توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    صحبت های روحانی در مورد صلح امام حسن

    دسته بندی :
    1. اسک 98
    2. مطالب سایت
    6بازدید

    صحبت های روحانی در مورد صلح امام حسن را از سایت اسک 98 دریافت کنید.

    مشرق نیوز

    مشرق نیوز

    این چندمین بار است که جناب رئیس‌جمهور بنا بر هر مناسبتی، با پیش کشیدن موضوع تاریخی «صلح امام حسن(ع)» آن را تحریف و مصادره به مطلوب می‌کند.

    حجت‌الاسلام روحانی روز چهارشنبه گذشته و در آستانه فرارسیدن ایام رحلت پیامبراکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در جلسه هیئت دولت گفت: «امام حسن(ع) امام صلح و پیوند بود، ایشان امامی بود که با ایجاد وحدت برای حفظ اساس اسلام، گام برداشت. وقتی برخی از اصحاب امام حسن(ع) آمدند با زبان معترضانه که چرا صلح کردید، چرا پیمان را امضا کردید، حضرت فرمودند، جامعه اسلامی که فقط شما ۱۰ نفر نیستید، شما ۲۰ نفری که این جا نزد من آمدید که فقط دنیای اسلام نیستید. من در مسجد رفتم برای مردم سخنرانی کردم و دیدم اکثریت قاطع جامعه صلح می‌خواهند و وقتی که مردم این را می‌خواهند، صلح را انتخاب می‌کنم. این راه امام مجتبی (ع) است. امام مجتبی به ما می‌آموزد که مرد جنگ باشیم به روز جنگ و مرد صلح باشیم به روز صلح. اگر در روز صلح، جنگیدیم و در روز جنگ، صلح کردیم، هر دو خطا و اشتباه است. به‌موقع باید بایستیم و بجنگیم و به‌موقع باید صلح کنیم.»

    همین بخش از اظهارات تکراری جناب روحانی که معطوف به سیاست‌های هسته‌ای و توجیه مذاکره با دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی بود، باعث شد تا هشتگ‌های «جریان تحریف» و «صلح امام حسن» و «خیانت اصلاح‌طلبان» در فضای مجازی داغ شده و موجی از انتقادات از سوی کارشناسان و فعالان سیاسی و فرهنگی و همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی علیه رئیس‌جمهور و مدعیان اصلاحات مطرح و منتشر شود.

    برخی کارشناسان دینی اظهارات رئیس‌جمهور در مورد صلح امام حسن را مصداق «تحریف تاریخ» دانستند، برخی تحلیلگران سیاسی هم این قبیل اظهارات تکراری روحانی را «حاشیه‌سازی برای فرار از پاسخگویی» عنوان کردند و برخی هم آن را «علامت دادن به طرف آمریکایی».

    تحریف دین به دلیل منافع و انگیزه‌های شخصی

    آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام‌جمعه قم دیروز جمعه در سخنان آدینه‌ای خود از برداشت‌های نادرست از دین به‌عنوان یکی از آسیب‌های دینداری نام برد و خاطرنشان کرد: برخی به دلیل منافع و انگیزه‌های شخصی دین را وارونه تفسیر کرده و خود و پیروان خود را دچار مشکل می‌کنند، این افراد اسلام و آیات را تفسیر به رأی می‌کنند و برداشت‌های خود را ارائه می‌دهند که واقعیت ندارد.

    صلح امام حسن را وارونه تفسیر نکنید!

    دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: اگر امام مجتبی (ع) با معاویه از سر ناچاری وارد صلح می‌شوند نباید تفسیر نادرست داشته باشیم چراکه صلح ایشان زمینه‌ساز قیام امام حسین(ع) بوده است.

    همچنین، حجت‌الاسلام حسینی، امام‌جمعه نسیم شهر تهران در ویژه‌برنامه رادیویی «در ساحت حضور» بااشاره به صلح امام حسن(ع) اظهار داشت: برخی از افراد می‌گویند همان‌طور که امام حسن(ع) صلح کرد تا معاویه را معرفی کند، ما نیز با دشمنان صلح کنیم؛ آیا ما دشمنان خود را نمی‌شناسیم و باید صلح کنیم تا آمریکا و مستکبرین عالم و کسانی که دستور شهادت سردار سلیمانی را دادند، به مردم بشناسانیم؟

    وی افزود: ما در شرایط امام حسن(ع) نیستیم که مجبور به صلح شویم تا مردم دشمنان را بشناسند؛ کسی که مدعی دینداری است، چطور می‌تواند ادعا کند که امام حسین(ع) به ما درس مذاکره داد و ما در زمانی مثل زمان امام حسن(ع) واقع شده‌ایم و این فرد از هر لائیکی از مذهب فاصله گرفته است.

    قیاس صلح امام حسن با معاویه و مذاکره با آمریکا، باطل است

    حجت‌الاسلام حجتی، امام‌جمعه موقت کرمانشاه هم در نشست با جمعی از طلاب اظهار داشت: مطالعه در اسناد تاریخی به‌ویژه در تاریخ اسلام به‌نوعی برای همه قابل ارزش است و می‌تواند بسیاری از حقایق را روشن کند. وی درباره حرف‌های اخیر رئیس‌جمهور گفت: قیاس این دو موضوع یعنی صلح امام حسن(ع) با معاویه و زمزمه‌های کنونی درباره مذاکره با آمریکا، قیاسی کاملاً باطل است.

    سخنان رئیس‌جمهور جفا به امام حسن(ع) بود

    آیت‌الله سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در کاشان نیز در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه صلح امام حسن(ع) صلح انتخابی، اختیاری و معمولی نبود، تأکید کرد: صلح امام حسن(ع) نشات گرفته از زیرکی دشمن بود که اگر امام حسن(ع) مقابله می‌کرد آسیب جدی به دین اسلام وارد و ضایعات بالایی نصیب مسلمانان می‌شد اما امام حسین(ع) اگر قیام نمی‌کرد ضایعات مسلمانان بالا بود.

    وی با بیان اینکه شجاعت امام حسن(ع) همانند شجاعت امام حسین(ع) بود، ابراز داشت: درد دین امام حسن(ع) همانند امام حسین(ع) بود اما شرایط دو امام در زمان‌های مختلف متفاوت بود و اگر تحلیل رئیس‌جمهور فراتر از تحلیل شرایط زمان است، به‌نوعی جفا به امام حسن(ع) است.

    لااقل به ایمان مردم رحم کنید!

    حجت‌الاسلام رستمی، رئیس‌نهاد رهبری در دانشگاه‌ها نیز طی مطلبی در اینستاگرام خود نوشت: چطور می‌شود برای مطامع سیاسی روزی پیام کربلا را مذاکره خواند و روزی دیگر صلح حسنی را به‌غلط مصادره کرد؟ آقایان اگر در سیاست‌ورزی مشکل دارید، لااقل به ایمان این ملت رحم کنید.

    تاریخ عوض می‌شود وقتی علمدار عباس باشد یا ابن عباس!

    واکنش‌ها به اظهارات روحانی به همین‌جا ختم نشد. برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در صفحه‌های مجازی خود در شبکه‌های اجتماعی به انتقاد از حرف‌های رئیس‌جمهور پرداختند.

    سید نظام‌الدین موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس درباره پذیرش صلح توسط امام حسن(ع) طی توییتی نوشت: در کربلا فرمانده سپاه حسین(ع) یعنی حضرت عباس (س) امان‌نامه شمر را رد کرد و تا پای جان پای امامش ایستاد. اما امام حسن(ع) زمانی صلح را پذیرفت که فرمانده سپاهش یعنی عبیدالله بن عباس با یک‌میلیون درهم رشوه، خود را به معاویه فروخت. تاریخ عوض می‌شود وقتی علمدار عباس باشد یا ابن عباس!»

