توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    دانلود فیلم چشمان کاملا بسته

    1 بازدید

    دانلود فیلم چشمان کاملا بسته را از سایت اسک 98 دریافت کنید.

    Eyes Wide Shut 1999

    Eyes Wide Shut 1999

    BluRay 1080p – Ganool

    لینک مستقیم

    دانلود زیرنویس فارسی

    – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

    BluRay 720p – Ganool

    لینک مستقیم

    دانلود زیرنویس فارسی

    – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

    BluRay 480p – PAHE

    لینک مستقیم

    دانلود زیرنویس فارسی

    استنلی کوبریک، کارگردان شهیر، مصداقی از خود سینماست. کارگردان و نویسنده‌ای افسانه‌ای که در تک تک آثارِ محدودش ردی از جهان بینی فلسفیِ خود بر جای گذاشته است. به راستی کمال گرایی صفتی است در خور شخصیت او. فردی که زیبایی را در جزئیات و پرداختن به آن می‌دانست. کارگردانی که در طول نیم قرن فعالیت سینمایی خود، ۱۳ فیلم را به عرصه اکران رساند و وسواس بی نظیرش، تمامی این آثار را پس از گذشت سالیان در زمره بحث برانگیزترین فیلم‌های تمامی ادوار قرار داده است.

    فیلم چشمان کاملاً بسته Eyes Wide Shut 1999 پر است از اِلِمان‌هایی که استنلی کوبریک در دیگر آثارش به نمایش گذاشته است. خشونت، بی پرده گویی، نمایش جزئیاتِ دیوانه کننده و همچنین کوچک ترین و پیشه پا افتاده ترین مسائل زندگی که تأثیری دهشتناک بر کل زندگی می‌گذارند.

    وقتی از تمامی ذهنیت “آلیس” با خبر میشویم، تازه بخشی از داستان را پیموده ایم. بخشی که معانیِ امیالِ و تعهدات زندگی اش را نشانه رفته است. پس از این بحران کوبنده، با “ویلیام” همراه می‌شویم. فرو رفته در خود و سرگردان در انتقامی در شهر رها می‌شود. انتقامی که نمی‌داند از که بابت چه بگیرد. همه این‌ها کنار هم تداعی کننده شَک است. شَکی که تمِ اصلی فیلم چشمان کاملا بسته Eyes Wide Shut 1999 است. شَکی که حتی پوستر فیلم هم مملو از آن است. فیلم با شَک شروع می‌شود. شَکی که تا خصوصی ترین لحظات پیش می‌رود و منجر به اعترافاتی دردناک می‌گردد.

    با بالا و پایین کردن مفاهیمی نظیر تعهد و وفاداری و از همه شاخص تر تمایلات گمشده در بطن این قضایا، سعی بر رساندن مطلبی دارد. مطلبی مهم و حساس. این ابعاد چندگانه انسان است که به او هویت بخشیده و او را بروز داده است. سطح درک متفاوت انسان‌ها به مفاهیم مختلف است که سبب می‌شود انسان انسان باشد. همانقدر جذاب و همانقدر متعفن.

    اما می‌توان فیلمی از استنلی کوبریک نام برد که تنها به بیان تَک لایه‌ای از آن اکتفا کرده باشد؟ در همین راستا فیلم چشمان کاملا بسته Eyes Wide Shut 1999 نیز مستثنی نمی‌گردد. پس باید با چشمانی کاملا باز آن را به نظاره نشست. نظاره گری که برای فهمش نیاز به گذر از قالب داستان دارد. فهمی که علاوه بر مسئله تردید و شک مداما کاراکتر دکتر هارفورد را با مرگ روبرو می‌کند. استعاره‌هایی ردیف شده، که وی را هشدار مرگ می‌دهند. مرگی که آنقدر دور و آن قدر نزدیک با ما بازی می‌کند.

    استنلی کوبریک با زیرکی تمام در فیلم چشمان کاملا بسته Eyes Wide Shut 1999 به نوعی آن رُخ پلید گونه انسانی را به تصویر در آورده است. در پس اندیشه هایش که پیش تر بدان‌ها اشاره گردید. کوبریک جامعه مصرف گرایِ تمایل زدهِ را به نقد می‌نشیند. بوی گند فسادی که در وِلِنگاری هایش، دیگر لذتی وجود ندارد. فقط جبر به تکرار است که این اسب بی بند و بار را به پیش می‌راند.

    در نهایت؛ فیلم چشمان کاملا بسته Eyes Wide Shut 1999 فیلمی است که روح و روان جامعه را به نشانه رفته است. شکلی از تصویر که مخاطبش را با ولعِ بی پرده نگاری، مشتاق به دیدنش می‌کند. دامی برای مخاطبش پهن می‌کند و منتظر به دام افتادنش می‌شود. و وقتی به دام افتاد سرنوشت شوم افکارش را با پتکی بر سرش می‌کوبد. آری این چنین است فیلم چشمان کاملا بسته Eyes Wide Shut 1999. چشمان باز بسته‌ای که بوی تمایلات، همیشه دامانش را قرمز و نارنجی کرده است و افسوس که مغزهایشان آبیِ یخ زده‌ای بیش نیست.

    منبع مطلب : www.film2media.website

    مدیر محترم سایت www.film2media.website لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    چشمان کاملاً بسته

    چشمان کاملاً بسته

    چشمان کاملاً بسته یا چشمان باز بسته (به انگلیسی: Eyes Wide Shut) فیلمی به کارگردانی استنلی کوبریک محصول سال ۱۹۹۹ است. فیلم پس از مرگ کوبریک در سال ۱۹۹۹ اکران عمومی شد. چشمان باز بسته قبل از نمایش عمومی در آمریکا به دلیل صحنه‌های عریان در فیلم با سانسور مواجه شد.

    داستان[ویرایش]

    دکتر ویلیام (بیل) هارفورد (تام کروز)، که به همراه همسرش، آلیس (نیکول کیدمن)، به مهمانی یکی از سرشناسان نیویورک - ویکتور زیگلر (سیدنی پولاک) - رفته‌است، توسط صاحبخانه به طبقهٔ بالا خوانده می‌شود تا زن جوانی به نام مَندی را که در مصرف مواد مخدر زیاده‌روی کرده و در حال معاشقه با زیگلر بیهوش شده‌است، معاینه کند. آلیس، در غیاب بیل، با مهمان دیگری سرگرم گفتگو می‌شود. در انتهای شب در خانه، بحثی در مورد روابط جنسی زن و مرد و حسادت بین آن‌ها درمی‌گیرد و آلیس پیش شوهرش اعتراف می‌کند که در یک شب به عشق‌بازی با یک افسر نیروی دریایی فکر کرده‌است. بین زن و شوهر بحث درمی‌گیرد و مرد برای انجام یک فوریت شغلی از خانه بیرون می‌آید. سپس، پریشان از حرف‌های آلیس، در شهر راه می‌افتد و به شکلی می‌خواهد با خیانت کردن، از حسی که آلیس نسبت به آن ملوان داشته‌است انتقام بگیرد.

    بیل با آدم‌های مختلفی برخورد می‌کند و یکی از دوستان قدیمی‌اش به نام نیک، که در یک کافه پیانو می‌زند، دربارهٔ یک میهمانی مخفی بالماسکه برایش تعریف‌هایی می‌کند. برای رفتن به این میهمانی، حاضران باید گذرواژه را بدانند. نیک این کلمه را به بیل می‌گوید. بیل برای رفتن به این میهمانی بالماسکه به لباسی مخصوص و ماسک نیازمند است. این لباس را به سختی تهیه می‌کند و به میهمانی می‌رود. در آنجا با صحنه‌های آیینی و مجلس عیاشی[۱] اسرارآمیزی روبه‌رو می‌شود. در این بین، زنی نزد بیل می‌آید و او را ترغیب به رفتن می‌کند، ولی بیل می‌ماند و گرفتار می‌شود. یکی از مسئولان مهمانی کلمهٔ عبور دوم را از وی سؤال می‌کند که او آن را نمی‌داند. مرد به او می‌گوید که باید مجازات شود و از او می‌خواهد که ماسکش را بردارد و او به‌ناچار ماسکش را برمی‌دارد که پس از آن با دستور رئیس تشکیلات مبنی بر اینکه باید لباس‌هایش را نیز از تن خارج کند روبرو می‌شود؛ اما در این بین، زنی اعلام می‌کند که حاضر است تاوان کار بیل را بدهد و به‌جای او مجازات شود؛ بنابراین، دکتر هارفورد از مجازات رهایی می‌یابد و به خانه می‌رود.

