توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    درس ماه بود و روباه تفکر ششم با جواب

    دسته بندی :
    1. اسک 98
    2. مطالب سایت
    17بازدید

    درس ماه بود و روباه تفکر ششم با جواب را از سایت اسک 98 دریافت کنید.

    موضوع کلی و پیام داستان ماه بود و روباه چه بود؟ صفحه 30 تفکر و پژوهش ششم

    جواب گفت و گو کنید صفحه ۳۰ کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم دبستان ابتدایی موضوع کلی و پیام داستان ماه بود و روباه چه بود؟ از سایت نکس لود دریافت کنید.

    جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم کاش یکی از بچه ها جواب رو بفرسته.😞

    نویسنده : روباه اون هم سختی کشید تا به ماه برسد رسید اما فهمید که ما هیچ فایده ی ندارد که ماه پیش او باشد.

    ناشناس: روباه اون هم سختی کشید تا به ماه برسد رسید امّا روباه فهمید که هیچ فایده ای نداردکه ماه پیش او باشد.

    امیرحسین : روباه میخواست ماه مال خودش باشه و برای رسیدن به خواسته اش تلاش زیادی کرد اما این خودخواهی او نتیجه ای نداشت.

    ناشناس : ما نمیتوانیم همه چیز را دوست داشته باشیم و همان لحظه که ان را دیدیم عاشقش بشویم مثلاًما نمی توانیم یک الاق را که دیدیم و از ان خوشمان امد همان لحظه ان را برداریم چون ما یک ونسانیم و ان یک حیوان است پس ما برای هر همدمی از هم جنسمان باید بهره بگیریم.

    ناشناس: دلبستگی های دنیوی هر چند که برای به دست آوردن آنها رنج و زحمت فراوان کشیده ایم.

    نویسنده : روباه می خواست که ماه مال خودش باشد ولی فهمید که این خودخواهی هیچ نتیجه ای ندارد.

    نویسنده : روباه میخواست که ماه همیشه با او باشه یعنی مال خودش باشه ولی فهمید که این خودخواهی هیچ کاری نمیکنه هیچ نتیجه ای براش نداره.

    نرگس رستملو : چه چیز سبب شد روباه به فکر مالکیت ماه بیفتد؟چون رو با فکر می کرد ماه دوست خوبی برای او می تواند باشد چرا تلاشهای روباه برای راضی کردن ماه به نتیجه نمی رسید؟همانطور که ما همنوعان خود هستیم رو باهم باید از هم نوع خود برای دوستی انتخاب می‌کرد انتخاب کند چرا نویسنده داستان این شخصیت را انتخاب کرده است مثلاً به جای روباه چرا خرس فیل یا هر حیوان دیگری انتخاب نشده است؟چون روباه از همه طمع کار تر است به نظر شما از نتیجه این فعالیت برای زندگیت استفاده می توان کرد؟ما باید برای هر کاری راه درستی انتخاب کنیم برای مثال کبوتر با کبوتر باز با باز کند همجنس با همجنس پرواز.

    منبع مطلب : nexload.ir

    مدیر محترم سایت nexload.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    تفکر و پژوهش : ماه بود و روباه

    مضمون : آرزوها و زیبایی

    صلاحیت‌ها : مشاهده، استدلال، استنباط و نتیجه‎گیری

    زمان : ۱ جلسه

    پیوست : دارد

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    دانلود برگه ثبت مشاهدات درس                                                          ۲۴۷کیلو بایت

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    دانلود فیلم روباه بود و ماه                                                             ۵۰.۹۳ مگابایت    

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    فعالیت شماره ۱۹ عنوان فعالیت: ماه بود و روباه بود

    مضمون: آرزوها / زیبایی

    صلاحیت‏ها: استدلال، استنباط و نتیجه‎گیری، درک خواسته‌های دیگران

    زمان: ۴۵دقیقه

    در اغلب داستان‌ها روباه به عنوان نماد فریب و حیله‌گری معرفی شده است. دانش‌آموزان در این داستان با شخصیت متفاوتی از روباه آشنا می‌شوند، نماد موجودی که می‌خواهد ماه را برای خودش داشته باشد. خواست متفاوت ماه، اما درخشندگی در آسمان و نه زندانی شدن در خانه روباه است. گفت و گو درباره موضوع داستان و برداشت دانش‌آموزان از قضایای داستان به آن‌ها کمک می‌کند تا از زاویه دیگری به خواسته‌ها و روابط متقابل بین موجودات نگاه کنند.

