در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    مقایسه سورن پلاس با دنا معمولی

    1 بازدید

    مقایسه سورن پلاس با دنا معمولی را از سایت اسک 98 دریافت کنید.

    مقایسه دنا پلاس با سمند سورن+ مشخصات فنی

    به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار،دنا پلاس با سمند سورن است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

    این دو خودرو هر 2 از محصولات ایران ‌خودرو هستند که در طی این سال‌ها تغییراتی در تولید و مدل‌های آن‌ها برای جلب رضایت مشتریان رخ داده است. ما در مقاله مقایسه دنا پلاس و سمند سورن ، دو خودرو را از نظر طراحی، فنی، امکانات و دیگر جهات بررسی می‌کنیم و همچنین به تاریخ و نحوه‌ی ورود آن‌ها به بازار ایران اشاره خواهیم کرد.

    معرفی دنا پلاس و سمند سورن

    ابتدا در مقایسه دنا پلاس و سمند سورن به معرفی کلی به این دو خودرو می‌پردازیم؛ اولین فیس‌لیفت خودروی دنا پلاس توسط ایران ‌خودرو در پاییز 1395 معرفی شد. خودروی دنا از نظر مشتریان فاقد امکانات رفاهی مناسب بود. درنتیجه برای بهبود وضعیت آن، خودروی دنا پلاس با آپشن و امکانات رفاهی بیشتر عرضه شد. اما متاسفانه دنا پلاس هم نتوانست رضایت مشتریان را جلب کرد؛ بنابراین ایران ‌خودرو از سال 1397 برخی از آن آپشن‌ها را حذف کرد.

    سمند یکی دیگر از محصولات ایران ‌خودرو است که جزء پرفروش‌ترین و خوش‌ساخت‌ترین خودروهای این شرکت بوده و لقب خودروی ملی را نیز دارد.

    خودروی سمند سورن هم اولین فیس‌لیفت سمند است که در سال 1386 به بازار ایران ورود کرد. ظاهر و امکانات سورن تغییر شکل یافته از سمند مدل x7 و lx است.

    مقایسه طراحی دنا پلاس با سمند سورن

    طراحی خارجی

    از اهداف طراحی دنا پلاس این بود که کمی از سادگی محصولات ایران ‌خودرو فاصله بگیرد و به استانداردهای طراحی روز دنیا نزدیک شوند. به همین منظور تغییرات خارجی دنا پلاس را در تفاوت چراغ‌های جلو و عقب نسبت به مدل قبلی می‌توان دید. جلوپنجره دنا پلاس اسپرت شده و خطوط موربی نیز در دو سمت جانبی ماشین یعنی روی درها شکل گرفته است. اما تفاوتی در ابعاد و ماهیت اصلی وجود ندارد. در مقابل سمند سورن هم تغییرات ظاهری در چراغ‌ها، سپرها و جلوپنجره دارد اما هنوز هم سبک کلاسیک و استایل سمند قدیم را دارد و سبک مدرن ماشین‌های امروزی را ندارد. نکته حائز اهمیت این است که ظاهر بیرونی دنا پلاس و سمند سورن برای عموم نسبت به مدل‌های گذشته جذاب‌تر شده است.

    سمند سورن

    طراحی داخلی

    فضای داخلی دنا پلاس تفاوت‎های چشمگیری نسبت به دنا یا ماشین‌های دیگر ایران ‌خودرو ندارد؛ حتی می‌توان گفت که طراحی داخلی دنا پلاس تکراری هم هست؛ فضای داخلی و مخصوصا ارتفاع داخلی در ردیف جلو نسبت به دنا و خودروهای رقبا کاهش یافته و تنگ است که گاهی زانو با داشبورد و فرمون درگیر می‌شود؛ اما کیفیت ساخت و متریال به کار رفته در داخل دنا پلاس بسیار مناسب است.

    خودروی سمند سورن با کابینی جادار طراحی شده است؛ به‌صورتی که در حین رانندگی متوجه سواری نرم و راحت آن می‌شوید. اما در جزئیاتی مثل جعبه دنده توجه خاصی نشده و عملکرد نامناسبی هم دارد. داشبورد جدید سمند سورن در مقایسه با تولیدات داخلی، از طراحی زیبا و هماهنگ‌تری برخوردار است. داشبورد جدید در سمند سورن با نام سورن ELX عرضه شده است.

    طراحی دنا پلاس و سمند سورن

    مقایسه دنا پلاس با سمند سورن از نظر فنی

    دو خودروی دنا پلاس و سمند سورن از لحاظ مشخصات فنی تقریبا مشابه هم هستند. هر دو دارای یک پیشرانه 4 سیلندر با نام اختصاصی EF7 هستند که همان موتور ملی است. این پیشرانه نسبت به XU7 و TU5 به‌روزتر بوده و استهلاک کمتری دارد. مصرف سوخت هر دو در هر صد کیلومتر نزدیک به 8 لیتر است که برای یک خودروی شهری کمی زیاد است. توان تولیدی سمند سورن کمی بیشتر از دنا پلاس است و سرعت این دو خودروی مطرح ایران ‌خودرو ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

    سمند سورن شتاب صفر تا ۱۰۰ را در 12 ثانیه طی می‌کند که سریع‌تر از دنا پلاس است. سمند سورن از ترمزهایی قوی‌تر نسبت به سمند نیز برخوردار است. در جدول زیر هم به‌طور دقیق‌تر و خلاصه‌تر مقایسه دنا پلاس و سمند سورن را از لحاظ فنی خواهید دید.

    فنی دنا پلاس و سمند سورن

    مقایسه آپشن و امکانات رفاهی

    در این بخش از ویژگی‌های رفاهی و آپشن‌های دو خودروی دنا پلاس و سمند سورن خواهیم گفت. می‌توان گفت که دنا پلاس از امکانات رفاهی مشتری‌پسندتری نسبت به سمند سورن برخوردار است. البته آپشن و امکانات دنا پلاس به تولیدات قبل از سال 1397 بازمی‌گردد چون از این سال به بعد دنا پلاس بسیاری از امکانات خود را کم کرد. این خودرو دارای سانروف، دوربین عقب و مانیتور، ایربگ جانبی، کروز کنترل و مواردی دیگری است تا دنا را لوکس‌تر جلوه دهد.

    یکی از مزیت‌های خوب دنا پلاس این است که صندلی‌های جلویی قابلیت چرخش در 8 جهت به‌صورت برقی را دارند که در این رنج قیمتی یک قابلیت عالی محسوب می‌شود. سمند سورن که صندلی راننده آن برقی است دارای تنظیم گودی کمر هم است تا رانندگی را راحت‌تر کند. در جدول زیر هم به چند مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های مقایسه‌ دنا پلاس و سمند سورن به‌صورت کامل‌تری اشاره شده است.

    سورن

    مقایسه دنا پلاس با سمند سورن از نظر ایمنی

    ایمنی هر خودرو قطعا از گزینه‌های اساسی برای طراحی و توزیع خودرو است. ایران ‌خودرو هم تلاش کرده است که یک محصول ایرانی با ایمنی متناسب طراحی و اجرا کند. اما قطعا قابل قیاس با نمونه‌های خارجی نیست. ایران‌ خودرو در بین تولیدات خود این ادعا را دارد که سمند سورن از تست‌های ایمنی موسسه IDIADA اسپانیا به خوبی پیروز شده است.

    سمند سورن مجهز به کیسه هوا برای راننده و سرنشین، ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای با سیستم EBD و ترمز ABS است. دنا پلاس هم سیستم ترمز مشابهی با سمند سورن دارد و از لحاظ کیسه هوا مجهزتر است؛ این خودرو دارای 4 کیسه هوا برای جلو و عقب است. فهرست کامل‌تر از اطلاعات ایمنی و مقایسه دنا پلاس و سمند سورن را در جدول زیر می‌توانید ببینید.

    تجربه رانندگی دنا پلاس و سمند سورن

    حس راحتی و تجربه رانندگی در خودرو دنا پلاس و سمند سورن به عوامل مختلفی مثل فضای کابین، قطعات فنی و فرمان و حتی شتاب خودرو بستگی دارد. بدین جهت می‌توان گفت کابین سمند سورن به دلیل بزرگ‌تر بودن تجربه خوبی را ایجاد می‌کند. سمند سورن سواری نرم و کم‌دردسری دارد. در ساخت مدل‌های دنا از پلتفرم تقویت شده سمند استفاده شده است، درنتیجه نمی‌توانیم سواری نرم و راحت دنا پلاس را هم منکر شویم. اما در سمند سورن فاصله فرمان و داشبورد با صندلی‌ها استانداردتر و راحت‌تر می‌باشد و همچنین شتاب سمند سورن کمی بیشتر از دنا پلاس است.

    تجربه رانندگی دنا پلاس و سمند سورن شرایط بازار دنا پلاس و سمند سورن

    برای صحبت از شرایط بازار دنا پلاس و سمند سورن از لحاظ قیمتی می‌توان گفت که تفاوت چندانی ندارند و در یک محدوده قیمتی هستند و کمی دنا پلاس قیمت بالاتری دارد. اما به لحاظ بازار و مشتری‌پسندی سمند سورن، سبک قدیمی سمند را دارد اما دنا پلاس از طراحی ظاهری به‌روزتری برخوردار است که باعث شده بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد.

    جمع بندی بررسی مقایسه دنا پلاس و سمند سورن

    تا این بخش از توضیحات به نکات مختلفی اشاره شد تا بتوانید اطلاعاتی از دو خودرو دنا پلاس و سمند سورن داشته باشید و برای شما مقایسه دنا پلاس و سمند سورن راحت‌تر باشد، اما برای جمع‌بندی به‌طور کلی می‌توانیم بگوییم که هر دو خودروی ملی دارای امکانات بهتری نسبت به رقبا هستند اما برای انتخاب بین این دو گزینه باید به مواردی همچون بودجه، آپشن‌ها و امکانات توجه کرد. سمند سورن خودرویی قدیمی‌تر از دنا پلاس است و سال‌های زیادی در جاده‌ها رانده شده و عملکرد خود را ثابت کرده است؛ این خودرو هنوز در بین خودروهای ملی، مطرح است. با توجه به علاقه مشتریان به ماشین‌های مدرن‌تر، از لحاظ ظاهری دنا پلاس ظاهر مدرن‌تر و به‌روزتری دارد که در سال‌های اخیر بیشتر مورد استقبال قرار گرفته‌است. می‌توان گفت که خودروی دنا پلاس جوان‌پسندتر از سمند سورن است و سمند سورن خانوادگی‌تر و جادارتر است.

    انتهای پیام/

    منبع مطلب : www.yjc.ir

    مدیر محترم سایت www.yjc.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    مقایسه سمند سورن سال با دنا معمولی + مشخصات فنی

    به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، سورن سال با دنا است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.

    هر آنچه نیاز است از دنا بدانید 

    دنا چهارمین خودروی ملی بعد از سمند، تیبا و رانا و سومین محصول ملی شرکت ایران خودرو است که هدف از معرفی آن جایگزین خودرو‌های پژو ۴۰۵ و سمند بوده است.

    مقایسه سورن پلاس تنفس طبیعی با دنا معمول + مشخصات فنی

    اگرچه ظاهر دنا خودرویی خانوادگی و دلنشین است، اما شما با دیدن هر سمت این خودرو تداعی گر یک خودرو خاص است که در هم تلفیق شده اند. طراحان خودرو دنا تاکید ویژه‌ای بر روی یونیک و خاص بودن طراحی آن دارند، اما حتی یک فرد عادی هم با بررسی شواهد موجود روی این خودرو می‌تواند به فیس لیفت بودنش پی ببرد.

    مقایسه سورن پلاس تنفس طبیعی با دنا معمول + مشخصات فنی

    تغییرات طراحی بدنه و گا‌ها درون خودرو با حفظ رویه طراحی پایه و عدم تغییر در پلت فرم با تغییرات در امکانات فنی، امنیتی و تزئینی برای بهبود از نظر ظاهر و کیفیت برای به روز رسانی خودرو مورد نظر که بتواند علاوه بر حفظ بازار خود با رقبایی جدید هم بتواند رقابت کند که با توجه به کم و یا زیاد بودن این تغییرات صورت گرفته فیس لیفت به دو نوع ماژور و مینور تقسیم می‌شود.

    مقایسه سورن پلاس تنفس طبیعی با دنا معمول + مشخصات فنی

    این خودرو هیدرولیک مجهز به کلید‌های کنترلی سیستم صوتی و هندزفری موبایل و کروز کنترل، تنظیم اتوماتیک، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، جلو هالوژنی و LED ، عقب LED ، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم، آینه‌های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک آینه و چراغ آرایش روی آفتابگیر سمت شاگرد است.

    مقایسه سورن پلاس تنفس طبیعی با دنا معمول + مشخصات فنی

    همچنین دارای شیشه بالابر برقی در‌های جلو و عقب، تریم تک رنگ (مشکی)، ایموبیلایزر، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز، شیشه‌های سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید)، هشدار دهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس)، قفل مرکزی با ریموت رادیویی، کمربند‌های ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت پیش کشنده و تنظیم ارتفاع، سیستم قطع سوخت خودکار است. 

    مشخصات سورن سال:

    سورن سال دیگر محصولات ارتقا یافته گروه صنعتی ایران‌خودرو است. تغییرات صورت گرفته در این خودرو به منظور بروزرسانی و مدرن کردن آن صورت گرفته که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به بازنگری گرافیک داخلی چراغ‌های جلو و عقب اشاره کرد. بر این اساس از این پس سورن سال مجهز به چراغ‌های جلو جدید با گرافیک جذاب خواهیم بود که با طرحی متفاوت و رنگ مشکی داخلی عرضه می‌شود.

    مقایسه سورن پلاس تنفس طبیعی با دنا معمول + مشخصات فنی

    همچنین احتمال می‌رود که نسخه‌های توربوشارژ این خودرو از خطوط قرمز رنگ درون کاسه چراغ جلو بهره‌مند خواهند شد که این موضوع می‌تواند جذابیت ظاهری آن را افزایش دهد.

    مقایسه سورن پلاس تنفس طبیعی با دنا معمول + مشخصات فنی

    از امکانات این خودرو می توان به سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)،  سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز، هشداردهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس)، قفل مرکزی با ریموت کنترل، کمربند‌های ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع، کروزکنترل، کامپیوتر سفر و تریم چرمی اشاره کرد.

    مقایسه سورن پلاس تنفس طبیعی با دنا معمول + مشخصات فنی

    در ادامه جدول مشخصات فنی این دو خودرو مورد مقایسه قرار گرفته است که می‌توانید به کمک آن خودرو بهتری خریداری کنید.

    انتهای پیام/

    منبع مطلب : www.yjc.ir

    مدیر محترم سایت www.yjc.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    تفاوت های سورن پلاس با نمونه معمولی چیست؟

    تفاوت های سورن پلاس با نمونه معمولی چیست؟

    به گزارش خودرونویس، در بیشتر نقاط دنیا هنگامی که خودرویی فیس لیفت می شود و پوست اندازی می کند، دیگر تولید نسخه قدیمی و پیش از فیس لیفت آن متوقف می شود. ولی در ایران به دلیل محدودیت های موجود و هزینه های بالای تولید خودرو این موضوع میسر نبوده و معمولا خودروی فیس لیفت شده با قیمتی گرانتر در کنار نسخه قدیمی و پیش از فیس لیفت به بازار عرضه می شود که این موضوع صرفا به نفع خودروساز است. اما خوشبختانه ایران خودرو در خصوص سورن پلاس سیاستی درست را انتخاب کرده و قصد دارد که این خودرو به طور کلی جایگزین سورن ELX کند و دیگر قصد عرضه سورن معمولی را ندارد.

    چراغ عقب سمند سورن پلاس

    تفاوت های ظاهری

    لازم به یادآوری است که سورن خود فیس لیفتی موفق از سمند محسوب می شود و در واقع نسخه ارتقا یافته سمند از نظر سطح تجهیزات رفاهی است. معمولا فیس لیفت های انجام شده در صنعت خودروی کشور ما به مراتب ساده تر از فیس لیفت های خودروسازان خارجی است. از این رو میان سورن ELX و سورن پلاس نباید به دنبال تغییرات ظاهری شگرفی باشید. فیس لیفت های تمام خودروسازان ایرانی در واقع چراغ لیفت هستند؛ در سورن پلاس هم نباید به دنبال تغییر خطوط بدنه نسبت به سورن باشید. ایران خودرو برای سورن پلاس چراغ های جلو با گرافیک داخلی جدید به همراه چراغ روشنایی در روز را نصب کرده است.

    نمای جانبی سمند سورن پلاس

    این چراغ ها دارای تم مشکی رنگ بوده که با جلوپنجره جدید و مشکی رنگ سورن پلاس هماهنگی خوبی در پروفیل جلو ایجاد کرده اند. در نمای جانبی تفاوت های اعمال شده میان سورن پلاس و نسخه پیشین بسیار محدود بوده و ایران خودرو تنها رینگ های آلومینیومی جدیدی برای سورن پلاس نصب کرده است. باید اعتراف کنیم که از دیدن رینگ آلومینیومی به جای قالپاق بر روی سورن پلاس بسیار خوشحال هستیم. چراکه این روزها خودروسازان داخلی علاقه زیادی نسبت به قالپاق پیدا کرده اند و به دلیل قیمت بالای رینگ اسپرت، از نصب آن روی خودرو خودداری می کنند. یکی دیگر از تفاوت های نمای جانبی سورن پلاس با سورن ELX، نصب دستیگره های آسان بازشو به جای نمونه های قدیمی است.

    در پروفیل عقب ایران اقدام به نصب چراغ های شفاف LED برجسته برای سورن پلاس کرده است. هرچند گرافیک درونی این چراغ ها به نسبت زیباست، اما نصب چنین چراغ های شفافی یک عقبگرد نسبت به طراحی سورن ELX به نظر می رسد. روی لبه صندوق عقب هم یک بال بسیار کوچک نصب شده تا زیبایی بصری این خودرو برای مخاطب بیشتر شود.

    رینگ سمند سورن پلاس

    کابین

    ایران خودرو تغییرات مثبت و سنجیده ای درون کابین سورن پلاس نسبت به نسخه پیشین اعمال کرده است. در این خودرو غربیلک فرمانی جدید با کلیدهای کنترلی مشابه نمونه نصب شده روی دنا، دیده می شود. همچنین طراحی رودری ها و داشبورد نیز با سورن ELX تفاوت هایی پیدا کرده است. ایران خودرو از کف پایی و تودوزی با دوخت و تم قرمز رنگ در این خودرو استفاده کرده تا حس و حال اسپرت به سرنشینان منتقل شود. در رودری ها نیز شاهد تریم مشکی پیانویی هستیم که نسبت به نمونه نصب شده در سورن طراحی و کیفیت بهتری دارند.

    کابین سمند سورن پلاس

    در قسمت بالایی داشبورد، شاهد اضافه شدن یک نمایشگر به کابین سورن پلاس هستیم که اطلاعاتی مانند دمای بیرون و باز بودن درها و سایر جزییات خودرو را به راننده و سرنشین نمایش می دهد. در کنسول میانی هم شاهد تغییر طراحی قسمت پایینی و همچنین نصب شیفتر دنده جدیدی در سورن پلاس هستیم.

    پیشرانه

    از آنجایی که ایران خودرو در گذشته سورن را در دو نسخه تنفس طبیعی و توربوشارژ با پیشرانه EF7 عرضه می کرد، بعید نیست که سورن پلاس را هم در دو مدل تنفس طبیعی و توربوشارژ عرضه کند. این حدس از جایی قوت می گیرد که این خودرو قرار است نقش یک محصول اسپرت میان رده را برای ایران خودرو بازی کند.

    سورن پلاس همانند سمند EF7، دنا و دنا پلاس از پیشرانه EF7 تنفس طبیعی بهره می برد. این پیشرانه 1.7 لیتری قادر به تولید بیشینه قدرت 115 اسب بخار و بیشینه گشتاور 159 نیوتن متر است. نیروی تولیدی آن هم توسط گیربکس دستی پنج سرعته به محور جلو منتقل شده و سورن پلاس را طی 12 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رساند. همچنین نهایت سرعت قابل پیمایش این خودرو هم 190 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

    ایران خودرو از امروز پیش فروش سورن پلاس را با قیمت 147 میلیون و 712 هزار تومان تومان آغاز کرده است. این قیمت، پس از اعلام قیمت خودروهایی مانند دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک و رانا پلاس توسط شورای رقابت اعلام شده است.

    منبع مطلب : khodronevis.com

    مدیر محترم سایت khodronevis.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 4 روز قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید