در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    سه ماده بنویسید که خاصیت رنگبری داشته باشد

    1 بازدید

    سه ماده بنویسید که خاصیت رنگبری داشته باشد را از سایت اسک 98 دریافت کنید.

    سوالات علوم ششم دبستان

    سوالات علوم ششم دبستان


                     
                                      

    در اول                                                                                            

    چگونه بدون چسب بادکنک را به دوار بچسبانیم                                   

    انرا به ممها یمان میما لیم وسپس  انرا به دیوار می زنیم                    

          اگر با ز هم نچسبید چکار کنیم   

    نا معلوم   

    درس دوم                                                   

    ۱-چهار روش ثبت و نگهداری اطلاعات توسط گذشتگان و نیاکانمان را بنویسید

    روی دیوار غار-روی چوبروی چرم-روی سنگ

    2-مزایای ثبت و ذخیره ی اطلاعات روی سنگ و چوب و دیوار غارها را بنویسید

    این اطلاعات برای مدت زیادی باقی می مانند وبر اثر عوامل طبیعی دیر تر از بین می روند

    3-ثبت و ذخیره ی اطلاعات بر روی سنگ و چوب و دیوارغارهاچه معایبی دارد؟

    نوشتن بر روی این مواد کار دشواری است.حمل و نقل این مواد سخت است.

    برای همه ی افراد قابل دسترس نیست.با توجه به افزایش جمعیت ثبت همه ی اطلاعات مقدور نیست

    4-چرا انسان به فکر روش های جدید برای ثبت و ذخیره ی اطلاعات افتاد؟

    چون جمعیت کره ی زمین افزایش یافت و اطلاعات علمی و آثارفرهنگی و اجتماعی زیاد شد و روش های قدیمی برای ثبت وذخیره ی اطلاعات

    کافی نبود.

    5-مواد طبیعی را تعریف کنید.موادی مانند سنگ و چوب و چرم که در طبیعت

    یافت شوند و انسان ها بدون اینکه تغییر زیادی در آنها ایجاد کنند قابل استفاده باشندمواد طبیعی نامیده می شوند.

    6-بیشتر مواد و وسایلی که امروزه از آنها استفاده می کنیم طبیعی اند یا مصنوعی؟مصنوعی

    7- به چه موادی مواد مصنوعی می گویند؟

    بیشتر مواد و وسایلی که امروزه ما از آنها استفاده می کنیم و به طور

    طبیعی یافت نمی شوند بلکه آنها را از مواد موجود در طبیعت می گیرند 

    به این مواد مواد مصنوعی می گویند

    8-چهار ماده ی مصنوعی را نام ببرید

    داروهای شیمیایی-لاستیک-پارچه-کاغذ ومدادو...

    9-کاربردهای مختلف کاغذ در زندگی روزمره را بنویسید

    پول(اسکناس)-کتاب و دفتر-در عکاسی-در بسته بندی مواد-روزنامه  و

    انواع فیش های بانکی و...

    10-مسلمانان در چه تاریخی و در کجا به دانش ساخت کاغذ دست یافتند؟

    700سال پیش از میلاد مسیح  در سمرقند

    11-ماده ی اصلی و خام مورد نیاز برای ساخت کاغذ چیست؟چوب

    12- به غیر از چوب از چه مواد دیگری می توان کاغذ تهیه کرد؟ نیشکر پنبه  و...

    13-کدامیک از اجزای تشکیل دهنده ی درخت برای تهیه کاغذ مناسب است؟

    ساقه و تنه ی محکم و شاخه های چوبی رختان تنومند

    14-مراحل مختلف تبدیل چوب به کاغذ را با ذکر نوع تغییر نام ببرید

    بریدن درخت(فیزیکی) جداکردن پوست(فیزیکی) چیپس کردن چوب(فیزیکی)

    خمیر کردن و افزودن مواد شیمیایی(شیمیایی) خشک کردن خمیر و تبدیل به کاغذ(فیزیکی)

    15- در صنعت کاغذ سازی چگونه رنگ زرد چوب را از بین می برند؟با افزودن

    مواد شیمیایی رنگ بر مانند کلر یا آب اکسیژنه

    16-دو نمونه از نکات ایمنی که هنگام استفاده از آب اکسیژنه باید رعایت کرد را بنویسید

    از تماس آب اکسیژنه با پوست بپرهیزیم-آب اکسیژنه را در جای تاریک قرار دهیم

    17-نام 3 ماده ی سفید کننده و رنگ بر را بنویسید

    آب اکسیژنه- کلر- آب ژاول

    18-برای تهیه ی کاغذ با ویژگی های مختلف چه باید کرد؟

    مواد شیمیایی مختلف به کاغذ بیافزاییم

    19-مراحل مختلف بازیافت کاغذ را نام ببرید

    جمع آوری-بسته بندی و پرس–خرد کردن-خمیر کردن

    20-مهم ترین فایده ی بازیافت کاغذ چیست؟

    حفظ منابع طبیعی مانند جنگلٰآب و ...

    21-برای جلوگیری یا کاهش اثرات قطع بی رویه ی درختان و تخریب جنگل چه راههایی پیشنهاد می کنید؟

    کاشتن درخت-صرفه جویی در مصرف کاغذ و خود داری از اسراف-استفاده از روشهای جایگزین مانند عابر بانکها به جای پول و چک .رایانه و...

    سرگذشت دفتر من

    * کدام یک از مواد زیر طبیعی هستند؟

    ۱) لاستیک ۲) کیف ۳) مداد ۴) سنگ

    *از کاغذ چه استفاده ای می شود؟

    ۱)روزنامه ۲) کتاب ۳) تمبر ۴) همه ی موارد

    *ماده ی طبیعی کدام یک از مواد زیر چوب است ؟

    ۱) جعبه ی شیرینی ۲) قبض خود پرداز عابر بانک ها

    ۳) شانه ی تخم مرغ ۴) همه ی موارد

    * با کمک کدام یک از موارد زیر می توان حجم زیادی از اطلاعات علمی - فرهنگی و هنری را در فضایی کم ثبت و نگهداری کرد؟

    ۱) حک روی سنگ و دیوار غارها ۲) کتاب

    ۳) هارد یا فلش ۴) پوست و چرم جانوران

    * کدام یک از موادمصنوعی زیر پس از مصرف و فرسوده شدن مدت ها در طبیعت می مانند و تجزیه نمی شوند؟

    ۱) لاستیک اتومبیل ۲) مداد ۳) روزنامه ۴) سنگ

    *علاوه بر آب اکسیژنه .........و ........ دو ماده ی شیمیایی دیگر هستند که خاصیت رنگبری و سفید کنندگی دارند.

    ۱) سرکه - کلر ۲) کلر - وایتکس ۳) وایتکس - سرکه ۴) آب ژاول - سررکه

    *بااضافه کردن سرکه و آب اکسیژنه به پرمنگنات پتاسیم ، رنگ بنفشپرمنگنات چه تغییری می کند؟

    *از میان اجزای تشکیل دهنده درخت فقط از .......و......... درختان برای تهیه ی کاغذ مناسب است.

    *کدام جمله درست است.

    1) بازیافت باعث کاهش هزینه ها می شود.

    2)بازیافت باعث حفظ بیش تر منابع و معادن می گردد.

    3)بازیافت باعث آلودگی محیط زیست می شود.

    4)بازیافت باعث کاهش استفاده از مواد طبیعی می شود.

    *کاغذ یک ماده ی ............   است که ماده ی اصلی و خام مورد نیاز برای ساخت آن ............... است.

    * در حدود .........سال پس از میلاد مسیح ، مسلمانان در سرزمینی به نام .......... به دانش ساخت کاغذ پی بردند.

    * موادی که داز تغییر مواد طبیعی به دست می آیند مواد .............. نامیده می شوند.

    * با افزودن ............... مختلف به خمیر کاغذ ، می توان انواع مختلفی از کاغذ ها را تهیه نمود.

    * آب اکسیژنه را باید در جای خنک و ......... نگهداری کرد.

    * حل شدن پتاسیم پرمنگنات در آب یک نوع تغییر .................... است.

    * تغییر رنگ پتاسیم پرمنگنات در سرکه و آب اکسیژنه یک نوع تغییر ......... است.

    *تغییر مواد مصرف شده به گونه ای که دوباره قابل استفاده شوند ............... نام دارد.

    * با کاغذهای باطله می توان ....... ساخت که در صنعت بسته بندی استفاده های فراوان می شود.

    * حدس نزدیک به واقعیت را .............. می نامند.

    روی کلمه ها یا اعداد غلط ، خط بکشید.

    *با اضافه کردن (پلاستیک - نشاسته )به خمیر کاغذ می توان کاغذهای ضد آب یا گلاسه تهیه نمود .

     *برای تهیه 200 جلد کتاب 500 برگی باید حدود ( 3 – 8) اصله درخت قطع شود.

    * در صورت نداشتن آب اکسیژنه می توانید از (سرکه – آب ژاول )استفاده کنید.

    *پاسخ کامل دهید.

    1- دو فرآیند یا عمل کاغذ سازی و تبدیل چوب به کاغذ چه اتفاقی می افتد؟

    2) ویژگی اصلی آب اکسیژنه چیست؟

    3) کلر و وایتکس یا آب ژاول چه اثری زوی مواد دارند؟

    4)تولید مواد مصنوعی چه تاثیری روی منابع طبیعی و خدادادی دارد؟

    5)برای حفظ منابع طبیعی چه باید کرد؟

    6) مصرف بی رویه ی منابع خدادادی مثل قطع بیش از حد درختان جنگلی چه اثری روی چرخه های طبیعت دارد؟

    7) چه کاغذ هایی قابل بازیافت نیستند؟

    8) اگر در مدرسه ی سما ی چالوس 50 دانش آموز پایه ی ششم وجود داشته باشد . تخمین بزنید که چند اصله درخت برای تامین کتاب و دفترهای یم سال این دانش آموزان باید قطع شود؟

    9) آزمایش کنیدو مراحل کار را بنویسید.

    ( تکه ای پارچه ی رنگی را بی رنگ کنید.)

    درس سوم

    چندتا از دست گاه های اهنی را که در کار خانه ی کاغذ سازی کر برد دارند را نام ببرید

    چگونه چوب را به خمیر کاغذ تبدیل می کنند

    ایامی شود میلیون ها تون کاغذ را به روش های دستی ساخت

    خداوند در قرآن درباره ی اهن چه می فر ماید

    چاهار ویه گی اهن را نام ببرید

    یک کی لو پنبه سنکین تر است یا یک کیلو سنگ

    زخامت پلاستیک بیشتر است یا چوب یا اهن

    المینیوم سنگین تر است یا سرب

    سرب سنگین تر است یا مس

    معمولن جنس دچرخه ها از ......... است

    معمولن چنس فرقون ها از.......... است

    جنس مفتول از .......... است

    طلا بیشتر رساناست یا نقر

    نقره بیشتر رساناست یا برز

    برنز بیشتر رساناست یا المینیم

    المینیم بیشتر رساناست یا مس

    مس بیشتر رسا ناست یا سرب

    مس چه رنگیست

    سرب چرنگیست

    طلا چه رنگیست

    نقره چه رنگیست

    المینیم چه رنگیست

    اسید های خراکی رانام ببرید

    اسیدهای صنعتی را نام ببرید

    از ...... و......... اسید های صنعتی جدا خداری کنید

    هنگام استفاده از چهر نمک درخانه چه نکاتی راباید رعایت کرد

    برای شناسایی اسید از............. استفاده میشود

    اب اکسیژنه ...............است

    اسید معده چه نوع اسیدی است

    اسید نیز...............براست

    برای ساخت یک تون کاغذ ازچوب چند وات برق مصرف میشود

    برای ساخت یک تون کاغذ ازکاغذ چند وات برق مصرف میشود

    درس چهار

    سفر به اعماق زمین نوشته ی چه کسی است

    چند وسیله را نام ببرید که لرزش ایجاد می کند

    کانون زمین لرزه چیست

    امواج لرزه شی از چه چیز های بهتر ابور میکنند

    اواج از چیز ها ی .............. بهتر ابور می کنند

    امواج از چیز های ............ بدتر ابور میکنند

    اموج از سنگ های نرم ........ ابور می کند

    امواج از سنگ های سخت ......... ابور می کنند

    واحد اندازه گیری امواج چیست

    زمین لرزه چگونه  به وچود می اید

    ایا همه ی زمین لرزه ها خطر ناکند

    لایه های زمین رانام ببرید

    حالت های تشکیل دهنده ی زمین را نام ببرید

    زخامت سنگ کره..........است

    زخامت خمیر کره ........ است

    زخامت گوشته ی زیرین........است

    زخامت هسته ی خارجی ..........است

    زخامت هسته ی داخلی ............است

    سنگ کره روی خمیر کره ..........میکند

    خمیر کره حالت ........... دارد

    منشع اتش فشان ها مربوت به قسمت ............است

    گوشته ی زیرین حالت .............. دارد

    هسته ی خارجی حالت ............. دارد

    هسته ی داخلی حالت .............. دارد

    قاره ها چگونه به وجود امده اند

    اتش فشانها چگونه به وجود می ایند

    .......... و........... و.......... سه بخش اصلی  زمین هستند

    جزایر اتش فشانی چگونه به وجود امده اند

    منبع مطلب : mohammadjavadsf.niniweblog.com

    مدیر محترم سایت mohammadjavadsf.niniweblog.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    مقایسه سرعت رنگبری چند ماده ی مختلف

    مقایسه سرعت رنگبری چند ماده ی مختلف

    بسم الله الرحمن الرحیم

    شرح چگونگی انجام آزمایش

    ابتدا مقدماتی توسط معلم محترم بیان شد: بچه ها کاغذ رنگی آوردید؟ آزمایش پتاسیم و پرمنگنات و آب اکسیژنه و سرکه را یادتان هست؟ ما آمدیم از آب اکسیژنه به عنوان یک ماده ی رنگبر نام بردیم.

    سپس از بچه ها پرسیده شد که در زندگی روزمره چه مواد رنگبری را می شناسید؟ و آن ها پاسخ هایی مانند جوهرنمک و آب ژاول را بیان کردند. معلم محترم گفتند که چون در آب ژاول، کلر استفاده شده است، در بعضی مواقع به آن کلر هم می گویند.

    معلم: چرا گفتید که جوهرنمک رنگبر است؟ دانش آموزان پاسخ هایی دادند و ایشان پاسخ آن ها را تکمیل کردند و گفتند: «جوهرنمک یک نوع اسید است که جرم های سطح مورد نظر را از بین می برد و همراه با از بین بردن جرم، رنگ آن را هم می برد. پس در واقع جوهرنمک، جرم بر است، رنگبر نیست. یک لایه از سطح مورد نظر را از بین می برد. دیدید بعد از یک مدتی که از جوهرنمک استفاده می کنیم، سطح موردنظر ما زودتر تیره می شود؟ چون وقتی جوهرنمک یک لایه از سطح مورد نظر ما را می برد، دیگراین سطح، صیقلی نمی باشد، و وقتی سطحی صیقلی نباشد، بیشتر به خود جرم می گیرد و بنابراین به مرور زمان آن سطح کدر می شود. پس استفاده از جوهرنمک، سرعت سیاه شدن سطوح را بالا می برد؛ چون دیگر سطح ما صیقلی نیست و سوراخ سوراخ است».

    دانش آموز: آیا می شود به غیر از جوهرنمک از ماده ی دیگری برای جرم بری استفاده کرد؟ معلم: بله. خیلی از افراد مواد دیگری مانند سرکه و … را بدین منظور مصرف می کنند.

    دانش آموز: تینر هم رنگبر است؟ معلم: تینر، رنگی را که روغن دارد، از بین می برد. حالا دیگر وارد این مواد نمی شویم.

    معلم: نام دیگر وایتکس چیست؟ دانش آموزان: آب ژاول. معلم: بله، به وایتکس، آب ژاول هم می گویند. در زندگی روزمره در چه مکان هایی بوی وایتکس و کلر به مشامتان رسیده است؟ دانش آموزان: استخر. معلم: بچه ها کلر، یک ماده ی ضدعفونی کننده است که خاصیت رنگبری هم دارد. دیدید بعد از مدتی بعضی از مایوهایی که ضدکلر نباشند، کم رنگ می شوند؟ دانش آموزان: بله. معلم: بچه ها افرادی که زیاد به استخر می روند، چه اتفاقی برایشان می افتد؟ دانش آموزان: موهایشان آسیب می بیند. معلم: بله، اگر از کلاه های مخصوص استفاده نکنند، به موهایشان به علت کلر موجود در آب، آسیب وارد می شود؛ به همین علت است که می گویند بعد از استخر به حمام بروید یا از کلاه ضدآب در استخر استفاده کنید.

    معلم: پس ما سه تا ماده ی رنگبر را شناختیم: آب اکسیژنه، وایتکس یا همان کلر، جوهرنمک.

    معلم: بچه ها چرا می گویند وقتی کاملاً زیر دوش آب می روید، نفس عمیق نکشید؟ چون به آب شهری هم مقدار کمی کلر می زنند و کلر یک گاز کشنده است. اگر داخل آب تنفس داشته باشید، کلر وارد بدن می شود و به مرور روی ریه هایتان اثر منفی می گذارد و دچار مشکلات تنفسی می شوید.

    معلم: چرا می گویند جوهرنمک و وایتکس را با یکدیگر مخلوط نکنید؟ دانش آموزان تعریف کردند که بعضی از بستگانشان این کار را انجام دادند و به خاطر این کار یا نفسشان گرفته یا حتی دچار مرگ شدند! معلم: وقتی جوهرنمک و وایتکس را مخلوط کنیم، گاز کلر وایتکس آزاد می شود. کلر خالص. شما اگر کلر خالص را تنفس کنید، در صورتی که درب مکانی که در آن حضور دارید، بسته باشد یا هواکش در آن جا کار نکند و به هرحال روزنه ای در آن جا برای تبادل هوا وجود نداشته باشد و در نتیجه اکسیژن ردوبدل نشود، در مراحل خیلی شدید، مرگ، در مراحل ضعیف تر، بیماری های تنفسی و حالت سوختگی به وجود می آید که مصدومین را به بیمارستان باید ببرند، و در مراحل خفیف تر، ناراحتی های تنفسی مانند آسم و … برای انسان به وجود می آید. البته بروز ناراحتی های تنفسی، با یک بار مخلوط کردن این مواد با یکدیگر برای انسان حاصل نمی شود بلکه پس از چندبار در چنین موقعیتی قرار گرفتن، چنین ناراحتی هایی را برای ما به وجود می آورد. اگر کسی نمی دانست و این کار را انجام داد، یعنی این مواد را با یکدیگر ترکیب کرد، می گویند که باید شیر بخورد زیرا شیر، مواد سمی را از بدن خارج می کند. هم چنین می توان به جای شیر خوردن، فرد مصدوم را سریع به بیمارستان برسانیم.

    معلم: بچه ها ما فهمیدیم آب اکسیژنه، وایتکس و جوهرنمک رنگ را می برند. حالا راهکار بدهید که از کجا بفهیم کدام یک زودتر رنگ را می برند؟ دانش آموزان: آزمایش کنیم.

    معلم: وقتی می خواهیم آزمایش انجام بدهیم چه نکته ای را باید رعایت کنیم تا به نتیجه ی مطلوب برسیم؟ دانش آموزان: همه ی موارد را ثابت نگه داریم و فقط یک مورد را تغییر دهیم. معلم: بله، درست است، حالا هدفم این است که بفهمم کدام یک از این مواد سرعت         رنگبری اش بیشتر است. به نظرتان چه چیزی را ثابت و چه چیزی را متغیر قرار دهیم؟ بله، همه چیز را ثابت و فقط رنگبرها را تغییر           می دهیم. مقدار کاغذ در هر لیوان باید یکسان باشد. اگر کاغذ در یکی از لیوان ها بیشتر باشد، میزان رنگ موجود در مایع مورد نظر بیشتر می شود و در نتیجه نمی توانیم سرعت رنگبری مواد مختلف را به درستی با یکدیگر مقایسه کنیم.

    معلم: «دخترم بیا کاغذ را در این سه عدد لیوان خرد کن». دانش آموز آمد و به میزان مساوی کاغذ در هر یک از لیوان ها خرد کرد. سپس معلم محترم در یک لیوان وایتکس، در لیوان دیگر آب اکسیژنه و در لیوان سوم جوهرنمک ریختند. اسم های هر یک از این مواد را هم روی کاغذ نوشته و به لیوان ها چسباندند. سپس لیوان های آزمایش زنگ قبل را آوردند و هر کدام از آن ها را به موازات ماده ی همسان موجود در هر یک از لیوان ها قرار دادند.

    معلم: «حالا دو نفر دو نفر بیایید و از نزدیک این لیوان ها را ببینید و تشخیص دهید که کدام یک از مواد سرعت رنگبری اش بیشتر است؟» دانش آموزان آمدند و از نزدیک لیوان ها و تغییر رنگ کاغذها و مایع درون لیوان ها را مشاهده نمودند.

    معلم: بچه ها این لیوان را ببینید که درون آن جوهرنمک ریختیم. کاغذ درون آن دیگر اصلاً هیچ رنگی ندارد. حالا لیوانی که درون آن وایتکس ریختیم را ببینید. بعضی از کاغذهای درون آن بی رنگ و بعضی هنوز رنگ دارند. لیوان دیگری که در آن آب اکسیژنه ریختیم، با وجود این که مایع درون لیوان رنگی شده، اما رنگ کاغذها تغییر چندانی نکرده است و کاغذها هنوز رنگ دارند.

    معلم: با توجه به این آزمایش، سرعت رنگبری این مواد را به ترتیب نام ببرید. دانش آموزان: جوهرنمک، وایتکس، آب اکسیژنه.

    معلم: در آن آزمایش که سرکه به آب اکسیژنه اضافه کردیم، سرعت رنگبری بالا رفت.

    معلم: بچه ها کتاب هایتان را باز کنید. یکی از شما از روی کتاب بخواند.

    متن کتاب: «آب اکسیژنه نمی تواند رنگ همه ی مواد را از بین ببرد.

    گاز کلر و آب ژاول (سفیدکننده) نیز مانند آب اکسیژنه، رنگبر و سفیدکننده هستند.

    هشدار: از تماس آب اکسیژنه با پوست خود بپرهیزید. آب اکسیژنه را در جای تاریک نگهداری کنید. هیچ گاه از آب اکسیژنه در فضای بسته استفاده نکنید. هم چنین از ترکیب آب ژاول با سایر شوینده ها و پاک کننده ها جدّاً پرهیز کنید.»

    دانش آموزان: در کارخانه ی کاغذسازی هم از وایتکس برای رنگبری استفاده می شود؟ معلم: خیر، استفاده از وایتکس، برای رنگبری زمان زیادی می برد، لذا از مواد شیمیایی قوی تری برای این منظور در آن مکان استفاده می شود. ولی شما وقتی می خواهید کاغذ بسازید، از وایتکس استفاده می کنید.

    منبع مطلب : entlifestyle.ir

    مدیر محترم سایت entlifestyle.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    نمونه سوالات علوم ششم ابتدایی درس سر گذشت دفتر من

    ۱) سرکه - کلر    ۲) کلر - وایتکس    ۳) وایتکس  - سرکه   ۴) آب ژاول - سررکه

    *

    سرگذشت دفتر من

    * کدام یک از مواد زیر طبیعی هستند؟

    ۱) لاستیک ۲) کیف ۳) مداد ۴) سنگ

    *از کاغذ چه استفاده ای می شود؟

    ۱)روزنامه ۲) کتاب ۳) تمبر ۴) همه ی موارد

    *ماده ی طبیعی کدام یک از مواد زیر چوب است ؟

    ۱) جعبه ی شیرینی ۲) قبض خود پرداز عابر بانک ها

    ۳) شانه ی تخم مرغ ۴) همه ی موارد

    * با کمک کدام یک از موارد زیر می توان حجم زیادی از اطلاعات علمی - فرهنگی و هنری را در فضایی کم ثبت و نگهداری کرد؟

    ۱) حک روی سنگ و دیوار غارها ۲) کتاب

    ۳) هارد یا فلش ۴) پوست و چرم جانوران

    * کدام یک از موادمصنوعی زیر پس از مصرف و فرسوده شدن مدت ها در طبیعت می مانند و تجزیه نمی شوند؟

    ۱) لاستیک اتومبیل ۲) مداد ۳) روزنامه ۴) سنگ

    *علاوه بر آب اکسیژنه .........و ........ دو ماده ی شیمیایی دیگر هستند که خاصیت رنگبری و سفید کنندگی دارند.

    ۱) سرکه - کلر ۲) کلر - وایتکس ۳) وایتکس - سرکه ۴) آب ژاول - سررکه

    *بااضافه کردن سرکه و آب اکسیژنه به پرمنگنات پتاسیم ، رنگ بنفشپرمنگنات چه تغییری می کند؟

    *از میان اجزای تشکیل دهنده درخت فقط از .......و......... درختان برای تهیه ی کاغذ مناسب است.

