معنی علم دین بام گلشن جان است نردبان عقل و حس انسان است
معنی علم دین بام گلشن جان است نردبان عقل و حس انسان است را از سایت اسک 98 دریافت کنید.
جواب کاربران در نظرات پایین سایت
مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.
saba : معنی : دین شناسی اوج زیبایی و کمال انسان هاست و عقل و احساس مانند نردبانی است که به انسان کمک می کند تا به آن مرحله برسد . آرایه ها : در بیت اول : بام گلشن راز اضافه تشبیهی است . در بیت دوم : تشبیه داریم ( عقل و حس انسان به نردبان تشبیه شده است )
رامونا مهدی پور : در این بیت علم دین را به گلشن راز تشبیه کرده اند . عقل و حس هم به نردبان تشبیه کرده اند. در بیت اول علم هسته. دین مضاف الیه . گلشن مضاف الیه . جان مضاف الیه. است فعل اسنادی . در بیت دوم نردبان نهاد . عقل و حس مسند . انسان مضاف الیه . است فعل اسنادی است
م : علم دین کمال روح انسان است که عقل و حس انسان اورا در رسیدن به این نقطه یاری میرساند
zahra : علم و دین کمال روح انسان است که عقل و حس انسان او را در رسیدن به این نقطه یاری می رساند. در بیت دوم ارایه تشبیه وجود دارد عقل و حس انسان یه نردبان تشبیه شده است...
م : علم دین کمال روح انسان است که عقل و حس انسان اورا در رسیدن به این نقطه یاری می رساند.
خوب بود ممنون
جوابم رو گرفتم
آغ مگ گلشن جان کنایست؟!
باعرض وسلام
لطفا همه بیت های کتاب نهم رو قرار دهید، متشکرم.
علم و دین کمال روح انسان است که عقل و حس انسان او را در رسیدن به این نقطه یاری می رساند. در بیت دوم ارایه تشبیه وجود دارد عقل و حس انسان یه نردبان تشبیه شده است...
علم دین کمال روح انسان است که عقل و حس انسان اورا در رسیدن به این نقطه یاری میرساند
علم دین کمال روح انسان است که عقل و حس انسان اورا در رسیدن به این نقطه یاری می رساند.
معنی : دین شناسی اوج زیبایی و کمال انسان هاست و عقل و احساس مانند نردبانی است که به انسان کمک می کند تا به آن مرحله برسد .
آرایه ها :
در بیت اول : بام گلشن راز اضافه تشبیهی است .
در بیت دوم : تشبیه داریم ( عقل و حس انسان به نردبان تشبیه شده است )
در این بیت علم دین را به گلشن راز تشبیه کرده اند .
عقل و حس هم به نردبان تشبیه کرده اند.
در بیت اول علم هسته. دین مضاف الیه . گلشن مضاف الیه . جان مضاف الیه. است فعل اسنادی .
در بیت دوم نردبان نهاد . عقل و حس مسند . انسان مضاف الیه . است فعل اسنادی است
علم دین روح انسان است که عقل و حس انسان، او را در رسیدن به این نقطه یاری می رساند.