در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    سامانه ثبت قرارداد الکترونیک وکالت

    1 بازدید

    سامانه ثبت قرارداد الکترونیک وکالت را از سایت اسک 98 دریافت کنید.

    ثبت حق الوکاله وکلا الزامی شد/ سامانه قرارداد الکترونیک چیست؟

    به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از وصول گزارش‌های متعددی درباره فرار مالیاتی وکلا، رئیس دستگاه قضا بخشنامه‌ای را صادر کرد که به موجب آن وکلا موظف به رعایت اصول متعددی شدند، یکی از این اصول ثبت حق الوکاله در سامانه مخصوص است.

    این سامانه که براساس بند (ش) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۹ راه‌اندازی شده وکلا را مکلف می‌کند تا وکالت‌نامه و قراردادهای مالی حق‌الوکاله خود را در  سامانه تنظیم و ثبت کنند، در غیر این صورت حق وکالت نخواهند داشت. 

    اردیبهشت ماه بود که سامانه ثبت حق الوکاله به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد‌؛ ثبت قرارداد الکترونیک وکالت براساس بند (ش) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۹ کشور که پس از تأیید شورای نگهبان به تصویب نهایی رسید، راه اندازی شد.  بند (ش) تبصره ۶ می‌گوید: به استناد مواد (۱۰۳) و (۱۶۹) مکرر قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی و به‌ منظور افزایش درآمدهای مالیاتی دولت از طریق ابطال تمبرمالیاتی، قوه قضاییه مکلف است ظرف مدت یک ماه پس از تصویب این قانون، سامانه قرارداد الکترونیک تنظیم قرارداد الکترونیکی بین وکیل و موکل را راه‌اندازی کند. از زمان راه‌اندازی این سامانه تمام افراد فعال اعم از مشاوران و وکلای عضو مراکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده و کانون‌های وکلای دادگستری موظفند قراردادهای مالی خود با موکل را در این سامانه ثبت و تنظیم کنند. شناسه (کد) یکتای صادر شده برای هر قرارداد توسط سامانه قرارداد الکترونیک، مبنای شناسایی وکیل در سامانه خدمات قضایی به منظور استخراج اطلاعات مالی مندرج در قرارداد و ابطال تمبر مالیاتی خواهد بود. با متخلفان از اجرای این بند طبق قوانین مربوطه برخورد می‌شود.

    ۸۵ درصد وکلا مالیات خود را صفر اعلام کرده بودند 

    بر اساس گزارش سازمان امور مالیاتی، بیش از ۸۰ درصد وکلا مالیات چندین میلیاردی خود را صفر اعلام کرده بودند که این موضوع از لحاظ قانونی تخلف به شمار می‌آید. 

    همین امر موجب شد تا به موجب جلوگیری از فرار مالیاتی و بر اساس بخشنامه‌ای که رئیس دستگاه قضا خرداد ماه سال جاری به روسای دادگستری‌ها  ابلاغ کرد از  امروز اول آذر ماه وکلا موظف هستند تا علاوه بر ثبت تمامی لوایح، مبالغ قراردادشان را هم در سامانه مربوطه ثبت کنند.

    شیوه کار سامانه ثبت قرارداد الکترونیکی چگونه است؟ 

    در این سامانه، وکیل وکالت نامه و  قرارداد حق‌الوکاله خود را در سامانه تنظیم می‌کند و سپس  او و موکل به صورت الکترونیک قرارداد را امضاء می‌کنند و امضای قرارداد با رمز یک‌بار مصرف (‌otp)  برای طرفین و  به شماره همراه آن‌ها ارسال و سپس  با وارد کردن این رمز  در سامانه قرارداد منعقد می‌شود ، همچنین وکلا برای ثبت قراردادهای الکترونیک باید به درگاه خدمات قضایی به آدرس adliran.ir مراجعه کنند.