    انتظارات عملکردی خاص:

    ·         طرح پرسش‌های مناسب و تشخیص مسئله

    ·        کار بر روی اطلاعات و اندوخته‌ها برای تبدیل مجهول به معلوم

    ·        پیش‌بینی نتایج و پیامدها و بروز رفتار خردمندانه‌

    ·        شناسایی تفاوت‌ها، شباهت‌ها و رابطه‌ها

    ·        استفاده از زبان صحیح و دقیق برای توضیح ایده‌ها و تصمیم‌های خود

    ·        استنباط و نتیجه‌گیری از یافته‌ها

    انتظارات عملکردی مشترک

    ·        بررسی پدیده‌ها و روابط بین آن‌ها

    ·        بررسی قوانین حاکم بر روابط بین پدیده‌ها

    ·        بروز عمل اخلاقی در مراودات روزانه خود

    ·        استخراج معنا و مفهوم از تجارب خود

    مواد و وسایل آموزشی: کتاب و انیمیشن "ماه بود و روباه بود"، از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.

    فرایند اجرای فعالیت:

    قبل ازخواندن کتاب یا نمایش فیلم هدف خود را از خواندن یا نمایش فیلم برای بچه‎ها بگویید و از آن‎ها بخواهید به تمام جزییات داستان، موضوع کلی، شخصیت‎های داستان، پیام و. . . . آن فکر کنند. بعد از خواندن داستان یا نمایش فیلم از ‏دانش‏آموزان بخواهید علاوه بر کلیاتی که گفته شد راجع به موارد زیر بحث کنند:

    ·        موضوع کلی داستان چه بود؟ شخصیت‎های داستان چگونه بودند؟ پیام داستان چه بود؟

    ·        چه چیز سبب شد روباه به فکر مالکیت ماه بیفتد؟

    ·        ویژگی‎های کلی تیپ شخصیتی روباه در این داستان چیست؟

    ·        ماه در این داستان نماد یا تمثیل چه چیزهایی می‎تواند باشد؟

    ·   چرا نویسنده‎ی داستان این شخصیت‎ها را انتخاب کرده است؟ (مثلا به جای روباه چرا خرس، فیل، یا هر حیوان دیگری انتخاب نشده است؟ )

    ·        چرا ماه از زندگی با روباه راضی نبود؟

    ·        چرا تلاش‌های روباه برای راضی کردن او به نتیجه نمی رسید؟ (روی این سؤال تمرکز و تاکید کنید)

    ·        آیا شما هم تجربه‎ای مانند روباه داستان دارید؟ ارتباط این داستان با زندگی ما چیست؟

    توصیه‏های اجرایی: -------

    فعالیت تکمیلی:---------

    پیوست‏: داستان فیلم ماه بود و روباه

    ماه بود و روباه / نویسنده و تصویرگر آناهیتا تیموریان. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 1379. [28] ص، مصور (رنگی)

    خلاصه‌ی داستان:

    یک شب که ماه از تمام شبهای دیگر قشنگتر بود وبه زمین نزدیکتر.

    روباه کوچک از کوه بالا رفت و ماه را برداشت و به لانه خود برد.

    آن شب روباه از بودن ماه در لانه‌اش خوشحال بود.

    گاهی می خندید، گاهی دور او می چرخید، ماه فقط می تابید.

    روباه به علفزار رفت تا برای ماه غذایی دست و پا کند.

    وقتی برگشت ماه کمی بزرگتر شده بود. روباه خوشحال شد و شروع به پختن غذای لذیذی کرد. او سفره شام را قشنگ چید و رو به ماه کرد تا او را سر سفره دعوت کند. تازه یادش افتاد ماه که غذا نمی‌خورد، ماه فقط می تابد.

    فردای آن شب ماه کمی بزرگتر شده بود. روباه یک نقاشی قشنگ از او کشید، خواست آن را به ماه نشان دهد، تازه یادش افتاد، ماه که چشم ندارد.

    روز بعد روباه توی جنگل تمرین آواز کرد و به لانه برگشت، ماه را دید که باز هم بزرگتر شده است. خوشحال شد و شروع به خواندن کرد، اما هنوز چند کلمه بیشتر نخوانده بود که یادش افتاد، ماه که گوش ندارد. ماه فقط می تابد.

    شبها می گذشت و ماه بزرگ و بزرگتر می شد. اما ماه فقط بزرگ می شد و فقط می تابید. سیزده شب گذشت و شبی رسید که ماه بزرگ بزرگ شد، یک ماه کامل. فردای آن شب روباه تصمیم خود را گرفت که چطور ماه عزیزش را خوشحال کند.

    منتظر ماند و بعد از چهارده شب، وقتی ماه دوباره کوچک شد. آن را برداشت و از کوه بالا رفت و دوباره سرجایش گذاشت.

    منبع مطلب : 6shom-iran.blogfa.com

    مدیر محترم سایت 6shom-iran.blogfa.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 16 روز قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید