصه میخوام

    1
    22 ساعت قبل

    کی بود کی بود خلاصه بخوان وبیندیش

    ناشناس 9 روز قبل
    0

    8هحا7

    تارا 11 روز قبل
    1

    سلام دوستان ببخشید اگر معنی درس کی بود؟ کی بود رو می دانید کافی است ۱ رو ۰ کنید

    تارا 11 روز قبل
    5

    اگر معنی درس کی بود؟کی بود؟ رو بگذارید ممنون میشم

    و ممنون از اینکه این پست رو گذاشتید مرسی

    ناشناس 1 سال قبل
    -1

    پ

    برای ارسال نظر کلیک کنید