توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    پنج رکن اصلی ارتباط را نام ببرید

    1 بازدید

    پنج رکن اصلی ارتباط را نام ببرید را از سایت اسک 98 دریافت کنید.

    دکتر حسینی: فرستنده، گیرنده، پیام، رسانه و بستر، پنج رکن اصلی ارتباط هستند | روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران

    دکتر حسینی: فرستنده، گیرنده، پیام، رسانه و بستر، پنج رکن اصلی ارتباط هستند | روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران

    گالری عکس

    به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، این کارگاه از ساعت 9 روز دوشنبه، پنجم شهریور 97 با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.
    در ابتدای این نشست دکتر سید بشیر حسینی، مدیر گروه مدیریت و علوم نوین رسانه دانشگاه صداوسیما، ضمن خوشامدگویی و خیرمقدم به استادان شرکت‌کننده در کارگاه، در مورد ارتباطات و 5 رکن اصلی ارتباط صحبت کرد و گفت: فرستنده، گیرنده، پیام، رسانه و بستر؛ پنج رکن اصلی ارتباط امروزی هستند. وی همچنین افزود: مهم‌ترین آن‌ها، رکن بستر است که چهار رکن دیگر را نیز در برمی‌گیرد.
    وی در ادامه تفاوت‌های نگرش غالب بزرگ‌سالان و غیر بزرگ‌سالان در رسانه را برشمرد و گفت: بزرگ‌سالان تکنو فوبیا (ترس از تکنولوژی) دارند اما افراد غیر بزرگ‌سال تکنولوژی را دوست دارند؛ رسانه محبوب در بزرگ‌سالان تلویزیون و در غیر بزرگ‌سال تلفن هوشمند است؛ همچنین نحوه تعامل در بزرگ‌سالان ابزاری است اما در غیر بزرگ‌سال سبک زندگی است.
    وی افزود: در بزرگ‌سالان تبعات ناشی عدم استفاده از تکنولوژی بی‌اثر و یا نشانه شخصیت است اما در افراد غیر بزرگ‌سال عامل تحقیر و طرد شدن در رده‌های هم‌سن خود است. همچنین کاربری عمده تکنولوژی در بزرگ‌سالان، اخبار و تعامل حقیقی است اما در غیر بزرگ‌سالان متنوع با تأکید بر تفریح، دسترسی و هویت جمعی است.
    دکتر حسینی در ادامه در مورد مدل توانمندسازی یونیسف برای کودکان در قرن 21 صحبت کرد و اظهار داشت: تصمیم‌گیری، تفکر انتقادی، ارتباطات، خودآگاهی و غلبه بر فشارها و عواطف؛ مهارت‌های اساسی موردنظر یونیسف برای زندگی امروزی است که ثمره و رویکرد هریک از آن‌ها شامل، حل مسئله، تفکر خلاق، روابط میان فردی، همدلی و مدیریت خود است.
    وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: تکنیک‌های کاربردی در استفاده از رسانه شامل استفاده مشروط و محدود است که استفاده مشروط شامل شرایط نیاز، اخلاق رسانه‌ای و ضوابط شرعی و انسانی، انجام وظائف و مسئولیت‌های خانوادگی، انجام مطالعات و تکالیف تحصیلی و تولید محصول ارتقایی است. همچنین استفاده محدود نیز شامل محدود کردن رسانه‌ها به مکان، زمان، قیمت، قوانین و ضوابط و رده سنی است.

    خبر: ابوالفضل علیزاده
    عکس: رضا شریفی زاده

    منبع مطلب : pr.tums.ac.ir

    مدیر محترم سایت pr.tums.ac.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    مرورگر شما از این ویدیو پشتیبانی نمیکنید.

    دکتر حسینی: فرستنده، گیرنده، پیام، رسانه و بستر، پنج رکن اصلی ارتباط هستند

    دکتر حسینی: فرستنده، گیرنده، پیام، رسانه و بستر، پنج رکن اصلی ارتباط هستند

    گالری عکس

    به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، این کارگاه از ساعت ۹ روز دوشنبه، پنجم شهریور ۹۷ با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.
    در ابتدای این نشست دکتر سید بشیر حسینی، مدیر گروه مدیریت و علوم نوین رسانه دانشگاه صداوسیما، ضمن خوشامدگویی و خیرمقدم به استادان شرکت‌کننده در کارگاه، در مورد ارتباطات و ۵ رکن اصلی ارتباط صحبت کرد و گفت: فرستنده، گیرنده، پیام، رسانه و بستر؛ پنج رکن اصلی ارتباط امروزی هستند. وی همچنین افزود: مهم‌ترین آن‌ها، رکن بستر است که چهار رکن دیگر را نیز در برمی‌گیرد.
    وی در ادامه تفاوت‌های نگرش غالب بزرگ‌سالان و غیر بزرگ‌سالان در رسانه را برشمرد و گفت: بزرگ‌سالان تکنو فوبیا (ترس از تکنولوژی) دارند اما افراد غیر بزرگ‌سال تکنولوژی را دوست دارند؛ رسانه محبوب در بزرگ‌سالان تلویزیون و در غیر بزرگ‌سال تلفن هوشمند است؛ همچنین نحوه تعامل در بزرگ‌سالان ابزاری است اما در غیر بزرگ‌سال سبک زندگی است.
    وی افزود: در بزرگ‌سالان تبعات ناشی عدم استفاده از تکنولوژی بی‌اثر و یا نشانه شخصیت است اما در افراد غیر بزرگ‌سال عامل تحقیر و طرد شدن در رده‌های هم‌سن خود است. همچنین کاربری عمده تکنولوژی در بزرگ‌سالان، اخبار و تعامل حقیقی است اما در غیر بزرگ‌سالان متنوع با تاکید بر تفریح، دسترسی و هویت جمعی است.
    دکتر حسینی در ادامه در مورد مدل توانمندسازی یونیسف برای کودکان در قرن ۲۱ صحبت کرد و اظهار داشت: تصمیم‌گیری، تفکر انتقادی، ارتباطات، خودآگاهی و غلبه بر فشارها و عواطف؛ مهارت‌های اساسی موردنظر یونیسف برای زندگی امروزی است که ثمره و رویکرد هریک از آن‌ها شامل، حل مسئله، تفکر خلاق، روابط میان فردی، همدلی و مدیریت خود است.
    وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: تکنیک‌های کاربردی در استفاده از رسانه شامل استفاده مشروط و محدود است که استفاده مشروط شامل شرایط نیاز، اخلاق رسانه‌ای و ضوابط شرعی و انسانی، انجام وظائف و مسئولیت‌های خانوادگی، انجام مطالعات و تکالیف تحصیلی و تولید محصول ارتقایی است. همچنین استفاده محدود نیز شامل محدود کردن رسانه‌ها به مکان، زمان، قیمت، قوانین و ضوابط و رده سنی است.

    خبر: ابوالفضل علیزاده
    عکس: رضا شریفی زاده

    منبع مطلب : akhbarelmi.ir

    مدیر محترم سایت akhbarelmi.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    ارکان اصلی فرایند ارتباطات

    جان کاتر(John kotter) ارتباطات را به صورت زیر تعریف کرده است : یک فرستنده پیام، پیامی را از طریق وسیله یا ابزاری به گیرنده پیام می فرستد که او به آن پاسخ می‌دهد . در این شکل ساده می توان الگویی به طریق گیرنده پیام. الگوی مزبور نشان زیر ارائه کرد . فرستنده پیام یک ارتباط سه رکن اصلی وجودß پیام ßمی‌دهد که در دارد. بدیهی است که اگر یکی از آنها حذف شود، ارتباط برقرار نمی‌گردد. در یک فرآیند ارتباط هفت بخش وجود دارد :

    -فرستنده پیام یا منبع پیام (Sender ): آغازگر ارتباط است. در یک سازمان، فرستنده پیام کسی است که دارای اطلاعات است و هدف وی این است که آن را به یک یا چند نفر اطلاع دهد .

    -به رمز درآوردن پیام (Encoding) : زمانی انجام می شود که فرستنده پیام، اطلاعات را به صورت یک رشته علامت یا نماد درآورد. به رمز درآوردن پیام از آن جهت لازم است که اطلاعات تنها باید بین یک نفر و نفر دیگر از طریق علامت و نشانه مبادله شود .

    -پیام(Message): اطلاعاتی است که فرستنده پیام آن را از نظر فیزیکی به صورت رمز درآورده است. پیام ممکن است به هر شکل و صورتی باشد و فرد دیگری آن را دریافت و درک کند.

    -کانال یا مجرای ارتباطی(Channel): وسیله‌ای است برای ایجاد ارتباط بین فرستنده و گیرنده پیام (مثل هوا برای انتقال صوت). غالبا نمی توان کانال ارتباطی را از پیام جدا کرد.

    -دریافت کننده یا گیرنده پیام(Receiver): شخصی است که اندام های حسی او احساس می کنند که پیام را دریافت کرده اند. امکان دارد گیرنده پیام، یک یا چند نفر باشند.

    -از رمز خارج کردن پیام(Decoding): فرایندی است که به وسیله آن گیرنده پیام، پیام را تفسیر می کند. گیرنده باید ابتدا پیام را دریافت کند سپس آن را تفسیر کند.

    -بازخورد نمودن نتیجه(Feedback): مسیری دارد که در جهت عکس فرایند ارتباط است که در آن واکنش گیرنده پیام به فرستنده پیام داده می شود. بازخورد ممکن است مستقیم و یا به صورت غیر مستقیم باشد.

    -پارازیت: پارازیت را می توان عاملی تعریف کرد که پیام را تحریف می‌کند. وجود پارازیت ممکن است از فرستنده، وسیله ارتباط و یا گیرنده باشد . 

    منبع مطلب : strategicmanager.persianblog.ir

    مدیر محترم سایت strategicmanager.persianblog.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    ناشناس 1 ماه قبل
    0

    پنج رکن اصلی ارتباط را نام ببرید توضیح دهید

    مهدی 2 سال قبل
    -1

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید