مشکل مهم معلم جدید در فیلم آقکند چه بود
مشکل مهم معلم جدید در فیلم آقکند چه بود را از سایت اسک 98 دریافت کنید.
جواب سوالات درس آقکند تفکر و پژوهش ششم
بررسی و جواب به سوالات فیلم آقکند
بررسی و جواب به سوالات فیلم آقکند
منبع مطلب : hamyarkhas.ir
مدیر محترم سایت hamyarkhas.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.
تفکر و پژوهش : آقکند
مضمون : منطق - درجستجوی معنا
صلاحیت ها : مشاهده - استدلال - حل مسئله - قضاوت
زمان : ۱ جلسه
پیوست : دارد
----------------------------------------------------------------------------------------------------
دانلود برگه ثبت مشاهدات درس ۲۴۷کیلو بایت
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
دانلود فیلم آقکند ۶۷.۰۶ مگابایت
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
فعالیت شماره ۱۳ عنوان فعالیت: آقکند
مضمون: منطق/در جستجوی معنا
صلاحیتها: مشاهده، استدلال، حل مسئله، قضاوت
زمان: ۴۵دقیقه
در زندگی شخصی هر یک از ما احتمالا فراوان اتفاق افتاده است که به اجبار بین دو موقعیت یکی را بر دیگری ترجیح بدهیم. یا این که به دلیل پارهای مشکلات تصمیم بگیریم راه خود را از دیگران جدا کنیم و مسیر دیگری برای خود انتخاب کنیم. در این فعالیت دانشآموزان با مشاهده تصمیمات متفاوت دو نفر در یک موقعیت واحد انتخاب آن دونفر و دلایل تصمیم هر یک از دو معلم را نقد و قضاوت میکنند.
· شناسایی تفاوتها، شباهتها و رابطهها
· کار بر روی اطلاعات و اندوختهها برای تبدیل مجهول به معلوم
· برنامهریزی برای دستیابی به پاسخ سؤالات خود
· پیشبینی نتایج و پیامدها و بروز رفتار خردمندانه
· استنباط و نتیجهگیری از یافتهها
· استفاده از زبان صحیح و دقیق برای توضیح ایدهها و تصمیمهای خود
انتظارات عملکردی مشترک
· بررسی پدیدهها و روابط بین آنها
· بررسی قوانین حاکم بر روابط بین پدیدهها
· بروز عمل اخلاقی در مراودات روزانه خود
· استخراج معنا و مفهوم از تجارب خود
· جانبداری از ارزشهای دینی
مواد و وسایل آموزشی:فیلم آقکند
فرایند اجرای فعالیت: فیلم آقکند را برای دانشآموزان به نمایش بگذارید وقتی فیلم به صحنهای رسید که معلم به مرد صاحبخانه میگوید «از همه بدتر فارسی صحبت کردنشونه» فیلم را ثابت نگه دارید و سؤالات زیر را از بچهها بپرسید.
· معلم به چگونه جایی منتقل شده بود؟
· مشکل معلم در مدرسه چه بود؟ مشکل کلاس اولیها چه بود؟ اصولا این مشکل معلم بود یا کلاس اولیها؟
· شما اگر به جای معلم بودید در چنین شرایطی چه میکردید؟
از دانشآموزان بخواهید دلایل خود را برای دیگران شرح دهند و آنها هم در این مورد نظر دهند. سپس فیلم را تا آخر پخش کنید و تصمیم معلم را در کلاس به مباحثه بگذارید. سؤالات زیر میتواند مورد مباحثه قرار گیرد:
· شرایط معلم قبلی با معلم فعلی چه تفاوتها و چه شباهتهایی داشت؟ چگونه این موضوع را متوجه شدید؟ (دانشآموزان باید با اشاره به محتوای فیلم به مقایسه دو شخصیت و دو موقعیت بپردازند. )
· چرا مرد صاحبخانه فکر میکرد معلم جدید بدون خداحافظی رفته است؟
· پیشداوری در قضاوتهای ما چه نقشی دارد؟
· چرا معلم از بچهها و اهالی روستا زبان آذری یاد میگرفت؟
· آیا هم زبان بودن برای کمک به دانشآموزان کافی بود؟ (توجه دانشآموزان را به این نکته جلب کنید که معلم اول هم زبان بود ولی همدل دانشآموزان نبود در مقابل معلم دوم هم زبان نبود ولی همدل دانشآموزان بود لذا زبان را هم یاد گرفت. )
· شما در مورد عملکرد معلم قبلی و فعلی روستای آقکند چه قضاوتی میکنید؟ چرا؟
· آیا در انتخابها باید خود را بردیگران ترجیح داد یا دیگران را برخود؟
توصیههای اجرایی:---------
فعالیت تکمیلی: ----------
منبع مطلب : 6shom-iran.blogfa.com
مدیر محترم سایت 6shom-iran.blogfa.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.
آقکند - {تفکر و پژوهش ششم ابتدایی}
مرورگر شما از این ویدیو پشتیبانی نمیکنید.منبع مطلب : www.aparat.com
مدیر محترم سایت www.aparat.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.
جواب کاربران در نظرات پایین سایت
مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.
به خاطر نفهمیدین زبان آنها
نمیدونم
نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.
به زبان فارسی نمی توانستند صحبت کنند