    فردا صبح، بیل به دنبال دوست پیانیستش - نیک - به هتل می‌رود و متوجه می‌شود که او در نیمه‌شب هتل را در حالی که صورتش زخمی بوده و دو نفر او را همراهی می‌کردند، ترک کرده‌است. سپس به همان خانهٔ مهمانی می‌رود و در آنجا با نامه‌ای تهدیدآمیز مواجه می‌شود که از او می‌خواهد از تحقیق دست بردارد. همان شب، بیل اطلاع می‌یابد که مَندی - مانکن جوانی که در مهمانیِ ابتدای فیلم معاینه‌اش کرده بود - به دلیل زیاده‌روی در مصرف مواد مخدر، مرده‌است و پی می‌برد که آن زن همان نجات‌دهنده‌اش است. به سردخانه می‌رود و جسد او را می‌بیند تا او را از روی بدنش بشناسد. سپس دوست سرشناسش - زیگلر - او را به خانه‌اش دعوت می‌کند و به او می‌گوید که تمام ماجرا را می‌داند. او ادعا می‌کند تمام تهدید برای ترساندن وی بوده‌است. زیگلر، که در مهمانی بوده، به او می‌گوید که مَندی همان دختر مهمانی است، ولی به خاطر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان باخته‌است و توطئه و قتلی در میان نیست. ویلیام به خانه بازمی‌گردد و می‌فهمد که آلیس ماسکی را که او در مهمانی به چهره داشته، یافته‌است و از آشکار شدن مخفی‌کاری و حس گناه می‌گرید. آلیس از خواب بیدار می‌شود. سپس بیل تمام ماجرا را برای آلیس نقل می‌کند و به هنگام صبح به همراه دختر کوچکشان برای خرید کریسمس به فروشگاه می‌روند.

    بازیگران[ویرایش]

    بازیگران اصلی این فیلم شامل: سیدنی پولاک ، تاد فیلد ، توماس گیبسون ، راده شربه‌جیا ، الن کامینگ ، برایان دبلیو کوک و تام کروز می باشند.

    فیلمبرداری[ویرایش]

    به دلیل ترس استنلی کوبریک از سفر و علی‌رغم اینکه تنظیم فیلم در شهر نیویورک انجام گرفته بود، عملاً کل فیلم در لندن و اطراف شهر فیلمبرداری شد. همچنین صداگذاری فیلم در استودیوی "Pinewood" شهر لندن انجام شد.[۲]اما استنلی کوبریک بعد از یک فیلمبرداری طولانی مدت، تنها چهار روز پس از نمایش قطعه نهایی فیلم توسط برادران وارنر، درگذشت. دوستان و خانواده وی و همچنین بازیگران و خدمه فیلم ، همه ادعا کردند که مرگ کوبریک کاملاً غیرمنتظره بوده و به نظر می رسد که وی هرگز در هنگام ساخت فیلم از سلامتی نامطلوبی برخوردار نبوده است.[۳] همچنین صحنه فیلمبرداری اتاق بیلیارد بین تام کروز و سیدنی پولاک که حدود سیزده و نیم دقیقه از فیلم را شامل می شود، حدود سه هفته با نزدیک به 200 شات و صحنه سلام در مهمانی در اوایل عکس به تنهایی دو ساعت و حدود شانزده شات طول کشید تا فیلمبرداری شود.[۴]

    پخش[ویرایش]

    دختر استنلی کوبریک ، کاترینا کوبریک و نوه اش الکس هابز به عنوان مادر و کودک، به صورت بیمار، که توسط بیل معاینه می شوند، در فیلم ظاهر می گردند.[۵]

    نقش ها[ویرایش]

    در ابتدا جانی دپ برای نقش دکتر ویلیام هارفورد در نظر گرفته شد.[۶]

    نمادها[ویرایش]

    رمزعبور "fidelio" که از ریشه لاتین "fidelis" به معنی "باوفا" است، عنوان تنها اپرای لودویگ ون بتهوون است؛ در این اپرا ، فیدلیو زنی است که برای نجات دادن معشوق خود، خود را به عنوان یک مرد جا می زند.[۷] همچنین ماسکی که بیل هارفورد همراه با لباس خود به صورت می زند، از چهره رایان اونیل ، در فیلم بری لیندون محصول 1975 مدل شده است.[۸]

    رکورد[ویرایش]

    این فیلم در کتاب رکوردهای گینس با رکورد "طولانی ترین فیلمبرداری ثابت فیلم" ، در چهارصد روز به ثبت رسیده است.[۹]

    عنوان[ویرایش]

    به گفته فردریک رافائل نویسنده فیلم، تعدادی از عناوین پیشنهادی این فیلم "تو و من" و "موضوع زن" بود که در نهایت استنلی کوبریک شخصاً "چشمان باز بسته" را انتخاب کرد.[۱۰]

    پانویس[ویرایش]

    پیوند به بیرون[ویرایش]

    منبع مطلب : fa.wikipedia.org

    مدیر محترم سایت fa.wikipedia.org لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    امیر 10 ماه قبل
    0

    این برای سازمان ایلومناتی است

    ناشناس 1 سال قبل
    0

    میگم ببخشید این مهدی کیه هر سایتی میرم امکان ندارع ایشون نوشته نمی‌دونم کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن

    منظورتون چیع

    0
    بنیامین 26 روز قبل

    کپی کپی پیست کردن مطالب رو یادشون رفته پاک کنن انیشتین

    مهدی 2 سال قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید