در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    پیش شماره 0942 مال کدام شهر است

    1 بازدید

    پیش شماره 0942 مال کدام شهر است را از سایت اسک 98 دریافت کنید.

    0942 کد چه خطیه؟

    0942 کد چه خطیه؟


    چیزی نمیاره. فقط میزنه پیش شماره ایتالیا. درصورتی که این شماره موبایله خود گوشیمم زده ایران. 

    منبع مطلب : www.ninisite.com

    مدیر محترم سایت www.ninisite.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    0942 پیش شماره

    0942 پیش شماره

    با استفاده از بخش ” خط کجاست ؟ ” می توانید قبل از خرید سیم کارت مورد نظرتان ، با وارد کردن شماره سیم کارت خود در
    قسمت مربوطه ، استعلام گرفته تا مطمئن شوید ، سیم کارتی که قصد خرید آن را دارید برای کدام استان و شهر است زیرا سیم کارت های تهران و شهرستان دارای اختلاف قیمت می باشند .

    به طور مثال سیم کارت های 0912 همراه اول ممکن است برای تهران باشند و یا شهرستان ، در برخی مواقع
    به دلیل عدم آگاهی خریداران از این موضوع ، سیم کارت 0912 شهرستان با همان قیمت فروش تهران معامله شده و در نهایت خریدار متضرر می شود .

    مجموعه مای رند برای جلوگیری از چنین مشکلاتی در امر خرید و فروش سیم کارت ، سرویس “خط کجاست ؟”
    را به طور کاملا رایگان بر روی نسخه های اپلیکیشن موبایل و وب سایت قرار داده
    است و امیدواریم این قسمت برای بازدیدکنندگان مفید واقع شده باشد .

    آشنای اول نام تجاری شرکت ارتباطات ثابت ایران است که زیر مجموعه شرکت مخابرات ایران می‌باشد. شرکت مخابرات ایران که بیش ۹۸ درصد شماره‌های تلفن ثابت ایران را در اختیار دارد، در سال‌های اخیر نام تجاری آشنای اول را برای خود برگزید. هرچند که نام تجاری آشنای اول در میان مردم چندان شهرتی پیدا نکرد و مردم این شرکت را با نام خودش یعنی مخابرات ایران می‌شناسند.

    طرح همکد سازی خطوط تلفن ثابت ایران، با همکدسازی خطوط استان تهران در آذرماه ۱۳۹۰ آغاز شد و پس از سه سال، با همکدسازی همه استان‌ها به پایان رسید. آخرین استانی که همکدی در آن اجرا شد، استان ایلام بود که همکد سازی آن در تاریخ ۱۳ آذر ۱۳۹۳ به انجام رسید.[۲] در واقع پس از اجرای این طرح، به جای اینکه هر شهرستان دارای یک پیش‌شماره تلفن راه دور باشد، هر استان دارای یک پیش‌شماره تلفن راه دور است و برای شماره‌گیری تلفن ثابت یک شهرستان به شهرستان دیگری در همان استان، نیازی به گرفتن پیش‌شماره نمی‌باشد. در حال حاضر تماسهای بین شهری در تلفن ثابت ایران معنا ندارد و تماسها یا درون استانی یا برون استانی هستند.

    پس از اجرای طرح همکدسازی برای همه شهرستان‌های درون یک استان، کد ثابت اختصاص داده شده‌است. رقم‌های اول سمت چپ یک شماره تلفن، نشان دهنده شهرستان مربوط می‌باشد. برای نمونه، در خراسان رضوی، اگر سه رقم اول یک شماره تلفن ۳۴۶ باشد، آن شماره مربوط به شهرستان فریمان است.

    پیش‌شماره شهرستان‌های خراسان رضوی (به جز مشهد)، با یک کد سه رقمی در ابتدای شماره، تعیین می‌شود.[۳]

    پیش شماره‌های تلفن ثابت شهرستان‌های استان اصفهان (به جز شهر اصفهان) با یک کد سه رقمی در ابتدای شماره تعیین می‌شود. برخی از پیش شماره‌های سه رقمی به بیش از یک شهرستان اختصاص یافته‌اند که در جدول به صورت مورب نشان داده می‌شوند.[۴]

    در سال‌های اخیر شرکت انتقال داده‌های آسیاتک نیز با دریافت مجوز ارتباطات ثابت از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران، اقدام به راه اندازی سرویس تلفن ثابت بر بستر IP و نسل جدید شبکه تلفن ثابت موسوم به NGN نموده‌است. این اپراتور ارتباطات ثابت پیش شماره‌های اختصاصی خود می‌باشد که مجزای شماره‌های شرکت مخابرات ایران است. البتّه برای شماره‌گیری شماره‌های این شرکت هم از همان پیش‌شماره راه دور استان‌ها که در شماره‌های مخابرات ایران رایج است استفاده می‌شود. آسیا تک دو نوع اشتراک به مشترکان خود ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها برای خطهای با قابلیت جابجایی درون استانی (تغییر مکان خط نه حرکت مانند شبکه موبایل و ارتباطات سیار) و دیگری با قابلیت جابجایی کشوری می‌باشد. پیش شماره‌های مورد استفاده برای این دو نوع خط متفاوت است.[۵]

    با برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر توسعه رقابت در زمینه ارتباطات ثابت و سیار و تقویت بخش خصوصی در این زمینه، به بیشتر شرکت‌هایی که قبلاً با مجوز PAP در زمینه اینترنت ADSL فعّال بودند، مجوز شبکه ارتباطات ثابت یا FCP داده شد تا بتوانند در زمینه کلیه ارتباطات ثابت فعّال باشند و رقابت در این زمینه شکل بگیرد.[۶] این شرکت‌ها با مجوز مذکور قادر خواهند بود به‌طور جداگانه اقدام به ایجاد شبکه فیبر نوری نموده و نسبت به واگذاری خطوط اقدام نمایند. پیش‌شماره‌هایی نیز توسّط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران به شرکت‌های مذکور واگذار شده‌است. تاکنون شرکت آسیاتک اقدام به ایجاد شبکه به صورت محدود نموده‌است؛ و اپراتور ارتباطات ثابت شاتل هم سرویس تلفن ثابت را هم برای استفاده خانگی در قالب سرویس شاتل تاک خانگی و شاتل تاک ویژه برج‌ها و مجتمع‌ها ارایه می‌کند و هم سرویس تلفن ثابت ویژه سازمان‌ها با عنوان شاتل تاک سازمانی ارایه می‌کند که از طریق این سرویس شرکت‌ها و سازمان‌ها بزرگ می‌توانند بدون محدودیت از خدمات تلفن ثابت شاتل استفاده کنند. سایر شرکت‌ها فعلاً با مساعدت وزارت ارتباطات در حال ادغام خود با یکدیگر هستند تا بتوانند با شرکت مخابرات ایران در زمینه ایجاد شبکه‌های ارتباط ثابت به رقابت بپردازند.[۷] این بدان مفهوم است که در آینده نه چندان دور سر شماره‌ها و پیش شماره‌های بیشتری در ارتباطات ثابت ایران وجود خواهد داشت. به دلیل اینکه این سر شماره‌ها هنوز فعال نشده یا تخصیص داده نشده‌اند، فعلاً در این لیست آورده نشده‌اند.

    ۴ اپراتور سراسری و ۲ اپراتور منطقه‌ای تلفن همراه در ایران وجود دارد که در زیر فهرست شده‌است. سایر پیش‌شماره‌ها مربوط به اپراتورهای مجازی تلفن همراه(MVNO) است. پیش‌شماره همه اپراتورهای مجازی در ایران با ۰۹۹۹x یا ۰۹۹۸x آغاز می‌شود.

    پیش شماره‌های اپراتور همراه اوّل که قدیمی‌ترین اپراتور تلفن همراه در ایران است، که پیش شماره‌های آن بیشتر با ۰۹۱x آغاز می‌شوند. بر اساس شهرستان و استان تقسیم‌بندی شده‌است[۹]و هر پیش‌شماره به یک یا چند استان (برای استان‌های با جمعیت کمتر) اختصاص داده شده‌است. البتّه پیش شماره‌های ۰۹۱۰ ، ۰۹۹۰ ، ۰۹۹۱ و ۰۹۹۲ از این قاعده مستثنی هستند و سراسری می‌باشند.

    اوّلین سری پیش‌شماره واگذار شده همراه اوّل که تقریباً تاریخ تلفن همراه ایران با آن آغاز شد، ۰۹۱۱ بود که اولین سری پیش شماره‌های تلفن همراه در ایران هم محسوب می‌شود. بعد از اتمام پیش‌شماره ۰۹۱۱ شرکت ارتباطات سیار ایران در سال ۱۳۸۰ مبادرت به توزیع سیم کارت با پیش‌شماره ۰۹۱۳ نمود. دلیل انتخاب پیش‌شماره ۰۹۱۳ بعد از ۰۹۱۱ مشخص نمی‌باشد. در دی ماه ۱۳۸۲ طی یک فراخوان و به جهت منطقه سازی پیش شماره‌های همراه اول، فرمت شماره گذاری به 091x تغییر کرد. به‌طور مثال منطقه یک به صورت ۰۹۱۱ و منطقه ۲ به صورت ۰۹۱۲ و …

    در رابطه با پیش‌شماره ۰۹۱۰ نیز شرکت همراه اول در ابتدا با تعریف نوع جدیدی از سیم کارت دائمی با مبلغ ودیعه کمتر از سیم کارتهای دائمی رایج و محدودیت هزینه قبض شروع به توزیع سیم کارت دائمی جدید با پیش‌شماره 0910x نمود که برای هر منطقه از کد همان منطقه در حرف x استفاده کرد. به‌طور مثال در استان گیلان با فرمت ۰۹۱۰۱ یا در استان تهران با فرمت ۰۹۱۰۲. سپس با ورود سیم کارت اعتباری در سال ۱۳۸۶ و عدم استقبال از سیم کارت دائمی از سیم کارتهای ۰۹۱۰ برای سیم کارتهای اعتباری نیز استفاده نمود.

    تالیا اولین اپراتور تلفن همراه خصوصی در ایران بود. تالیا تنها سیمکارت‌های اعتباری ارائه می‌دهد. تعداد مشترکین فعال تالیا در سال‌های اخیر به شدّت افت کرده‌است.[۱۰] شماره‌های تالیا تقسیم‌بندی منطقه‌ای ندارند.

    ایرانسل دوّمین اپراتور بزرگ تلفن همراه بعد از همراه اول در ایران است. شماره‌های ایرانسل منطقه بندی ندارند. امّا این شماره‌ها بر اساس نوع اشتراک دائمی و اعتباری تقسیم‌بندی می‌شوند. هرچند که بیش از ۹۰ درصد مشترکان و شماره‌های ایرانسل از نوع اعتباری هستند، امّا ایرانسل این امکان را به مشترکان اعتباری خود می‌دهد که با حفظ شماره و پرداخت تفاوت قیمت سیمکارت اعتباری و دائمی، خط خود را به نوع دائمی تبدیل کنند. به همین دلیل ممکن است برخی از شماره‌های ایرانسل از نوع اعتباری به نظر بیایند ولی در واقع دائمی‌باشند که این موضوع تنها با بررسی پرونده خط یا شماره‌گیری کد دستوری مربوط به خطوط دائمی امکان‌پذیر است. البتّه ایرانسل پیش‌شماره ۰۹۰۲ خود را با برند iSim متمایز کرده و تنها به خطوط دائمی اختصاص داده‌است. اولین سری سیمکارت‌های ایرانسل با پیش‌شماره ۰۹۳۵ به مشترکان واگذار شد و از نوع اعتباری می‌باشد. پس از آن سایر پیش‌شماره‌هایی که با سر شماره ۰۹۳x آغاز می‌شدند به مشترکان اعتباری واگذار شد. البته در این میان پیش‌تر، سه پیش‌شماره ۰۹۳۱، ۰۹۳۲ و ۰۹۳۴ به ترتیب به اپراتور منطقه‌ای اسپادان، اپراتور سراسری تالیا و اپراتور منطقه‌ای تله‌کیش تخصیص داده شده بودند.

    رایتل سومین اپراتور تلفن همراه ایران است. این شرکت خطهای خود را تنها بر اساس نوع اشتراک آن دسته‌بندی کرده‌است. پیش‌شماره ۰۹۲۰ رایتل به خط‌های دائمی اختصاص دارد. هرچند که رایتل هم امکان تبدیل خط‌های اعتباری خود را به دائمی با تفاوت قیمت خطهای اعتباری و دائمی، فراهم کرده‌است. به همین دلیل ممکن است خطی با پیش شماره‌های دیگر رایتل باشد و به نظر برسد که اعتباری است امّا در واقع دائمی باشد.

    اسپادان نام تجاری شرکت مشارکتی مخابرات سیار اصفهان است زیر مجموعه شرکت مخابرات استان اصفهان می‌باشد و یک اپراتور منطقه‌ای است و تنها در استان اصفهان فعالیت می‌کند. این شرکت تنها اشتراک اعتباری ارائه می‌دهد. تعداد مشترکان اسپادان در سال‌های اخیر به شدّت کاهش یافته بود و این اپراتور تقریباً غیر فعّال شده بود. در حال حاضر اپراتور اسپادان منحل شده و به عنوان اپراتور تلفن همراه فعالیت نمی‌کند. امّا پیش‌شماره ۰۹۳۱ همچنان بلاتکلیف بوده و به شرکت دیگری واگذار نشده‌است. شرکت مذکور نیز در شرف ادغام با مخابرات ایران است. اسپادان امکان تبدیل خط‌های اعتباری به دائمی را فراهم نکرده‌است.

    اپراتور منطقه‌ای جزیره کیش که با نام تجاری تله‌کیش فعّالیت می‌کند، تنها اشتراک دائمی را به مشترکین خود ارائه می‌کند.[۱۱]

    آپتل نام تجاری شرکت تجاری نگین ارتباطات آوا (نگین تل) است. این اپراتور مجازی در حال حاضر تنها اشتراک دایمی را به مشترکان خود ارائه می‌کند.

    آذرتل دومین نام تجاری شرکت نگین ارتباطات آوا (نگین تل) است. این اپراتور سراسری در حال حاضر تنها اشتراک اعتباری به مشترکان خود ارائه می‌دهد و مرکز آن آذربایجان شرقی و در تبریز است.[۱۲]

    سامانتل نام تجاری شرکت کیش سل پارس است که زیر مجموعه شرکت پرداخت الکترونیک سامان می‌باشد. این اپراتور مجازی دو نوع اشتراک دائمی و اعتباری را ارائه می‌دهد.

    لوتوس‌تل نام تجاری شرکت پارسیان همراه لوتوس است که زیر مجموعه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان می‌باشد. این اپراتور مجازی تنها اشتراک اعتباری را به مشترکین خود ارائه می‌دهد.

    شاتل موبایل نام تجاری شرکت توسعه ارتباطات همراه شاتل است که زیر مجموعه گروه شرکت‌های شاتل می‌باشد. این اپراتور مجازی در حال حاضر تنها اشتراک اعتباری را به مشترکان خود ارائه می‌دهد. این اپراتور اعلام کرده که پیش‌شماره ۰۹۹۸ را ارائه خواهد داد. در آغاز کار و در اولین سری واگذاری‌ها، صرفاً پیش‌شماره ۰۹۹۸۱۰ و ۰۹۹۸۱۱ برای کسانی که می‌خواستند ثبت نام کنند، در دسترس بود.[۱۳] خود اپراتور هم اعلام کرده‌است که در مرحله اول شماره‌های کد یک پیش‌شماره ۰۹۹۸ واگذار می‌شود.[۱۴] همچنین در سند طرح شماره گذاری(Numbering Plan) ایران که به اتحادیه جهانی مخابرات ارسال شده، تنها ۰۹۹۸۱ ذکر شده‌است.[۸]

    شرکت ارتباطات آرین تل به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه گروه بزرگ آرین با سهامداران ایرانی و خارجی است. این شرکت به‌عنوان دارنده مجوز اپراتور مجازی نوع اول (Full MVNO) تلفن همراه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، قصد دارد تا در راستای ارزش آفرینی برای مشتریان خود با بکارگیری بهترین فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی و ابداع خلاقانه ترین راهکارهای جامع، محصولات و خدمات خود را با استفاده از پویایی ونوآوری و توجه به اصل مشتری مداری ارایه نماید.

    سیمکارت انارستان نام تجاری شرکت ارتباطات سیار هوشمند امین است که زیر مجموعه شرکت توسعه مدیریت راهبردی امین در زمینه اپراتور مجازی با تمرکز بر سرویس‌های ویژه گروه سنّی کودک و نوجوان و دانش آموزان می‌باشد.[۱۵] این اپراتور مجازی تنها اشتراک اعتباری به مشترکان خود ارائه می‌دهد. انارستان علاوه بر سیم‌کارت‌های با پیش‌شماره اپراتور مجازی خودش، سیم‌کارت‌های انارستان همراه اول را هم به فروش می‌رساند که همان سیمکارت‌های اعتباری با پیش شماره‌های اپراتور همراه اول می‌باشد امّا سرویس‌های انارستان بر روی آن فعّال شده‌است.

    مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Telephone numbers in Iran». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۲۳ خرداد ۱۳۹۰.

    جمهوری آذربایجان • اردن • ارمنستان • ازبکستان • اسرائیل • افغانستان • امارات متحده عربی • اندونزی • ایران • بحرین • برونئی • بنگلادش • بوتان (کشور) • پاکستان • تاجیکستان • تایلند • ترکمنستان • ترکیه • تیمور شرقی • چین • روسیه • ژاپن • سری‌لانکا • سنگاپور • سوریه • عراق • عربستان سعودی • عمان • فیلیپین • قبرس • قرقیزستان • قزاقستان • قطر • کامبوج • کره جنوبی • کره شمالی • کویت • گرجستان • لائوس • لبنان • مالدیو • مالزی • مصر • مغولستان • میانمار • نپال • ویتنام • هند • یمن

    آبخاز • اوستیای جنوبی • تایوان (جمهوری چین) • فلسطین • جمهوری ترک قبرس شمالی • قره‌باغ

    جزیره کریسمس • جزایر کوکوس • ماکائو • هنگ کنگ

    پیشوند 0942 کد منطقه ای Messina, Taormina است. و Messina, Taormina در ایتالیا واقع شده است. اگر خارج از ایتالیا هستید و می خواهید با فردی در Messina, Taormina تماس بگیرید، علاوه بر کد منطقه ای، به کد کشوری که می خواهید تماس بگیرید نیز نیاز دارید. کد کشور ایتالیا +39 (0039)است، بنابراین اگر شما در ایران هستید و می خواهید با فردی در Messina, Taormina تماس بگیرید، باید پیشوند +39 0942 را به شماره تلفن آن فرد اضافه کنید.

    علامت بعلاوه، در ابتدای شماره تلفن معمولاً می تواند در این قالب استفاده شود. با این حال، معمولاً علامت بعلاوه را با دنباله ای از اعداد جایگزین می کنند که برای شبکه تلفنی مشخص می کند که شما می خواهید با شماره تلفنی در یک کشور دیگر تماس بگیرید. ITU توصیه می کند از 00 استفاده کنید که در بسیاری از کشورها از جمله تمام کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که بخواهید از ایران با فردی در Messina, Taormina تماس بگیرید، می توانید به جای +39 0942، کد 0039 0942 را قبل از شماره تلفن این فرد قرار دهید.

    درباره ما – سیاست حفظ حریم شخصی – © 2005-2020 by Thomas Hainke (v200915)

    پیشوند 0942 کد منطقه ای Dorotea است. و Dorotea در سوئد واقع شده است. اگر خارج از سوئد هستید و می خواهید با فردی در Dorotea تماس بگیرید، علاوه بر کد منطقه ای، به کد کشوری که می خواهید تماس بگیرید نیز نیاز دارید. کد کشور سوئد +46 (0046)است، بنابراین اگر شما در ایران هستید و می خواهید با فردی در Dorotea تماس بگیرید، باید پیشوند +46 942 را به شماره تلفن آن فرد اضافه کنید. در این حالت، عدد صفر که قبل از کد منطقه ای قرار دارد، حذف می شود.

    علامت بعلاوه، در ابتدای شماره تلفن معمولاً می تواند در این قالب استفاده شود. با این حال، معمولاً علامت بعلاوه را با دنباله ای از اعداد جایگزین می کنند که برای شبکه تلفنی مشخص می کند که شما می خواهید با شماره تلفنی در یک کشور دیگر تماس بگیرید. ITU توصیه می کند از 00 استفاده کنید که در بسیاری از کشورها از جمله تمام کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که بخواهید از ایران با فردی در Dorotea تماس بگیرید، می توانید به جای +46 942، کد 0046 942 را قبل از شماره تلفن این فرد قرار دهید.

    درباره ما – سیاست حفظ حریم شخصی – © 2005-2020 by Thomas Hainke (v200915)

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    با این پیش شماره گوشیم زنگ خورد در حد 5_6ثانیه سریع قطع شد. موبایلم هست

    چیزی نمیاره. فقط میزنه پیش شماره ایتالیا. درصورتی که این شماره موبایله خود گوشیمم زده ایران. 

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، محمد علی یوسفی‌ زاده در نشستی خبری با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام توان مجموعه ما و سایرین روی پیاده‌سازی بسترهای جدید ارتباطی مورد خطاب در  پروانه‌های FCP است، اظهار کرد:با این حال و برخلاف تمامی اقداماتی که تاکنون داشته‌ایم اما هنوز ناپخته‌ایم و باید بیش از پیش در این عرصه فعالیت کنیم.

    وی عنوان کرد: اکنون در حال بازنگری کل زیرساخت‌های شرکت هستیم زیرا زیرساخت‌های ما کاملا بر مبنای پروانه‌های PAP و سرویس‌های DSL و ثابت بود که اکنون با این بازنگری بخشی از ساختارهای نرم‌افزاری و تجاری ما متحول شده است.

    او افزود: علاوه بر این با شرکت‌های دیگر نیز برای کارهای زیربنایی در حال مذاکره هستیم تا به شکلی ترکیبی کارهای اجرایی را با یکدیگر پیش برده و در زیرساخت‌های زمینی و بیسیم FCP سرمایه‌گذاری کنیم.

    یوسفی‌زاده با بیان اینکه مسائل مربوط به تخصیص فرکانس و جانمایی‌ها کند، ابراز کرد: چند ماهی می‌شود راجع به تعیین تکلیف نامبرینگ تلفن ثابت معطل رگولاتوری هستیم که البته اخیرا دکتر عباسی شاهکوه قول داده‌اند موضوع را ظرف یکی دو ماه آینده حل کنند؛ اتفاقی که ما را اذیت‌ می‌کند این است که رگولاتوری بعد از اعطای پروانه‌های جدید تازه سراغ تعیین تکلیف منابع موبایل و تلفن ثابت رفت.

    این فعال بازار ICT با اشاره به اینکه یکی از بندهای اصول پروانه‌های ما این بود که رگولاتوری موظف است نامبرینگ تخصیص دهد، گفت: در حال حاضر جهت تعیین تکلیف همین موضوع دو ماهی می‌شود که هر روز فردی را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) می‌فرستیم اما کاری از پیش برده نمی‌شود.

    وی درباره نحوه عرضه تلفن ثابت با شماره‌های جدید در کنار مخابرات نیز گفت: یکسری شماره‌های داخل استانی مانند مخابرات خواهیم داشت که با کد داخل استانی کار می‌کند و یکسری شماره با کد خاص داریم که شبیه پیش شماره‌های موبایل است و منتظر هستیم تا اگر رگولاتوری تخصیص دهد.

    او درباره تعرفه‌های تلفن ثابت که قرار است از سوی شرکت‌های FCP ارائه شود نیز عنوان کرد: تعرفه‌ها براساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خواهد بود. هشت پروانه صادر شده FCP داریم اما هنوز فرصت نشده با یکدیگر صحبت کنیم و تعرفه‌های پیشنهادی در این حوزه برای کمیسیون تنظیم ارسال کنیم هرچند به کرات در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات پیشنهاد شده که برای این بخش قیمت‌های فلت داشته باشیم زیرا خارج از مدل مخابرات روی ما حساب می‌کنند.

    او درباره سرشماره‌ای که FCPها روی آن تلفن واگذار می‌کنند نیز گفت: می‌خواستند کد 094 را به شرکت‌های FCP بدهند به این شکل که کد داخل استانی و بیرون استانی ما یکی می‌شد اما درخواست کردیم کد لوکال (داخل استانی) از رنج 9 داخل استانی مثل کدهایی که قبلا به پروانه‌های PSTN داده بودند نیز به ما بدهند تا بتوانیم تعرفه‌های بیرون و درون استانی را متفاوت لحاظ کنیم.

    یوسفی زاده تأکید کرد: بعد از تخصیص نامبر و طراحی قسمت اول شبکه می‌توانیم بگوییم که صرفا داخل استانی باشیم یا اینکه به شکل تجمیعی در کل کشور برای ارائه خدمات تفن ثابت ورود کنیم؛ مشخص شدن الگوی این بخش بسیار تأثیرگذار روی قیمت‌ها خواهد بود هرچند که جلسات بسیاری برگزار شده اما هنوز مدل نهایی را به ما ابلاغ نکرده‌اند.

    وی درباره چگونگی ساختار فنی ارائه سرویس تلفن ثابت نیز گفت: سرویس ما بر مبنای IP خواهد بود تا مشترکان با هر تجهیزاتی که بخواهند یا حتی اپلیکیشنی روی موبایل خود بتوانند از این بستر استفاده کنند؛ در مدل خانگی هم پیش‌بینی شده دیوایس‌های AP ساده‌ای تخصیص دهیم تا با دستگاهی مثل اسپیلیتر، مشترکان هم تلفن و هم اینترنت داشته باشند.

    او خاطر نشان کرد: در حال حاضر که سرشماره 094 برای FCPها در نظر گرفته شده، پیش‌بینی‌های لازم را برای عملیات مربوط به این سرشماره انجام داده‌ایم.

    مدیر عامل آسیاتک درباره حجم سرمایه‌گذاری‌ها در این موضوع گفت: یک مدل کلی نرم‌افزاری که در واقع بیلینگ و اکانتینگ اینترنت و سرویس‌های ارزش افزوده است را باید می‌داشتیم و از آن منظر که سهم درآمدی دولت از محل درآمدهای ما دیده شده، پلت‌فرم کلانی را بر مبنای زیرساخت اولیه ERP که درون سازمانی است، ایجاد کردیم.

    *30 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نرم‌افزاری کردیم*

    وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر این امکان وجود دارد که کل ساختمان‌های شرکت و دفاتر به بستر تدارک دیده شده، متصل ‌شوند و روی آن دو هسته کلان OSS/BSS شرکت وجود دارد.

    به گفته او OSS شامل مانیتورینگ شبکه بیسیم و فیبرنوری می‌شود که در حال حاضر پیاده‌سازی شده و باقی موارد در حال توسعه هستند. حجم سرمایه‌گذاری‌ها نیز بالای 30 میلیارد تومان جهت توسعه این نرم‌افزار به شکل بومی خواهد بود که طی این دو سال باید پیاده‌سازی شود.

    یوسفی‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود به خدمات وای‌فای عمومی که مسئولیت اجرای آن از طرف رگولاتوری به این شرکت واگذار شده، اشاره کرد و گفت:  تیم طراحی و اجرایی این کار مشخص و 100 نقطه برای اجرا در نظر گرفته شده است که امیدواریم تا عید امسال به بهره‌برداری برسد. در ابتدا اماکنی چون هتل‌ها، مراکز تجاری، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن با سرمایه‌گذاری ما، زیر پوشش خواهند رفت و بر این اساس امکان آپلود کردن ترافیک در آن مکان‌ها به وجود خواهد آمد.

    وی درباره مزیت به وجود آمده در این نوع خدمت نسبت به سابق گفت: هر کس فضایی داشته باشد اعم از فروشگاه تا اماکن بزرگ دیگر، قادر به احصای طرح پیاده‌سازی وای‌فای عمومی در آن نقاط خواهیم بود و هر تعداد SSID و ارتباط با شبکه‌های دیگر مثلا چند اپراتور داشته باشند، امکان استفاده از تمامی آنها در معماری ما دیده شده است.

    او با بیان اینکه پهنای باند در نظر گرفته شده برای هر نقطه حداقل یک STM1 است که از طریق فیبر و مایکروویو پشتیبانی می‌شود، گفت: کار را با دو وندور بین‌المللی پیش برده‌ایم و اکنون در تهران پایلوت آن در شبکه فرودگاه مهرآباد پیاده‌سازی شده است.

    سرویس وای‌فای عمومی را پیش از ورود آسیاتک به بحث توسعه، بعضا ISPها به شکلی پراکنده در مناطقی به صورت کوچک پیاده‌سازی کرده بودند اما در این پروژه ساختار کار از نظر فنی تفاوت‌های بسیاری کرده است که آسیاتک آن را با پروانه FCP انجام می‌دهد.

    وی درباره نحوه استفاده از این سرویس برای مردم عادی گفت: برای مشترک می‌شود سرویس تعریف کرد تا هزینه اکسس را کمتر بپردازد اما قیمت فضا همان نرخ‌های مصوب برای هر گیگابایت است. فعلا درصدد نیستیم این خدمت را به فضای خیابانی بکشانیم.

    او درباره احراز هویت مشترکان در این پروژه نیز گفت: سامانه‌ای ارتباطی بین اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات به تازگی راه‌اندازی شده و براساس دیتابیس اپراتورهای موبایل، عملیات احراز هویت انجام می‌شود هر چند که راه‌های دیگری نیز برای این کار وجود دارد.

    یوسفی زاده درباره اقداماتی که در راستای دریافت پروانه اپراتورهای مجازی موبایل یا همان MVNOها نیز داشته‌اند گفت: یکسری مذاکرات اجرایی را بین اپراتورهای فیکس و موبایل با یکی از اپراتورهای سیار که رایتل است داشته‌ایم و این کار را از این جهت انجام دادیم که سیم‌کارت‌های رایتل 100 درصد دیتا است. نمی‌توانیم در آینده سیم‌کارت دیتایی از اپراتورهایی را واگذار کنیم که قابلیت دیتا نداشته باشد.

    او با اشاره به اینکه 85 امتیاز لازم برای فول MVNO را کسب کرده‌ایم، گفت: از رگولاتوری خواسته‌ایم ما را ملزم نکنند تا برای دریافت این پروانه شریک خارجی بیاوریم زیرا تا بخواهیم آن را محک بزنیم، طول می‌کشد. با چند شرکت خارجی مذاکره کرده‌ایم که بدون فروش سهام به آنها با چند متد وارد این سرمایه‌گذاری شوند.

    یوسفی زاده همچنین گفت: می‌توانستیم طبق اصول، شریک خارجی بیاوریم و می‌توانستیم بدون آن برای دریافت پروانه اقدام کنیم.

    وی در پاسخ به این سوال که چطور می‌خواهید سرویس‌های پابلیک وای‌فای، DSL، تلفن ثابت و MVNO را تجمیع کنید تا مردم با یک اکانت قابلیت استفاده از تمامی آنها را داشته باشند؟ گفت: تمام توان ما همین است و سرمایه بزرگی می‌طلبد تا سیستم BSS/OSS را توسعه دهیم. از این طریق هم ریز کانکشن‌ها و هم ریز مکالمات را خواهیم داشت تا مشترک تنها از طریق یک اکانت، به سرویس‌های مختلف با ضرایب گوناگون پرداختی دسترسی داشته باشد. انتهای سال 95 می‌شود به این سیستم بالید.

    او درباره عضویت در کنسرسیوم FCP نیز گفت: با تعدادی از شرکت‌ها واقعا به جای خوبی رسیده‌ایم که زمینه سرمایه‌گذاری مشترک وجود دارد تا بتوانیم لایه بالاتر B2B را خودمان بسازیم. دیگر نباید مثل بلاتکلیفی که با ایرانیان‌نت داریم یکی شبکه بسازد و در اختیار سایرین قرار دهد لذا سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش باید مدیریت شده پیش رود و اینطور نباشد که توقع ایجاد شود تمام FCPها از فردا باید خیابان را بکنند و فیبر بکارند.

    این مدیر بخش خصوصی خاطر نشان کرد: زمینه استفاده مشترک از داکت‌های مخابرات دیده شده و باید فضای کار FCPها با شهرداری‌ها نیز تعیین تکلیف شود تا وظایف در این حوزه مشخص گردد. در حال حاضر شرکتی درصدد انجام کارهای مربوط به این حوزه است که ظاهرا اولین قراردادها را نیز منعقد کرده است.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا متقاضی پروانه‌های ServCo هستید؟ گفت: تعدادی از نماینده‌های ما قبلا مدل کاری‌شان شبیه همین پروانه بود و لذا از استان‌های مختلف و تهران درخواست‌هایی را برای دریافت این پروانه داشته‌اند که منتظر صدور پروانه‌شان هستیم و در BSS/OSS دیده شده چطور یک ServCo روی شبکه ما سرویس بگیرد. کل فرآیندها دیده شده و هر زمان پروانه بگیرند، قابل اخذ قرارداد است.

    وی درباره قرارداد این شرکت با وزارت ارشاد برای راه‌اندازی IPTV نیز گفت: دو سه قرارداد به موازات هم بسته شد و در برنامه الکامپ هم داریم تا یکی دو مدل از VOD را ارائه کنیم. تجهیزات در 10 مرکز مخابراتی تهران به صورت پایلوت نصب شده و باقی در حال ترخیص و نصب کردن است.

    او افزود: هر مرکزی که اضافه شود قابلیت روشن کردن VOD در آن وجود دارد. آرشیو محتوایی نیز از وزارت ارشاد و مراکز آموزشی پشتیبانی می‌شود تا برای مشترکان جذابیت داشته باشد. فعلا تعرفه خاصی برای این بخش ندیده‌ایم تا فرهنگ‌سازی آن انجام شود.

    یوسفی زاده درباره نحوه استفاده از بستر VOD نیز گفت: هم مشترکان می‌توانند دیوایس تهیه کنند و هم از اپلیکیشن بهره ببرند؛ یک مدل مثلا اینگونه است که مشترک می‌تواند روی اکانت خود و کانفیگی که روی مودمش می‌شود سرویس مجزا از اینترنت دریافت کند.

    او درباره الحاقیه جدید پروانه شرکت مخابرات که آن را ملم به همکاری‌های بیشتر با FCPها می‌کند نیز گفت: در این زمینه باید همچون عصر PAPها دنبال جنگ و دعوا بر سر بسیاری از موضوعات باشیم تا نهایتا به حق‌مان برسیم زیرا اگر یادتان باشد سال 82 پروانه PAP را داشتیم اما اختلافات تا سالیان بعد از آن نیز ادامه داشت.

    وی گفت: براساس این الحاقیه مخابرات موظف بود تا شش ماه بعد از آن، قیمت استفاده از بسترهایش را ارائه می‌داد و رگولاتوری نیز نظر خود را روی آن اعمال می‌کرد که ظاهرا مراحل در حال طی شدن است و هنوز تا اجرایی شدن آن اتفاق فاصله داریم. یک ماه پیش نامه‌ای به مخابرات استان تهران زدیم که در تعدادی از مراکز تهران و کرج فیبرمان آماده استفاده است اما هنوز جوابی ندادند و ما نیز رونوشت آن را به رگولاتوری ارسال کردیم.

    یوسفی زاده درباره احتمال خریداری شدن ایرانیان‌نت توسط MTN و تأثیری که این رویه در بازار FCPها می‌گذارد نیز گفت: در پروانه FCP کاملا مشخص است که فیبرنوری غیرانحصاری است لذا درباره اظهارات آقای وزیر ارتباطات هم بعد از اینکه انحصار ایرانیان‌نت را افزایش دادند، جلسه‌ای را با ایشان داشتیم و گفتند که فضای کاری را از شما نمی‌گیریم ولی فرض بر این است که شما نهایتا در 10 شهر می‌روید و ایرانیان‌نت هم می‌تواند در شهرهای دیگر ورود کند.

    وی افزود: ما با توجه به اینکه هنوز اقدامی در این راستا نداریم و بازگشت سرمایه‌گذاری در حوزه فیبرنوری حداقل پنج ساله است، نمی‌توانیم به دروغ بگوییم چیزی ایجاد کردیم زیرا تاکنون هم اگر کاری کردیم بر بستر شهرداری‌ها به جهت ارزان بودن کار، بوده است.

    او گفت: به نظر من سرمایه‌گذاری‌های بسیاری طی این چند سال در ایرانیان‌نت شده و از این حیث باید در بازار حضور داشته باشد. روز اول که پروانه را امضا کردیم موضوع غیر انحصاری بودن را قبول کردیم.

    وی بار دیگر در پاسخ به سوالی در ارتباط با تلفن ثابت مبنی بر اینکه شرکت‌های بسیاری در این زمینه وجود داشتند که شکست خوردند، شما چطور می‌خواهید در این بستر سرمایه‌گذاری کنید؟ گفت: ما شرکت‌های خصوصی قطعا دنبال مدل‌هایی هستم که صرفه اقتصادی داشته باشد و از این جهت هیچگاه در بیزینس کلان خودمان، درآمد اصلی از تلفن ثابت نخواهد بود.

    *TD-LTE درست پیاده‌سازی شود، اپراتور اکسس راه می‌افتد*

    یوسفی زاده درباره شرکت در مزایده TD-LTE هم گفت: به تنهایی شرایطی نداریم که در این زمینه ورود کنیم اما اگر درست پیاده‌سازی شود در نهایت اپراتور اکسس TD-LTE را خواهیم داشت که باید روی آن B2C را FCPها انجام دهند؛ مثلا یک اپراتوری راه می‌افتد که همه دکل‌ها و زیرساخت‌ها را توسعه می‌دهد اما کار رجیستر و فروش کانکشن را FCPها انجام می‌دهند.

    وی افزود: اصلا ممکن است شرکتی غیر از همه ما FCPها بیاید و شرکت کند و این کار را انجام دهد.

    شمار کدهای تلفن همراه با ورود کدهای 0930 و 0933 اپراتور دوم موبایل و کدهای 0920 و 0921 اپراتور سوم رایتل به 22 کد رسید این کدهای جدید از 12 بهمن ماه وارد شبکه تلفن همراه کشور شده است.

    به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون شبکه تلفن همراه 6 اپراتور همراه اول، ایرانسل، تالیا، رایتل، کیش و اسپادان در کشور فعال است که با احتساب سیم کارتهای واگذار شده از سوی این اپراتورها بالغ بر 63 میلیون مشترک فعال در ایران وجود دارد و ضریب نفوذ تلفن همراه به بیش از 82 درصد رسیده است.

    All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

    منبع مطلب : bom.helpkade.com

    مدیر محترم سایت bom.helpkade.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    بیتا : 0942پیش شماره کجاست

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    ناشناس 3 ماه قبل
    3

    Ficcfvd

    Sana 3 ماه قبل
    2

    سلام باشماره0942200بامن تماس گرفته شده میخواستم واسه کجاس چ خطیه؟

    بیتا 4 ماه قبل
    6

    0942پیش شماره کجاست

    1
    اسماعیل دلخوش 2 ماه قبل

    +0942

    برای ارسال نظر کلیک کنید