    *کدام جمله درست است.

    1) بازیافت باعث کاهش هزینه ها می شود.

    2)بازیافت باعث حفظ بیش تر منابع و معادن می گردد.

    3)بازیافت باعث آلودگی محیط زیست می شود.

    4)بازیافت باعث کاهش استفاده از مواد طبیعی می شود.

    *کاغذ یک ماده ی ............   است که ماده ی اصلی و خام مورد نیاز برای ساخت آن ............... است.

    * در حدود .........سال پس از میلاد مسیح ، مسلمانان در سرزمینی به نام .......... به دانش ساخت کاغذ پی بردند.

    * موادی که داز تغییر مواد طبیعی به دست می آیند مواد .............. نامیده می شوند.

    * با افزودن ............... مختلف به خمیر کاغذ ، می توان انواع مختلفی از کاغذ ها را تهیه نمود.

    * آب اکسیژنه را باید در جای خنک و ......... نگهداری کرد.

    * حل شدن پتاسیم پرمنگنات در آب یک نوع تغییر .................... است.

    * تغییر رنگ پتاسیم پرمنگنات در سرکه و آب اکسیژنه یک نوع تغییر ......... است.

    *تغییر مواد مصرف شده به گونه ای که دوباره قابل استفاده شوند ............... نام دارد.

    * با کاغذهای باطله می توان ....... ساخت که در صنعت بسته بندی استفاده های فراوان می شود.

    * حدس نزدیک به واقعیت را .............. می نامند.

    روی کلمه ها یا اعداد غلط ، خط بکشید.

    *با اضافه کردن (پلاستیک - نشاسته )به خمیر کاغذ می توان کاغذهای ضد آب یا گلاسه تهیه نمود .

     *برای تهیه 200 جلد کتاب 500 برگی باید حدود ( 3 – 8) اصله درخت قطع شود.

    * در صورت نداشتن آب اکسیژنه می توانید از (سرکه – آب ژاول )استفاده کنید.

    *پاسخ کامل دهید.

    1- دو فرآیند یا عمل کاغذ سازی و تبدیل چوب به کاغذ چه اتفاقی می افتد؟

    2) ویژگی اصلی آب اکسیژنه چیست؟

    3) کلر و وایتکس یا آب ژاول چه اثری زوی مواد دارند؟

    4)تولید مواد مصنوعی چه تاثیری روی منابع طبیعی و خدادادی دارد؟

    5)برای حفظ منابع طبیعی چه باید کرد؟

    6) مصرف بی رویه ی منابع خدادادی مثل قطع بیش از حد درختان جنگلی چه اثری روی چرخه های طبیعت دارد؟

    7) چه کاغذ هایی قابل بازیافت نیستند؟

    8) اگر در مدرسه ی سما ی چالوس 50 دانش آموز پایه ی ششم وجود داشته باشد . تخمین بزنید که چند اصله درخت برای تامین کتاب و دفترهای یم سال این دانش آموزان باید قطع شود؟

    9) آزمایش کنیدو مراحل کار را بنویسید.

    ( تکه ای پارچه ی رنگی را بی رنگ کنید.)

    منبع مطلب : sosanflowersohastar.blogfa.com

    مدیر محترم سایت sosanflowersohastar.blogfa.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    ناشناس 3 روز قبل
    0

    واقعا خسته کنندس و الکی

    .... 8 روز قبل
    1

    سه ماده رنگبر مثال بزنید

    ممنون میشم🌹

    فاطمه 10 روز قبل
    0

    خیلی خب منکه یدقیقه ای پیدا کردم😒

    زهرا 20 روز قبل
    0

    سلام

    خوبی

    0
    فاطمه 10 روز قبل

    خیر😒

    آرش 4 ماه قبل
    1

    خوبه جواب مگه ولی باید پیداش کنی

    0
    فاطمه 10 روز قبل

    خیلی خب بود❤❤❤❤

    ناشناس 4 ماه قبل
    0

    شما

    ریحانه پورکرم 5 ماه قبل
    2

    به درد نمیخوره اصلأ خسته کننده است😒😒😒😒😒

    برای ارسال نظر کلیک کنید