    صلح یا حاشیه‌سازی برای فرار از مسئولیت؟

    کمال حسین‌پور، نماینده مجلس در صفحه خود در توییتر نوشت: قیاس وضع کنونی کشور با زمان امام حسن قیاس مع‌الفارق است. صلح کلیدواژه‌ای برای فرار دولت از مسئولیت در قبال وضع موجود و ترفندی برای منحرف کردن افکار مردم از واقعیت‌هاست و صرفاً شعاری برای انتخابات است. رئیس‌جمهور چرا در ۷ سال گذشته به دنبال صلح نبودند!»

    ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز از این منظر به اظهارات اخیر روحانی پرداخت و با هشتگ «حاشیه‌سازی برای فرار از پاسخگویی» نوشت: «لیبرال‌ها از تاریخ ۲۵۰ ساله اهل‌بیت (ع) فقط صلح امام حسن را یاد گرفته‌اند. شاید خودشان را ابن عباس می‌دانند یا شاید جعده دختراشعث بن قیس. ولی اینجا مدینه یا کوفه نیست، امیرش هزار مالک دارد.»

    مجتبی رضاخواه، نماینده مردم تهران در مجلس هم در مطلبی نوشت: «برای توجیه ناکارآمدی و ضعف از اعتقادات دینی هزینه نکنید! یک‌بار تاریخ را تحریف کرده و از کربلا درس مذاکره گرفتید تا به‌اصطلاح تحریم‌ها را بالمره بردارید؛ تحریم‌ها که برداشته نشد، اما نرخ ارز ده برابر شد! بدانید این‌بار تحریف صلح امام حسن(ع)، نه از خسران دنیایتان می‌کاهد و نه آخرت!؟»

    صلح یا علامت دادن به طرف آمریکایی؟

    زهره سادات لاجوردی، نماینده مردم تهران در مجلس هم در مطلبی نوشت: «وسط کارزار فشار حداکثری ترامپ، حرف زدن از صلح نشانه چیست؟ آیا می‌تواند معنایی جز این داشته باشد که به طرف آمریکایی علامت بدهد که تحریم‌ها و فشارها به نتیجه رسیده است؟ آقای روحانی! منطق ملت ایران مقاومت و ایستادگی در مقابل زورگویی است»

    وی در مطلب دیگری از سکوت برخی خواص نسبت به تحریف تاریخ ابراز گلایه کرد و نوشت: «در مقابل تفاسیر غلط و تحریف شده از تاریخ اسلام که عده‌ای برای مطامع سیاسی خود روزی پیام عاشورا را مذاکره می‌خوانند و روز دیگر صلح حسنی را مصادره به مطلوب می‌کنند، چرا علمای قم ساکت‌اند؟!»

    همچنین حسن رحیم‌پور ازغدی، استاد حوزه و دانشگاه در صفحه مجازی خود در شبکه اجتماعی نوشت: «رئیس‌جمهور مملکت اسلامی، امام حسن و امام حسین و امام زمان (عج) را به نفع کارهای خود تحریف کرد و علما و مراجع اسلام هر بار هم سکوت کردند و بازهم بعد از ۱۴۰۰ سال و با سکوت خواص دوباره علی تنها ماند!»

    سید محمد حسینی، وزیر اسبق ارشاد هم در مطلبی نوشت: «اصلاح‌طلبانی مثل تاج‌زاده که از صلح امام حسن دم می‌زنند، نقش خائنانی چون‌اشعث‌بن قیس را بازی می‌کنند که حکمیت و ابوموسی‌اشعری را بر امام علی(ع) تحمیل کردند و سپاه امام مجتبی را از مقابله با معاویه منصرف و صلح را بر امام تحمیل کردند. البته این بار شتر در خواب بیند پنبه‌دانه!»

    ابراز تعجب از سخنان روحانی

    پیرهادی، مدیرمسئول روزنامه رسالت در سرمقاله این روزنامه با عنوان «همان‌قدر سیاست نمی‌دانید که دین نمی‌فهمید» نوشت: «ما از ابتدا هم از جناب روحانی انتظار نداشتیم اهل ایستادگی بر اصول و مقاومت جدی در برابر بدخواهان ایران اسلامی باشد، اما آنچه حقیقتاً عجیب بوده و قابل‌پذیرش نیست، آن است که ایشان پس از ۷ سال نسخه‌پیچی بر اساس منطق سازش و مذاکره و دستاورد تحقیقاً هیچ، بازهم منطق امتحان پس داده و شکست‌خورده خود را تئوریزه می‌کند.»

    همچنین عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه جوان هم در مطلبی نوشت: «از روحانی با لباس روحانیت برای انطباق صلح امام حسن با ایران- آمریکا تعجب می‌کنم. نقطه مقابل امام حسن(ع) مسلمانان بودند و همین اطرافیان امام را دچار بحران تحلیل کرده بود. مسئله امام حسن وحدت درون جامعه اسلامی بود و به کسی واگذار کرد که متأسفانه از نگاه برخی موجه بود. نه غیریت بیرونی»

    منبع مطلب : www.mashreghnews.ir

    مدیر محترم سایت www.mashreghnews.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    مشرق نیوز

    مشرق نیوز

    به گزارش مشرق، در حالی که مردم این روزها نتایج مذاکرات دولت با آمریکا و غرب در برجام را با دلار ۳۱ هزارتومانی درک می‌کنند، رییس جمهور  با تناقضات کلامی‌اش، بار روانی مشکلات اقتصادی را دوچندان میکند.

    روحانی دو هفته قبل در پاسخ به انتقاد مردم از مشکلات اقتصادی گفته بود: «ما سه سال است در شرایط جنگی به سر می‌بریم».

    این در حالی است که رئیس‌جمهور روز گذشته در مواضعی متناقض با اشاره به صلح پیامبر و امام حسن گفت: «امام حسن گفت چون اکثریت جامعه صلح می‌خواستند من هم صلح کردم؛ این راه امام مجتبی است... جنگیدن به وقت صلح خطاست».

    این موضع رییس جمهور واکنش برخی از چهره‌ها و فعالین توییتر را در پی داشت.


     

    منبع مطلب : www.mashreghnews.ir

    مدیر محترم سایت www.mashreghnews.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    واکنش‌های تند به روایت روحانی از صلح امام حسن‌(ع)

    واکنش‌های تند به روایت روحانی از صلح امام حسن‌(ع)

    طیف منتقدان به روحانی این بار به چند نماینده مجلس محدود نمانده است؛ هرچند تندترین این انتقادها که همانا «هزار بار اعدام» حسن روحانی را موجب «رضایت مردم» دانسته است، از سوی مجتبی ذوالنوری، نماینده قم در مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس توییت شد، اما می‌توان از روزنامه کیهان، آیت‌ا‌لله سید‌احمد علم‌الهدی و همچنین حسن رحیم پورازغدی نیز به‌عنوان اصلی‌ترین منتقدان به حسن روحانی در این روزها نام برد.

    با این همه حسن روحانی چه گفته بود که مخالفانش را در روزهای پایانی هفته گذشته، این‌چنین برآشفت؟ او در جلسه روز چهارشنبه ۲۳ مهرماه هیات دولت، در آستا‌نه سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) بخشی از سخنان خود را به موضوع صلح امام حسن (ع) اختصاص داد؛ موضوعی که نخستین بار نیست حسن روحانی به آن اشاره می‌کند و پیش از این بارها - به‌ویژه آن زمان که مذاکرات هسته‌ای در دستور کار بود و برجام در آستا‌نه نهایی شدن_ رئیس‌جمهوری از صلح امام حسن (ع) سخن گفته بود.

    برای نمونه، روحانی در یکی از روزهای ماه رمضان سال ۹۴ و در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵، در ضیافت افطاری استا‌نداران گفته بود: «زمانی که امام مجتبی(ع) تصمیم‌ به صلح می‌گیرند یکی از یاران امام علی(ع) پیش ایشان آمد و گفت: ‌ای کاش من مرده بودم و این منظره را نمی‌دیدم و امام در پاسخ وی گفت: وقتی دیدم اکثریت مردم این را می‌خواهند نخواستم چیزی که مردم نمی‌خواهند بر آنها تحمیل شود.» با این حال او روز چهارشنبه، در حالی که ایران در آستا‌نه تحقق یکی از مهم‌ترین اهداف برجام یعنی لغو تحریم‌های تسلیحاتی از سوی شورای امنیت سازمان ملل قرار داشت، همین موضع را تکرار کرد و از صلح امام حسن (ع) گفت؛ موضوعی که به نظر می‌رسد تکرار آن از سوی روحانی، با آنچه او و تیم سیاست خارجی‌اش از مزایای مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی در ذهن دارند، بی ارتباط نیست.  روحانی در سخنانش در جلسه چهارشنبه گذشته هیات دولت با تا‌کید بر اینکه «از امام حسن‌(ع) هم باید یاد بگیریم و او امام صلح، امام پیوند و امامی بود که با ایجاد وحدت برای حفظ اساس اسلام گام برداشت»، با اشاره به یک روایت تا‌ریخی تا‌کید کرد: «وقتی برخی از اصحاب امام حسن آمدند با زبان معترضانه که چرا قبول کردید و چرا صلح کردید؟ چرا در برابر طرف مقابل پیمان را امضا کردید؟ حضرت فرمود که جامعه اسلامی که شما ۱۰ نفر نیستید، شما ۲۰نفری که اینجا پیش من آمدید دنیای اسلام نیستید، من در مسجد برای مردم سخنرانی کردم و دیدم اکثریت قاطع جامعه صلح می‌خواهند و وقتی مردم این را می‌خواهند صلح را انتخاب می‌کنم.» رئیس‌جمهوری در ادامه این جملات با تا‌کید بر اینکه «این راه امام مجتبی است»، گفت: «امام مجتبی به ما می‌آموزد مرد جنگ باشیم به روز جنگ و مرد صلح باشیم به روز صلح.»همین جملات بود که یکی از اصلی‌ترین منتقدان روحانی در ادوار نهم، دهم و یازدهم مجلس یعنی مجتبی ذوالنوری را برآشفت. او که حالا رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است، در توییتی با بیان اینکه «جناب روحانی اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن با معاویه را خواست اکثر مردم از امام ذکر می‌کنید، امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی‌شوند»، نوشت: «با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا‌ دل مردم عزیز راضی شود.»

    روزنامه کیهان هم که در سال‌های ریاست جمهوری حسن روحانی همواره ازجمله منتقدان جدی او و عملکردش به‌ویژه در ماجرای برجام بود، در واکنش به آنچه او درباره صلح امام حسن گفت، در شماره روز پنج‌شنبه خود نوشت: پرچم صلح را در چنین شرایطی بالا بردن، عین خیانت و حماقت است. در بخش دیگری از این یادداشت انتقادی آمده است که «مردم به خاطر این به مذاکره با آمریکا رضایت دادند که روحانی ابتدا از وضعیت کشور سیاه‌نمایی کرد؛ سپس گرای «خزانه خالی» به دشمن بود.» کیهان در این یادداشت همچنین تا‌کید کرده که «این اولین‌باری نیست که رئیس‌جمهور تا‌ریخ را به نوعی تحریف می‌کند و روایت دیگری از آنچه اتفاق افتا‌ده ارائه می‌دهد. این روایت‌ها که بیشتر همخوان و همراستا‌ با رفتا‌ر دولت مطرح می‌شود، متا‌سفانه بارها به‌عنوان یکی از روش‌های رئیس‌جمهور برای اقناع افکارعمومی در راستا‌ی اهداف و اعمال دولت استفاده شده است.»

    یکی از کلیدواژه‌های انتقاد به اظهارات اخیر روحانی درباب صلح امام حسن (ع)، واژه «تحریف» است؛ واژه‌ای که علاوه بر یادداشت کیهان، در خطبه مجازی روز جمعه آیت‌ا‌لله علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد نیز به وضوح دیده می‌شود. آیت‌ا‌لله علم‌الهدی در این خطبه مجازی ضمن تا‌کید بر اینکه «مشکل تحریف در سرنوشت امت تنها به آن زمان اختصاص نداشت و مشکلی است که در پهنه تا‌ریخ تا‌ به امروز ادامه داشته است»، بدون آنکه از حسن روحانی نامی ببرد، تطبیق صلح امام حسن با شرایط امروز را نادرست خواند. گواه این مدعا این بخش از اظهارات او است که گفت: «خواص خیانت کردند و امام حسن (علیه السلام) را مجبور به متا‌رکه جنگ کردند، پای مردم وسط نبود، دموکراتیک مردمی نبود که بگوییم مردم صلح خواستند.»

    بنابر متن انتشار یافته از خطبه مجازی آیت‌ا‌لله علم‌الهدی در وب‌سایت منتسب به او، امام جمعه مشهد افزود: «این دنیاپرستا‌ن، دین‌فروشان، پول‌بگیران و آدم‌های سازگار با دشمن ناپاک خائن اموی و معاویه باعث شدند، امام مجتبی (علیه السلام) مظلومانه ترک جنگ کند؛ آنی که امروز برای ما به‌عنوان جریان تجربه تا‌ریخی است، این است که خواص ممکن است خیانت کنند، خواص ممکن است با دشمن بسازند، منافع قدرت‌یابی و مادی خودشان را در حاکمیت دشمن ببینند.» امام جمعه مشهد در ادامه با بیان اینکه «خطر امروز امت اسلام، خیانت خواص است»، تا‌کید کرد: « در شرایط تداوم قدرت و قدرت‌مداری خودشان در مدیریت کشور، هر ضعف و ناتوانی که دارند، این را با یک تحریفی در تا‌ریخ اسلام و سرنوشت امت تطبیق می‌کنند.»در ادامه انتقادات به اظهارات روز چهارشنبه روحانی، حسن رحیم پورازغدی از چهره‌های اصولگرای همواره منتقد دولت هم در نشستی در پاسخ به سوال یک دانشجو گفت: «شاید تنها دستا‌ورد مفید اما ناخواسته تجربه شکست‌خورده دیپلماسی این شیخ، همین باشد که برای تا‌ریخ ایران می‌ماند. اما وقتی نوبت به غارت دین مردم هم برسد، سکوت، حرام‌تر می‌شود. آنکه مذهب را فدای خود و دین را ابزار استفاده سیاسی کند از وجناتش پیداست که از روحانیت، تنها لباسش را دارد. پیش‌تر، معیشت و دنیای مردم را برجامی کردند، حال نوبت به برجامی کردن دین مردم رسیده است.»با همه انتقادات مطرح شده علیه روحانی، در این سو علی مطهری و معصومه ابتکار به دفاع از رئیس‌جمهوری پرداختند؛ علی مطهری در توییت خود در عین حال که نوشت «مذاکره با آمریکا را در شرایط فعلی به صلاح کشور نمی‌دانم»، تا‌کید کرد: «اظهارنظر هر ایرانی خصوصا رئیس‌جمهور در این مورد باید آزاد باشد و نباید موجب توهین و تهدید شود.» معصومه ابتکار، معاون زنان و خانواده ریاست‌جمهوری هم در توییت خود از اهمیت صلح نوشت و خطاب به منتقدان تا‌کید کرد: «پیامبر اکرم(ص) همواره از صلح استقبال کردند، امام حسن (ع) با حسن خلق مرام صلح را بر پا کرد، امام حسین (ع) را وادار به جنگ کردند، امام رضا (ع) هم خواستا‌ر صلح شد حالا همین مطالب را رئیس‌جمهور گفته! چرا این‌قدر برآشفتید؟»

    منبع مطلب : donya-e-eqtesad.com

    مدیر محترم سایت donya-e-eqtesad.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 7 روز قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید