توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    کار در کلاس صفحه ۵۰ ریاضی دوم دبستان

    دسته بندی :
    1. اسک 98
    2. مطالب سایت
    53بازدید

    کار در کلاس صفحه ۵۰ ریاضی دوم دبستان را از سایت اسک 98 دریافت کنید.

    حل ریاضی دوم دبستان صفحه 50

    کلاس درس

    مرورگر شما از این ویدیو پشتیبانی نمیکنید.


    دلایل تغییر برنامه درس ریاضی:

    1 -  طراحی و تولید برنامه درس ملّی و به دنبال آن همسو کردن برنامه درسی حوزه ها با برنامه درس ملّی .

    2 - رشد و گسترش آموزش ریاضی و به دنبال آن ارائه چالشهای جدید آموزش ریاضی و عدم پاسخگویی برنامه های قبلی به این چالشها.

    3 - تغییر و تحولات اجتماعی باعث تغییر نیازها و انتظارات دانش آموزان شده است. 
    4 - برقراری ارتباط بین ریاضی ، سایر علوم و زندگی روزمره 
    5 - نتایج مطالعات ریاضی در سطح بین المللی( آزمون های تیمز)

    رویکرد ریاضی کلاس اول دوم :

    1 – فطرت گرایی توحیدی

    2 – حل مسئله

    3 – کاشیکاری ( آشنایی با فرهنگ اصیل ایرانی )

    4 رشد استعداد و پرورش تفکر

    انواع سبکهای یادگیری :

    الف ) سبک کلامی :

    به زبان کلمات و جملات با خود حرف می زنند ، می توانند افکار خود را به راحتی بیان کنند و روی کاغذ بیاورند . استدلال ریاضی را مرحله به مرحله و جزء به جزء درک می کنند . از جزء به سمت درک کل حرکت می کنند . تئوری های آنان در چگونگی جزئیات بسیار قوی است . خوب ارتباط برقرار می کند . اعتماد به نفس بالایی برخوردار است .

    ب ) سبک تصویری :

    تصویر سازی نقش مهمی در تفکر و یادگیری آنان ایفا می کنند . روند تفکر را می توانند به زبان ارتباط ببینند ولی نمی توانند آن را بیان کنند و بنویسند .نسبت به دانش آموزان کلامی ضعیف تر هستند . استدلال ریاضی به صورت کلی است مانند نگاه کردن آن ها به یک تابلو به صورت کامل

    ج) سبک دست ورزی :

    ساخت گرا هستند و باز سازی ساختارها و دست و فکرشان نقش مهمی در تفکر و یادگیری ایفا می کند . با کاربردن ابزارها و ساختن اشکال و بازسازی ذهنی ساختارها در ذهن خود مفاهیم را یادمی گیرندو مهارت کسب می کنند . استدلال ریاضی را تا وقتی خودشان باز سازی نکنند نمی فهمند . دانش آموزان دیرآموز و بیش فعال جزء این دسته هستند .

    ساختار کتاب ریاضی کلاس اول

    1 – عدد نویسی

    2 – شمارش

    3 - اشکال هندسی ،

    انواع الگویابی : الف ) الگوی درجه یک ( یک مرحله ای ثابت )

    ب )  الگوهای درجه دو ( دو مرحله ای متغیر )

    4 – حل مسئله

    الف ) مسائل کلامی یک مرحله ای

    ب ) مسائل کلامی چند مرحله ای

    5 – جدول شگفت انگیز

    6 - اندازه گیری ( سودوکو )

    7 – آمار و نمودار

    راهبردهای حل مسئله :

    1 – راهبرد رسم شکل

    2 – راهبرد جدول نظام دار

    3 – راهبرد الگو یابی در حل مسئله  ( پیدا کردن رابطه )

    4 – حذف حالتهای نامطلوب

    5 – حدس و آزمایش ( آزمون و خطا )

    6 - راهبرد زیر مسئله

    7 – ساده کردن مسئله

    8 – راهبرد تبدیل نمادین

    شاخص های کتاب ریاضی دوم :

    1- درامتداد ریاضی پایه اول (بر مبنای اهداف شورای برنامه ریزی ریاضی )

    2- رویکردی متفاوت (کاشیکاری)

    3- توجه به راهبرد های حل مسئله

    4- تحلیل توانایی دانش آموزان

    5- بالا بردن سطح آگاهی دانش آموزان

    6- فعالیت محور بودن

    7- شروع هردرس باعنوان و تصویر موضوعی

    8- بیان کردن و نوشتن مطالب و مفاهیم مربوط به موضوعات (از راه فکر کردن)

    9- فرهنگ خواندن برای بالا بردن واژگان , درست کردن خط املایی و داستان سازی است

    10- حل معما برای بالا بردن استدلال ، تفکر، خلاقیت  وحل مسئله.

    11- اضافه شدن فصل کسر و احتمال  آمار و سرشماری و کاربردی شدن آن ها 

    12- درگیر شدن بچه ها با موضوعات

    13- استفاده از طراحی های مختلف به غیر از طرح فرش (  کاشیکاری و خط بنایی)

    14- بچه ها را بسمت تولید و ساخت می کشاند .

    15- طراحی مسائل پاسخ باز

    16- فعالیت های کتاب بچه ها  را به سمت  مفهوم  می کشاند .

    کتا ب ریاضی دوم دارای  8 فصل جداگانه است.

    هر فصل از عنوان که در صفحه شروع می باشد و 4 درس دوصفحه ای تحت عناوین فعالیت ، کار در کلاس و تمرین و همچنین دو صفحه حل مسئله و استفاده از راهبردی خاص و همچنین سه صفحه مرور فصل تشکیل شده است .

    فعالیت :

    در قسمت فعالیت معلم موضوع را با کمک ابزار و رسانه های متفاوت و درحالی که خود نقش هدایت کننده را داراست تدریس می کند دانش آموزان در گروه های سه یا چهار نفره به فعالیت پرداخته ومعلم راهنمایی های لازم را انجام می دهد .

    کار در کلاس :

    بعد از انجام فعالیت ، قسمت کار در کلاس توسط دانش آموزان انجام می گیرد ؛ که در ارزیابی دانش آموزان از خود است که آیا به اهداف مورد نظر رسیده اند یا خیر ؛ که در کلاس و زیر نظر معلم انجام می گیرد .

    تمرین :

    در پایان تمریناتی آمده است که برای تثبیت یادگیری در منزل انجام می گیرد .

    مرور فصل :

    در پایان هر فصل ، سه صفحه مرور فصل تحت عناوین فرهنگ خواندن ، فرهنگ نوشتن و معما و تمرین آمده است .

    هدف از فرهنگ خواندن :

    بالا بردن توانایی خواندن ، آشنا شدن دانش آموزان با فرهنگ و رسوم ، افزایش واژگان

    هدف از فرهنگ نوشتن :

    بالا بردن توانایی نوشتن در دانش آموزان ، به روی کاغذ آوردن ذهنیات و آنچه را که بیان می کند ، پرورش تفکر و خلق یک اثر است ، بعلاوه خواندن و نوشتن ریاضی .

    منبع مطلب : classteacher.blogfa.com

    مدیر محترم سایت classteacher.blogfa.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    ریاضی دوم دبستان - Apps on Google Play

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 10 روز قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید