توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    معنی عالم تماشاخانه ی شگفتی های آفرینش است

    1 بازدید

    معنی عالم تماشاخانه ی شگفتی های آفرینش است را از سایت اسک 98 دریافت کنید.

    جواب سوالات درس اول فارسی پنجم ابتدایی

    جواب سوالات درس اول فارسی پنجم ابتدایی

    جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، سرشار از شگفتی‌ها است. پدیده‌هایی لطیف، زیبا و عجیب، پیش روی ما هستند که به سادگی از کنارشان می‌گذریم؛ در حالی که اگر اندکی درنگ کنیم، می‌بینیم که هر کدام از این پدیده‌ها تماشاگهی برای دیدن زیبایی‌های آفرینش و ایستگاه‌هایی برای اندیشیدن هستند.

    اگر می‌خواهیم عالم را بهتر بشناسیم، یک راه ساده آن است که پدیده‌ها را خوب تماشا کنیم، درباره‌ی آفرینش هریک بیندیشیم و آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم. مثلاً کوه‌های سر به فلک کشیده را با درّه‌های عمیق، گل را با خار، زنبور را با خرمگس، بهار را با زمستان و …

    مطالعه در طبیعت و تأمل درباره‌ی‌ چیزهایی که هر روز می‌بینیم و از کنارشان می‌گذریم، راه مناسبی برای شناخت آنها است. پرسش از هر چیز و جستجو برای یافتن پاسخ، کاری است که همه‌ی دانشمندان و عالمان انجام می‌دهند. من و شما هم، باید این ویژگی را در خود پرورش دهیم.

    ما برخی از رفتارها، کردارها و کارهای خودمان را از روی عادت انجام می‌دهیم؛ به همین دلیل هم از خود نمی‌پرسیم که چرا این گونه است، چرا باید این کارها را بکنیم؟ و بسیار پرسش‌های دیگر.

    همین آب گوارایی که زندگی ما به آن وابسته است. بهترین موضوع برای فکر کردن و یکی از شگفتی‌ها است.

    آب چیست؟ چگونه به وجود آمده است؟ اگر روزی آب در روی زمین نباشد، آیا انسان می‌تواند آن را پدید آورد؟

    به هر حال، عالَم تماشاخانه‌ی شگفتی‌های آفرینش است. یعنی به هر طرف که نگاه می‌کنیم، آفریده‌های زیبای خداوند را می‌بینیم. این جهان، دفتری است که خدای مهربان، به پاکی و زیبایی در آن نگاشته و می‌نگارد.

    یکی دیگر از این آفریده‌های زیبا و لطیف، گیاهان و سبزه‌ها هستند. علف‌های سبز را دیده‌اید؟ خیلی نرم و شکننده هستند. در سرمای سخت یا گرمای زیاد، پژمرده می‌شوند ولی گاهی می‌بینیم همین علف‌های نازک و لطیف، از میان سنگلاخ سر در می‌آورند، یا کف زمین سخت و محکم را می‌شکافند و بیرون می‌آیند.

    در نوشته‌ی زیر، یکی از نویسندگان، زیبایی‌های آفرینش خدای مهربان را، این گونه توصیف می‌کند:

    هیس، گوش بده! به آفریده‌های ساکت خدا گوش بده.

    به پروانه‌ای با بالهایی مخملی. به قطره‌های باران که حلقه‌های ساکت روی آب را می‌سازند، گوش کن.

    آیا می‌توانی صدای حشره‌هایی را که در زیر زمین می‌جنبند، بشنوی؟ صدای ماهی‌های تالاب را چطور؟

    آن بالا را نگاه کن! آسمان، آبیِ آبی است و یک تکه ابر ساکت در آن شنا می‌کند.

    این پایین را ببین! علف‌ها و برگ‌ها در نسیم، فقط تکان می‌خورند.

    نگاه کن… و صداهای کوتاه و بلند، گوش بده، تا آفریده های ساکت خدا را بشناسی.

    بادها سفر می‌کنند. علف‌ها رشد می‌کنند. عنکبوت ها، بین زمین و آسمان، تار می‌تنند.

    آیا تو صدای تاریکی شب را می‌شنوی؟ صدای روشنایی روز را چطور؟ صدای شبنم صبحگاهی را، هنگامی که سرزده به خانه‌ی بزرگ، وارد می‌شود؟

    به هر طرف نگاه کن… و گوش بده.

    آفریده های ساکت خدا همیشه آنجا هستند.

    آیا تو آنها را می‌بینی و صدایشان را می‌شنوی؟

    💛💚💙

    </ جواب سوالات درس اول فارسی پنجم />

    درست و نادرست درس اول فارسی پنجم با جواب

    در این بخش جواب بخش درست و نادرست درس اول فارسی پنجم که در صفحه ی 13 این کتاب آمده است را مشاهده می کنید.

    💛💚💙

    جواب درک مطلب درس اول فارسی پنجم

    جواب سوالات درس اول فارسی پنجم بخش درک مطلب که در صفحه ی 14 کتاب فارسی پنجم ابتدایی آمده است را در ادامه می‌بینید.

    💛💚💙

    منظور از آفریده های ساکت خدا چیست ؟

    منظور از افریده‌های ساکت خدا، افریده‌هایی است که ما در حالت عادی به سختی متوجه وجود آنها و نقش مهم آنها در زندگی روزمره‌مان می‌شویم. علاوه بر تاریکی شب، روشنایی روز و شبنم صبحگاهی که در بحش درست و نادرست هم ذکر شده بود، نمونه های دیگری از آفریده های ساکت خداوند: آسمان آبی، ابرها، صدای ماهی های تالاب، عنکبوت‌ها، علف‌ها و برگ‌ها و …

    از آنجایی که پدیده های جهان هستی زیبا و تماشایی هستند و این درس در رابطه با همین آفریده های الهی و جهان هستی بود بنابراین عنوان درس تماشاخانه انتخاب شده است. همچنین عنوان انتخابی دیگر می‌تواند: جهان هستی باشد.

    پیشنهادی: معنی شعر ستایش فارسی پنجم دبستان

    💛💚💙

    کلمات متضاد درس اول فارسی پنجم

    ✅ واژه آموزی درس اول فارسی پنجم

    به واژه‌های زیر و رابطه های آنها با یکدیگر، توجه کنید.

    از معنی واژه‌ها، می‌فهمیم که این کلمات، مفهوم مخالف هم یا ضد هم را بیان می‌کنند. این گونه واژه‌ها را مخالف یا متضاد می‌نامیم. اکنون با توجه به آموخته‌های بالا، نمونه‌های زیر را کامل کنید.

    کوتاه ≠ بلند

    تاریک ≠ روشن

    گرما ≠ سرما

    در تصویر هم می توانید جواب واژه آموزی درس اول فارسی پنجم ابتدایی را مشاهده کنید.

    💛💚💙

    تصویرخوانی و صندلی صمیمیت درس اول فارسی پنجم

    منبع مطلب : sci-hub.ir

    مدیر محترم سایت sci-hub.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    فارسی پنجم

    پیشگفتار: سخنی با آموزگاران محترم

    پروردگار حکیم را سپاس میگوییم که یک سال دیگر برای خدمتگزاری به نظام تعلیم و تربیت میهن عزیزمان ایران، به ما فرصت داد. شکر این نعمت را به جای می آوریم و از درگاه خدای رحمان، توفیق در کارها را خواستاریم.

    کتابی که پیش رو دارید، حلقه ی میانی از زنجیره ی دوره ی دوم ابتدایی است. دوره ی اوّل ابتدایی، سه سال نخست (اوّل تا سوم) و دوره ی دوم، سه سال دوم( چهارم تا ششم) ابتدایی را در بر میگیرد. بنابراین، ساختار و محتوای فارسی پایه ی پنجم از سویی با پایه ی چهارم و پایه های پیش از آن، پیوند دارد و از دیگر سو، با پایه ی ششم و بالاتر باید پیوستگی و همخوانی داشته باشد. در سازماندهی ساختار و تدوین محتوا، تلاشکرده ایم این هماهنگی و نظام پیوستاری را حفظ کنیم.

    این کتاب از دو پهنه ی اصلی زبان آموزی (مهارتهای خوانداری و مهارتهای نوشتاری) به قلمرو مهارت- های شفاهی یا خوانداری زبان، اختصاص دارد. یعنی در این کتاب، پرورش خوب دیدن، دقیق گوش دادن، روان خواندن، تقویت حافظهی زبانی، درک متن و خوب سخن گفتن، از اهداف اصلی برنامه و تدوین محتوا به شمار میآید. البتّه در هم تنیدگی مهارتهای زبانی و پاره مهارتها در آموزش و رشد

    یادگیری کمک می کند تا بتوانیم از تواناییها و پیشرفت دانش آموزان در هر بخش، برای تقویت دیگر مهارتها نیز بهره بگیریم.

    کتاب فارسی پنجم، در ادامه ی کتابهای تازه تألیف پایه های قبل و بر پایه ی اصول و اهداف برنامه ی زبان آموزی حوزه ی یادگیری زبان و ادب فارسی تدوین شده است و همسو با گامهای پیشین، در مسیر ارتقای مهارتهای زبانی حرکت می کند؛ عناصر ساختاری این کتاب، اگرچه با نامهای ویژه ی درست و نادرست، درک مطلب، تصویرخوانی و... از هم جدا هستند، امّا همه ی این اجزا و پاره ها، با هدف کلّی تقویت مهارت شفاهی یا گفتاری زبان فارسی، سازماندهی شده اند.

    بر پایه ی آنچه گفته شد، برای تحقّق اهداف پیش بینی شده در «برنامه ی درسی زبان آموزی »، محتوای هر درس این کتاب در بخش های زیر، سامان یافته است:

    متن درس (آمیخته به تصویر) : محتوای درس ها در دو قالب نثر و شعر و با توجّه به توانایی ادراکی و دامنه ی واژگانی، نیازهای فرهنگی- تربیتی و ذائقه ی روحی دانش آموزان، انتخاب یا نوشته شده اند. تکیه بر رویکرد، اهداف و اصول برنامه، بنیانی ترین عنصر در این بخش است.

    درست و نادرست (پرسش هایی برای درک سطوح محتوایی): این بخش در همه ی درس ها ثابت است و پرسش هایی را دربردارد که به فراخور درون مایه ی متن ها، در پی هر درس، گنجانده شده اند. هدف آموزشی این بخش، تقویت حافظه ی کوتاه مدّت و پرورش دقّت و توجّه دانش آموزان است.

    واژه آموزی: در واژه آموزی، دانش آموزان با شیوه های ترکیب سازی و ساخت کلمه در زبان فارسی آشنا می شوند.

    دانش زبانی: در بخش «دانش زبانی » موضوع هایی از پاره مهارت های زبان همچون لحن و آهنگ، خوب گوش دادن و... آموزش داده می شود. واژه آموزی و دانش زبانی هر کدام با نظمی یک در میان، درپی هم آمده اند.

    تصویرخوانی و صندلی صمیمیت: در این فعّالیت، هدف این است که فرصتی برای دانش آموزان ایجاد شود تا خوب دیدن و دقّت در نگاه را تمرین کنند و برداشت و درک خود را از تصویر، بازگو نمایند. محور اصلی این تمرین، دیدن، اندیشیدن و گفتن است.

    شعرخوانی و صندلی صمیمیت: در این فعّالیت، دانش آموزان با شیوه های شعرخوانی با رعایت لحن و آهنگ مناسب آشنا می شوند و فرصت پیدا می کنند تا خود را در برابر جمع قرار دهند و شعرخوانی کنند؛ این کار به خوگیری بیشتر نسبت به متن و درک بهتر آن، کمک می کند و حسّ اعتماد به نفس دانش آموزان را می پرورد. (درس های 6،2 و 12 )

    گوش کن و بگو: این بخش برای پرورش درک شنیداری دانش آموزان، طراحی شده؛ که متن ها در لوح فشرده و پرسش ها در کتاب خوانداری آمده است. برای اطمینان بیشتر، متن داستان ها را در پیوست کتاب راهنمای معلّم هم گنجانده ایم تا اگر ابزار دیگر مهیّا نبود، داستان در کلاس خوانده شود و دانش آموزان پس از گوش دادن به خوانش متن، به پرسش ها پاسخ دهند. (پایان درس های 4، 10 و 14 )

    نمایش: فعّالیت های این قسمت، با هدف تقویت اعتماد به نفس ، هوش حرکتی ، قدرت سخن گفتن در برابر جمع و کاهش کم رویی، طرّاحی شده اند. اجرای نمایش، فرصتی برای تمرین نقش ها و رویارویی با موقعیت های مختلف زندگی اجتماعی است و دانش آموزان را برای یافتن راه حلّ مناسب در شرایط گوناگون، آماده می کند و شایستگی های فردی را شکوفا می سازد. (پایان درس های 5 ، 11 و 17 )

    بخوان و حفظ کن: در هر فصل ، این فعّالیت که یکی دیگر از تجربه های خوانداری زبان فارسی است، تمرین و تکرار می شود. از اهداف اصلی این بخش می توان به پرورش حافظه، تقویت فن بیان و تلطیف احساسات دانش آموزان اشاره کرد . امّا برای رشد قوّه ی ادراکی دانش آموزان، پرسش هایی با عنوان «خوانش و فهم » در پایان شعر آمده است که هم چگونگی خواندن و هم میزان درک و فهم آنان را رشد می دهد. (بعد از درس های 1، 3، 6 ، 10 ، 13 و 16 )

    بخوان و بیندیش: در هر فصل ، داستان هایی که با عناوین فصل و محتوای آن ها همخوانی داشتند و با اهداف ویژه ی زبان آموزی، هماهنگ بودند، گزینش شده اند. پس از متن داستان چند پرسش با عنوان « درک و دریافت » با هدف تقویت قدرت ادراکی و تفکّر دانش آموزان، آمده است. «درک و دریافت ها » در حقیقت، فرصت هایی برای تأمّل و درنگ بیشتر هستند. (بعد از درس های 2، 5 ، 7، 12 ، 15 و 17 )

    حکایت: یکی دیگر از عناصر سازه ای کتاب فارسی، حکایت هایی است که در پایان هر فصل آمده است. تلفیق محتوای حکایت با ضرب المثل و تقویت قوّه ی تشخیص دانش آموزان، در درک محتوای متن و ارتباط آن با مَثَل، مهم ترین هدف این بخش است. به همین سبب، پایان هر حکایت با نمونه های متعدّدی از ضرب المثل های معروف فارسی پیوند خورده است. (بعد از درس های 2، 5 ، 7، 12 ، 15 و 17 )

    گروه زبان و ادب فارسی دفتر تالیف کتا بهای درسی ابتدایی و متوسطه نظری

                                                         نظامی، مخزن الاسرار

    فصل اول آفرینش

    درس اوّل

    تماشاخانه

    جهانی که در آن زندگی می کنیم. سرشار از شگفتی ها است. پدیده هایی لطیف، زیبا و عجیب، پیش روی ما هستند که به سادگی از کنارشان می گذریم. در حالی که اگر اندکی درنگ کنیم، می بینیم که هر کدام از این پدیده ها تماشاگه ی برای دیدن زیبایی های آفرینش و ایستگاه هایی برای اندیشیدن هستند .

    به کوهستان می رویم، گاهی می بینیم در بلندترین جای آن، از دل صخره ها و سنگ ها چشمه ای روان است. انگشت به دهان می مانیم که این آب چگونه از دل سنگ، بیرون می آید و با چه نیرویی می تواند خود را به این بلندی برساند؟

    از هر چیز و جست و جو برای یافتن پاسخ، کاری است که همه ی دانشمندان و عالمان انجام می دهند . من و شما هم، باید این ویژگی را در خود پرورش دهیم .

    ما برخی از رفتارها ، کردارها و کارهای خودمان را از روی عادت انجام میدهیم؛ به همین دلیل هم از خود نمی پرسیم که چرا این گونه است ، چرا باید این کارها را بکنیم ؟ و بسیار پرسش های دیگر.

    همین آب گوارایی که زندگی ما به آن وابسته است، بهترین موضوع برای فکر کردن و یکی از شگفتی ها است. آب چیست؟چگونه به وجود آمده است؟ اگر روزی آب در روی زمین نباشد، آیا انسان می تواند آن را پدید آورد؟

    به هر حال، عالم تماشاخانه ی شگفتی های آفرینش است. یعنی به هرطرف که نگاه می کنیم، آفریده های زیبای خداوند را می بینیم. این جهان، دفتری است که خدای مهربان، به پاکی و زیبایی در آن نگاشته و می نگارد.