    اما راه‌اندازی سامانه ثبت قرارداد الکترونیکی موضوعی بود که بسیاری از وکلا نسبت به آن اعتراض کردند و آن را موضوعی تبعیض آمیز دانستند که به اعتبار وکیل خدشه وارد می‌کند؛ اما از سوی دیگر فرار مالیاتی که وکلا داشتند موجب شد تا مسئولان امر مجبور به راه اندازی این سامانه شوند؛ سامانه‌ای که  وکلا می‌گفتند بهتر بود به جای آن قانون مالیاتی سختگیرانه تری تدوین شود. 

    به موجب این بخشنامه و قانون در صورتی که وکلا این کار را انجام ندهند قضات  مجوز وکالت در پرونده را به آن‌ها نخواهند داد.

    حال با گذشت حدود هفت ماه از صدور این بخشنامه از امروز لازم الاجراست و مفاد آن باید به طور کامل اجرایی شود؛ وکلا باید به صورت قانونی وارد سامانه شوند و مبلغ حق الوکاله خود را برای جلوگیری از فرار مالیاتی به صورت کامل ذکر کنند.

    بیشتر بخوانید

    انتهای پیام/

    منبع مطلب : www.yjc.ir

    مدیر محترم سایت www.yjc.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    سامانه ثبت قرارداد الکترونیک وکالت راه اندازی شد - ایسنا

    سامانه ثبت قرارداد الکترونیک وکالت راه اندازی شد - ایسنا

    به گزارش ایسنا، سامانه ثبت قرارداد الکترونیک وکالت براساس بند (ش) تبصره ۶ قانون بودجه سال 99 کشور که پس از تایید شورای نگهبان به تصویب نهایی رسید راه اندازی شد.

    بند (ش) تبصره 6 می‌گوید: به استناد مواد (103) و (169) مکرر قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی و به‌منظور افزایش درآمدهای مالیاتی دولت از طریق ابطال تمبرمالیاتی، قوه قضائیه مکلف است ظرف مدت یک ماه پس از تصویب این قانون، سامانه قرارداد الکترونیک تنظیم قرارداد الکترونیکی بین وکیل و موکل را راه‌اندازی کند. از زمان راه‌اندازی این سامانه تمام افراد فعال اعم از مشاوران و وکلای عضو مراکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده و کانون‌های وکلای دادگستری موظفند قراردادهای مالی خود با موکل را در این سامانه ثبت و تنظیم نمایند. شنا سه (کد) یکتای صادر شده برای هر قرارداد توسط سامانه قرارداد الکترونیک، مبنای شناسایی وکیل در سامانه خدمات قضائی به منظور استخراج اطلاعات مالی مندرج در قرارداد و ابطال تمبر مالیاتی خواهد بود. با متخلفین از اجرای این بند طبق قوانین مربوطه برخورد می‌شود.

    برای ثبت قراردادهای الکترونیک وکلا باید به درگاه خدمات قضایی به آدرس adliran.ir مراجعه کنند.

     سامانه ثبت قرارداد الکترونیک از عصر 1 اردیبهشت راه‌اندازی شده است، اما هنوز در مرحله تست است.

    انتهای پیام

    منبع مطلب : www.isna.ir

    مدیر محترم سایت www.isna.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    سامانه ثبت قرارداد الکترونیک وکالت تبعیض آمیز است - ایسنا

    سامانه ثبت قرارداد الکترونیک وکالت تبعیض آمیز است - ایسنا

    سهیل نظری در گفت‌وگو با ایسنا،‌ در ارتباط با سامانه ثبت قرارداد الکترونیک وکالت اظهار داشت: این سامانه براساس بند (ش) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۹ راه‌اندازی شده است و هم اکنون در مرحله نسخه‌گذاری آزمایشی است و وکلای دادگستری پس از راه‌اندازی قطعی سامانه مکلف خواهند بود وکالت‌نامه و قراردادهای مالی حق‌الوکاله را در این سامانه تنظیم و ثبت کنند.

    وی افزود: اکنون که سامانه در مرحله آزمایش است نیز وکلا می‌توانند قراردادهایشان را ثبت کنند اما زمانی که سامانه به شکل قطعی راه‌اندازی شود وکلا ملزم هستند قراردادهایشان را در سامانه تنظیم و ثبت کنند در غیر این صورت امکان اقدام وکالتی نخواهند داشت. البته زمان قطعی شدن سامانه هنوز مشخص نیست زیرا نواقص آن باید از سوی قوه قضائیه که به موجب قانون متولی راه اندازی و پشتیبانی آن است حل شود.

    این وکیل دادگستری در ارتباط با شیوه کار سامانه نیز گفت‌: شیوه کار در سامانه به این شکل است که وکیل وکالت نامه و همزمان قرارداد حق‌الوکاله خود را در سامانه تنظیم می‌کند و وکیل و موکل به صورت الکترونیک قرارداد را امضاء می‌کنند. امضای قرارداد با رمز یک‌بار مصرفی (‌otp) است که برای طرفین به شماره همراه آنها ارسال می‌شود و با وارد کردن آنها در سامانه قرارداد منعقد شود.

    نظری افزود: مقرره‌ سامانه ثبت قرارداد الکترونیکی اگر چه به صورت قانون درآمده است اما یک مقرره تبعیض‌آمیز است و وکلای دادگستری از این برخورد تبعیض‌آمیز بسیار ناخشنود هستند. ‌توصیه ما این است به موازات اینکه دولت نظام اخذ مالیات را در جامعه بهبود می‌بخشد لازم است که نظام خدمات رسانی به مردم را نیز مورد توجه قرار دهد چرا که به لحاظ حقوقی نیز حق و تکلیف ملازمه دارند و همان‌طور که تکلیف پرداخت مالیات بر عهده مردم است متقابلا مردم حقوقی دارند که گاهی مورد غفلت واقع می شود. باید  کیفیت خدمات رسانی از سوی دولت ارتقاء یابد و از دولتی که در راس آن یک حقوقدان قرار دارد انتظار می‌رود که بیش از این به مفهوم تلازم حق و تکلیف توجه کند.

    وی افزود: در نظام‌های مالیاتی اصل اعتماد به مودی و محاسبه مالیات برمبنای خود اظهاری وجود دارد یعنی اصل بر این است که مودی آن‌چه می‌گوید درست است مگر خلاف آن ثابت شود اما این سامانه برخلاف اصول مالیاتی اعتماد به مودی و برخلاف محاسبه مالیات بر مبنای خوداظهاری است و تاثیر نامطلوبی خواهد داشت.

    به گزارش ایسنا،‌ سامانه ثبت قرارداد الکترونیک وکالت براساس بند (ش) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۹ کشور که پس از تایید شورای نگهبان به تصویب نهایی رسید راه اندازی شد.  بند (ش) تبصره ۶ می‌گوید: به استناد مواد (۱۰۳) و (۱۶۹) مکرر قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی و به‌منظور افزایش درآمدهای مالیاتی دولت از طریق ابطال تمبرمالیاتی، قوه قضائیه مکلف است ظرف مدت یک ماه پس از تصویب این قانون، سامانه قرارداد الکترونیک تنظیم قرارداد الکترونیکی بین وکیل و موکل را راه‌اندازی کند. از زمان راه‌اندازی این سامانه تمام افراد فعال اعم از مشاوران و وکلای عضو مراکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده و کانون‌های وکلای دادگستری موظفند قراردادهای مالی خود با موکل را در این سامانه ثبت و تنظیم نمایند. شنا سه (کد) یکتای صادر شده برای هر قرارداد توسط سامانه قرارداد الکترونیک، مبنای شناسایی وکیل در سامانه خدمات قضائی به منظور استخراج اطلاعات مالی مندرج در قرارداد و ابطال تمبر مالیاتی خواهد بود. با متخلفین از اجرای این بند طبق قوانین مربوطه برخورد می‌شود.

    انتهای پیام

    منبع مطلب : www.isna.ir

    مدیر محترم سایت www.isna.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 10 ماه قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید