توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    چرا مارگیر اژدها را به شهرآورد تفکر ششم

    1 بازدید

    چرا مارگیر اژدها را به شهرآورد تفکر ششم را از سایت اسک 98 دریافت کنید.

    مارگیر با خود چه اندیشید که اژدها را به شهر آورد صفحه 32 تفکر و پژوهش ششم

    جواب گفت و گو کنید صفحه ۳۲ کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم دبستان ابتدایی مارگیر با خود چه اندیشید که اژدها را به شهر آورد از سایت نکس لود دریافت کنید.

    جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم کاش یکی از بچه ها جواب رو بفرسته.😞

    ناشناس : مارگیر به علت سود جویی و کسب درآمد زیاد تصمیم گرفت اژدها را باخود به شهر بیاورد.

    آیدا فرخیانی : آیا مرد مارگیر درست فکر میکرد؟چرا آری،چراخیر؟
    جواب:مرد مارگیر درست فکر نمی کرد.زیرا او با طمع زیاد برای سود جویی و کسب درآمد اژدها را به شهر برد و با این کار اشتباه او باعث نابودی خود شد.
    پایان. لطفا جواب سوالات افراد را بدهید تا بتوانند پاسخ خود را به درستی دریافت کنند.

    نرگس رمضانی : سلام من کلاس ششم هستم مارگیر به خاطر اینکه کسب و درآمد خودشو بیش‌تر کنه به این فکر افتاد که بره شهر معرکه بگیره تا مردم به او پول دهند.

    نویسنده : برای نشان شجاعت خودونمایشوبرای شهرت وکسب پول بدون تلاش.

    منبع مطلب : nexload.ir

    مدیر محترم سایت nexload.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب سوالات تفکر و پژوهش ششم درس مارگیر و اژدها صفحه ۳۲ و ۳۳

    جواب سوالات تفکر و پژوهش ششم درس مارگیر و اژدها صفحه ۳۲ و ۳۳

    جواب سوالات درس مارگیر و اژدها تفکر و پژوهش پایه ششم مربوط به صفحه 32 و 33 در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز عزیز آماده شده است، در ادامه همراه ما باشید.

    مطلب پیشنهادی : جواب کاربرگ ۱۶ اجتماعی ششم

    جواب گفت و گو کنید صفحه ۳۲ تفکر ششم

    1- مارگیر با خود چه اندیشید که اژدها را به شهر آورد؟

    مرد مارگیر فکر کرد که با این کار مردم احترام خیلی بیشتری به او میگذارند و پیش خود می گویند چه مارگیر شجاعی، اگر دیو هم در برابرش سبز شود اصلا از آن نمی ترسد.

    2- آیا مرد مارگیر درست فکر میکرد؟ چرا آری، چرا خیر؟

    درست فکر نمی کرد، زیرا او برای کسب درآمد بیشتر و طمع زیادی که داشت باعث شد اژدها از خواب بیدار شده و به این واسطه آدم های زیادی کشته شوند.

    3- اشتباه های مارگیر چه بود و چه نتایجی داشت؟

    یکی از اشتباهات آن این بود که نسنجیده عمل کرد و گمان کرد اژدها مرده است و آن را در شهر آورد و باعث مرگ خود و بسیاری از مردم شد. دیگر اشتباه اون این بود که می خواست با دروغگویی برای خود احترام و ارزش بخرد.

    حرص و طمع؛ خودخواهی و دروغ گویی که باعث از بین رفتن خودش و عده ای از مردم شد

    4- آیا کسانی را میشناسید که گاهی مانند مارگیر رفتار کرده باشند؟ با مثال ویژگی آنها را توصیف کنید.

    خیر، کسی را نمی شناسم.

    5- آیا شما نیز (حتی در موارد جزئی) مانند مارگیر فکر یا عمل کرده اید؟ اگر بلی نتایج آن برای شما و اطرافیانتان چه بوده است؟

    بله، برای من نیز پیش آمده است که برای جلب توجه و احترام بیشتر دست به چنین کارهایی بزنم. پیامد آن این بوده است که همیشه دچار مشکل شده ام و نتیجه ای که به دنبال آن بودم اتفاق نیفتاده است.

    جواب فعالیت در خانه صفحه ۳۳ درس مارگیر و اژدها

    ابتدا یکی از خواسته های خود را بنویسید.

    خواسته من این است که بتوانم آدم تاثیری گذاری در زندگی شوم. بتوانم به جایگاهی برسم که به اطرافیان و دیگر انسان ها بدون داشتن هیچ چشم داشتی کمک کنم. دیگر خواسته من این است که بتوانم یک زندگی خوب و آرام برای خود بسازم.

    در واقع من خواسته ام این است که فرد مفید برای زندگی خودم باشم و در آینده بتوانم به همه ی آرزو هایم برسم.

    سپس راجع به پرسشهای زیر با دوستان یا افراد خانوادهی خود صحبت کنید و نتیجهی گفتوگوهای خود را بنویسید.

    الف) دستیابی به این خواسته بر زندگی شما و دیگران چه تأثیری دارد؟

    اگر بتوانم به این هدفم برسم می توانم به انسان های زیادی کمک کنم که تا درد و غم کمتری را تحمل کرده و از زندگی لذت بیشتری ببرند. تاثیر این خواسته بر زندگی من است این که می توانم با تمام وجود خوشحال باشم و احساس خوبی را به اطرافیان انتقال دهم.

    ب) چه وقت میتوانیم مطمئن باشیم خواسته های ما به خودمان و دیگران آسیب نمیرساند؟

    زمانی که به خوبی درمورد آن تحقیق کرده باشیم و مطمئن باشیم که رسیدن به این خواسته باعث از بین رفتن یک سری چیزها نمی شود و حاضر نباشیم به هر قیمتی به خواسته خود برسیم.

    امیدوارم این جواب سوالات درس مارگیر و اژدها از کتاب تفکر و پژوهش ششم مورد توجه شما قرار گرفته باشد، در صورتی که به کمک های درسی دیگری نیاز دارید از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید✅.

    منبع مطلب : magerta.ir

    مدیر محترم سایت magerta.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    تفکر و پژوهش : مارگیر و اژدها

    مضمون : طمع - آرزو

    صلاحیت ها : تحلیل - قیاس - قضاوت - ارزشیابی

    زمان : ۱ جلسه

    پیوست : دارد

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    دانلود برگه ثبت مشاهدات درس                                                             ۲۴۷کیلو بایت

    ---------------------------------------------------------------------------------

    مارگیر و اژدها

    روزی و روزگاری در زمان‌های قدیم مارگیری زندگی می‌کرد. مارگیر به کوه و دشت و صحرا می‌رفت، مار می‌گرفت و آن‌ها را به طبیبان می‌فروخت تا از زهر مارها دارو بسازند. گاهی اوقات مارگیر با مارهایی که می‌گرفت در روستاها و شهرها می‌گشت، بساط خویش را می‌گسترد و برای مردم نمایش می‌داد. مردم هم پس از تمام شدن نمایش سکه‌ای به مارگیر می‌دادند و او با این سکه‌ها روزگار می‌گذرانید. روزی از روزهای زمستان پر برف مارگیر به سوی کوهستان راه افتاد تا مار بگیرد. در دل کوهستان پر برف راه می‌رفت، ناگهان اژدهای مرده‌ای را که جثه‌ای عظیم داشت، دید. نخست خیلی ترسید و گمان کرد اژدها خواب است اما وقتی دقت کرد فهمید جان در بدن ندارد. همین‌طور که اژدهای مرده را نگاه می‌کرد، با خود اندیشید و گفت این اژدها جان می‌دهد برای نمایش در برابر مردم. آن را در میان مردم می‌برم و می‌گویم آن را با همین دست‌های خودم کشته‌ام. آن وقت با دیده‌ی احترام به من خواهند نگریست و می‌گویند عجب مارگیر شجاعی. اگر دیو هم در برابرش سبز شود ذره‌ای نمی‌هراسد.

    آری مارگیر دلش را خوش کرد به کار بزرگتری که انجام نداده بود. نفس‌نفس‌زنان اژدهای بزرگ را در کوچه‌های شهر به دنبال خویش می‌کشید و فریاد بر می‌آوردکه: اژدهایی را که در شکار کردنش خون جگرها خورده‌ام برای نمایش آورده‌ام. افسوس که مارگیر به سوی مرگ می‌شتافت و خبر نداشت که اژدها در زیر سرما و برف منجمد شده بود و وقتی خورشید سوزان بر او نور بیفشانَد زنده خواهد شد. مرد مارگیر، در کنار شط که جای وسیعی برای اجتماع مردم بود بساطَش را گستراند، غلغله‌ای در شهر افتاد. مردم دور مارگیر جمع می‌شدند اما مارگیر روی اژدها را با پلاس و پرده پوشانده بود و منتظر بود مردم بیشتری جمع شوند تا پول بیشتری جمع کند. هنوز نمایش خود را شروع نکرده بود که ناگهان متوجه شد پلاس‌ها و پرده‌ها تکان می‌خورند، خوب که دقت کرد متوجه شد اژدها می‌جنبد. مردم نیز کم‌کم متوجه زنده شدن اژدها شدند و از هیبت اژدها پا به فرار گذاشتند در همین فرار کردن‌ها عده‌ای زیادی از مردم کشته شدند. از آن‌جا که مارگیر قبلاً ادعا کرده بود اژدها را کشته است نمی‌توانست عقب‌نشینی کند به‌همین دلیل به سوی اژدها رفت تا او را بکشد اما اژدها آن مارگیر فریب‌خورده را همچون لقمه‌ای خورد.

    ---------------------------------------------------------------------------------

    فعالیت شماره ۷ عنوان فعالیت:مارگیر و اژدها!

    مضمون:طمع، آرزوها

    صلاحیت‏ها: تحلیل، قیاس، قضاوت و ارزشیابی

    زمان: ۴۵دقیقه

    در این فعالیت دانش‏آموزان با شنیدن داستان مارگیر و اژدها، و گفت و گو در باره‏ی تغییر شرایط در داستان و عملکرد مارگیربه تحلیل وقایعی که برای مارگیر اتفاق افتاده است می پردازند. آن‏ها‏ا علت وقوع یک پدیده را با دیگران در میان می‏گذارند. همچنین با بررسی تفاوت‌ها، شباهت‏ها، رابطه‏ها بین شخصیت مارگیر و اشخاصی که پیرامون ما وجود دارندنسبت به تحلیل وقایع مشابه اقدام می‏کنند.

    ·         کار بر روی اطلاعات و اندوخته‌ها برای تبدیل مجهول به معلوم

    ·        پیش‌بینی نتایج و پیامدها و بروز رفتار خردمندانه‌

    ·        شناسایی تفاوت‌ها، شباهت‌ها و رابطه‌ها

    ·        استفاده از زبان صحیح و دقیق برای توضیح ایده‌ها و تصمیم‌های خود

    ·        استنباط و نتیجه‌گیری از یافته‌ها

    ·        همفکری با دیگران در حل مسائل و مشکلات

    انتظارات عملکردی مشترک

    ·        بررسی پدیده‌ها و روابط بین آن‌ها

    ·        بروز عمل اخلاقی در مراودات روزانه خود

    ·        استخراج معنا و مفهوم از تجارب خود

    ·        شناسایی راه‌های چگونگی یادگیری خود

    ·        جانبداری از ارزش‏های دینی

    مواد و وسایل آموزشی:داستان مارگیر و اژدها، از کتاب قصه‏های شیرین مثنوی مولوی، جلد اول، نویسنده جعفر ابراهیمی (شاهد)، نشر پیدایش.

    فرایند اجرای فعالیت:

    شعر ابتدای داستان را روی تابلوی کلاس بنویسد.

    بشنوید ای دوستان این داستان

    خود حقیقت نقد حال ماست آن

    داستان مارگیر و اژدها را از روی کتاب برای دانش‏آموزان بخوانید، اما از خواندن آخرین سطرها که نتیجه‏گیری از داستان است خودداری کنید. سپس سؤالات زیر را در کلاس مطرح کنید.

    ·        مارگیر با خود چه اندیشید که اژدها را به شهر آورد؟

    ·        آیا مرد مارگیر درست فکر می‏کرد؟ اشتباهات مارگیر چه بود؟

    ·        اشتباهات مارگیر چه پیامدهایی داشت؟

    ·        شخصیت مارگیر شما را به یاد چه دسته آدم‏هایی می‏اندازد؟ ویژگی آن‏ها را توصیف کنید.

    ·   آیا شما نیز گاهی (حتی در موارد جزئی) مانند مارگیر فکر یا عمل کرده‏اید؟ اگر بلی پیامد آن برای شما و اطرافیانتان چه بوده است؟

    توصیه‏های اجرایی:

    - تلاش کنید زمان را طوری تقسیم کنید که امکان بحث راجع به همه‏ی سؤالات وجود داشته باشد. دانش‏آموزان معمولاً به صورت کلیشه‏ای بسیاری از پیام‏ها را تکرار می‏کنند. به عنوان مثال ممکن است در ابتدای داستان پیام آن را بگویند. با سؤالات بیشتر مطمئن شوید که آن‏ها ابعاد مختلف را درک و پیام آن را درونی کرده‏اند.

    فعالیت تکمیلی: ---

    منبع مطلب : 6shom-iran.blogfa.com

    مدیر محترم سایت 6shom-iran.blogfa.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    امیرمهدی مرادی 5 روز قبل
    1

    کوتاتر بود خیلی خوب بود

    جوجه 1 ماه قبل
    0

    به این دلیل که میخواست احترام بیشتری داشته باشد

    ناشناس 7 ماه قبل
    0

    چرا مارگیر اژدها را به شهر او

    رد

    مهدی 11 ماه قبل
    1

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    1
    کوثر 22 ساعت قبل

    اره

    برای ارسال نظر کلیک کنید