    یکی دیگر از این آفریده های زیبا و لطیف،گیاهان و سبزه ها هستند. علفهای سبز را دیده اید؟ خیلی نرم و شکننده هستند. در سرمای سخت یا گرمای زیاد، پژمرده میشوند ولی گاهی میبینیم همین علف های نازک و لطیف، از میان سنگلاخ سر در می آورند، یا کف زمین سخت و محکم را می شکافند و بیرون می آیند.

    پس، همه ی پدیده های این جهان، نشانه هایی از آفرینش خدای مهربان هستند و ما را به تفکّر بیشتر، دعوت می کنند.

    در نوشته ی زیر، یکی از نویسندگان، زیبایی های آفرینش خدای مهربان را، این گونه توصیف میکند:

    هیس، گوش بده! به آفریده های ساکت خدا گوش بده. «

    به پروانه ای با بال هایی مخملی. به قطره های باران که حلقه های ساکت روی آب را می سازند، گوش کن.

    آیا میتوانی صدای حشره هایی را که در زیر زمین می جنبند، بشنوی؟ صدای ماهی های تالاب را چطور؟

    آن بالا را نگاه کن! آسمان، آبیِ آبی است و یک تکّه ابرِ ساکت در آن شنا می کند.

    این پایین را ببین! علف ها و برگ ها در نسیم، فقط تکان می خورند.

    نگاه کن... و به صداهای کوتاه و بلند، گوش بده، تا آفریده های ساکت خدا را بشناسی.

    بادها سفر میکنند. علفها رشد میکنند. عنکبوت ها، بین زمین و آسمان، تار می تنند.

    آیا تو صدای تاریکی شب را می شنوی؟ صدای روشنایی روز را چطور؟ صدای شبنم صبحگاهی را، هنگامی که سرزده به خانه ی برگ، وارد می شود؟

    به هر طرف نگاه کن... و گوش بده.

    آفریده های ساکت خدا همیشه آن جا هستند.

    آیا تو آنها را میبینی و صدایشان را میشنوی.»؟

     آفریدههای ساکت خدا، نانسی سویتلند، ترجمه ی حسین سیّدی، با اندکی کاهش و تغییر

    درست و نادرست

    1 ) دیدن شگفتی های عالم و تأمّل درباره ی آن ها راه مناسبی برای شناخت است.

    2 ) سبزه ها و علف ها به اندازه ای نرم و شکننده هستند که نمی توانند از میان سنگلاخ سر در بیاورند.

    3 ) تاریکی شب، روشنایی روز و شبنم صبحگاهی همه از آفریده های ساکت خدا هستند

     درک مطلب

    1 ) چه راه هایی برای شناخت بهتر این عالم، وجود دارد؟

    2 ) علف سبز و لطیفی را که در میان سنگلاخ روییده است با چشمه ی روانی که از دل کوه می جوشد، مقایسه کنید. شباهت ها و تفاوت های آنها را بگویید.

    3 ) منظور از آفریده های ساکت خدا چیست؟

    4 ) چرا عنوان "تماشاخانه" برای این درس انتخاب شده است؟ شما چه عنوانی را برای این درس پیشنهاد می کنید؟

    5 ) ............................................................................................................................

    واژه آموزی

       به واژه های زیر و رابطه های آن ها با یکدیگر،توجّه کنید.

    زشت               زیبا ،   گل             خار ، خوب         بد ، بالا             پایین

    ô با دقّت به خوب و بدِ حرف های دوستم، گوش میکردم.

    ô ما می توانیم گل را با خار مقایسه کنیم.

    ô سنجاقک، بالا و پایین می پرید

    از معنی واژه ها ، می فهمیم که این کلمات، مفهوم مخالف هم یا ضدّ هم را بیان می کنند. این گونه واژه ها را «مخالف یا متضاد » می نامیم.

       اکنون با توجّه به آموخته های بالا، نمونه های زیر را کامل کنید.

    منبع مطلب : moallem11.persianblog.ir

    مدیر محترم سایت moallem11.persianblog.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    درک مطلب درس اول تماشاخانه صفحه 14 فارسی پنجم

    جواب درک مطلب صفحه ۱۴ کتاب فارسی پایه کلاس پنجم دبستان ابتدایی درس اول تماشاخانه از سایت نکس لود دریافت کنید.

    1. چه راه‌هایی برای شناخت بهتر این عالم، وجود دارد؟
    2. علف سبز و لطیفی را که در میان سنگلاخ روییده است با چشمه‌ی روانی که از دل کوه می‌جوشد، مقایسه کنید.
    شباهت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها را بگویید.
    3. منظور از آفریده‌های ساکت خدا چیست؟
    4. چرا عنوان «تماشاخانه» برای این درس انتخاب شده است؟ شما چه عنوانی را برای این درس پیشنهاد می کنید؟

    جواب

    1. مطالعه در طبیعت و تأمّل درباره چیزهایی که هر روز میبینیم و از کنارشان می گذریم ، پرسش از هر چیز و جست جو برای یافتن پاسخ آن، راه های مناسبی برای شناخت عالم است
    2. تفاوت ها : الف) علف سبز، لطیف و شکننده است و پژمرده می شود ولی چشمه اینطور نیست
    ب) آب چشمه جاری و روان است ولی علف ساکن است.
    شباهت ها : الف) هر دو میان سنگلاخ ها و سنگ ها بیرون آمده اند.
    ب)هردو از نعمت هاي زیبای خداوند هستند
    3. منظور آفریده های بی صدا (صدای تاریکی شب، صدای روشنایی روز و … ) یا کم صدایی (صدای حشره ها، صدای ماهی های نالاب و …) خداوند است. در واقع آفریده هایی که صدای آن چنانی ندارند
    4. چون هر یک از پدیده های عالم تماشاگهی برای دیدن زیبایی های آفرینش هستند. در واقع عالم تماشاخانه شگفتی های آفرینش است.
    نشانه های زیبایی خدا

    ۵-جهانی که خدا آفریده مثل چه چیزی میماند؟
    مثل دفتری می ماند که خدای مهربان به پاکی و زیبابی در آن نگاشته مینگارد

    منبع مطلب : nexload.ir

    مدیر محترم سایت nexload.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    ناشناس 3 روز قبل
    0

    در بلند ترین جای کوهستان از دل چی و سنگ ها چشمه روان است

    0
    هانیه 3 روز قبل

    سخرها

    💋💋❤💋💋 5 روز قبل
    2

    من می دونم 💜❤

    چون در این تماشاخانه، ما نظاره گر طبیعت سبز، آب ، کره زمین، ستاره گان، کوه ها، دشت ها ، حیوانات، و تمام زیبایی هایی که در طبیعت هستند

    رها 6 روز قبل
    0

    آره

    ناشناس 11 روز قبل
    3

    منم بلد نیسنم این سواال عالم تماشاخانه های شگفتی چیست

    کوثر 10 ماه قبل
    2

    خودمم نمی دونم

    کوثر 10 ماه قبل
    3

    سلام یه سوال.داشتم معنی؛ عالم تماشاخانه ی شگفتی های آفرینش استمیشه بگید

    مارتینا ناضری 11 ماه قبل
    0

    من میخواستم بگم که جواب عالم شگفتی ی عالم چیست

    -1
    کوثر 10 ماه قبل

    نمی دونم خودم در این سوال گیر کردم

    ناشناس 11 ماه قبل
    -2

    معنی فعل فاعل عالم تما شاخانه ی شگفتی های افرینشرامشخس کنید

    مهدی 11 ماه قبل
    -1

    من بلد نیستم

    ناشناس 1 سال قبل
    -2

    عالم تماشاخانه شگفتی آفرینش است

    -2
    وناته 10 ماه قبل

    عالم تما شا خانهی شگفتی های افرینش است

    ناشناس 1 سال قبل
    0

    عالم تماشاخانه شگفتی آفرینش است

    اسرا سبحانی 1 سال قبل
    1

    من گفتم معنی عالم تماشاخانه ی شگفتی های آفرینش است ولی این درس اول فارسی رو آورده😐😐😐

    0
    امید 15 روز قبل

    ممنون

    0
    رها 7 ماه قبل

    خوبه😜😜😜😜

    3
    هستی 11 ماه قبل

    دقیقاً😑

    0
    هستی 1 سال قبل

    دقیقا

    ناشناس 1 سال قبل
    2

    من جواب میخان

    1
    مهدی 11 ماه قبل

    والا

    مهدی 1 سال قبل
    1

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید