توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    چرا در شاد امکان ارسال پیام وجود ندارد

    1 بازدید

    چرا در شاد امکان ارسال پیام وجود ندارد را از سایت اسک 98 دریافت کنید.

    اموزش ورود به شبکه شاد ، نصب نرم افزار و پرسش و پاسخ - زود فایلز - فایلهای کاربردی

    اموزش ورود به شبکه شاد ، نصب نرم افزار و پرسش و پاسخ - زود فایلز - فایلهای کاربردی

    با توجه به راه اندازی شبکه شاد، هنوز افراد زیادی نتوانسته اند این نرم افزار را نصب کنند یا وارد شبکه و کلاس مورد نظر خود شوند . از این رو در این بخش به راهنمایی جهت نصب نرم افزار و همچنین پاسخ به سوالات متداول در مورد نصب و راه اندازی نرم افزار شاد می پردازیم. در ادامه اموزش ورود به شبکه شاد ، نصب نرم افزار و پرسش و پاسخ و آمده است .

    راه اندازی شاد جدید از فردا پنجشنبه

    مسئول شبکه شاد : شاد۲ فردا برای استفاده معلمان و دانش‌آموزان رونمایی می‌شود

    اطلاعیه مهم در مورد نرم افزار شاد برای سال 1399-1400

    قابل توجه مدیران، معلمان و دانش‌آموزان گرامی

    گروه‌های کلاسی سال تحصیلی گذشته در تاریخ ۱۵ مرداد از سامانه شاد پاک می‌شوند.

    در صورتی که مایل به استفاده از اطلاعات سابق گروه‌ها هستید، تا پیش از این تاریخ نسبت به دریافت اطلاعات مورد نظر اقدام فرمایید.

    حل مشکل وارد نشدن ( احراز هویت نشدن ) دانش آموزان به کلاس در شاد

    با توجه به اینکه وارد شدن تعداد زیادی از دانش اموزان به کلاسها با مشکل مواجه شده و اکثرا نمیتوانند از طریق احراز هویت وارد کلاسهای خود شوند مدیر و معلم میتوانند دانش اموزان را به گروه کلاسی اضافه کنند

    هزینه اینترنت در شبکه شاد چقدر است؟

    سوال مجری برنامه پرسشگر:

    «تبادل فایل در شبکه شاد معادل ۱۸ میلیون گیگابایت می‌شود و اگر هرگیگابایت را ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان درنظر بگیریم، ارزش ریالی اینترنت مصرف شده ۱۸ تا ۹۰ میلیارد تومان می‌شود، مگر آموزش رایگان نیست، برای چه چنین رقمی را به مردم تحمیل کرده‌ایم؟»

    پاسخ شرفی سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری وزارت آموزش و پرورش:

    نحوه بدست اوردن لیست  دانش اموزانی که احراز هویت شده اند

    به دانش اموزان  اطلاع دهید از برنامه شاد خود ، از قسمت لیست دانش اموزان که اسم دانش اموز در صورت انجام احراز هویت نمایان است عکس بفرستند. در حال حاضر تنها راه فهمیدن احراز هویت دانش اموز برای مدیران گرامی همین یک راه است .

    برطرف کردن خطای احراز هویت شما با خطا روبرو شده در پیام رسان شاد

    دانش آموزی که قبلا در گروه کلاسهای درسی حضور داشته است و همچنین احراز هویت هم شده بود، حال حذف شده و هرچقدر احراز هویت را انجام میدهد ، پیام احراز هویت شما با خطا روبرو شده است نمایش داده میشود و وارد کلاسها نمیشود. معلم و مدیر هم نمیتوانند کاری انجام دهند . راه حل این مشکل چیست ؟

    اَد کردن در گروه را دانش آموز فعال کند . از قسمت تنطیمات برنامه شاد  گزینه حریم خصوصی و سپس فعال کردن گزینه اضافه کردن در گروه .

    دانلود استیکرهای مخصوص برنامه شاد

    جهت مشاهده و دانلود استیکرهای مخصوص برنامه شاد، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

     در صورتی که معلم یا مدیر کلاس را در شاد حذف کند

    به هیچ عنوان معلم یا مدیر اقدام به حذف کلاسی نکند چرا که  کلاس حذف شده به هیچ عنوان دیگر برنمیگردد . حتی اگر مدیر برنامه ی شاد را حذف و نصب مجدد کند و مجدد وارد شاد شود کلاس حذف شده تا زمانی که بروز رسانی انجام شود ایجاد نمی شود . در حال حاضر به روزرسانی ها با تاخیر انجام می شود .

    رفع مشکل عدم نمایش لیست کلاسها در شاد

    چرا امکان مشاهده کلاسها وجود ندارد و نمی توانم کلاسهایم را ببینم ؟

    با ورود به برنامه وارد قسمت تنظیمات شوید . در قسمت بالا سمت چپ روی سه نقطه یکبار بزنید .  روی گزینه خروج کلیک کنید. حال دوباره وارد برنامه شوید و مراحل را دنبال کنید .

    رفع خطای چنین گفتگوی وجود ندارد در پیام رسان شاد

    نحوه حذف مخاطبین و اعضای گروه در شاد

    برای حذف اعضای گروه باید دسترسی مدیر داشته باشید . در صورتی که معلم این دسترسی را ندارد مدیر باید دسترسی را فراهم کند .برای حذف مخاطب روی نام گروه یک بار بزنید تا لیست مخاطبین نمایش داده شود . دقت کنید که در این مرحله امکان حذف مخاطبین وجود ندارد . حالا در قسمت بالا بر روی مدیریت گروه کلیک کنید تا بخش مدیریت گروه باز شود . اکنون لیست مخاطبین را می بینید و جلوی نام هر یک از مخاطبین یک کلید ( سه نقطه ) وجود دارد . با زدن بر روی ان می تو انید مخاطبین را حذف کنید .

     نحوه رفع خطاهای پیام رسان شاد از قبیل نا معتبر بودن و لیست نشدن کلاسها

    ۱.در مورد‌ خطا‌های ‌نامعتبر‌ بودن‌ در پیام رسان شاد ؛ابتدا سناد‌ اصلاح ‌و بعد ‌از ‌بروز‌رسانی‌اقدام ‌گردد.
    ۲.‌برای‌ رفع‌‌ اشکالات‌کلاسها در شاد ‌، کلاس‌بندی‌ سناد‌ا صلاح‌گردد .
    ۳.برای‌ اصلاح ‌احراز‌ هویت‌‌ دانش‌آموزان‌ در شاد،  جهت ‌تسریع ‌از‌ تحت ‌وب ‌‌اقدام ‌گردد.
    ۴. ‌برای ‌رفع ‌اشکالات ‌کلاس‌ها در صورتی که  سناد‌ درست ‌باشد‌ منتظر ‌باشید.

    علت تاييد نشدن كد ملي دبير یا معاون در شاد

    پرسش اكثر همكاران گرامي: علت اينكه كد ملي دبير در برنامه شاد تاييد نمي شود چيست؟

    ۱- مرحله اول اطلاعات سناد اين دبير گرامي در سناد توسط مدير چك شود و هر گونه مغايرت رفع گردد

    ۲- مرحله دوم : دبير حتما شماره موبايل و كد ملي كه در سناد براي وي ثبت شده وارد برنامه شاد كند

    نكته حائز اهميت و مهم : اينكه اگر دبير در چند مدرسه مشغول به تدريس است حتما بايد مشخصات كد ملي و شماره همراه اين دبير در سناد براي همه ان چند مدرسه كه تدريس مي كند يكي باشد.

    مشکل عدم احراز معلمان با یک ویرایش و ذخیره مجدد در سناد حداکثر تا 48 ساعت بعد بر طرف میشود.

    مدیران برای معلمانی که مشکل کدملی دارند از بخش اطلاعات شناسنامه ای کدملی معلم را وارد کنند و اگر موبایلی که معلم در شاد ثبت کرده با موبایلی که در سناد وجود دارد یکی نبود درصورت نیاز تغییر و ثبت کنند وگرنه به معلم خود بگویید با همان شماره ای که در سناد وجود دارد نرم افزار شاد خود را فعال کنند یعنی از بخش تنطیمات خروج را بزند و دوباره با این شماره ثبت کنند.
    درصورتی که شماره سناد با شماره ثبت شده در شاد یکی باشد اگر بازهم خطای کدملی داد فقط کافیست از بخش اطلاعات شناسنامه ای یک بار ویرایش و ثبت شود تا ۴۸ ساعت مشکل برطرف خواهد شد.

    ورود معلم و مدیر به نسخه وب پیام رسان شاد

    با توجه به اينكه نسخه وب برنامه  شاد متاسفانه ورود مدير/ معلم ندارد ؛ بايستى اين عزيزان ابتدا در يك گوشى اندرويدى به برنامه ورود كنند تا كلاس ها را  ببينند و سپس در گوشى آيفون خود اقدام به ادامه روند آموزش كنند.

    عدم ارسال و دریافت ویس در نسخه تحت وب شاد

    اين نسخه داراي ايراداتى از جمله عدم ارسال و دريافت ويس و تنظيمات و …. است.

    راهنماي تشخیص اينكه ايا دانش اموزان احراز هويت شده اند

    1- وارد نرم افزار شاد شويد

    2 – روي گزينه ورود مدير / معلم /دانش اموز كليك كنيد .

    3- روي گزينه دانش اموز كليك كنيد .

    4-  روي گزينه ليست دانش اموزان كليك كنيد .

    5-  درصورتیکه نام دانش اموز در ليست بود يعني احراز هويت شده است .

    6- معلم يا مدیر گروه كلاسي دانش اموز مورد نظر را به گروه كلاسي اضافه كند .

    آموزش خاموش کردن یا قطع ارسال پیام  در گروه در نرم افزار شاد

    در صورتی که بخواهید ارسال پیام را غیر فعال کنید تا دانش اموزان نتوانند در ساعات غیر درسی پیام ارسال کنند می توانید به صورت زیر گروه را غیر فعال یا خاموش کنید.

    در صورتی که در پیام رسان شاد می خواهید گروه را خاموش کرده و دانش آموزان نتوانند پیام بگذارند از تنظیمات دسترسی اعضای گروه ارسال پیام را لغو کنید .

    نحوه رفع خطای 403 در شبکه اجتماعی شاد

    این مشکل معمولا وقتی رخ می دهد که از مرورگر داخلی پیامرسان اقدام به بازکردن لینک شاد میکنید. جهت رفع این مشکل، وارد کروم شوید و ادرس شاد را مستقیم در آن وارد کنید.

    چنانچه درنصب وراه اندازی برنامه شاد با مشکل یا خطاهای 401 402 403 واجه شدید

    در ورود به کلاس شاد سه علت باعث خطا در احراز هویت دانش آموز میشود:

    ۱. -شلوغی سامانه: راه اندازی را به زمانی دیگر موکول کنید.

    ۲. -فارسی بودن کیبورد گوشی: که قبل نوشتن اعدادبایدانگلیسی شود

    ۳. عدم استفاده از تقویم تولد: لطفا جهت ثبت تاریخ تولد برروی مستطیل ماه وسال کلیک کنید . درابتدا ماه وسپس سال تولد  و در پایان روز تولد را وارد نمایید.

    ۴. بایدحاصل جمع دوعدد راهم درجای مشخص شده بنویسید.

    مفهوم خطاهای پیام رسان شاد

    باید صحت مشخصات شناسنامه ای دانش آموز در سناد چک شود .

    هر دانش آموز برای ثبت مشخصات شناسنامه ای ۵ دقیقه زمان دارد چنانچه در ۵ دقیقه نتواند اطلاعات خود را ثبت کند با خطای ۴۰۶ مواجه می شود
    در این صورت مجددا اقدام به ثبت مشخصات کنید

    اگر بعد از ثبت مشخصات دانش آموز با خطای ۴۰۱ یا ۴۰۲ مواجه شدید باید برگردید به مرحله قبل و دوباره مرحله مرحله ای که در حین ثبت آن بودید وارد شود و اگر مرحله ثبت احراز هویت به دکمه ورود به کلاس رسیده بودید و خطای ۴۰۱ یا ۴۰۲ رخ داد باید به قسمت دانش آموز سپس قسمت لیست دانش آموزان بروید و نام دانش آموز را انتخاب کنید

    این خطا معمولا به دلیل ترافیک بالا در نرم افزار پیش می آید . در ساعات دیگر دوباره امتحان کنید. در صورتی که مشکل حل نشد ، مدیر یا معلم دانش اموزان را از قسمت افزودن عضو وارد کلاس کنند .

    در برخی مواقع هم این کد به دلیل قطعی شاد می باشد که در زمان دیگر اقدام کنید .

    راهنمای افزودن عضو در کلاس در نرم افزار شاد

    جهت افزدن عضو به گروه در پیامرسان شاد ، مراحل را مطابق تصویر زیر دنبال کنید.

    راهنمای انتخاب یکی از اعضای گروه (معلم) به‌عنوان مدیر گروه در پیام رسان شاد

    جهت تنظیم و تغییر دسترسی اعضای گروه در نرم افزار شاد مطابق تصاویر زیر عمل کنید .

    نحوه حذف مخاطب (به‌جز اعضای احراز هویت شده) در پیامرسان شاد

    جهت حذف یک مخاطب در پیامرسان شاد مطابق تصویر زیر عمل کنید.

    نحوه ایجاد چند کانال در شبکه شاد ( ایجاد کانال یا گروه برای هر درس )

    چند ترفند برای احراز هویت در سامانه شاد

    چنانچه در هنگام احراز هویت دانش آموز، صفحه ثبت اطلاعات شناسنامه‌ای ( کد ملی و سریال شناسنامه و …) نشان داده نمی‌شود و مستقیما به صفحه‌ای وارد می‌شود که پیام خطای ۴۰۳ یا ۴۰۱ می‌دهد، روش‌هایی زیر را امتحان کنید.

    1-  معمولا مشکل از ترافیک و سرعت اینترنت شما یا خود برنامه است، راهکار : مراحل احراز هویت را مجدداً و چندین بار دیگر و در زمان‌های مختلف انجام دهید.

    2-  احتمال دارد ورژن گوشی یا مرورگر اینترنت شما پایین باشد، راهکار : در صورت آشنایی با بروزرسانی برنامه‌ها، مرورگر خود را از بازار یا فروشگاه گوگل آپدیت نمایید، یا یک مرورگر دیگر مثل گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس و … نصب نمایید.

    3-  در صورتی که با این روش موفق به انجام احراز هویت نشدید، راهکار :  آسانترین راه این است که روی یک گوشی دیگر و با همین شماره موبایل اولی، برنامه را نصب و اجرا و مراحل احراز هویت را انجام دهید. پس از اتمام کار در گوشی دوم، در گوشی اول نیز دانش آموز به کلاس اضافه خواهدشد و می‌توانید برنامه را از گوشی دومی حذف نمایید.

    راهنمای عضو شدن دانش اموز در کلاسهای تازه تشکیل شده در شاد

    چگونه شماره موبایل خود را از دید دیگران در شبکه شاد مخفی کنم ؟؟؟

    راهنمای نصب دو نسخه از شاد روی یک گوشی و استفاده همزمان دو کاربر

    ارایه توسط دبیر محترم، جناب آقای حجت کمالی

    ادامه اموزش مراحل نصب و استفاده از دو نسخه شاد در یک گوشی :

    مدت زمان و بازه زمانی تشکیل کلاسهای مجازی در شبکه شاد

    نسخه تحت وب نرم افزار شاد بدون نیاز به نصب نرم افزار مناسب لپ تاپ و گوشی های ایفون

    در صورتی که گوشی هوشمند نداشته باشید یا به هر طریقی امکان استفاده از گوشی هوشمند یا نرم افزار شاد برای شما فراهم نباشد می توانید از نسخه تحت وب استفاده کنید.

    ورود به نسخه تحت وب شبکه شاد

    دانلود نرم افزار نسخه اصلی شاد از سایت وزارت آموزش و پرورش

    دانلود نرم افزار شاد

    پشتیبان سامانه شاد

    مدیران،معلمین و دانش اموزان در صورت بروز مشکل یا هرگونه سوال میتوانند در پیام رسان شاد از طریق ایدی های زیر با پشتیبان پیام رسان مستقیما ارتباط گرفته و سوال خود را مطرح نمایند:

    شماره تماس و پشتیبانی پیام رسان شاد

    قابل توجه مدیران مدارس، معلمان و اولیا دانش آموزان

    همواره می توانید از طریق تماس با شماره 43081 (بدون پیش شماره و با تلفن همراه) و پیام به :

    @shadsupport

    در  شبکه شاد، مشکلات موردی را رفع نمایید و سوالات و اشکالات را برطرف کنید.

     آدرس های  پشتیبان در پیامرسان شاد:

    لازم است یکی از آدرس های بالا را در پیامرسان شاد کپی و با پشتیبان ارتباط بگیرید

    سوالات متداول مدیران ستادی درباره نرم افزار شاد

    1. چرا دانش‌آموز هنگام ورود به شاد با پیام خطای (اطلاعات شما نادرست می‌باشد) مواجه می‌شود؟

    جواب: به دلیل یکی از موارد زیر:
    ▪️ممکن است قبلاً با شماره تلفن دیگری احراز هویت شده باشد و در حال حاضر با شماره جدید اقدام به احراز هویت مجدد می‌کند.
    ▪️اطلاعات شناسنامه‌ای نادرست وارد می‌شوند.
    ▪️منتظر به‌روزرسانی سکوی ارتباط با سناد باشند.

    2. چرا در شاد مدیر احراز هویت نمی‌شود؟

    جواب: به دلیل یکی از موارد زیر:
    ▪️شماره تلفن مدیر مطابق با سناد نیست.
    ▪️منتظر به روزرسانی APIGW باشند.
    3. چرا در شاد تعدادی از کلاس‌های مدرسه تشکیل نمی‌شوند؟

    جواب: در صورت اطمینان از اطلاعات سناد منتظر به‌روزرسانی اطلاعات APIGW باشند.

    4. چرا اطلاعات معلمان فعال در شاد در سامانه BI نمایش داده نمی‌شود؟

    جواب: از احراز هویت خود مطمئن شده و منتظر به‌روزرسانی APIGW باشند.

    5. از کجا می‌توان گزارش در سامانه BI را به صورت نمودارهای آماری استخراج نمود؟

    جواب: با انتخاب تب آمار می‌توان نمودارهای آماری را استخراج کرد.
    6. چرا آمار کلی معلمان سامانه BI با آمار خروجی هم‌خوانی ندارد؟

    جواب: آمار نمایش‌داده شده از معلمان بر اساس معلم کلاس می‌باشد. به این مفهوم که تعداد دروسی که به معلم اختصاص داده شده در شمارش لحاظ می‌شود.
    7. چرا در سامانه BI آمار کل دانش‌آموزان با واقعیت تفاوت دارد؟

    جواب: اطلاعات سامانه بر اساس دانش‌آموزان احراز هویت شده است و دانش‌آموزانی که (از طریق لینک یا کادر آموزشی مدرسه) اضافه شده‌اند در آمار گنجانده نمی‌شوند.
    8. مزیت استفاده از اپلیکیشن‌ داخلی و اختصاصی در این طرح چیست؟

    جواب: فراهم آوردن محیطی جذاب، پویا، امن و متناسب با نیازهای آموزشی و اجتماعی دانش‌آموزان ایرانی از مهم‌ترین دلایل راه‌اندازی اپلیکیشن داخلی شاد است.
    9. آيا بعد از نصب پيام رسان توسط مدير، معلم، دانش آموز يا اوليا نياز به تعريف کلاس يا گروه‌های درسی است؟

    جواب: به محض ورود و احراز هویت مدیر مدرسه کلاس‌های مدرسه به صورت خودکار تعریف می‌شوند و نیازی به ساخت گروه‌های کلاسی نیست.
    10. چرا احراز هویت با VPN انجام نمی‌شود؟

    جواب: سایت‌های تحت دامنه medu.ir دولتی محسوب شده و به IP های خارج از ایران سرویس نمی‌دهند.
    11. چرا سرعت شبکه شاد پایین است؟

    جواب: در روزهای اخیر با تغییراتی که انجام شد مشکل مرتفع شده است.

    12. آیا مخاطبین هم گروه‌ها و مخاطبین ما را می‌بینند؟

    جواب: خیر. تمام اطلاعات شخصی کاربران محفوظ بوده و برای سایر کاربران غیرقابل دسترسی است. افراد تنها امکان مشاهده مخاطبان خود را که به شاد پیوسته‌اند دارند.
    13. آیا پیام‌رسان شاد از بعد امنیتی مورد تایید است؟

    جواب: پیام‌رسان از لحاظ امنیتی تحت نظر سامانه افتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات) می‌باشد و تا کنون برای اطلاعات موجود در آن مشکلی پیش نیامده است.
    14. آیا امکاناتی مانند حضورغیاب، live، آزمون و … در طرح توسعه شاد دیده شده است؟

    جواب: تعداد زیادی از این قابلیت‌ها مانند حضورغیاب و live طراحی شده و به زودی به مرحله اجرا در خواهند آمد و بقیه امکانات نیز در ماه‌های آینده ایجاد خواهند شد.

    15. چرا از پیام‌رسان‌های موجود مانند تلگرام، واتس اپ و … استفاده نمی‌شود؟

    جواب: به دلایل زیر:
    ▪️شاد تحت مالکیت وزارت آموزش و پرورش است.
    ▪️ امنیت و محرمانگی اطلاعات در این نرم‌افزار کاملا رعایت شده.
    ▪️افزودن امکانات به دلیل در دسترس بودن source برنامه که می‌تواند به سادگی امکان‌پذیر باشد.
    ▪️ایزوله بودن محیط کاربری برنامه.
    16. آیا اینترنت رایگان در اختیار مناطق محروم قرار خواهد گرفت؟

    جواب: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا به زودی امکان استفاده از اینترنت رایگان برای اپلیکیشن شاد فراهم خواهد شد.
    17. برنامه پیش دبستانی/ نهضت سوادآموزی چگونه خواهد بود؟

    جواب: فعلاً امکان حضور این افراد در سامانه شاد وجود ندارد. در اسرع وقت پس از امکان‌پذیر شدن ارائه خدمت اطلاع‌رسانی می‌شود.
    18. آیا امکان ایجاد گروه و کانال (به هر نوعی) برای افراد وجود دارد؟

    جواب: خیر. فعلاً این امکان در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.
    19. مشکل عدم پذیرش اطلاعات معلم توسط اپلیکیشن را چطور حل کنیم؟

    جواب: کلیه اطلاعات معلمان توسط مدیران مدارس در سامانه سناد قابل ثبت و ویرایش است. مدیر و معلم باید از صحت اطلاعات وارد شده در سناد اطمینان حاصل کنند و سپس فرآیند نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن را اجرا نمایند.
    20. آیا امکان ادغام چند کلاس با محتوای مشابه توسط یک معلم در اپلیکیشن شاد وجود دارد؟

    جواب: متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.
    21. آیا امکان ورود چند دانش‌آموز با یک خط در برنامه شاد وجود دارد؟

    جواب: بله. فعلاً این امکان وجود دارد.

    پرسش و پاسخ  درباره شبکه شاد تاریخ 99-01-27

    1. آیا بعد از نصب پیام‌رسان توسط مدیر، معلم، دانش‌آموز یا اولیا نیاز به تعریف کلاس یا گروه‌های درسی است؟

    جواب: به‌محض ورود و احراز هویت مدیر مدرسه، کلاس‌های مدرسه به‌صورت خودکار تعریف می‌شوند و نیازی به ساخت گروه‌های کلاسی نیست.

    2. مزیت استفاده از اپلیکیشن‌ داخلی و اختصاصی در این طرح چیست؟

    جواب: فراهم آوردن محیطی جذاب، پویا، امن و متناسب با نیازهای آموزشی و اجتماعی دانش‌آموزان ایرانی از مهم‌ترین دلایل راه‌اندازی اپلیکیشن داخلی شاد است.

    3. تلفن همراهم اجازه نصب اپلیکیشن را نمی‌دهد. چه‌کار کنم؟ پیغام‌هایی نظیر این برنامه معتبر نیست یا ممکن است تلفن و اطلاعات شمارا به خطر بی اندازد؟

    جواب. تمام مسائل امنیتی در خصوص اپلیکیشن توسط تیمی فنی موردبررسی قرارگرفته است. لذا کافی است به بخش تنظیمات (setting) دستگاه خود مراجعه کرده و اجازه نصب اپلیکیشن را فعال کنید.

    4. آیا مخاطبین هم‌گروه‌ها و مخاطبین ما را می‌بینند؟

    جواب: خیر. تمام اطلاعات شخصی کاربران محفوظ بوده و برای سایر کاربران غیرقابل دسترسی است. افراد تنها امکان مشاهده مخاطبان خود که به شاد پیوسته‌اند را دارد.

    5. آیا پیام‌رسان نسخه دسکتاپ (ویندوز/ مک/ لینوکس) دارد؟

    جواب: در حال حاضر فقط نسخه اندروید قابل‌دسترسی است.

    6. آیا پیام‌رسان نسخه وب دارد؟

    جواب: بله.  Shadweb.iranlms.ir.

    7. آیا پیام‌رسان نسخه IOS دارد؟

    جواب: بله Shaddl.ir

    8. آموزش‌های برخط تا چه زمانی ادامه دارد؟

    جواب: آموزش برخط تا رفع موانع موجود و اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه خواهد داشت.

    9. آیا اینترنت رایگان در اختیار ما قرار می‌گیرد؟

    جواب: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، به‌زودی امکان استفاده از اینترنت رایگان برای اپلیکیشن شاد فراهم خواهد شد.

    10. برنامه کلاس‌های چندپایه/ پیش‌دبستانی/ نهضت سوادآموزی چگونه خواهد بود؟

    جواب: فعلاً امکان حضور این افراد در سامانه شاد وجود ندارد. در اسرع وقت پس از امکان‌پذیر شدن ارائه خدمت اطلاع‌رسانی می‌شود.

    11. برای دانش آموزان محروم/ مناطق محروم از امکانات لازم چه باید کرد؟

    جواب: موضوع در دست بررسی است و مراتب متعاقباً به اطلاع می‌رسد.

    12. آیا امکان گزارش‌گیری از فعالیت مدرسه و کلاس‌ها در سطح منطقه و استان وجود دارد؟

    جواب: بله. پنل گزارش‌گیری در بخش «ورود مدیر ستادی/ استانی/ شهرستانی» در اپلیکیشن شاد وجود دارد.

    13. امکان فعالیت کلاس‌های پیش‌دبستانی وجود دارد؟

    جواب: فعلاً خیر. اما به‌زودی این امکان فراهم خواهد شد.

    14. آیا امکان ایجاد گروه و کانال (به هر نوعی) برای افراد وجود دارد؟

    جواب: خیر. این امکان در حال حاضر در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.

    15. امکانات موردنیاز دستگاه هوشمند برای نصب این اپلیکیشن چیست؟

    جواب: دستگاه هوشمند با سیستم‌عامل اندروید (نسخه 4.4 یا بالاتر) و دارای حداقل حافظه لازم برای نصب و اجرای اپلیکیشن.

    برخی از سوالات متداول درباره شبکه شاد برگرفته از سایت وزارت آموزش و پرورش

    پرسش و پاسخ پیرامون شبکه شاد

    پاسخ به سؤالات پرتکرار در خصوص شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) - ایسنا

    پاسخ به سؤالات پرتکرار در خصوص شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) - ایسنا

    به گزارش ایسنا، پس از راه‌اندازی شبکه دانش آموزش دانش‌آموزی، سوالاتی از سوی معلمان، اولیا و دانش آموزان در مورد نحوه کار این شبکه ارسال ‌شده است که اولین نسخه پاسخ به این پرسش‌ها که در طبقه‌بندی‌های (سؤالات عمومی، مدیران، معلمان، دانش آموزان، والدین و فعالیت‌های داخل کلاسی) آماده ‌شده است، ارائه می‌شود:

    سؤالات عمومی

    ۱ . آیا بعد از نصب پیام‌رسان توسط مدیر، معلم، دانش‌آموز یا اولیا نیاز به تعریف کلاس یا گروه‌های درسی است؟

    جواب: به‌محض ورود و احراز هویت مدیر مدرسه، کلاس‌های مدرسه به‌صورت خودکار تعریف می‌شوند و نیازی به ساخت گروه‌های کلاسی نیست.

    ۲ . مزیت استفاده از اپلیکیشن داخلی و اختصاصی در این طرح چیست؟

    جواب: فراهم آوردن محیطی جذاب، پویا، امن و متناسب با نیازهای آموزشی و اجتماعی دانش‌آموزان ایرانی از مهم‌ترین دلایل راه‌اندازی اپلیکیشن داخلی شاد است.

    ۳. تلفن همراهم اجازه نصب اپلیکیشن را نمی‌دهد. چه‌کار کنم؟ پیغام‌هایی نظیر این برنامه معتبر نیست یا ممکن است تلفن و اطلاعات شما را به خطر بیاندازد؟

    جواب. تمام مسائل امنیتی در خصوص اپلیکیشن توسط تیمی فنی مورد بررسی قرارگرفته است. لذا کافی است به بخش (تنظیمات setting ) دستگاه خود مراجعه کرده و اجازه نصب اپلیکیشن را فعال کنید.

    ۴ . آیا مخاطبین هم‌گروه‌ها و مخاطبین ما را می‌بینند؟

    جواب: خیر. تمام اطلاعات شخصی کاربران محفوظ بوده و برای سایر کاربران غیرقابل دسترسی است. افراد تنها امکان مشاهده مخاطبان خود که به شاد پیوسته‌اند را دارد.

    ۵ . آیا پیام‌رسان نسخه دسکتاپ (ویندوز/ مک/ لینوکس) دارد؟

    جواب: در حال حاضر فقط نسخه اندروید قابل‌دسترسی است.

    ۶ . آیا پیام‌رسان نسخه وب دارد؟

    جواب: بله. به‌زودی آدرس نسخه وب پیام‌رسان اعلام می‌شود.

    ۷. آیا پیام‌رسان نسخه IOS دارد؟

    جواب: خیر.

    ۸ . آموزش‌های برخط تا چه زمانی ادامه دارد؟

    جواب: آموزش برخط تا رفع موانع موجود و اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه خواهد داشت.

    ۹ . آیا اینترنت رایگان در اختیار ما قرار می‌گیرد؟

    جواب: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، به‌زودی امکان استفاده از اینترنت رایگان برای اپلیکیشن شاد فراهم خواهد شد.

    ۱۰ . برنامه کلاس‌های چندپایه/ پیش‌دبستانی/ نهضت سوادآموزی چگونه خواهد بود؟

    جواب: فعلاً امکان حضور این افراد در سامانه شاد وجود ندارد. در اسرع وقت پس از امکان‌پذیر شدن ارائه خدمت اطلاع رسانی می‌شود.

    ۱۱ . برای دانش آموزان محروم/ مناطق محروم از امکانات لازم چه باید کرد؟

    جواب: موضوع در دست بررسی است و مراتب متعاقباً به اطلاع می‌رسد.

    ۱۲ . آیا امکان گزارش‌گیری از فعالیت مدرسه و کلاس‌ها در سطح منطقه و استان وجود دارد؟

    جواب: بله. پنل گزارش‌گیری در بخش « ورود مدیر ستادی/ استانی/ شهرستانی » در اپلیکیشن شاد وجود دارد.

    ۱۳ . امکان فعالیت کلاس‌های پیش‌دبستانی وجود دارد؟

    جواب: فعلاً خیر. اما به‌زودی این امکان فراهم خواهد شد.

    ۱۴ . آیا امکان ایجاد گروه و کانال (به هر نوعی) برای افراد وجود دارد؟

    جواب: خیر. این امکان در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.

    ۱۵ . امکانات موردنیاز دستگاه هوشمند برای نصب این اپلیکیشن چیست؟

    جواب: دستگاه هوشمند با سیستم‌عامل اندروید (نسخه ۴.۴ یا بالاتر) و دارای حداقل حافظه لازم برای نصب و اجرای اپلیکیشن.

    مدیران

    ۱ . مدیران باید چه‌کاری انجام دهند؟ (شرح یک‌به‌یک مراحل)

    جواب: مدیران با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد می‌توانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود).

    ۲ . چگونه اطلاعات معلمان (رسمی، حق‌التدریس، نیروهای آزاد، فاقد ابلاغ سیستمی) وخرید خدمات را در سناد ثبت و اصلاح کنیم؟ مشکل عدم پذیرش اطلاعات معلم توسط اپلیکیشن را چطور حل کنیم؟

    جواب: کلیه اطلاعات معلمان توسط مدیران مدارس در سامانه سناد قابل ثبت و ویرایش است. مدیر و معلم باید از صحت اطلاعات وارد شده در سناد اطمینان حاصل کنند و سپس فرآیند نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن را اجرا کنند.

    ۳ . چگونه اطلاعات خود (مدیر) را در سناد ثبت کنم؟

    جواب: این اطلاعات توسط مدیران مناطق در سامانه سناد قابل ثبت و ویرایش است.

    ۴ . چه مقاطعی موظف هستند در سناد فرآیند ثبت اطلاعات را انجام دهند؟

    جواب: تمامی مقاطع موظف به ثبت اطلاعات خود در سناد هستند. این کار برعهده مدیران مدارس و مناطق بوده و دسترسی برای سایر افراد وجود ندارد.

    سؤالات معلمان

    ۱ . معلمان باید چه‌کاری انجام دهند؟ (شرح یک‌به‌یک مراحل)

    جواب: معلمان با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد می‌توانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود).

    ۲. با ورود کد ملی معلم در قسمت کلاس‌بندی، خطای « معتبر نیست » نمایش داده می‌شود. باید چه‌کار کنم؟

    جواب: لازم است دقت کنید شماره تلفن شما با سامانه سناد مطابقت داشته باشد. همچنین شماره ملی را درست و با کیبورد انگلیسی وارد کنید. در صورت نیاز، از مدیر درخواست کنید اطلاعات شما را در سامانه سناد اصلاح کند.

    ۳ . برخی از همکاران حق‌التدریس با ابلاغ همکار دیگری در کلاس هستند. چه باید کرد؟

    جواب: ابلاغ صوری خلاف است. باید اطلاعات دقیق در سناد درج شود.

    ۴ . آیا امکان ادغام چند کلاس با محتوای مشابه توسط یک معلم وجود دارد؟

    جواب: متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.


    سؤالات کادر مدرسه/ سایر آموزش‌ها


    ۱ . معاونین مدرسه باید چه کاری انجام دهند؟

    جواب: در حال حاضر، کادر مدرسه موظف به همکاری با مدیر مدرسه هستند. در مراحل بعد برای این افراد نیز نقش‌های مجزا روی اپلیکیشن قابل‌تعریف است.

    ۲ . مربیان پرورشی/ مشاوران باید چه‌کاری انجام بدهند؟

    جواب: به‌زودی گروه مخصوص پرورشی/مشاوره در هر مدرسه تأسیس خواهد شد.

    ۳. برای اجرای برنامه‌های سلامت و تربیت‌بدنی/ دروس عملی/ دروس مهارتی چه کنیم؟

    جواب: متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.


    سؤالات دانش آموزان


    ۱ . دانش آموزان باید چه‌کاری انجام دهند؟ (شرح یک‌به‌یک مراحل)

    جواب: دانش آموزان با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد می‌توانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود).

    ۲ . دانش‌آموز اتباع هستم. چگونه وارد سامانه شوم؟

    جواب: در مورد اتباع سایر کشورها، کد هویتی اتباع به‌جای کد ملی درج شود و نیازی به ورود اطلاعات شناسنامه‌ای نیست. امکان ورود این عزیزان به‌زودی فراهم می‌شود.

    ۳. آیا امکان ورود چند دانش‌آموز با یک خط وجود دارد؟ والدینی که معلم یا مدیر مدرسه هستند می‌توانند از همان خط برای ورود فرزندشان استفاده کنند؟

    جواب: بله. فعلاً این امکان وجود دارد. اما احتمال بروز هر خطای احتمالی توسط فرزندان در این زمینه بر عهده‌ی والدین خواهد بود. والدین باید در صورت نیاز، خط تلفن جداگانه برای ورود هر دانش‌آموز تهیه کنند.

    ۴ . دانش آموزان استثنایی چه‌کار کنند؟

    جواب: متأسفانه در این فاز ابتدایی اجرای طرح برنامه ویژه‌ای برای دانش آموزان استثنایی در نظر گرفته نشده است. در صورت امکان، فعلاً دانش آموزان با شرایط مشابه سایرین وارد برنامه بشوند.

    ۵ . ورود دانش آموزان با مشکل مواجه شده است.

    جواب: توجه کنید که ممکن است دلیل بروز این ایراد، نقص یا اشتباه در مشخصات ثبت‌شده دانش‌آموز در سامانه سناد باشد. از صحت اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید.


    سؤالات والدین


    ۱ . والدین باید چه‌کاری انجام دهند؟

    جواب: والدین می‌توانند پس از نصب اپلیکیشن، بر حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس در ساعت مقرر نظارت داشته باشند. فعلاً امکان حضور فعال والدین در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.

    ۲ .آیا امکان ارسال گزارش حضوروغیاب به‌صورت هفتگی برای والدین وجود دارد؟

    جواب: متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد. اما محتوای کلاس و فعالیت‌های کلاسی در دستگاه هوشمند مورداستفاده همواره قابل‌دسترسی است.


    فعالیت‌های داخل کلاسی


    ۱ . آیا امکان انصراف از کلاس (ترک گروه کلاسی) وجود دارد؟

    جواب: در حال حاضر امکان انصراف از کلاس‌ها وجود ندارد.

    ۲ . آیا امکان ذخیره کلاس و محتوای ارائه ‌شده را دارم؟

    جواب: بله. اپلیکیشن شاد در این زمینه مشابه پیام‌رسان‌ها عمل می‌کند و شما مشابه یک پیام‌رسان می‌توانید محتوای ارائه شده در آن را ذخیره کنید.

    ۳ . آیا امکان حذف/ ویرایش پیام‌های ارسالی را دارم؟

    جواب: بله. اپلیکیشن شاد در این زمینه مشابه پیام‌رسان‌ها عمل می‌کند و شما مشابه یک پیام‌رسان می‌توانید پیام‌های خود را حذف یا ویرایش کنید.

    ۴ . آیا ارسال فایل متنی و صوتی و یا عکس یا فیلم محدودیت دارد؟

    جواب: حداکثر حجم فایل قابل ‌ارسال ۱۰۰ مگابایت است.

    ۵. آیا امکان انتقال اطلاعات از یک گوشی به گوشی دیگر را دارم؟

    جواب: بله. اطلاعات پیام‌رسان درون خود پیام‌رسان ذخیره ‌شده‌اند و وابسته به ابزار مورد استفاده شما نیست. کافی است با دستگاه دیگر در حساب کاربری خودتان وارد شوید.

    ۶ . آیا امکان ارتباط دوسویه و تعاملی بین دانش آموزان و معلم وجود دارد؟

    جواب . بله. محیط شاد قابلیت ارتباط‌گیری دوسویه معلم و دانش آموزان در گروه‌های کلاسی را فراهم آورده است. البته امکان ارتباط‌گیری شخصی وجود ندارد.

    ۷ . آیا آزمون‌ها/ امتحانات/ صدور کارنامه هم به همین روش انجام می‌شوند؟

    جواب: در این مورد متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

    ۸ . آیا امکان اشتراک‌گذاری (share) قسمتی از صفحه گوشی و یا دسکتاپ برای همه کلاس وجود دارد؟

    جواب: متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.

    ۹ . آیا امکان حضوروغیاب آنلاین وجود دارد؟ چگونه بفهمیم دانش‌آموز از کلاس خارج نشده است؟

    جواب: با مراجعه به لیست کلاس می‌توانید از وضعیت حضور هر یک از دانش آموزان اطلاع حاصل کنید.

    ۱۰ . آیا امکان ارسال تصویر یا صوت معلم به‌صورت هم‌زمان ( stream ) وجود دارد؟

    جواب: خیر. متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.

    انتهای پیام

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    سمیرا 21 روز قبل
    0

    سلام.من امروز وقتی میخواستم پیام‌بدم پیامم ارسال نمیشد و یک علامت تعجب قرمز کنار پیامم میومد و می‌نوشت پیام بیش از حد مجاز

    مرجان دهمی 4 ماه قبل
    0

    خانم عاطفه طبسی کلاس چدومی

    مرجان دهمی 4 ماه قبل
    0

    🤔🤔😔

    مرجان دهمی 4 ماه قبل
    0

    من به خانم مدیر گفتم

    ناشناس 9 ماه قبل
    1

    چون داره بروزرسانی میشه

    -1
    ناشناس 4 ماه قبل

    چرا تو برنامه شاد چرا نمیتونم پیام بدیم

    ساعدی 11 ماه قبل
    0

    چرا در برنامه شاد نمی شود برای دانش آموزان گروه و کانال درست کردمن از این موضوع بسیار ناراحت هستمچرا فقط برای معلمین و مدیرانلطفا کاری کنید برای دانش آموزان هم بشه کانال و گروه درست کردممنون

    🙃🙃 11 ماه قبل
    0

    چرا توی شاد بعد از اینکه تایپ کردیم ۱۰ ثانیه تایمر میاد

    رقی 12 ماه قبل
    0

    چرا در شاد برای بعضی دانش اموزان امکان ارسال پیام بهد ورود به کلاس وجود ندارد؟

    عاطفه طبسی 12 ماه قبل
    2

    باسلامچرا توی گروه شبکه شاد مینویس امکان پیام وجود نداردچی شده

    نفس 1 سال قبل
    2

    برنامه شادم رو نصب کردم سر کلاس های درسی هم هستم الان میخوام برم داخل شاد بالا نمیاره کلاسام باید چکار کنم؟

    1
    عاطفه طبسی 12 ماه قبل

    منم همین طور منم میرم سر کلاس درسیم نمیدونم چیکار کنم بعدم وقتی که میرم سر کلاس درسیم مینویس پایین مینویس امکان پیام وجود ندارد.نمیدونم چیکار کنم.

    مهدی 1 سال قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید